w202 jarrunesteiden vaihto
w202 jarrunesteiden vaihto
Minkälainen homma tuo jarrunesteiden vaihto tuohon c180 käytännössä on? Kannataako alkaa itse vaihtamaan, vai käyttää suosiolla huollossa vaihdattamassa? Auto on vm-94 eikä huoltokirjasta löytynyt mitään mainintaa, että jarrunesteitä olisi koskaan vaihdettu.
-w211 220CDI Facelift.
-W208 200-Kompressor Facelift.
-W203 180-Kompressor Facelift.
-W202 180-Esprit.
-W124 230E.
-W202 180-Esprit.
-W124 230E.
Re: w202 jarrunesteiden vaihto
Korjaamolla painavat koneella uudet nestet,on muutaman minuutin homma,kun auto on nosturilla.
Luulenpa,ettei kannata ruveta itse hommiin
Luulenpa,ettei kannata ruveta itse hommiin

Kiitokset vastauksesta.
Eipä paljoa toinna sitten itse alkaa niitä vaihtamaan.

-w211 220CDI Facelift.
-W202 180-Esprit.
-W124 230E.
-W202 180-Esprit.
-W124 230E.
- Nastamuumio
- Mersumies
Ei tuo kyllä mikään kohtuuton homma ole itsekkään tehdä. Yksi ukko pumppaa ja toinen aukoo venttiiliä satulassa. Oikea taka, vasen taka, oikea etu ja vasen etu. Ei oikein voi sössiä, jos yhtään keskittyy. Poljin painaessa venttiili auki ja päästäessä kiinni. Välillä lisää kaljaa säiliöön, ettei mene ilmaa järjestelmään. Letku venttiilin päähän tai jotain ilmaus laitetta ostamaan motonetistä tai biltemasta. Ihan simppeli tehdä itsekkin. 8mm läpinäkyvä letku ja tyhjä pullo. Riittävästi ruikkua läpi, jotta kaikki vaihtuu. Venttiili on 7 tai 8mm avainvälillä.
Vaihtuu tietty kmollakin kohtuu edullisesti mutta itse tehden vielä halvemmalla.
Vaihtuu tietty kmollakin kohtuu edullisesti mutta itse tehden vielä halvemmalla.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
W211 320 4MATIC be -04
W211 320 4MATIC be -04
Onko muuten kyseessä manuaali vai automaatti? Ainakin pykälää vanhemmassa, eli W124:ssä nimittäin kytkimessä käytetään samaa nestettä kuin jarruissa. Toisin sanoen siitä samasta säiliöstä menee neste sekä kytkimeen että jarruille ja nesteen vaihtaminen myös kytkinsysteemistä ei ole ollenkaan huono idea samalla, kun jarrunesteet vaihtaa.
Itse vaihdoin tänään (automaattivaihteiseen) W124:ään jarrunesteet Biltemasta hankitulla, noin 20€ maksaneella imupöntöllä, joka tosin tarvitsee sitten paineilmaa kompressorista. Hyvin se toimi. Ensin auton jarrunestesäilö täyttöaukosta imemällä tyhjäksi ja uutta nestettä tilalle. Sitten Nastamuumion esittämässä järjestyksessä imulaite ensin kiinni oikean takapyörän satulaan, imu päälle ja ilmaruuvia vähän auki. Sitten antaa sen imeä nestettä pois ja itse voi mennä kaatamaan uutta nestettä säiliöön, ettei se imaise ilmaa linjaan sitä kautta. Kun värin perusteella imulaite näyttää vetävän uutta ja puhdasta nestettä satulasta, niin ilmaruuvi kiinni ja sitten imu pois.
Rehellisyyden nimissä, en ole vielä testannut jarruja tuon touhun jäljiltä, mutta uskoisin onnistuneeni. Saapa nähdä.
Niin joo vielä; jokin aika sitten täällä oli joku keskustelu siitä, että miten ASR vaikuttaa jarrunesteiden vaihtoon. Taisi olla niin, että silläkin ainakin joissain tapauksissa oli jotakin vaikutusta, joten sekin on hyvä ottaa huomioon, jos autossa sellainen järjestelmä on.
Niin se käyttämäni härveli; tuollainen: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... 000031634/
Jos se osoittautuu käytössä kestäväksi, niin ainakin itselleni ihan hyvä hankinta, kun noiden eri vehkeiden jarrujen kanssa saa aina silloin tällöin askarrella, niin ei aina tarvitse pyytää, että joku tulee polkemaan jarruja, jotta saadaan nesteet vaihtumaan tai ilmaaminen tehtyä.
Itse vaihdoin tänään (automaattivaihteiseen) W124:ään jarrunesteet Biltemasta hankitulla, noin 20€ maksaneella imupöntöllä, joka tosin tarvitsee sitten paineilmaa kompressorista. Hyvin se toimi. Ensin auton jarrunestesäilö täyttöaukosta imemällä tyhjäksi ja uutta nestettä tilalle. Sitten Nastamuumion esittämässä järjestyksessä imulaite ensin kiinni oikean takapyörän satulaan, imu päälle ja ilmaruuvia vähän auki. Sitten antaa sen imeä nestettä pois ja itse voi mennä kaatamaan uutta nestettä säiliöön, ettei se imaise ilmaa linjaan sitä kautta. Kun värin perusteella imulaite näyttää vetävän uutta ja puhdasta nestettä satulasta, niin ilmaruuvi kiinni ja sitten imu pois.
Rehellisyyden nimissä, en ole vielä testannut jarruja tuon touhun jäljiltä, mutta uskoisin onnistuneeni. Saapa nähdä.

Niin joo vielä; jokin aika sitten täällä oli joku keskustelu siitä, että miten ASR vaikuttaa jarrunesteiden vaihtoon. Taisi olla niin, että silläkin ainakin joissain tapauksissa oli jotakin vaikutusta, joten sekin on hyvä ottaa huomioon, jos autossa sellainen järjestelmä on.
Niin se käyttämäni härveli; tuollainen: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... 000031634/
Jos se osoittautuu käytössä kestäväksi, niin ainakin itselleni ihan hyvä hankinta, kun noiden eri vehkeiden jarrujen kanssa saa aina silloin tällöin askarrella, niin ei aina tarvitse pyytää, että joku tulee polkemaan jarruja, jotta saadaan nesteet vaihtumaan tai ilmaaminen tehtyä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Itse ilmaan ja vaihdan nesteet niin että nippa auki,letku siitä pullon pohjaan ja nippa auki poljen rauhallisesti niin pitkään kunnes tulee kirkasta nestetttä ja nippa kiinni....letku pullossa estää sen ilman pääseminen sinne ja neste ei roisku minne sattuun ja voi tehdä itse yksin homman.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Nastamuumio
- Mersumies
w202 manuaalissa sama systeemi. Ainakin siinä mitä minä olen ährännyt.Nozki kirjoitti:Onko muuten kyseessä manuaali ... nimittäin kytkimessä käytetään samaa nestettä kuin jarruissa. Toisin sanoen siitä samasta säiliöstä menee neste sekä kytkimeen että jarruille ja nesteen vaihtaminen myös kytkinsysteemistä ei ole ollenkaan huono idea samalla, kun jarrunesteet vaihtaa. ...polkemaan jarruja, jotta saadaan nesteet vaihtumaan tai ilmaaminen tehtyä.
Minulla on tälläinen

Ei meinannut aina löytyä polkijaa. Tietysti pullo/letku yhdistelmälläkin pärjää, mutta tää on niin pro. Loppuu lässytys, kun vetää kompurat, ilmaletkut, sähköjohdot esiin. Tätähän tarvitsee melkein joka toinen vuosi.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
W211 320 4MATIC be -04
W211 320 4MATIC be -04