Olisi ensimmäinen mersu hankinnassa ja mä kun en noista (kuten en muistakaan autoista) ihan niin hirveästi tiedä, niin ajattelin että tänne rekisteröinti voisi olla ihan fiksu idea.
Pääasiallinen käyttö on työmatka-ajo, 100km suuntaansa. Vuodessa tulee semmoset n.30k mittariin. Tähän asti alla ollut -11 Ford Mondeo, mutta tulossa olevan perheenlisäyksen johdosta vaihto farkkuun on edessä. Nyt kun olen muutaman vuoden tuolla Fordilla ajanut, olen päättänyt että seraava auto ei Ford ole. Mitä tuossa nyt mahdollisia vaihtoehtoja tutkailin, niin MB tuntuisi olevan kaikista varteenotettavin, ja nimenomaan C malli (E on vähän turhan hintava)
C-mersut mitä olen katsellut, ovat olleet automaattivaihteisia dieselfarkkuja vuosimallia 09 - 12, mittarissa 150k - 240k. Tavoitteena pitää autoa ainakin muutaman vuoden.
Kertokaahan asioista tietävät, että onko jotain juttuja noilla yllämainituilla spekseillä olevaa C-mersua ostaessa, mitä pitäisi ottaa huomioon/tarkastaa/kysyä myyjältä? Työmatka on pienempää maantietä jossa ei ainakaan menosuuntaan juurikaan ole pitkiä suoria missä ohittaa laiskemmallakin autolla, eli se olisi hyvin suotavaa että tarvittaessa pystyy turvallisesti ripeisiin ohituksiin.
Onko jotain tiettyä mallia mitä ei missään nimessä kannata hommata? Mites huollot, missä kilometrimäärissä meseissä tulee isommat huollot eteen (jakopäähommat, ynnä muut) Kovasti mersujen huoltojen kalleutta on joillain foorumeilla valiteltu, onko oikeasti noin?
Niin ja sit vähän tyhmä kysymys, mutta mitä noi 180, 200, 220 jne mersujen mallinimissä muuten meinaa?