190 D Turbotusprojekti yms.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Vieläkö Unkarissa on IFA-merkkisiä kuorma-autoja, jotka vapisevat 50-60 km/h tien tukkona? Myös Trabantit olivat yleisiä ainakin -97-98, jolloin työn puolesta vietin vuoden Unkarin teillä paljon aikaa.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

JP74 kirjoitti:Vieläkö Unkarissa on IFA-merkkisiä kuorma-autoja, jotka vapisevat 50-60 km/h tien tukkona? Myös Trabantit olivat yleisiä ainakin -97-98, jolloin työn puolesta vietin vuoden Unkarin teillä paljon aikaa.
Ei, aika nykyaikaista alkaa olemaan kalusto sielläkin, trabeja ei pahemmin näkynyt enää.
Avatar
matti_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: To 25.12.2003 21:17
Paikkakunta: oulun lääni

Viesti Kirjoittaja matti_h »

Mauri H. kirjoitti:Mitäs niihin pumppuihin siellä PP:llä sitten tehdään?
Saa niitä 7mm elementtejä muualtakin ku vaan mynästä....
w123 300 turbo diesel
w124E 300d
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

matti_h kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Mitäs niihin pumppuihin siellä PP:llä sitten tehdään?
Saa niitä 7mm elementtejä muualtakin ku vaan mynästä....
Ihanko tosi?

Tarkoitin sitä kun JP74 sanoi että tehdään niihin muutakin.
Avatar
matti_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: To 25.12.2003 21:17
Paikkakunta: oulun lääni

Viesti Kirjoittaja matti_h »

Mauri H. kirjoitti:
matti_h kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Mitäs niihin pumppuihin siellä PP:llä sitten tehdään?
Saa niitä 7mm elementtejä muualtakin ku vaan mynästä....
Ihanko tosi?

Tarkoitin sitä kun JP74 sanoi että tehdään niihin muutakin.
olitpas NOPEE ku just kerkes painaa lähetä niin olit jo het vastannu... :shock:
w123 300 turbo diesel
w124E 300d
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mauri H. kirjoitti:
matti_h kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Mitäs niihin pumppuihin siellä PP:llä sitten tehdään?
Saa niitä 7mm elementtejä muualtakin ku vaan mynästä....
Ihanko tosi?

Tarkoitin sitä kun JP74 sanoi että tehdään niihin muutakin.
Millos minä tämmöstä olen kirjoitellut??? Ja Boschin tehtailla se pumppu on tehty, kele :lol:
Viimeksi muokannut JP74, Ti 09.11.2004 09:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

Petri K kirjoitti:minkäs kokoinen siipi kompressorissa?

OT:nä Ollaan Varsovassa Marriot hotellissa just nyt ja iltapäivällä alkaa kovin kädenvääntökilpailu mitä olen koskaan nähnyt (kaikki parhaat mukana jenkeistä ja Venäjältä) 8)
OTtä lisää..myökin oltiin juuri viikko Marriotissa mutta Pariisissa.Hyvä hotelliketju.

Reilu 1000km joutu ajelemaan Renault Meganella..ja vielä BENSALLA! :x

Kyydit parani heti puolella kun pääsi kotimaahan oman rattiin vaikka onkin aivan puolikuntoinen vielä.
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

siellä ylivieskan tienoilla on yks liki superturbon mittarajaa hipova nissanin 2.8 diesel pata ja pumpun tekoa oli pariinkin otteeseen harjoitellut paikallinen diesel paja ja kun ei alkanut pelaan niin pumppu lähti mynään ja tuli kerralla kuntoon ja alko nipponistakin tehoo löytyyn

selityksiä??
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Hei, otsikko kannattaa palauttaa alkuperäiseksi, taitaa olla forumin paras tekninen selvitys mitä/miten on tehty 4 sylinterisestä vaparista Turbomoottori.

...tai koskas joku alkaa tekemään sitä 'tekstit' osiota, josta löytyy faktat helposti (vrt. ffp forum).

Olen huomannut, että haku antaa hyvin vastauksia, mutta kun haun tulos osoittaa esim. Maurin 56 sivuiseen threadiin, on sieltä aika mahdoton löytää haettua kohtaa helposti...vai enkö vai osaa käyttää :?:

[häh]: No nyt se sitten vaihdettiinkin :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

veskola kirjoitti:Olen huomannut, että haku antaa hyvin vastauksia, mutta kun haun tulos osoittaa esim. Maurin 56 sivuiseen threadiin, on sieltä aika mahdoton löytää haettua kohtaa helposti...vai enkö vai osaa käyttää :?:
Laita hakusivulla täppi viestejä-sanan eteen (vasen alanurkka) niin tuloksista pääsee suoraan kyseiseen viestiin. Ei tarvi kahlata koko threadia läpi. :)
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

stonehead kirjoitti:siellä ylivieskan tienoilla on yks liki superturbon mittarajaa hipova nissanin 2.8 diesel pata ja pumpun tekoa oli pariinkin otteeseen harjoitellut paikallinen diesel paja ja kun ei alkanut pelaan niin pumppu lähti mynään ja tuli kerralla kuntoon ja alko nipponistakin tehoo löytyyn

selityksiä??
Onko tuo nissanin pata aivan nissanin keulalla vai jossain muussa autossa? Yhdestä Cedric-Caminosta olen kuullut...
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

MJF kirjoitti:
stonehead kirjoitti:siellä ylivieskan tienoilla on yks liki superturbon mittarajaa hipova nissanin 2.8 diesel pata ja pumpun tekoa oli pariinkin otteeseen harjoitellut paikallinen diesel paja ja kun ei alkanut pelaan niin pumppu lähti mynään ja tuli kerralla kuntoon ja alko nipponistakin tehoo löytyyn

selityksiä??
Onko tuo nissanin pata aivan nissanin keulalla vai jossain muussa autossa? Yhdestä Cedric-Caminosta olen kuullut...
saattaa olla volvossa, aki p saattais tietää tarkemmin ja tarkemmat teholukemat
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Volvossahan se.. En kovin hyvin tunne omistajaa, mutta aika seppä tekemään.
Vollessa muistaakseni <250hp. Voipi olla jo superturbo raja rikki...
Ja kaikki laitteet on koottu itse omassa tallissa suht, pienellä budjetilla.
Joku mersupurkaamo??
Vesku_1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 29.05.2004 18:55
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Vesku_1 »

Onko tuo nissanin pata aivan nissanin keulalla vai jossain muussa autossa? Yhdestä Cedric-Caminosta olen kuullut...
Arghh..pitäsivät vaa niissä nipponeissa nuo koneet.... :?
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Noita Cedricin mottejahan on tungettu vähän joka paikkaan. Noihin viimeisiin Caminoihin aika paljonkin. Eikös tämä edesmennyt superturboilijakin tehnyt jonkun?
Vihannissa on yksi `65 Valiant dieselillä ja 5-vaihteisella laatikolla. Tehty jo varmaan 20 vuotta sitten ja seisonutkin saman kuusen juurella jo lähes 10 vuotta.
Tämän bongasin Haaparannasta, ruotsin kilvissä, mutta vanhalla Cedricin moottorilla on kuitenkin :lol:
Avatar
matti_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: To 25.12.2003 21:17
Paikkakunta: oulun lääni

Viesti Kirjoittaja matti_h »

MJF kirjoitti:. Eikös tämä edesmennyt superturboilijakin tehnyt jonkun?
Joo siiläpä justiin oli camarossa samainen motti turbolla.
Nyt kaverilla on rakenteilla 740 volvo ihan omalla dieselillä. saa nähdä meneekä superturbon raja rikki... kohta olis pumpun asennus edessä... :roll:
w123 300 turbo diesel
w124E 300d
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

miksei menisi kun tuntuu menevän pari sylinteriä pienemmilläkin volsun koneilla...ja helposti...
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

matti_h kirjoitti: Joo siiläpä justiin oli camarossa samainen motti turbolla.
Nyt kaverilla on rakenteilla 740 volvo ihan omalla dieselillä. saa nähdä meneekä superturbon raja rikki... kohta olis pumpun asennus edessä... :roll:
Öh, mikä se on se super turbon ja turbon raja? Hevosvoimat vai savun määrä, pitääkö sutia kaikilla vaihteilla vai onko joku metrimäärä mitä pitää saada asvalttiin raitaa.... ? :) Tämähän kuuluu oikeastaan yleis-sivistykseen ja nyt löytyi aukko sivistyksessä.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12616
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

AK47 kirjoitti:
matti_h kirjoitti: Joo siiläpä justiin oli camarossa samainen motti turbolla.
Nyt kaverilla on rakenteilla 740 volvo ihan omalla dieselillä. saa nähdä meneekä superturbon raja rikki... kohta olis pumpun asennus edessä... :roll:
Öh, mikä se on se super turbon ja turbon raja? Hevosvoimat vai savun määrä, pitääkö sutia kaikilla vaihteilla vai onko joku metrimäärä mitä pitää saada asvalttiin raitaa.... ? :) Tämähän kuuluu oikeastaan yleis-sivistykseen ja nyt löytyi aukko sivistyksessä.
pitää olla 100 heppaa litraa kohden, eli 3 litrainen kone,300 heppaa=superturbo , koskee vain dieseleitä ?
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Päivitin juuri konetta uusilla männänrenkailla ja yhdellä käytetyllä männällä. Ei liity mitenkään turbottamiseen, vaan poistin 40tkm kuuluneen kalinan. Männän ja männäntapin väliin oli tullut nelossylinteriin välystä. Vietin tuossa tallissa tommoset viistoista tuntia putkeen, joten hiukan sekottaa :D

Oma hommassa vaan oli , mutta nyt hörskätään.
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

JP74 kirjoitti:Päivitin juuri konetta uusilla männänrenkailla ja yhdellä käytetyllä männällä. Ei liity mitenkään turbottamiseen, vaan poistin 40tkm kuuluneen kalinan. Männän ja männäntapin väliin oli tullut nelossylinteriin välystä. Vietin tuossa tallissa tommoset viistoista tuntia putkeen, joten hiukan sekottaa :D

Oma hommassa vaan oli , mutta nyt hörskätään.
laita pajan seinälle nauloja riviin ja niihin erinäisiä muistoja niihin mutta laita riittävän pitkälti "varanauloja"seinään mutta jos ei seinä riitä niin laittaa vaikka kahteen riviin tai jatkaa pajan seinää... :D :D :D :D :D
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Ei suinkaan tuo 100hp/litra riitä vielä SUPERturboon:?: :!: :?:

Vetävät pitkälti viidettäsataa kolmilitrasista (epk sen kyllä' varmasti tietääkin).....
Oisko se 100hp/litra sellainen "midi+" turbo :?: :?: :?:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

Jube kirjoitti:Ei suinkaan tuo 100hp/litra riitä vielä SUPERturboon:?: :!: :?:

Vetävät pitkälti viidettäsataa kolmilitrasista (epk sen kyllä' varmasti tietääkin).....
Oisko se 100hp/litra sellainen "midi+" turbo :?: :?: :?:
jos luet superturbo voorumin ajatuksen kans niin ajunperin se mittakaava oli se (diesel) 100hp litra
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Jube kirjoitti:Ei suinkaan tuo 100hp/litra riitä vielä SUPERturboon:?: :!: :?:

Vetävät pitkälti viidettäsataa kolmilitrasista (epk sen kyllä' varmasti tietääkin).....
Oisko se 100hp/litra sellainen "midi+" turbo :?: :?: :?:
Niin, eihän se oikeastaan ole juuri mitään, jos 200d puskee 200 heppaa. Joka diesel Opelissa on vähintään saman verran, Fiateista puhumattakaan. :D

Mutta nyt hörskätään Jokon luona!
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

JP74 kirjoitti:
Jube kirjoitti:Ei suinkaan tuo 100hp/litra riitä vielä SUPERturboon:?: :!: :?:

Vetävät pitkälti viidettäsataa kolmilitrasista (epk sen kyllä' varmasti tietääkin).....
Oisko se 100hp/litra sellainen "midi+" turbo :?: :?: :?:
Niin, eihän se oikeastaan ole juuri mitään, jos 200d puskee 200 heppaa. Joka diesel Opelissa on vähintään saman verran, Fiateista puhumattakaan. :D

Mutta nyt hörskätään Jokon luona!
no sielähän viisastuu ihan varmasti,

voi turbottaa ykstahti moottoreita oikein porukallaa :D :D :D :D :D :D :D
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

stonehead kirjoitti:
JP74 kirjoitti:
Jube kirjoitti:Ei suinkaan tuo 100hp/litra riitä vielä SUPERturboon:?: :!: :?:

Vetävät pitkälti viidettäsataa kolmilitrasista (epk sen kyllä' varmasti tietääkin).....
Oisko se 100hp/litra sellainen "midi+" turbo :?: :?: :?:
Niin, eihän se oikeastaan ole juuri mitään, jos 200d puskee 200 heppaa. Joka diesel Opelissa on vähintään saman verran, Fiateista puhumattakaan. :D

Mutta nyt hörskätään Jokon luona!
no sielähän viisastuu ihan varmasti,

voi turbottaa ykstahti moottoreita oikein porukallaa :D :D :D :D :D :D :D
Moi!
Äsken tuo JP tarttas mun partnerinkin tuolta tallista, kun on kuulemma liian kauan seissyt toimettomana (meinattiin kuolla) ;)

Mitä tuohon viisauteen tulee, niin minä sen JP:n tähän touhuun viisastin (tai tyhmennin)...kaikki on suhteellista.

Terveisiä täältä sivistyksestä!

T: J & co.
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

Day Downhill kirjoitti:
stonehead kirjoitti:
JP74 kirjoitti:
Jube kirjoitti:Ei suinkaan tuo 100hp/litra riitä vielä SUPERturboon:?: :!: :?:

Vetävät pitkälti viidettäsataa kolmilitrasista (epk sen kyllä' varmasti tietääkin).....
Oisko se 100hp/litra sellainen "midi+" turbo :?: :?: :?:
Niin, eihän se oikeastaan ole juuri mitään, jos 200d puskee 200 heppaa. Joka diesel Opelissa on vähintään saman verran, Fiateista puhumattakaan. :D

Mutta nyt hörskätään Jokon luona!
no sielähän viisastuu ihan varmasti,

voi turbottaa ykstahti moottoreita oikein porukallaa :D :D :D :D :D :D :D
Moi!
Äsken tuo JP tarttas mun partnerinkin tuolta tallista, kun on kuulemma liian kauan seissyt toimettomana (meinattiin kuolla) ;)

Mitä tuohon viisauteen tulee, niin minä sen JP:n tähän touhuun viisastin (tai tyhmennin)...kaikki on suhteellista.

Terveisiä täältä sivistyksestä!

T: J & co.
niin tiedä siitä sivistyksetä missä se se susirajan raja menee ja missä ne parhaat tehot otetaan mutta enenpää hymiöitä ei saanu
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Day Downhill kirjoitti:
stonehead kirjoitti:
JP74 kirjoitti:
Jube kirjoitti:Ei suinkaan tuo 100hp/litra riitä vielä SUPERturboon:?: :!: :?:

Vetävät pitkälti viidettäsataa kolmilitrasista (epk sen kyllä' varmasti tietääkin).....
Oisko se 100hp/litra sellainen "midi+" turbo :?: :?: :?:
Niin, eihän se oikeastaan ole juuri mitään, jos 200d puskee 200 heppaa. Joka diesel Opelissa on vähintään saman verran, Fiateista puhumattakaan. :D

Mutta nyt hörskätään Jokon luona!
no sielähän viisastuu ihan varmasti,

voi turbottaa ykstahti moottoreita oikein porukallaa :D :D :D :D :D :D :D
Moi!
Äsken tuo JP tarttas mun partnerinkin tuolta tallista, kun on kuulemma liian kauan seissyt toimettomana (meinattiin kuolla) ;)

Mitä tuohon viisauteen tulee, niin minä sen JP:n tähän touhuun viisastin (tai tyhmennin)...kaikki on suhteellista.

Terveisiä täältä sivistyksestä!

T: J & co.
Juu, kyllä siellä ihan uusi KKK K26 sai kyytiä Partnerin persiissä. Kenen lie ollut ahdin, mutta koville joutui.

Moottorisaha tuli testattua ja nyt ollaan Jokon puutarharaktoriin kuulemma vaihtamassa 2-pyttystä kubotaa. Säädöissä kuulemma varaa, pumppu jo PP:llä.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

stonehead kirjoitti:
Day Downhill kirjoitti:
stonehead kirjoitti:
JP74 kirjoitti:
Jube kirjoitti:Ei suinkaan tuo 100hp/litra riitä vielä SUPERturboon:?: :!: :?:

Vetävät pitkälti viidettäsataa kolmilitrasista (epk sen kyllä' varmasti tietääkin).....
Oisko se 100hp/litra sellainen "midi+" turbo :?: :?: :?:
Niin, eihän se oikeastaan ole juuri mitään, jos 200d puskee 200 heppaa. Joka diesel Opelissa on vähintään saman verran, Fiateista puhumattakaan. :D

Mutta nyt hörskätään Jokon luona!
no sielähän viisastuu ihan varmasti,

voi turbottaa ykstahti moottoreita oikein porukallaa :D :D :D :D :D :D :D
Moi!
Äsken tuo JP tarttas mun partnerinkin tuolta tallista, kun on kuulemma liian kauan seissyt toimettomana (meinattiin kuolla) ;)

Mitä tuohon viisauteen tulee, niin minä sen JP:n tähän touhuun viisastin (tai tyhmennin)...kaikki on suhteellista.

Terveisiä täältä sivistyksestä!

T: J & co.
niin tiedä siitä sivistyksetä missä se se susirajan raja menee ja missä ne parhaat tehot otetaan mutta enenpää hymiöitä ei saanu
Metsäsuomen pääkaupungista terveisiä!
Pöööööööööö!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :twisted:
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

No niin ja nyt on palattu selvien kirjohin :wink:
Vastaa Viestiin