w202 C230K 97' nykii täyskaasulla (SELVITETTY)
w202 C230K 97' nykii täyskaasulla (SELVITETTY)
Moro. Semmosta vikaa on 202ssa että täyskaasulla alkaa rykimään muuten toimii täydellisesti. Moottorin lämmöllä ei merkitystä. Voisiko bensansuodatin olla mahd. osittain tukossa , onko kohtalontovereita ? Auto on manuaalilaatikolla ei pitäisi olla voimansiirron puolella vikaa.
Viimeksi muokannut v-v_, Pe 26.05.2017 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w202 C230K 97' Rykii
Ensin suodin ja seuraavaksi voisi olla pumpun tuotto on hiipunut ja ei riitä suurilla kieroksilla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w202 C230K 97' Rykii
Nyt olis suodatin ja pumppu vaihdettu tosin ilman tuloksia. Seuraavaksi olis varmaanki paineensäädin ja tulpat ?
Re: w202 C230K 97' Rykii
MAF?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: w202 C230K 97' Rykii
Se kyllä kannattaisi luettuttaa testerissä ensin...bensapuolenvikojahan siellä ei näy ja paineet voi mittarilla varmistaa...putsaa kuitenkin ensin maf kliinerillä ja kuivaa hyvin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w202 C230K 97' Rykii
Juu eli tuli maffi ja imuilman lämpömittari putsattua viime viikonloppuna, ja vikahan poistui noin 2 päiväksi jolloin vika palautukin takas. Lueskelinki jo että toi maffi on tosi yleinen vika näissä 202 bensoissa, mutta osa topic:sta oli tosi vanhoja enkä löytäny syytä mikä niitä rikkoo onko kukaan koskaan selvittäny että onko vaan ominaisuus vai johtuuko kenties siitä huohotusöljystä, mikä oli itellä ainakin sotkenut lämpöanturin pahasti. Omaan autoonkin on vaihdettu maffi noin 300 000km sitten, ja taas ilmeisesti edessä.
Re: w202 C230K 97' Rykii
Maf on kulutustavaraa, ajan myötä kertyvä lika rikkoo sen. Ilmansuodattimen vaihto usein laiminlyödään, tarkistetaan muka että on OK tai pahimmassa tapauksessa "puhdistetaan" hakkaamalla lattiaan.
wiimax.fi
Re: w202 C230K 97' Rykii
Tietyissä kompuroissa on ongelma maffin sijainti joka öljyää sen ja täälläkin on juttua siitä että se yleensä taidetaan siirtää mahdollisimman lähelle kaasu läppää.
Se kannattaa lukea ja tutkia...kuvaakin oli.
Se kannattaa lukea ja tutkia...kuvaakin oli.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w202 C230K 97' Rykii
Tuli maffi ja imuilmanlämpöanturi vaihdettua mutta eipä vika muuttunu mihkään suuntaan, maffilta kun ottaa liittimen irti nii vika hävii mutta nii hävii menohalutki tulee mieleen vanha kunnon 200D ☺
Re: w202 C230K 97' Rykii
Kuinka yleinen vika on toi moottorin johtosarjan hapristuminen näissä 202:ssa ?
Re: w202 C230K 97' nykii täyskaasulla
Huh, no hyvä voi yhden mahdollisen vian aiheuttajan sulkee pois. Voisko rikki menevä lambda aiheuttaa noita kiihdytys ongelmia sen tiedän että rikkinäinen lambda vetää seoksen yleensä rikkaalle ja sen toiminta hidastuu, mutta kun auto toimii muulla kierrosalueella täysin, ja toi maffin vaihto ei muuttanu asiaa oikeestaan ollenkaan.
Re: w202 C230K 97' Rykii
Vaihdoitko ihan boschin alkuperäisen maffin? Itel ryki mut toimi kans ilman maffin töpsöliä, hain boschin maffin joka oli sisältä ihan eri "kaliberia" ku tarvike, ja homma alko sujuu. Kleenerillä sökö maffi toimi just sen pari pv.v-v_ kirjoitti:Tuli maffi ja imuilmanlämpöanturi vaihdettua mutta eipä vika muuttunu mihkään suuntaan, maffilta kun ottaa liittimen irti nii vika hävii mutta nii hävii menohalutki tulee mieleen vanha kunnon 200D ☺
Re: w202 C230K 97' Rykii
Joo boschin maffi tuli tilalle saksasta samalla tuotenumerolla. Tuli boschin omassa laatikossa.
http://www.ebay.de/itm/361954764740?_tr ... EBIDX%3AIT
http://www.ebay.de/itm/361954764740?_tr ... EBIDX%3AIT
Re: w202 C230K 97' Rykii
sen verran tuli tutkittua että moottorin lämmöllä olis kuitenki vaikutusta niin, että kun ajon jälkeen viilenneellä/kylmällä koneella voi melkein sanoo että toimii täydellisesti mutta kuitenki vaan hetken noin pari kovaa kiihdytystä ja vika on takas.
Re: w202 C230K 97' nykii täyskaasulla (SELVITETTY)
Jes. Vika löytyi ja sijaitsi toisessa sytytyspuolassa. Puolan vaihdolla tuli kuntoon.