Auto ollut omassa käytössä muutamat vuodet ja moottoriöljyn määrä tosiaan kasvaa hissun kissun (siis kuukausien mittaan), kunnes alkaa valittaa koneen lämmettyä liian korkeasta öljyn tasosta. Olen aika varma että jäähdytysnestettä ei sotkeudu öljyyn koska öljyn mukana ei ole pienintäkään merkkiä vedestä. Taisi ensimmäisen kerran valitella puolivuotta sitten tuosta öljyn tasosta.
Olen siis vaihtanut kerran itse öljyt (viimevuoden alkupuolella taisi olla) ja ihmettelin silloin miten nopeasti meni sysimustaksi. -nojoo, jotkut sanoo että normaalia, mutta eikai sen öljyn pitäisi ihan muutamassa sadassa kilometrissä mennä niin ettei norosta näe läpi
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Niin ja onhan tuossa ollut kokoajan jotain pikku häikkää myös EGR-ventiilin kanssa (tyhjäkäynnillä savuttaa ihan vietävästi ja joskus harvoin leikkaa ajossa yhtäkkiä 50% tehosta pois), mutta se nyt ei varmaan tähän vaikuta.
Elikä jooh... osaisiko joku heittää best- ja worst-case skenaariot mistä voisi olla kyse?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Auton tiedot:
Sprinter 313 (2007) 2,2l
Ajettu ~190 000km
Tuotu Saksasta n. 3 vuotta sitten jonka jälkeen ollut omassa ajossa noin 20 000km verran