Eli hehkun valo palaa jumalattoman kauan. Ilmeisesti hehkuttaa jotain ~20-25-> sekuntia. Tosin olen kokeillut, että lähtee käyntiin ihan normaalilla nopealla w124:n hehkutuksella. Vertailuautona taas se velipojan '91. Tuo vika tuli vastaan jotain kuukausi sitten.
Jos hehkutulppa olisi mennyt rikki, niin eikös sitten hehkun valo jäisi palamaan koko ajan? Akun kenkä on otettu irti, jos johonkin releeseen esim. olisi jäänyt virrat ja se aiheuttaisi tuon, mutta ei se resetoinut valoa.
t. S
W124 200D '89 hehkutus
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ke 16.07.2003 11:32
- Paikkakunta: Skinnarilan vapaavaltio, lappeen Ranta
W124 200D '89 hehkutus
Seppo "Sepe" Kyynäräinen aka. Sepekyy
MB 200D - ainut mopo, missä ei tarvitse käyttää kypärää...
Kalusto:
W124 200D '89
Exät:
W123 240D '82, W123 200D '80, W123 250 '77
MB 200D - ainut mopo, missä ei tarvitse käyttää kypärää...
Kalusto:
W124 200D '89
Exät:
W123 240D '82, W123 200D '80, W123 250 '77
hmm..
Ettei hehkureleessä olisi jotain vikaa, pitää hehkua päällä vaikke tarvitse?.. Mutta kannattaa silti tarkistaa hehkutulpat, se on helppo homma ja siihen tarvitaan vain virtakynä. Hehkureleestä tulpille menevä pistoke irti, virtakynän liitin akun + napaan ja sitten kokeilee virtakynällä hehkujen pistokeen liittimiin. Jokaiselle tulpalle menee eri johto. Jos valo syttyy niin tulppa on kunnossa, jos ei niin sitten tulppa on entinen.
Tuossa porukoiden -86 w124 200D:ssä ei hehkun merkkivalo jää palamaan, vaikka kaksikin tulppaa olisi rikkinäisiä.
Tuossa porukoiden -86 w124 200D:ssä ei hehkun merkkivalo jää palamaan, vaikka kaksikin tulppaa olisi rikkinäisiä.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ke 16.07.2003 11:32
- Paikkakunta: Skinnarilan vapaavaltio, lappeen Ranta
Re: hmm..
Pitääkin testata nuo tulpat. Hätäpäissäni kattelin jo paljonko uudet maksaa, niin pelkkä rele olisi 100 egeä ja pikahehkusarja rele + 4tulppaa 109 euroopan taaleria! Jos rele on risa, niin taidan vaihtaa nuo tulpat samalla. Varmuuden vuoksi niinkun vanhalla piialla tissit.jarski kirjoitti:Ettei hehkureleessä olisi jotain vikaa, pitää hehkua päällä vaikke tarvitse?.. Mutta kannattaa silti tarkistaa hehkutulpat, se on helppo homma ja siihen tarvitaan vain virtakynä. Hehkureleestä tulpille menevä pistoke irti, virtakynän liitin akun + napaan ja sitten kokeilee virtakynällä hehkujen pistokeen liittimiin. Jokaiselle tulpalle menee eri johto. Jos valo syttyy niin tulppa on kunnossa, jos ei niin sitten tulppa on entinen.
t. S
Seppo "Sepe" Kyynäräinen aka. Sepekyy
MB 200D - ainut mopo, missä ei tarvitse käyttää kypärää...
Kalusto:
W124 200D '89
Exät:
W123 240D '82, W123 200D '80, W123 250 '77
MB 200D - ainut mopo, missä ei tarvitse käyttää kypärää...
Kalusto:
W124 200D '89
Exät:
W123 240D '82, W123 200D '80, W123 250 '77
Lisäys aiheeseen...
Lisäänpä vielä teemaan liittyvän kysymyksen.
Nimittäin 250 TD hehkuttelee aina käynnistettäessä. Ei mitenkään huomiota herättävän kauan (5-10 sek?), mutta siis myös ajolämmintä moottoria.
Onko kyseinen ilmiö kenties ominaisuus?
Kakkosauto VW Jetta 1,6D hehkuttaa vain kun moottori on kylmä. Eli ilmeisesti piirissä on moottorin lämpötilan tunnistus. Mutta onko Mesessä?
Nimittäin 250 TD hehkuttelee aina käynnistettäessä. Ei mitenkään huomiota herättävän kauan (5-10 sek?), mutta siis myös ajolämmintä moottoria.
Onko kyseinen ilmiö kenties ominaisuus?
Kakkosauto VW Jetta 1,6D hehkuttaa vain kun moottori on kylmä. Eli ilmeisesti piirissä on moottorin lämpötilan tunnistus. Mutta onko Mesessä?
penax
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ke 16.07.2003 11:32
- Paikkakunta: Skinnarilan vapaavaltio, lappeen Ranta
Re: Lisäys aiheeseen...
Kyllä 200D hehkuttaa myös lämpimänä.penax kirjoitti:Lisäänpä vielä teemaan liittyvän kysymyksen.
Nimittäin 250 TD hehkuttelee aina käynnistettäessä. Ei mitenkään huomiota herättävän kauan (5-10 sek?), mutta siis myös ajolämmintä moottoria.
Onko kyseinen ilmiö kenties ominaisuus?
t. S
Seppo "Sepe" Kyynäräinen aka. Sepekyy
MB 200D - ainut mopo, missä ei tarvitse käyttää kypärää...
Kalusto:
W124 200D '89
Exät:
W123 240D '82, W123 200D '80, W123 250 '77
MB 200D - ainut mopo, missä ei tarvitse käyttää kypärää...
Kalusto:
W124 200D '89
Exät:
W123 240D '82, W123 200D '80, W123 250 '77