X-sarja
Re: X-sarja
Tää on nyt vaan mun mielipide: Minusta tuollainen "feikkaaminen" on ala-arvoista ihan samaan tapaan kuin se mersun pikkupakukin joka oli vissiin PSA konsernin tuotoksia alkuperin vai minkä? Jos olisi oikea tarve ostaa tuollainen kulkine niin ennemmin sitte oikea Navara kuin feikkimersu.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: X-sarja
Ei PSA, vaan Allianssin tuote, omaa sukua Renault Kangoo.
Yhä lisääntyvää, kun kaikkea ei kannata tehdä alusta asti itse, mutta asiakkaita on sen verran, että tarvitaan valikoimaan.
Ja kunhan tässä mennään 10 vuotta eteenpäin, niin täysin itsevalmistavat merkit alkaa olla vähissä. Euroopan markkinoilla on liittoina MB-NissanRenault, BMW-Mini, VW, Kia-Hyundai, Toyota ja PSA-Opel jos nykyinen kaverijako säilyy.
Sitä minä itse en vaan ymmärrä, että mitä MB antaa Allianssille päin?
Nyt pitää tetysti muistuttaa, että onhan näitä ennenkin. DKW sai tähden keulalleen kun MB osti tehtaan, ja möi sitten samaa epsanjan rakkinetta esim Ssangyong'ina. Joka puolestaan sai omaan Mussoonsa vanhempaa MB-tekniikkaa.
Ja eihän isot VW-pakut ole muuta kuin uudelleen maskitettuja Mersuja.
Ja siis puhumattakaan siitä badge engineeringistä, mitä britit teki jo 60-luvulla.
Yhä lisääntyvää, kun kaikkea ei kannata tehdä alusta asti itse, mutta asiakkaita on sen verran, että tarvitaan valikoimaan.
Ja kunhan tässä mennään 10 vuotta eteenpäin, niin täysin itsevalmistavat merkit alkaa olla vähissä. Euroopan markkinoilla on liittoina MB-NissanRenault, BMW-Mini, VW, Kia-Hyundai, Toyota ja PSA-Opel jos nykyinen kaverijako säilyy.
Sitä minä itse en vaan ymmärrä, että mitä MB antaa Allianssille päin?
Nyt pitää tetysti muistuttaa, että onhan näitä ennenkin. DKW sai tähden keulalleen kun MB osti tehtaan, ja möi sitten samaa epsanjan rakkinetta esim Ssangyong'ina. Joka puolestaan sai omaan Mussoonsa vanhempaa MB-tekniikkaa.
Ja eihän isot VW-pakut ole muuta kuin uudelleen maskitettuja Mersuja.
Ja siis puhumattakaan siitä badge engineeringistä, mitä britit teki jo 60-luvulla.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: X-sarja
BMW-Mini ei varsinaisesti ole liittouma, vaan BMW omistaa Mini-merkin. Bemari on kehittänyt bensakoneitaan PSA:n kanssa.Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Ei PSA, vaan Allianssin tuote, omaa sukua Renault Kangoo.
Yhä lisääntyvää, kun kaikkea ei kannata tehdä alusta asti itse, mutta asiakkaita on sen verran, että tarvitaan valikoimaan.
Ja kunhan tässä mennään 10 vuotta eteenpäin, niin täysin itsevalmistavat merkit alkaa olla vähissä. Euroopan markkinoilla on liittoina MB-NissanRenault, BMW-Mini...
X-sarja sisältä:
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: X-sarja
Niin, ja otetaas siis kertaus siitä, mitä Allianssi antaa MB’lle:
1,5-litrainen OM607.951 moottori, jota käytetään A-, B-, GLA-sarjoissa. Se on yli 10 vuotta vanha Renault-konstruktio (K9K), mutta silti vieläkin kelpo pikkudiesel, lukuun ottamatta kirosanaa Delphi-ruiskutus.
1,6-litrainen OM622.xxx/OM626.xxx jota käytetään C- ja GLC-sarjoissa sekä Vitossa, omaa sukua Renault R9M ja ensiesitelty Qashqaihin.
Se, mitä itse uumoilen vastalahjaksi on hybriditekniikka ympättynä uuteen ”to be announced” pienehköön bensakoneeseen. Allianssillahan ei ole muuta kuin pelkkää polttomoottoria tai täyssähköautoa, joten heillä on nyt aukko tekniikassa, kun EV ei kuitenkaan näytä olevan vielä se suora korvaaja.
Julkisuudessa on puhuttu Infinitin olevan se saava osapuoli, mutta eipä riitä vielä se määrä maksuksi. Twingo/ForFour on sitten yhteistyötä, ja enemmän Rellua.
Ja jos unohdetaan Suomi-ajattelu, niin tuo Pick-Up on monella markkina-alueella kuten Amerikassa tärkeä lisä. Niin tärkeä, että esim VW toi argentiinalaisen Amarok’in globaaliksi malliksi. Ei siinä vaan riitä sanoa pokalle, että osta se avolavasi Nissan-kaupasta, kun pokalla on lompsa auki ostaa firmalle pari kuorkkia ja kaupparatsuille muutama henkilöauto.
1,5-litrainen OM607.951 moottori, jota käytetään A-, B-, GLA-sarjoissa. Se on yli 10 vuotta vanha Renault-konstruktio (K9K), mutta silti vieläkin kelpo pikkudiesel, lukuun ottamatta kirosanaa Delphi-ruiskutus.
1,6-litrainen OM622.xxx/OM626.xxx jota käytetään C- ja GLC-sarjoissa sekä Vitossa, omaa sukua Renault R9M ja ensiesitelty Qashqaihin.
Se, mitä itse uumoilen vastalahjaksi on hybriditekniikka ympättynä uuteen ”to be announced” pienehköön bensakoneeseen. Allianssillahan ei ole muuta kuin pelkkää polttomoottoria tai täyssähköautoa, joten heillä on nyt aukko tekniikassa, kun EV ei kuitenkaan näytä olevan vielä se suora korvaaja.
Julkisuudessa on puhuttu Infinitin olevan se saava osapuoli, mutta eipä riitä vielä se määrä maksuksi. Twingo/ForFour on sitten yhteistyötä, ja enemmän Rellua.
Ja jos unohdetaan Suomi-ajattelu, niin tuo Pick-Up on monella markkina-alueella kuten Amerikassa tärkeä lisä. Niin tärkeä, että esim VW toi argentiinalaisen Amarok’in globaaliksi malliksi. Ei siinä vaan riitä sanoa pokalle, että osta se avolavasi Nissan-kaupasta, kun pokalla on lompsa auki ostaa firmalle pari kuorkkia ja kaupparatsuille muutama henkilöauto.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: X-sarja
No joo, olisi pitänyt kirjoittaa BMW+Mini. Merkkihän tuli Bemarille yrityskaupan kautta, ja siihen napattiin PSA’n dieselit osin käytännönkin pakosta, kun omaa moista ei ollut. Toisaalta PSA tarvitsi modernia bensakonetta, joten se saatiin vastavuoroisesti Bemarilta. Joku puhuu yhteistyöstä, mutta kyllä näistä lähes aina löytyy se selkeä sylttytehdaskin taustalta.
Ja nyt puolestaan Toyota ostaa henkilöauto-dieselinsä Bemarilta. Selvistä syistä: omaa dieseliä ei enää kannattanut kehittää, vanha moottoripolvi ei ollut onnistunut, ja Toyotalla uskottiin liikaa hybridin nopeaan tulemiseen.
Eikä PSA ole sekään liittouma, vaan Peugeot osti Citroënin, sekä sittemmin Eurooppan Syslerin, ja nyt viimeisenä Opel-merkin.
Samoin VW Group (ex-VAG) on syntynyt pitkälti ostamalla eikä naimakaupoilla. Kia-Hyundai on ehkä lähinnä sitä, mitä Nissan-Renaultkin.
Toyota kuulostaa helpolta kun sillä ei ole kuin Lexus house brandina, mutta liian usein unohtuu Daihatsu-, Subaru- ja Isuzu-linkit.
Ja nyt puolestaan Toyota ostaa henkilöauto-dieselinsä Bemarilta. Selvistä syistä: omaa dieseliä ei enää kannattanut kehittää, vanha moottoripolvi ei ollut onnistunut, ja Toyotalla uskottiin liikaa hybridin nopeaan tulemiseen.
Eikä PSA ole sekään liittouma, vaan Peugeot osti Citroënin, sekä sittemmin Eurooppan Syslerin, ja nyt viimeisenä Opel-merkin.
Samoin VW Group (ex-VAG) on syntynyt pitkälti ostamalla eikä naimakaupoilla. Kia-Hyundai on ehkä lähinnä sitä, mitä Nissan-Renaultkin.
Toyota kuulostaa helpolta kun sillä ei ole kuin Lexus house brandina, mutta liian usein unohtuu Daihatsu-, Subaru- ja Isuzu-linkit.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: X-sarja
Niin ja onhan niitä "Rolekseja" sekä "Reibaneita" saanu ostaa jo vaika kuinka kauan oikein halvallakin. OK ovat tuoteväärennöksiä mutta vähä sama fiilis tulee ainakin itelle.
Minusta mersullakin on nelivetotekniikasta senverta pitkä kokemus ettei tuollaisen segmentin maasturin teko mikään ponnistus olisi ollut. Lie G sentään aika maineikas laite ja jos tatsuni ja G olisi vierekkäin niin luulen että olisi aika helppo valinta kumman ottaisi?
Jotesakki vaan korpeaa tuo meininki ei voi mitään.
Ei muuta kun mainoslauseeseen Tästä Nissan Navara mersun logoilla varustettuna Vetoa ostajaehdokkaisiin todella...... "riipaisevasti"
Vielä tuosta pikkupakusta. Voi olla etten vaan näe mutta minusta nuita ranskanpulla -mersuja näkee todella vähän liikenteessä?
Minusta mersullakin on nelivetotekniikasta senverta pitkä kokemus ettei tuollaisen segmentin maasturin teko mikään ponnistus olisi ollut. Lie G sentään aika maineikas laite ja jos tatsuni ja G olisi vierekkäin niin luulen että olisi aika helppo valinta kumman ottaisi?
Jotesakki vaan korpeaa tuo meininki ei voi mitään.
Ei muuta kun mainoslauseeseen Tästä Nissan Navara mersun logoilla varustettuna Vetoa ostajaehdokkaisiin todella...... "riipaisevasti"
Vielä tuosta pikkupakusta. Voi olla etten vaan näe mutta minusta nuita ranskanpulla -mersuja näkee todella vähän liikenteessä?
Re: X-sarja
Audin 4 rinkulan takaahan löytyy jo oman aikansa autoliittouma Auto-Union (Audi & edesmenneet merkit Horch, DKW ja Wanderer). VW:n hankkiessa 2010 vuoden paikkeilla Porschen omistukseensa (monet ihmiset kai kuvittelivat VW:n aina omistaneen Porschen), taidettiin konsernin nimeksi jopa harkita Auto-Union-nimen elvyttämistä:Juhani Halmeenmäki kirjoitti: Samoin VW Group (ex-VAG) on syntynyt pitkälti ostamalla eikä naimakaupoilla. Kia-Hyundai on ehkä lähinnä sitä, mitä Nissan-Renaultkin.
Toyota kuulostaa helpolta kun sillä ei ole kuin Lexus house brandina, mutta liian usein unohtuu Daihatsu-, Subaru- ja Isuzu-linkit.
http://www.thetruthaboutcars.com/2009/0 ... -the-nsfw/" onclick="window.open(this.href);return false;
VW:kin kokeili aikoinaan onneaan avolavamarkkinoilla brändäämällä Hiluxin Taroksi:
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: X-sarja
Meidän ”Hiacelandiassamme” avolavojen kauppa on erittäin omalaatuista. Ehdoton markkinajohtaja on ollut jo pitkään Hilux. Ja pidemmällä aikavälillä noin 200 auton vuosimyynnillä kakkossijan jakaakin sitten tasaisesti Isuzu, Amarok, L200, Ranger sekä Navara. Ja keskinäinen järjestys riippuen siitä, kenellä on juuri ollut facelift. Taro floppasi Hiluxiin verraten Suomessa, eikä siis ihmekään, mutta pickupina yleensä se myi normaalisti.
Pakuissa puolestaan kuskataan perinteisesti liian suurilla autoilla, karrikoiden sanoen pitsakin pitäisi tuoda Sprinterillä. Citanin kokoinen paku ei sovi suomalaiseen pakukulttuuriin, oli se sitten millä keulamerkillä.
Pakuissa puolestaan kuskataan perinteisesti liian suurilla autoilla, karrikoiden sanoen pitsakin pitäisi tuoda Sprinterillä. Citanin kokoinen paku ei sovi suomalaiseen pakukulttuuriin, oli se sitten millä keulamerkillä.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: X-sarja
Avolavaksi poikkeuksellisesti myös taka-akselilla kierrejouset ja 3 varustetasoa: Pure, Progressive & Power
http://www.autotoday.fi/Mercedes-Benzin ... kistettiin" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autotoday.fi/Mercedes-Benzin ... kistettiin" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: X-sarja
Tähän ei varmaan saa edes Airmaticia, kun on Nissanin pohjalla...Laaksonen kirjoitti:Avolavaksi poikkeuksellisesti myös taka-akselilla kierrejouset ja 3 varustetasoa: Pure, Progressive & Power
http://www.autotoday.fi/Mercedes-Benzin ... kistettiin" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: X-sarja
Eipä tuossa taida nissanin kanssa muuta yhteistä olla kuin ulkokuori. Runko nyt varmaan, mutta moottori ja voimansiirto omaa. Geetä nyt ei kannata verrata näihin, se on käsityönä tehty ja helvetin kallis. Samaa voimansiirtoa vois tosin varmaan hyödyntää
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: X-sarja
Nissanillahan on USAssa isompi avolava Titan, joten tästä saataisiin sikälaisille markkinoille Mersu-pickup:
https://www.nissanusa.com/trucks/titan" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nissanusa.com/trucks/titan" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: X-sarja
Väärin.S202 kirjoitti:Eipä tuossa taida nissanin kanssa muuta yhteistä olla kuin ulkokuori. Runko nyt varmaan, mutta moottori ja voimansiirto omaa. Geetä nyt ei kannata verrata näihin, se on käsityönä tehty ja helvetin kallis. Samaa voimansiirtoa vois tosin varmaan hyödyntää
X220d ja X250d on Nissanin moottorilla. Vasta 350d on MB-koneella.
Ja X250d automaattikin lienee Nissania, koska 7-vaihteinen.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: X-sarja
Veho markkinoi näköjään harhaan johtavasti:Juhani Halmeenmäki kirjoitti: X220d ja X250d on Nissanin moottorilla. Vasta 350d on MB-koneella.
http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab/r/ ... s,c2313468" onclick="window.open(this.href);return false;Veho kirjoitti:X-sarjan voimanlähteiksi on lanseerausvaiheessa tarjolla kaksi voimakasta ja tehokasta nelisylinteristä vaihtoehtoa. Mercedes-Benzin 2,3-litraisessa commonrail-dieselissä...
Mersullahan ei ole mitään 2,3-litraista dieseliä, joten Nissanin kone tuo täytyy olla. Tuntuu hieman hassulta, että 6-moottoriksi tulee V6 (OM642), joka korvautuu nyt S-sarjassa R6:lla (OM656). Toki Navaran keulalle ei varmaankaan mahdu R6.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: X-sarja
Ja V6 sinne mahtuu, Nissanillakin on vinkkelinä isot bensat.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: X-sarja
X:ään näyttäisi diesel-V6 tulevan kuitenkin samantehoisena kuin henkilöautoissakin, Sprinterissä tuosta myllystä on otettu "vain" 190 hv:
http://www.ammattiautot.fi/uutiset/merc ... -dieselit/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ammattiautot.fi/uutiset/merc ... -dieselit/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: X-sarja
Näköjään ne neloset oli nissanin koneita, ajattelin että se 2,3 oli jokin virhe. No, onhan chevyn silveradossakin ollut yli 15 vuotta isuzun tekemä diesel
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: X-sarja
"X 220d:n teho on 163 hevosvoimaa ja X 250d:n teho 190 hevosvoimaa. Molemmat versiot saa joko takavetoisina tai kytkettävällä nelivedolla."
Nämä liene moottorin lisäksi myös laatikon ja jakolaatikonkin osilta Nissania, ei ainakaan taida mersulla olla tollasta kytkettävää nelivetoa.
"X 350d -versio Siinä on V6-moottori, joka tuottaa voimaa 258 hevosvoimaa ja vääntöä 550 Newtonmetriä. Vakiona tässä lippulaivassa on jatkuva 4Matic-neliveto sekä 7G Tronic Plus -automaattivaihteisto."
Tämä on sitten vähän enemmän mersu
Nämä liene moottorin lisäksi myös laatikon ja jakolaatikonkin osilta Nissania, ei ainakaan taida mersulla olla tollasta kytkettävää nelivetoa.
"X 350d -versio Siinä on V6-moottori, joka tuottaa voimaa 258 hevosvoimaa ja vääntöä 550 Newtonmetriä. Vakiona tässä lippulaivassa on jatkuva 4Matic-neliveto sekä 7G Tronic Plus -automaattivaihteisto."
Tämä on sitten vähän enemmän mersu
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: X-sarja
Ja kun oikeen aiheesta irrotaan, niin saihan 10 vuotta sitten pariin isoon Volvoonkin (S80 ja XC90) Yamahan tekemää hyväsaundista voimamoottoria.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: X-sarja
Mielestäni X näyttää kyllä keulastaan paljon paremmalle kuin "aihionsa":
Suomessa todennäköisesti moni repii takapenkin irti verotuksen vuoksi. Näiden seuraksi tullee vielä liittymään sisarmallina Renault Alaskan.
Suomessa todennäköisesti moni repii takapenkin irti verotuksen vuoksi. Näiden seuraksi tullee vielä liittymään sisarmallina Renault Alaskan.
Re: X-sarja
Ja jatketaan OTtä.MouTine kirjoitti:Ja kun oikeen aiheesta irrotaan, niin saihan 10 vuotta sitten pariin isoon Volvoonkin (S80 ja XC90) Yamahan tekemää hyväsaundista voimamoottoria.
Itse lähtökohtaisesti suhtaudun kaikkiin kolmen ääniraudan laitteisiin suurella varauksella omiin kokemuksiin pohjaten - jos niissä siis on pyörät. Pianoakin epäilen suuresti. Ihan hyviä nokkahuiluja ne kyllä tekevät ja perämoottorikin 2-tahtisena on kans ihan jees.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: X-sarja
Back to business:Laaksonen kirjoitti:Mielestäni X näyttää kyllä keulastaan paljon paremmalle kuin "aihionsa":
[ http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/carmag-wp/carmag/wp-content/uploads/2017/07/18113208/merc-vs-nissan-main-790x474.jpg ]
Minä taas tykkään tuosta alkuperäisestä Nissanin sisäilmeestä enempi. En vieläkään ole saanut silmiäni tottumaan etenkään tuohon "kelluvaan pädiin". Keulailmeestä Laaksosen kanssa samoilla linjoilla.
Re: X-sarja
Tuotantomalli verrattuna konseptiin:
Nissanin pickupeja on ennenkin markkinoitu muillakin merkeillä; edellistä mallia myytiin myös Suzuki Equatorina.
Nissanin pickupeja on ennenkin markkinoitu muillakin merkeillä; edellistä mallia myytiin myös Suzuki Equatorina.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: X-sarja
Tai auto siis ostetaan valmiiksi takapenkki poistettuna, nykyisin kaikki merkit myy pitkähyttisiä niin.Laaksonen kirjoitti: Suomessa todennäköisesti moni repii takapenkin irti verotuksen vuoksi. .
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: X-sarja
Itselläni on X-tra cab -mallinen Hilux ja pidän tuollaista puolipitkää ohjaamoa ainakin itselleni juuri sopivimpana. Noita takaovellisia avolavoja pidän enemmän lifestyle-malleina lähinnä lyhyen lavansa vuoksi.
Re: X-sarja
Itse ainakin näen Citanin ja X-sarjan roolit aika erinlaisena. Citan on selvästi Niche tuote, jonka tehtävä on täydentää mallistoa siten, että kaikkiin kokoluokkiin tulee tarjontaa. X-sarja taas edustaa täysin uutta tuotetta Mersulle ja tarkoituksena on varmaankin selvittää onko permium avolavalla ollenkaan markkinoita. Olisi vaikea tehdä business casea mittavaan investointiin, kun rahojen takaisin saamisesta ei ole mitään varmuutta. Jos tuo lähtee kunnolla vetämään niin seuraavaan sukupolveen voidaan sitten miettiä oman avolavamallin tekemistä tai yhteistyön jatkoa.Jari Ke kirjoitti:Tää on nyt vaan mun mielipide: Minusta tuollainen "feikkaaminen" on ala-arvoista ihan samaan tapaan kuin se mersun pikkupakukin joka oli vissiin PSA konsernin tuotoksia alkuperin vai minkä? Jos olisi oikea tarve ostaa tuollainen kulkine niin ennemmin sitte oikea Navara kuin feikkimersu.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: X-sarja
Tuossa olen samaa mieltä; Mersu tekee hieman samoin esimerkissäni VW aikoinaan: selvittää ensiksi "lainamallin" avulla (Hilux->Taro) onko markkinoilla vielä tilaa uudelle mallille ja jos malli menestyy, niin sitten kehittää "in house"-tuote. X tosin ei ole täysin rebadged Navara kuten jo todettu, vaan siinä on M-B:n omaa tekniikkaakin aivan kuin esim. aikoinaan VW:n kanssa Crafter-Sprinter-yhteistyössä.D-MB kirjoitti:X-sarja taas edustaa täysin uutta tuotetta Mersulle ja tarkoituksena on varmaankin selvittää onko permium avolavalla ollenkaan markkinoita. Olisi vaikea tehdä business casea mittavaan investointiin, kun rahojen takaisin saamisesta ei ole mitään varmuutta. Jos tuo lähtee kunnolla vetämään niin seuraavaan sukupolveen voidaan sitten miettiä oman avolavamallin tekemistä tai yhteistyön jatkoa.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: X-sarja
Njääh…
Taron ja Amarokin välillä oli tyhjää huimat 13 vuotta. Seitsemisen vuotta siis fundeerattiin välillä, näin ollen ei siis paljoa ollut apua enää Taro-kokemuksista.
Crafterin ykköspolvessa oli VW’n omat moottorit, äXässä vain yksi huippumalli on omalla MB-moottorilla. Eikä ole yllätyksellistä, ettei Nissanilla olisi edes tarjota vastaavaa isompaa myllyä.
Tuota Crafteria edelsi kaksi polvea LT-pakua, eli noin 30 vuotta kokemusta ko. luokasta. Mutta Crafterin (nykyinen) kakkospolvi on taas ”oikea” VW-tuote, eli jäi yhteen välipolveen tuo liitto.
Taron ja Amarokin välillä oli tyhjää huimat 13 vuotta. Seitsemisen vuotta siis fundeerattiin välillä, näin ollen ei siis paljoa ollut apua enää Taro-kokemuksista.
Crafterin ykköspolvessa oli VW’n omat moottorit, äXässä vain yksi huippumalli on omalla MB-moottorilla. Eikä ole yllätyksellistä, ettei Nissanilla olisi edes tarjota vastaavaa isompaa myllyä.
Tuota Crafteria edelsi kaksi polvea LT-pakua, eli noin 30 vuotta kokemusta ko. luokasta. Mutta Crafterin (nykyinen) kakkospolvi on taas ”oikea” VW-tuote, eli jäi yhteen välipolveen tuo liitto.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: X-sarja
Edellisessä sukupolvessa Nissanilla oli tarjota Navaraan oma diesel-V6, mutta koska nykyisessä ei ole, on Mersun turvauduttava omaan myllyyn:Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Eikä ole yllätyksellistä, ettei Nissanilla olisi edes tarjota vastaavaa isompaa myllyä.
https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Na ... .932015.29" onclick="window.open(this.href);return false;