elikkäs keskikonsolissa on kolme nappia
alimmainen on vissii sisäilmakierto nappi
keskimmäinen on se pakkastähtikuvio nappi se on kai ilmastoinnin
mutta mikä on se ylimmäinen nappi siinä on suorakaiteen muotoinen kuvio josta menee kaksi aaltomaista viivaa yli "pystyssä" hhmm saakohan tästä mitään selvää! kiitoksia vastauksista etukäteen!
itselläni on autom.ilmastointi = eri nappulat, mutta täällä on aihetta käsitelty tyhjentävästi näköjään jo aiemmin.
eli taitaa olla huurteenpoistonappula.
edellinen keskustelu löytyy tuolta http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=628
hannu100: Ihan mielenkiinnosta kysyn, että millaiset nappulat sinulla on lämppärin/autom.ilmast. yhteydessä?
Meidän auto on ilm. tuotu kanadasta jossain vaiheessa (vm.86) ja siitä puuttuu kokonaan pyöritettävä nopeuden säädin ja röörivalitsin , eli:
Vasemmalla on lämpötilan säätö (samanlainen kuin muissakin, mutta vain yksi kpl).
Sen vieressä on nappulat keskellä verekkäin joissa muistaaksani kuvat:
-ikkunalle, -jalkatilaan, -ylös ja jalkatilaan, -EC, -0
Oikeassa reunasas kolme nappia päällekkäin suuri puhallin teho, auto, pieni puhallin teho.
Mulla 300TE automaatti -86. Ja just samanlaiset nappulat kuin sullakin. mulla vaan ongelmana kiinnileikannut kompura, jota tosi vaikea löytää käytettynä Uusi kaupassa 650 €. hehheh.
Mulla on ongelmana kuskin jalkatilan ilmäröörin läppä, joka jotenki jumii...
Jostain tarttis saada räjäytyskuva tai tietoa mikä sieltä voisi olla irti ja aiheuttaa tökkimistä. Alipaine säädin näyttää toimivan ok, mut läppä on jumissa
siellähän on molemmille puolille omat painekellot, joiden täytyy molempien olla ehjiä, muuten ei jaksa avata luukkua. itselläni oli kuskinpuoleinen vipstaaki hajalla ja aikani ihmeteltyäni huomasin, että molempien puolten läpät ovat mekaanisesti yhdessä, eli jos painoin sormella toisen puolen luukun auki, niin toinenkin aukesi. siinä valissä on niin jäykkä jousi, ettei yksi toimiva painekello riittänyt aukaisemaan sitä. että ainkin sitävikaa voisi olla. toisaalta voisihan tuo yhdistävä mekaaninen vipusysteemikin olla jotenkin nyrjähtänyt.
Täytyypi kokeilla kiinnittää se painehässäkkä paikalleen, jospa toimais.
En uskaltanut heti laittaa, jos hajoaa seki...
Pääseeköhän sinne sisään kurkistamaan mistään luukusta, joista näkisi onko sisäpuolella vikaa...
varsinaisesti en löytänyt mitään keinoa päästä röörin sisälle...
itse vaihdoin kuskin painekellon. eli se paneeli jossa on säädinnappulat irroitetaan; 2 ruuvia mankan yläreunan tasolla, sitten vain taitetaan konsoli ylös ja se onkin jo kädessäsi. taas kaksi ruuvia irti molemmin puolin paljasta säädinpanelia, jolloin se lähtee irtoamaan. sitten vain säätimen takaosasta molemmin puolin olevat isot liittimet irti, niin jopa pääsee tarkastelemaan sisustaa...vaikkapa tämänhän ilmeisesti jo tiesitkin kun olet sen painekellon kanssa temppuillut. kysyin muuten vehosta mitä olisi maksanut sen painekellon vaihtaminen; vastaus: menee aikaa noin 10tuntia, kun joutuu purkamaan koko kojetaulun palasiksi. itse vaihdoin sen hieman väkivaltaa käyttäen noin puolessa tunnissa...