W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
Pitäisi vaihtaa -03 200cdi:hin koiranluut,kun etupää hieman kolisee. Minkä merkkiset koiranluut kannattaa ostaa, vai onko kaikki saman laatuisia?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
En nyt suoranaisesti osaa sanoa onko nuissa kauheita laatu eroja. Entiseen w211 ostin ebaysta melkein halvimmat mitä sai eikä ne alkanut kolista ainakaan reiluun vuoteen. Ja sehän yleensä kolisee siitä pallonivelestä, senkin voi vaihtaa pelkästään.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
Mikä on koiranluu tässä autossa ?
(K. nimim. "En tiennyt nimityksestä vetotanko josta joku sai taannoin syyn kaataa p*skaa niskaani" )
(K. nimim. "En tiennyt nimityksestä vetotanko josta joku sai taannoin syyn kaataa p*skaa niskaani" )
wiimax.fi
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
Tanko joka tulee kallistuksen vakaajasta alatukivarren siihen palloniveleen.dealer kirjoitti:Mikä on koiranluu tässä autossa ?
(K. nimim. "En tiennyt nimityksestä vetotanko josta joku sai taannoin syyn kaataa p*skaa niskaani" )
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
Kallistuksen vakaajan yhdystanko.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
Aivan, no se kolisee tosi harvoin 211:ssa. Muistaakseni yhdet olen vaihtanut (vrt. satoja vakaajan nuppeja, ala- ja yläpalloja jne)
wiimax.fi
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
Onko tarkoittamasi vakaajan nuppi se, mikä on siinä vakaajan "yhdystangon" alapäässä?dealer kirjoitti:Aivan, no se kolisee tosi harvoin 211:ssa. Muistaakseni yhdet olen vaihtanut (vrt. satoja vakaajan nuppeja, ala- ja yläpalloja jne)
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
No joo. Lenkkiavaimella retuuttamalla klappi löytyi sisemmästä alatukivarressa olevasta nivelestä.dealer kirjoitti:On, Alatukivarressa.
1. Miten ja millä saa tuon nivelen (puristettua/työnnettyä) irti?
Viimeksi muokannut Jacka, La 02.09.2017 11:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
1. Miten ja millä saa tuon nivelen (puristettua/työnnettyä) irti?
2. Jos tuossa ko nivelessä vaan vika, niin eikös sen voi vaihtaa vaan pelkästään,eikä tarvitse vaihtaa mitään muita osia samalla?
Morot vaan,
mulle vaihdettiin nuo molemmille puolille, KL hinta OEM-osille alle 40/kpl.
Vaihto tapahtui nosturilla ilman mitään renkaiden yms irroittamista alle tuntiin kuvan tyyppisellä työkalusarjalla.
Loppui ylimääräiset kolinat.
2. Jos tuossa ko nivelessä vaan vika, niin eikös sen voi vaihtaa vaan pelkästään,eikä tarvitse vaihtaa mitään muita osia samalla?
Morot vaan,
mulle vaihdettiin nuo molemmille puolille, KL hinta OEM-osille alle 40/kpl.
Vaihto tapahtui nosturilla ilman mitään renkaiden yms irroittamista alle tuntiin kuvan tyyppisellä työkalusarjalla.
Loppui ylimääräiset kolinat.
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
Kiitos tiedosta... Vielä olisi vähän tarkentavia kysymyksiä:
1. Eli tuommoinen yllä oleva linkitetty paketti käy sekä alatukivarren koiranluuhun että myös alapallonivelen irroitukseen (yläpallonivelhän on kiinni kolmella pultilla)?
2. Mitäs muita työkaluja tarvitaan vielä etupään nivelten vaihtoon kuin tuo paketti? Kun ottaa alapallonivelen tapista mutterin irti, niin pitäisikö siihen kangottamiseen myös olla joku täsmätyökalu?
3. Ja kannaako ostaa just tuommoinen Mersuihin (ja etenkin W211:seen) sopiva sarja vai ajaako saman asian joku yleinen Motonetin tai Bilteman paketti?
4. Olisiko tämä semmoinen paketti, millä alapallonivel ja vakaajakuppi irtoaisi?
http://www.ebay.de/itm/MERCEDES-W211-W2 ... SwvVlZlv5Q
1. Eli tuommoinen yllä oleva linkitetty paketti käy sekä alatukivarren koiranluuhun että myös alapallonivelen irroitukseen (yläpallonivelhän on kiinni kolmella pultilla)?
2. Mitäs muita työkaluja tarvitaan vielä etupään nivelten vaihtoon kuin tuo paketti? Kun ottaa alapallonivelen tapista mutterin irti, niin pitäisikö siihen kangottamiseen myös olla joku täsmätyökalu?
3. Ja kannaako ostaa just tuommoinen Mersuihin (ja etenkin W211:seen) sopiva sarja vai ajaako saman asian joku yleinen Motonetin tai Bilteman paketti?
4. Olisiko tämä semmoinen paketti, millä alapallonivel ja vakaajakuppi irtoaisi?
http://www.ebay.de/itm/MERCEDES-W211-W2 ... SwvVlZlv5Q
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
[quote="Jacka"]Kiitos tiedosta... Vielä olisi vähän tarkentavia kysymyksiä:
1. Eli tuommoinen yllä oleva linkitetty paketti käy sekä alatukivarren koiranluuhun että myös alapallonivelen irroitukseen (yläpallonivelhän on kiinni kolmella pultilla)?
2. Mitäs muita työkaluja tarvitaan vielä etupään nivelten vaihtoon kuin tuo paketti? Kun ottaa alapallonivelen tapista mutterin irti, niin pitäisikö siihen kangottamiseen myös olla joku täsmätyökalu?
3. Ja kannaako ostaa just tuommoinen Mersuihin (ja etenkin W211:seen) sopiva sarja vai ajaako saman asian joku yleinen Motonetin tai Bilteman paketti?
4. Olisiko tämä semmoinen paketti, millä alapallonivel ja vakaajakuppi irtoaisi?
Joo, kyse on aikasta monipuolisesta työkalusta.
Kannattaa vain ostaa tarpeeksi laadukas työkalu ( monen tasoisia tarjolla ) että se kestää irroittaa kohtuullisen tiukassa olevat nivelet.
Katsoppas youtubesta ohjevideo alapallonivelen vaihdosta .
1. Eli tuommoinen yllä oleva linkitetty paketti käy sekä alatukivarren koiranluuhun että myös alapallonivelen irroitukseen (yläpallonivelhän on kiinni kolmella pultilla)?
2. Mitäs muita työkaluja tarvitaan vielä etupään nivelten vaihtoon kuin tuo paketti? Kun ottaa alapallonivelen tapista mutterin irti, niin pitäisikö siihen kangottamiseen myös olla joku täsmätyökalu?
3. Ja kannaako ostaa just tuommoinen Mersuihin (ja etenkin W211:seen) sopiva sarja vai ajaako saman asian joku yleinen Motonetin tai Bilteman paketti?
4. Olisiko tämä semmoinen paketti, millä alapallonivel ja vakaajakuppi irtoaisi?
Joo, kyse on aikasta monipuolisesta työkalusta.
Kannattaa vain ostaa tarpeeksi laadukas työkalu ( monen tasoisia tarjolla ) että se kestää irroittaa kohtuullisen tiukassa olevat nivelet.
Katsoppas youtubesta ohjevideo alapallonivelen vaihdosta .
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
Asiantuntijaraadille kysymys. Ostanko tuo yllä linkkaamani vaiko tämän? Vastatkaa, niin saan tehtyä tilauksen... =)
http://www.ebay.de/itm/Traggelenk-Abzie ... 0505.m3226" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Traggelenk-Abzie ... 0505.m3226" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
No joo. Ostin Ebaystä tämmöisen palloniveltenirrotiustyökalun (36,90€), jota kaupattiin sopivksi Mercedes W211, W221 sekä W230 malleihin. Nivel on nyt vaihdettu ja mielestäni kolina katosi. Tässä asioita/mietteitä, mitä tuli vastaan täsä työssä ja tällä työkalulla. Kertoa saa/pitää mitä kaikkea tein väärin.
1. Oletteko mihin ja miten siirtäneet kallistuksenvakaajan (alatukivarteen) niveleen tulevan tangon pois tieltä, että pääsee paremmin työntämään nivelen irti? Rautalanka? Katso aiempi kuva.
2. Aluksi luulin että koko työkalu on väärään ko autoon, kun en meinannut saada sopimaan sitä niveltä irroitettaessa alatukivarteen millään (vai enkö vaan osaa?). Mm raidetanko on juuri sopivasti siinä työkalun jengatangon tiellä.
3. Kyllä piti kovasti vääntää 24mm lenkillä ja reilun metrin jatkovarrella, että sain pallonivelen paukahtamaan irti. Meinasi usko jo loppua.
4. Uuden pallonivelen takaisinpainaminen olikin helpompaa, mutta kyllä siinäkin piti käyttää 24mm lenkin kanssa jatkovartta että sai paikoilleen.
Vanha pallonivel paukahti pois kahdessa palassa.
ps. jollakin jos ois hyvä video ko vaihtotyöstä, niin linkatkaa tänne. Itse en Youtubesta löytänyt videota, missä irroitetan ko työkalulla kallistuksenvakaajan pallonivel.
1. Oletteko mihin ja miten siirtäneet kallistuksenvakaajan (alatukivarteen) niveleen tulevan tangon pois tieltä, että pääsee paremmin työntämään nivelen irti? Rautalanka? Katso aiempi kuva.
2. Aluksi luulin että koko työkalu on väärään ko autoon, kun en meinannut saada sopimaan sitä niveltä irroitettaessa alatukivarteen millään (vai enkö vaan osaa?). Mm raidetanko on juuri sopivasti siinä työkalun jengatangon tiellä.
3. Kyllä piti kovasti vääntää 24mm lenkillä ja reilun metrin jatkovarrella, että sain pallonivelen paukahtamaan irti. Meinasi usko jo loppua.
4. Uuden pallonivelen takaisinpainaminen olikin helpompaa, mutta kyllä siinäkin piti käyttää 24mm lenkin kanssa jatkovartta että sai paikoilleen.
Vanha pallonivel paukahti pois kahdessa palassa.
ps. jollakin jos ois hyvä video ko vaihtotyöstä, niin linkatkaa tänne. Itse en Youtubesta löytänyt videota, missä irroitetan ko työkalulla kallistuksenvakaajan pallonivel.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
Meillä on hitsattu räikkälenkkiin puolen metrin mittainen jatkovarsi. Epäilemättä siihenkin on jollain kätevämpi työkalun työkalu, ettei tarvitse noin voimalla vääntää, rikkihän se auto menee
wiimax.fi
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
[quote="Jacka"]No joo. Ostin Ebaystä tämmöisen palloniveltenirrotiustyökalun (36,90€), jota kaupattiin sopivksi Mercedes W211, W221 sekä W230 malleihin. Nivel on nyt vaihdettu ja mielestäni kolina katosi. Tässä asioita/mietteitä, mitä tuli vastaan täsä työssä ja tällä työkalulla. Kertoa saa/pitää mitä kaikkea tein väärin.
1. Oletteko mihin ja miten siirtäneet kallistuksenvakaajan (alatukivarteen) niveleen tulevan tangon pois tieltä, että pääsee paremmin työntämään nivelen irti? Rautalanka? Katso aiempi kuva.
2. Aluksi luulin että koko työkalu on väärään ko autoon, kun en meinannut saada sopimaan sitä niveltä irroitettaessa alatukivarteen millään (vai enkö vaan osaa?). Mm raidetanko on juuri sopivasti siinä työkalun jengatangon tiellä.
3. Kyllä piti kovasti vääntää 24mm lenkillä ja reilun metrin jatkovarrella, että sain pallonivelen paukahtamaan irti. Meinasi usko jo loppua.
4. Uuden pallonivelen takaisinpainaminen olikin helpompaa, mutta kyllä siinäkin piti käyttää 24mm lenkin kanssa jatkovartta että sai paikoilleen.
[ [url=http://i.imgur.com/h1WrCu3.jpg] ][/url]
Vanha pallonivel paukahti pois kahdessa palassa.
[ [url=http://i.imgur.com/vyRSSeO.jpg] ][/url]
Moro vaan,
Tuolla kyseisellä työkalulla voi sekä "vetää" että "työntää" eli niitä adaptereja käyttäen voi tuon nupin irroittaa takaapäin eli ei tule raidetanko eteen.
Jengapuoli siis sinne taakse ja tarpeeksi isoreikäinen adapteri että mahtuu nuppi menemään sinne sisään niin on tilaa touhuta.
Tiukassa on mutta rauhalliset liikkeet vaan ja pikkuhiljaa jatkovarrella vääntäen niin kyllä lähtee.
Ei tullut kuvattua tapahtumaa mutta noin me ne irroitettiin, avainsana "takaapäin"
1. Oletteko mihin ja miten siirtäneet kallistuksenvakaajan (alatukivarteen) niveleen tulevan tangon pois tieltä, että pääsee paremmin työntämään nivelen irti? Rautalanka? Katso aiempi kuva.
2. Aluksi luulin että koko työkalu on väärään ko autoon, kun en meinannut saada sopimaan sitä niveltä irroitettaessa alatukivarteen millään (vai enkö vaan osaa?). Mm raidetanko on juuri sopivasti siinä työkalun jengatangon tiellä.
3. Kyllä piti kovasti vääntää 24mm lenkillä ja reilun metrin jatkovarrella, että sain pallonivelen paukahtamaan irti. Meinasi usko jo loppua.
4. Uuden pallonivelen takaisinpainaminen olikin helpompaa, mutta kyllä siinäkin piti käyttää 24mm lenkin kanssa jatkovartta että sai paikoilleen.
[ [url=http://i.imgur.com/h1WrCu3.jpg] ][/url]
Vanha pallonivel paukahti pois kahdessa palassa.
[ [url=http://i.imgur.com/vyRSSeO.jpg] ][/url]
Moro vaan,
Tuolla kyseisellä työkalulla voi sekä "vetää" että "työntää" eli niitä adaptereja käyttäen voi tuon nupin irroittaa takaapäin eli ei tule raidetanko eteen.
Jengapuoli siis sinne taakse ja tarpeeksi isoreikäinen adapteri että mahtuu nuppi menemään sinne sisään niin on tilaa touhuta.
Tiukassa on mutta rauhalliset liikkeet vaan ja pikkuhiljaa jatkovarrella vääntäen niin kyllä lähtee.
Ei tullut kuvattua tapahtumaa mutta noin me ne irroitettiin, avainsana "takaapäin"
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
Tommosen tilasin ja asensinkin jo, tosin en ole vielä edes tallista ulos ajanut: http://www.rockauto.com/en/moreinfo.php ... 429&jsn=42" onclick="window.open(this.href);return false;
Laadusta en tiedä vielä, siihen täytyy palata sitten 150 000 km jälkeen. Valitsin Rockauton valikoimasta kalleimman vaihtoehdon, josko se nyt sitten olisi hyvä? Halvin olisi ollut 9,64 e, että on tuossa sentään yli 3-kertainen hinta siihen nähden.
Laadusta en tiedä vielä, siihen täytyy palata sitten 150 000 km jälkeen. Valitsin Rockauton valikoimasta kalleimman vaihtoehdon, josko se nyt sitten olisi hyvä? Halvin olisi ollut 9,64 e, että on tuossa sentään yli 3-kertainen hinta siihen nähden.
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
Mulla kesti luut edessä vajaan vuoden ja 40 tuhatta kilometriä. Auto -07 220cdi eemeli. Ei kovinkaan pitkäikäiset, KL:stä ostetut. Venetmäellä laitettiin uudet, saa nähdä, kauanko kestävät.
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
Pertti K kirjoitti:Tommosen tilasin ja asensinkin jo, tosin en ole vielä edes tallista ulos ajanut: http://www.rockauto.com/en/moreinfo.php ... 429&jsn=42" onclick="window.open(this.href);return false;
Laadusta en tiedä vielä, siihen täytyy palata sitten 150 000 km jälkeen. Valitsin Rockauton valikoimasta kalleimman vaihtoehdon, josko se nyt sitten olisi hyvä? Halvin olisi ollut 9,64 e, että on tuossa sentään yli 3-kertainen hinta siihen nähden.
Moog on suht laadukas merkki. Vielä jos avaat kumin ja laitat / tarkistat rasvat niin kestää varmasti pitkään kun ei muovia ole nivelessä.
ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
Asennusohjeessa nimenomaan kiellettiin rasvaamasta.
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
Pertti K kirjoitti:Asennusohjeessa nimenomaan kiellettiin rasvaamasta.
No sitten joskus jos alkaa kitisemään.. itse laitan aina laaturasvat eikä ne huonontunut ole ainakaan..
ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
1. Oletko sä laittanut rasvaa piikittämällä suojakumin läpi vai raottamalla suojakumia?Vision kirjoitti:Pertti K kirjoitti:Asennusohjeessa nimenomaan kiellettiin rasvaamasta.
No sitten joskus jos alkaa kitisemään.. itse laitan aina laaturasvat eikä ne huonontunut ole ainakaan..
2. Mitä rasvaa olet laittanut? Vaseliinia vaiko tavallista öljyä?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
Vielä hiukan selvennystä, vaikka sainkin sen nivelen irti. Eli jos laitan tuon työkalun jenkapuoli taaksepäin, niin mun käsittääkseni mulla pitää olla umpinainen adapteri tuossa alatukivarren etupuolella (ja suurureikäinen adapteri takapuolella) että saan painettua itse niveleltä tapin päästä (siis nivelen tappi jossa kierrettä). Jotenkin vaan tuntui, että pitää olla todella hyvin linjassa työkalu, että kun painaa nivelen tapista niin nivelen tappi helposti luiskahtaa pois "linjasta". Anteeksi sekava selostus, toivottavasti ymmärsitte mitä yritin selittää =)Pazuri kirjoitti:Jacka kirjoitti:No joo. Ostin Ebaystä tämmöisen palloniveltenirrotiustyökalun (36,90€), jota kaupattiin sopivksi Mercedes W211, W221 sekä W230 malleihin. Nivel on nyt vaihdettu ja mielestäni kolina katosi. Tässä asioita/mietteitä, mitä tuli vastaan täsä työssä ja tällä työkalulla. Kertoa saa/pitää mitä kaikkea tein väärin.
1. Oletteko mihin ja miten siirtäneet kallistuksenvakaajan (alatukivarteen) niveleen tulevan tangon pois tieltä, että pääsee paremmin työntämään nivelen irti? Rautalanka? Katso aiempi kuva.
2. Aluksi luulin että koko työkalu on väärään ko autoon, kun en meinannut saada sopimaan sitä niveltä irroitettaessa alatukivarteen millään (vai enkö vaan osaa?). Mm raidetanko on juuri sopivasti siinä työkalun jengatangon tiellä.
3. Kyllä piti kovasti vääntää 24mm lenkillä ja reilun metrin jatkovarrella, että sain pallonivelen paukahtamaan irti. Meinasi usko jo loppua.
4. Uuden pallonivelen takaisinpainaminen olikin helpompaa, mutta kyllä siinäkin piti käyttää 24mm lenkin kanssa jatkovartta että sai paikoilleen.
[ [url=http://i.imgur.com/h1WrCu3.jpg] ][/url]
Vanha pallonivel paukahti pois kahdessa palassa.
[ [url=http://i.imgur.com/vyRSSeO.jpg] ][/url]
Moro vaan,
Tuolla kyseisellä työkalulla voi sekä "vetää" että "työntää" eli niitä adaptereja käyttäen voi tuon nupin irroittaa takaapäin eli ei tule raidetanko eteen.
Jengapuoli siis sinne taakse ja tarpeeksi isoreikäinen adapteri että mahtuu nuppi menemään sinne sisään niin on tilaa touhuta.
Tiukassa on mutta rauhalliset liikkeet vaan ja pikkuhiljaa jatkovarrella vääntäen niin kyllä lähtee.
Ei tullut kuvattua tapahtumaa mutta noin me ne irroitettiin, avainsana "takaapäin"
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
Tuo rasvaus...
Iso osa nykyisistä pallonivelistä (on ne sitten vakaajan yhdystangossa, rt-päässä tai tukivarressa) on rakennteeltaan sellaisia, että rasvaamisesta ei ole mitään hyötyä. Vaan siitä saattaa olla jopa haittaa, siksi kielto.
Eli nämä jätetään ronkkimatta:
Iso osa nykyisistä pallonivelistä (on ne sitten vakaajan yhdystangossa, rt-päässä tai tukivarressa) on rakennteeltaan sellaisia, että rasvaamisesta ei ole mitään hyötyä. Vaan siitä saattaa olla jopa haittaa, siksi kielto.
Eli nämä jätetään ronkkimatta:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Juhani Halmeenmäki, Ma 18.09.2017 22:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
Niin no taisin sanoa Tarkista/ Rasvaa. Kun on suojakumi irroitettavissa tuossa mallissa helposti. Laadukkaassa osassa
Pitäisi olla Oikeat rasvat- vaan kun monesti on sitä kirkasta mitälie kiinalaista valaanrasvaa. Tämäkin osa metalli metallia vasten tekstin mukaan..
Että jos on kyllästynyt vaihtelemaan niveliä alvariinsa. Tekee niinkuin parhaaksi näkee.
Pitäisi olla Oikeat rasvat- vaan kun monesti on sitä kirkasta mitälie kiinalaista valaanrasvaa. Tämäkin osa metalli metallia vasten tekstin mukaan..
Että jos on kyllästynyt vaihtelemaan niveliä alvariinsa. Tekee niinkuin parhaaksi näkee.
ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
Edellinen ei kyllä mennyt vaihtoon nivelen vaan sen alapään puslan väljyyden vuoksi.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
Jos nyt otit silmän käteen ja katsoit, niin metalli liukasta muovia vasten...
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
Itseä myös kiinnostaa tämä muoviasia. Eli onko niin, että ennen on ollut pallonivelen pallo rautaa vasten ja vasta nyt nykyään pallo on muovia vasten? Ja rasvaa ei saa laittaa/tai ei tarvitse laittaa?Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Jos nyt otit silmän käteen ja katsoit, niin metalli liukasta muovia vasten...
Koskahan tämmöinen muutos palloniveliin on tullut?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
Nythän oli kyse pertti k linkkaamasta MOOGista. Joka on Muoviton.Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Jos nyt otit silmän käteen ja katsoit, niin metalli liukasta muovia vasten...
ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W211 - hyvälaatuiset koiranluut?
Viimeisen 10 vuoden aikana nuo ovat yleistyneet vauhdilla.Jacka kirjoitti:Itseä myös kiinnostaa tämä muoviasia. Eli onko niin, että ennen on ollut pallonivelen pallo rautaa vasten ja vasta nyt nykyään pallo on muovia vasten? Ja rasvaa ei saa laittaa/tai ei tarvitse laittaa?Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Jos nyt otit silmän käteen ja katsoit, niin metalli liukasta muovia vasten...
Koskahan tämmöinen muutos palloniveliin on tullut?
Pakostakin koska osa nivelistä kootaan pallotapin puolelta eikä alta.
Toisaalta myös helppo ja huoleton ratkaisu, joten lisääntynyt muihinkin.
Ja tuonne ei tarvita rasvaa, eikä sillä ole tilaakaan.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...