W123 vanhat/uudet hehkusysteemit
W123 vanhat/uudet hehkusysteemit
Onko kokemuksia hehkutusjärjestelmien muutoksista? Autossa on ollut alunperin vanhat lankahehkut ja nyt pitäisi tehdä toimiva systeemi uudemmille pikkuhehkuille. Jos jollain olisi tietoa kytkennöistä, niin siitä voisi olla apua. Kyseessä on siis avainstarttimalli vanhemmasta päästä.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
hmm...
Minkäslaiset kytkennät siellä on nyt? Meneekö tulpasta toiseen johdinta?
Myös ns. isoja hehkutulppia saa pikahehku mallisena, ajattelin vaan jos sellaiset on paikoillaan, niin sitten kytkentä pikkuhehkuille on helppo.
Myös ns. isoja hehkutulppia saa pikahehku mallisena, ajattelin vaan jos sellaiset on paikoillaan, niin sitten kytkentä pikkuhehkuille on helppo.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Tällä hetkellä siellä on isot pikahehkut, jotka on kytketty johdonpätkillä toisiinsa. Toimiihan se sitten uudessa koneessakin näin, mutta se on silti sellainen manuaalisysteemi. Hehkuja voi poltella turhan kauan, kun aika pitää arvioida itse. Hehkut ovat päällä starttaukseen asti eli vaikka koko päivän jos joku jättää ne päälle 
Myynnissä näkyy olevan noita pikahehkusarjoja, joissa olis rele mukana. Mietin vaan, että semmosen vois joskus viritellä.

Myynnissä näkyy olevan noita pikahehkusarjoja, joissa olis rele mukana. Mietin vaan, että semmosen vois joskus viritellä.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
hmm..
Eli autossasi ei ole hehkuaikarelettä ollenkaan. Kyllähän sinne varmasti saa sen pikahehkusysteemin laitettua. Samalla kun hommaa jostain alkup. tulpille menevän johdinsarjan, niin olisi helpompi asentaa. Ainakin alkup. tavallisesta pikkuhehku releessä on joka tulpalle oma lähtö. Luulisi pikahehku setin mukana tulevan jonkinlainen kytkentäkaavio.
En tiedä missä omassa autossa on vika, mutta edellinen omistaja on laittanut hehkureleeseen menevään herätevirta johtoon eri katkaisijan. Joskus katkaisija unohtuukin päälle ja sitten tarjoaa hehkua vauhdissakin.. Virtalukossa jotain vikaa?..
Meinasin omaankin autoon tuollaista pikahehkusysteemiä, mutta nytkin riittää pikkupakkasillakin 5 sekunnin hehkutus.
ja koneen ollessa lämmin, n.65:asteesta ylöspäin tärähtää tulille heti ilman hehkua.
Onkohan noissa alkup. pikkutulppasysteemeissäkin jälkihehku toiminto, meinaan kun laittaa vaikka -10 asteesta käyntiin, niin aluksi ei tule putkesta yhtään savua, mutta parin minuutin päästä höyryä tulee putken täydeltä?...
En tiedä missä omassa autossa on vika, mutta edellinen omistaja on laittanut hehkureleeseen menevään herätevirta johtoon eri katkaisijan. Joskus katkaisija unohtuukin päälle ja sitten tarjoaa hehkua vauhdissakin.. Virtalukossa jotain vikaa?..
Meinasin omaankin autoon tuollaista pikahehkusysteemiä, mutta nytkin riittää pikkupakkasillakin 5 sekunnin hehkutus.

Onkohan noissa alkup. pikkutulppasysteemeissäkin jälkihehku toiminto, meinaan kun laittaa vaikka -10 asteesta käyntiin, niin aluksi ei tule putkesta yhtään savua, mutta parin minuutin päästä höyryä tulee putken täydeltä?...
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Re: hmm..
Kyllä on, ainakin 300D -84 pikahehkuilla jälkihehkuttaa käynnistyksen jälkeenkin jonkin aikaa...jarski kirjoitti:Onkohan noissa alkup. pikkutulppasysteemeissäkin jälkihehku toiminto, meinaan kun laittaa vaikka -10 asteesta käyntiin, niin aluksi ei tule putkesta yhtään savua, mutta parin minuutin päästä höyryä tulee putken täydeltä?...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
1# Mitenköhän on kun minulla on alkuperäinen 1984 W123 300D niin onko siinä jo tehtaan toimesta "pikahehkutus" vai onko toi (esim. Motonetistä saatava) Bosch:in tekemä "pikahehku" jotenkin parempi kuin minun alkuperäinen???
2# Ainakin 123 mainoslehtisessä vm.-83 on mainittu sana "pikahehku", mutta onko se jotain markkinointimiehien puhetta??
3# Jos nyt ostaisin tommosen Bosch:in pikahehkusarjan niin onnistuuko:
a) autossa olevien alkupepäisten hehkujen ja uuden releen yhteistoiminta
b) onko alkuperäisissä ja uusissa sarjan mukana tulevissa kynttilöissä eroja
4# Ts. jos vaihdan releen pelkästään uuteen niin onko olemassa vaara että se polttaa tavallisiksi jätetyt tulpat loppuun tai polttaa itsensä?
5# Onko noiden tulppien resistansseissa eroja?
6# Onko tossa Possin systeemissä sellasia "nykyautojen" omituisuuksia kuten kuskinoven avautumisesta aktivoituva hehkutus? Ainakin VW:llä on tollasia virityksiä ollu jo kauan aikaa.
Seuraavassa Motonetin hinnastoa ja allekirjoittaneen olettamuksia tuotteista:
W123 76--7.80 "tavallinen". . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26-1382 14.00€
(jeesuksen aikainen lankamalli)
W123 76--7.80 "pikahehku" (ei suoraan sopiva!) . . 26-1626 15.50€
(vanhempaan OM617 mottiin, vaatii uuden releen)
W123 76--7.80 Pikahehkusarja EcoGolden: 4 tulppaa+johdot. . 26-0002 44.00€
(vanhempaan OM617 mottiin, vaativat uuden releen)
W123 76--7.80 Aito Bosch-pikahehkusarja (sisältö seur rivi) 26-0009 88.00€
26-0009: 4 tulppaa, pikahehkuaikaRELE, ohjeet, johtoja
26-0009 on asennustaitoa vaativa oikea pikahehkujärjestelmä
26-0009 sarjaan lisätulppa 300D:tä varten. . . . . . . . . 26-0010 19.50€
(Mitä varten johtoa mukana? Onko samanlainen kuin vm. 7.80 jälkeinen originalaali rele?? Eli päivitys vanhaan OM617:kaan.)
W123 8.80--85 Hehkutulppa Bosch/Beru. . . . . . . . . . . . 26-1603 9.90€
W123 8.80--85 Hehkutulppa Ciemmesi. . . . . . . . . . . . . 26-1607 7.50 €
(uudempaan OM617 mottiin, alkuperäisen releen kanssa sopivia)
W123 8.80--85 4 Bosch-pikahehkutulppaa+hehkuaikarele. . . . 26-0006 85.00€
W123 8.80--85 Bosch-pikahehkusarjan lisätulppa 300D:hen. . 26-0008 9.50€
(Uudempaan OM617 mottiin, pikahehku tyyppiseksi muutettuun autoon sopivia osia (ehkä). Mitä eroa lisätulpalla esim ylempänä olevaan 9,90€ maksavaan Beruun?)
"pikahehku" / "tavallinen" eivät ole suoraan vaihtokelpoisia
onnistuu Bosch-sarjalla, jossa myös hehkurele, vaatii taitoa
W123 Hehkuaikareleeksi kannattaa ostaa Bosch-pikahehkusarja
W123 8.80--85 Hehkuaikarele 200D/240D. . . . . . . . . . . 26-2103 88.00€
W123 8.80--85 Hehkuaikarele 300D. . . . . . . . . . . . . . 26-2104 225.00€
(uudempaan OM617 mottiin alkuperäisen kaltaisia "tavallisia" releitä. Onko tämä sitten huonompi kuin Boschin vastaava, vaikka on saman hintainen??)
Vai oonks mä nyt ihan sekasin ?
2# Ainakin 123 mainoslehtisessä vm.-83 on mainittu sana "pikahehku", mutta onko se jotain markkinointimiehien puhetta??
3# Jos nyt ostaisin tommosen Bosch:in pikahehkusarjan niin onnistuuko:
a) autossa olevien alkupepäisten hehkujen ja uuden releen yhteistoiminta
b) onko alkuperäisissä ja uusissa sarjan mukana tulevissa kynttilöissä eroja
4# Ts. jos vaihdan releen pelkästään uuteen niin onko olemassa vaara että se polttaa tavallisiksi jätetyt tulpat loppuun tai polttaa itsensä?
5# Onko noiden tulppien resistansseissa eroja?
6# Onko tossa Possin systeemissä sellasia "nykyautojen" omituisuuksia kuten kuskinoven avautumisesta aktivoituva hehkutus? Ainakin VW:llä on tollasia virityksiä ollu jo kauan aikaa.
Seuraavassa Motonetin hinnastoa ja allekirjoittaneen olettamuksia tuotteista:
W123 76--7.80 "tavallinen". . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26-1382 14.00€
(jeesuksen aikainen lankamalli)
W123 76--7.80 "pikahehku" (ei suoraan sopiva!) . . 26-1626 15.50€
(vanhempaan OM617 mottiin, vaatii uuden releen)
W123 76--7.80 Pikahehkusarja EcoGolden: 4 tulppaa+johdot. . 26-0002 44.00€
(vanhempaan OM617 mottiin, vaativat uuden releen)
W123 76--7.80 Aito Bosch-pikahehkusarja (sisältö seur rivi) 26-0009 88.00€
26-0009: 4 tulppaa, pikahehkuaikaRELE, ohjeet, johtoja
26-0009 on asennustaitoa vaativa oikea pikahehkujärjestelmä
26-0009 sarjaan lisätulppa 300D:tä varten. . . . . . . . . 26-0010 19.50€
(Mitä varten johtoa mukana? Onko samanlainen kuin vm. 7.80 jälkeinen originalaali rele?? Eli päivitys vanhaan OM617:kaan.)
W123 8.80--85 Hehkutulppa Bosch/Beru. . . . . . . . . . . . 26-1603 9.90€
W123 8.80--85 Hehkutulppa Ciemmesi. . . . . . . . . . . . . 26-1607 7.50 €
(uudempaan OM617 mottiin, alkuperäisen releen kanssa sopivia)
W123 8.80--85 4 Bosch-pikahehkutulppaa+hehkuaikarele. . . . 26-0006 85.00€
W123 8.80--85 Bosch-pikahehkusarjan lisätulppa 300D:hen. . 26-0008 9.50€
(Uudempaan OM617 mottiin, pikahehku tyyppiseksi muutettuun autoon sopivia osia (ehkä). Mitä eroa lisätulpalla esim ylempänä olevaan 9,90€ maksavaan Beruun?)
"pikahehku" / "tavallinen" eivät ole suoraan vaihtokelpoisia
onnistuu Bosch-sarjalla, jossa myös hehkurele, vaatii taitoa
W123 Hehkuaikareleeksi kannattaa ostaa Bosch-pikahehkusarja
W123 8.80--85 Hehkuaikarele 200D/240D. . . . . . . . . . . 26-2103 88.00€
W123 8.80--85 Hehkuaikarele 300D. . . . . . . . . . . . . . 26-2104 225.00€
(uudempaan OM617 mottiin alkuperäisen kaltaisia "tavallisia" releitä. Onko tämä sitten huonompi kuin Boschin vastaava, vaikka on saman hintainen??)
Vai oonks mä nyt ihan sekasin ?
miksi vaihtaa hehkuja lanka malli on parempi kaikki sylinterit hehkuvat lämpö on parempi kun hehku aika on pidempi kun hehkut toimii kun ne on sarjassa kaikki joko toimivat tai sitten ei vian löytää äkkiä ja hehkun vaihtaa helposti vartissa ei ole pikahehkujen vanhemmiten vaivaavia vikoja että on osa sylintereistä kylmiä kuskin tiätämättä sitä ainakin mulla lähtee lanka hehkuilla -30 käyntiin kun palmun alta 115 240d 3.0 ilman mitään apulämpöä lohkaria eberiä
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Tuo sarjahan sisältää releen ja 4 hehkutulppaa, jotka sopivat suoraan entisten tilalle noihin 80-luvun malleihin. Lisäksi 300D:hen tarvitaan yksi lisätulppa. Nuo on ainakin tehty toimimaan keskenään. Ei kai tuossa ole sen enempää ihmettelemistä.Dunkelblau123 kirjoitti:W123 8.80--85 4 Bosch-pikahehkutulppaa+hehkuaikarele. . . . 26-0006 85.00€

508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma 30.08.2004 00:16
- Paikkakunta: Karstula/Pieksämäki
- Viesti:
saiko joku tästä ilman viidentoista minuutin lauserakenteiden selvittelyä selvää? Voi luoja, välimerkit on keksitty ja yhdyssanojakin suomenkielessä omistamme ja osa kansastamme myös osaa ne.Juho kirjoitti:miksi vaihtaa hehkuja lanka malli on parempi kaikki sylinterit hehkuvat lämpö on parempi kun hehku aika on pidempi kun hehkut toimii kun ne on sarjassa kaikki joko toimivat tai sitten ei vian löytää äkkiä ja hehkun vaihtaa helposti vartissa ei ole pikahehkujen vanhemmiten vaivaavia vikoja että on osa sylintereistä kylmiä kuskin tiätämättä sitä ainakin mulla lähtee lanka hehkuilla -30 käyntiin kun palmun alta 115 240d 3.0 ilman mitään apulämpöä lohkaria eberiä
Ugh. Kyllä helpotti avautuminen

En saanu selvää edes 15minuutin jälkeen tosta tekstistäjamku kirjoitti:saiko joku tästä ilman viidentoista minuutin lauserakenteiden selvittelyä selvää? Voi luoja, välimerkit on keksitty ja yhdyssanojakin suomenkielessä omistamme ja osa kansastamme myös osaa ne.Juho kirjoitti:miksi vaihtaa hehkuja lanka malli on parempi kaikki sylinterit hehkuvat lämpö on parempi kun hehku aika on pidempi kun hehkut toimii kun ne on sarjassa kaikki joko toimivat tai sitten ei vian löytää äkkiä ja hehkun vaihtaa helposti vartissa ei ole pikahehkujen vanhemmiten vaivaavia vikoja että on osa sylintereistä kylmiä kuskin tiätämättä sitä ainakin mulla lähtee lanka hehkuilla -30 käyntiin kun palmun alta 115 240d 3.0 ilman mitään apulämpöä lohkaria eberiä
Ugh. Kyllä helpotti avautuminen
