Minkälaisen väännön välittää vakiokytkin?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Minkälaisen väännön välittää vakiokytkin?

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Sanokaas, virittäjät, paljonko vääntöä (karkeasti) kestää 250 turbon vakiokytkin.

Meniskö vielä 350 Nm?

Kestääkö originaali 5-v laatikko?

Tekniikka on W124, 1994.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Mulla kestää 200d vakiokytkin 368 Nm. Vaihelootakaan ei ole vielä ottanut itseensä vaikka onkin aika väljä laakereiltaan. Tosin kokemusta vasta muutama viikko.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12846
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Julli kirjoitti:Mulla kestää 200d vakiokytkin 368 Nm. Vaihelootakaan ei ole vielä ottanut itseensä vaikka onkin aika väljä laakereiltaan. Tosin kokemusta vasta muutama viikko.

nyt on ukko jättänyt mainitsematta :twisted: mikä puhallin ja muut on lisätty? ?
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Julli kirjoitti:Mulla kestää 200d vakiokytkin 368 Nm. Vaihelootakaan ei ole vielä ottanut itseensä vaikka onkin aika väljä laakereiltaan. Tosin kokemusta vasta muutama viikko.
No ohhoh! Mitenkähän paljon on vääntöä jos vakiokytkin ei pidä yhtään??

Vakiona ollut joku ~170NM ja varmasti pitäisi kestää 250Nm, mutta 368 kuulostaa jo hurjalta...
Joku mersupurkaamo??
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4781
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Liekkö näissä uudemmissa kaksatasissa sitten jotenkin erinlainen kytkin/paineasetelma systeemi, kun kyllä minusta pitäis n.400 nm kestää luistamatta lähes kaikenlaista käyttöä.
Nytkään ei kyllä luista, jos vaihtaa normaalisti. Provosoimalla saa sitten jo kuutosella luistamaan, jos erityisesti sitä haluaa.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

epk kirjoitti:
Julli kirjoitti:Mulla kestää 200d vakiokytkin 368 Nm. Vaihelootakaan ei ole vielä ottanut itseensä vaikka onkin aika väljä laakereiltaan. Tosin kokemusta vasta muutama viikko.

nyt on ukko jättänyt mainitsematta :twisted: mikä puhallin ja muut on lisätty? ?
-Fööni on KKK K24
-Pumpussa 7 mm elementit + rikastuspiiri by PP-diesel
-Raatikaisen tekemä kohtuukokoinen kuuleri
- Putki 3" rosteri omavalmiste kahdella omavalmistepöntöllä
- Pakosarja ja painekotelo omavalmistetta

Siinäpä ne tärkeimmät. Tehoa mitattiin eri ahtopaineilla suunnilleen 138kW/320Nm ja 146kW/368Nm. Ei paineen nosto paljoa vaikuttanut. Turpo käy pieneksi.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Vastaa Viestiin