W124 keskikonsolin nappuloiden merkitys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
C230Sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.04.2003 05:18

W124 keskikonsolin nappuloiden merkitys

Viesti Kirjoittaja C230Sport »

elikkäs keskikonsolissa on kolme nappia
alimmainen on vissii sisäilmakierto nappi :lol:
keskimmäinen on se pakkastähtikuvio nappi se on kai ilmastoinnin :oops:
mutta mikä on se ylimmäinen nappi siinä on suorakaiteen muotoinen kuvio josta menee kaksi aaltomaista viivaa yli "pystyssä" :cry: hhmm saakohan tästä mitään selvää! kiitoksia vastauksista etukäteen!
Avatar
Hannu V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 364
Liittynyt: Pe 23.05.2003 07:38
Paikkakunta: Kangasala

selvitys

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

itselläni on autom.ilmastointi = eri nappulat, mutta täällä on aihetta käsitelty tyhjentävästi näköjään jo aiemmin.
eli taitaa olla huurteenpoistonappula.
edellinen keskustelu löytyy tuolta
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=628
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

hannu100: Ihan mielenkiinnosta kysyn, että millaiset nappulat sinulla on lämppärin/autom.ilmast. yhteydessä?

Meidän auto on ilm. tuotu kanadasta jossain vaiheessa (vm.86) ja siitä puuttuu kokonaan pyöritettävä nopeuden säädin ja röörivalitsin , eli:

Vasemmalla on lämpötilan säätö (samanlainen kuin muissakin, mutta vain yksi kpl).
Sen vieressä on nappulat keskellä verekkäin joissa muistaaksani kuvat:
-ikkunalle, -jalkatilaan, -ylös ja jalkatilaan, -EC, -0

Oikeassa reunasas kolme nappia päällekkäin suuri puhallin teho, auto, pieni puhallin teho.
Avatar
Hannu V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 364
Liittynyt: Pe 23.05.2003 07:38
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

Mulla 300TE automaatti -86. Ja just samanlaiset nappulat kuin sullakin. mulla vaan ongelmana kiinnileikannut kompura, jota tosi vaikea löytää käytettynä :cry: Uusi kaupassa 650 €. hehheh.
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Mulla on ongelmana kuskin jalkatilan ilmäröörin läppä, joka jotenki jumii...
Jostain tarttis saada räjäytyskuva tai tietoa mikä sieltä voisi olla irti ja aiheuttaa tökkimistä. Alipaine säädin näyttää toimivan ok, mut läppä on jumissa :(
Avatar
Hannu V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 364
Liittynyt: Pe 23.05.2003 07:38
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

siellähän on molemmille puolille omat painekellot, joiden täytyy molempien olla ehjiä, muuten ei jaksa avata luukkua. itselläni oli kuskinpuoleinen vipstaaki hajalla ja aikani ihmeteltyäni huomasin, että molempien puolten läpät ovat mekaanisesti yhdessä, eli jos painoin sormella toisen puolen luukun auki, niin toinenkin aukesi. siinä valissä on niin jäykkä jousi, ettei yksi toimiva painekello riittänyt aukaisemaan sitä. että ainkin sitävikaa voisi olla. toisaalta voisihan tuo yhdistävä mekaaninen vipusysteemikin olla jotenkin nyrjähtänyt.
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Täytyypi kokeilla kiinnittää se painehässäkkä paikalleen, jospa toimais.
En uskaltanut heti laittaa, jos hajoaa seki...
Pääseeköhän sinne sisään kurkistamaan mistään luukusta, joista näkisi onko sisäpuolella vikaa...
Avatar
Hannu V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 364
Liittynyt: Pe 23.05.2003 07:38
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

varsinaisesti en löytänyt mitään keinoa päästä röörin sisälle...
itse vaihdoin kuskin painekellon. eli se paneeli jossa on säädinnappulat irroitetaan; 2 ruuvia mankan yläreunan tasolla, sitten vain taitetaan konsoli ylös ja se onkin jo kädessäsi. taas kaksi ruuvia irti molemmin puolin paljasta säädinpanelia, jolloin se lähtee irtoamaan. sitten vain säätimen takaosasta molemmin puolin olevat isot liittimet irti, niin jopa pääsee tarkastelemaan sisustaa...vaikkapa tämänhän ilmeisesti jo tiesitkin kun olet sen painekellon kanssa temppuillut. kysyin muuten vehosta mitä olisi maksanut sen painekellon vaihtaminen; vastaus: menee aikaa noin 10tuntia, kun joutuu purkamaan koko kojetaulun palasiksi. itse vaihdoin sen hieman väkivaltaa käyttäen noin puolessa tunnissa...
Vastaa Viestiin