S211 vm 2004 320 CDI R6 sähkön katoamis ongelma.
S211 vm 2004 320 CDI R6 sähkön katoamis ongelma.
Moi,
Eli otsikon mukainen auto kyseessä ja ongelma olisi seuraavanlainen:
Virtaa katoaa ihan reilusti. Auto imaisee akun tyhjäksi helposti päivässä.
Koitin mittailla lataus jännitettä ensimmäisen tyhjennyksen jälkeen ja sain isolta akulta tulokseksi 13.9 ja pikku akulta 12v.
Autoon on vaihdettu -15 loppuvuodesta tuo iso akku (100AH) ja -16 elokuussa pikkuakku.
Laturi on vaihdettu 2014 lopussa.
Mikähän helvetti tuon voi aiheuttaa? Koitin tätä foorumia selailla ja porukalla ollut tuota ongelmaa mutta tuntuu että kukaan ei ole kirjoittanut jos on löytänyt ratkaisun vikaan.
Eli aamulla kun lähtee töihin niin saattaa ajotietokone ilmoittaa tuon battery protection convenient functions disabled. Antaa käydä tyhjää ja ajaa töihin niin hyvä kun on kotipihasta päässy niin mukavuudet toimii taas. Kumminkin saattaa olla että kun töistä lähtee niin virta ei enään riitä pyöräyttämään edes konetta.
Voisiko se olla laturin "jännitteensäädin" vai mikä helvetti se mokkula sielä laturin kyljessä on?
Se takakontissa sijaitseva Akkuvirta säädin?
Pikkuakku?
Isoakku?
Vai kenties voisko vika olla siinä "kytkimessä" mikä antaa käskyn ladata sitä pikkuakkua koska tuo pikkuakun lataus oli noin helvetin pientä?
Mistä mää ton rupean selvittämään?
Ei huvittaisi vaihtaa noita kaikkia ja todeta että siinä on puolet palkasta uhrattu korjaamatta edes vikaa.
Tai huvittaisi viedä pajalle tutkittavaks koska urpouksissaan vaihtavat ekana akut siihen ja kehtaavat vielä laskuttaakkin vaikka vika ei korjaantuis.
Autossa tosiaan oikeastaan kaikki maailman sähköhärvelit:
Comand APS (10.0 levy sisällä ja en tiedä sisältääkö toi mitään firmwareja)
Sähköpenkit muistilla
Dynamic penkit
Lämmitetty takapenkki
Ilmastoidut etupenkit
Automaaginen takakontti
Alkuperänen Webasto
Alle taittuva alkuperänen vetokoukku
Keyless GO
Bluetooh puhelin
Huomiona vielä että tällä hetkellä kuskin ovessa ei toimi tuo Keyless GO ja pelkääjän penkissä nuo ristiselän ja muun selän säädöt ja dynamic tai hieronta.
Jos joku niistä vaikka olisi häiriöksi siis.
Kaljat baarissa ja puoli pirkanmaata jos osaatte auttaa.
Eli otsikon mukainen auto kyseessä ja ongelma olisi seuraavanlainen:
Virtaa katoaa ihan reilusti. Auto imaisee akun tyhjäksi helposti päivässä.
Koitin mittailla lataus jännitettä ensimmäisen tyhjennyksen jälkeen ja sain isolta akulta tulokseksi 13.9 ja pikku akulta 12v.
Autoon on vaihdettu -15 loppuvuodesta tuo iso akku (100AH) ja -16 elokuussa pikkuakku.
Laturi on vaihdettu 2014 lopussa.
Mikähän helvetti tuon voi aiheuttaa? Koitin tätä foorumia selailla ja porukalla ollut tuota ongelmaa mutta tuntuu että kukaan ei ole kirjoittanut jos on löytänyt ratkaisun vikaan.
Eli aamulla kun lähtee töihin niin saattaa ajotietokone ilmoittaa tuon battery protection convenient functions disabled. Antaa käydä tyhjää ja ajaa töihin niin hyvä kun on kotipihasta päässy niin mukavuudet toimii taas. Kumminkin saattaa olla että kun töistä lähtee niin virta ei enään riitä pyöräyttämään edes konetta.
Voisiko se olla laturin "jännitteensäädin" vai mikä helvetti se mokkula sielä laturin kyljessä on?
Se takakontissa sijaitseva Akkuvirta säädin?
Pikkuakku?
Isoakku?
Vai kenties voisko vika olla siinä "kytkimessä" mikä antaa käskyn ladata sitä pikkuakkua koska tuo pikkuakun lataus oli noin helvetin pientä?
Mistä mää ton rupean selvittämään?
Ei huvittaisi vaihtaa noita kaikkia ja todeta että siinä on puolet palkasta uhrattu korjaamatta edes vikaa.
Tai huvittaisi viedä pajalle tutkittavaks koska urpouksissaan vaihtavat ekana akut siihen ja kehtaavat vielä laskuttaakkin vaikka vika ei korjaantuis.
Autossa tosiaan oikeastaan kaikki maailman sähköhärvelit:
Comand APS (10.0 levy sisällä ja en tiedä sisältääkö toi mitään firmwareja)
Sähköpenkit muistilla
Dynamic penkit
Lämmitetty takapenkki
Ilmastoidut etupenkit
Automaaginen takakontti
Alkuperänen Webasto
Alle taittuva alkuperänen vetokoukku
Keyless GO
Bluetooh puhelin
Huomiona vielä että tällä hetkellä kuskin ovessa ei toimi tuo Keyless GO ja pelkääjän penkissä nuo ristiselän ja muun selän säädöt ja dynamic tai hieronta.
Jos joku niistä vaikka olisi häiriöksi siis.
Kaljat baarissa ja puoli pirkanmaata jos osaatte auttaa.
Viimeksi muokannut saintiel, Ti 04.04.2017 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2784
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: S211 vm 2004 320 CDI R6 sähkön katoamis ongelma.
Aika vanha akuksi....saintiel kirjoitti:Autoon on vaihdettu -05 loppuvuodesta tuo iso akku (100AH)
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: S211 vm 2004 320 CDI R6 sähkön katoamis ongelma.
tahtoomersun kirjoitti:Aika vanha akuksi....saintiel kirjoitti:Autoon on vaihdettu -05 loppuvuodesta tuo iso akku (100AH)
Hyvä huomio! ja korjattu nyt oikeaksi
Re: S211 vm 2004 320 CDI R6 sähkön katoamis ongelma.
jääkö comandi hurraamaan kun virrat on sammutettu? saattaa tosiaan olla oviohjainlaite tai jokin vastaava mikä pitää väylän hereillä... ootko koittanu pihtimittarilla mitata virtaa, sitten nyppii sulakkeita em. laitteilta...
edit: pikkuakkua ei kuulu ladata jos akkuohjain on todennut sen jännitteen riittäväksi, 12V vielä ok...
edit: pikkuakkua ei kuulu ladata jos akkuohjain on todennut sen jännitteen riittäväksi, 12V vielä ok...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S211 vm 2004 320 CDI R6 sähkön katoamis ongelma.
Kauheesti yrittäny istua autossa ja makasin takakontissa kuulostelemassa että jääkö jokun surisemaan kun auton sammuttaa ja laittaa ovet lukkon mutta en ainakaan kuullut mitään.MiHe kirjoitti:jääkö comandi hurraamaan kun virrat on sammutettu? saattaa tosiaan olla oviohjainlaite tai jokin vastaava mikä pitää väylän hereillä... ootko koittanu pihtimittarilla mitata virtaa, sitten nyppii sulakkeita em. laitteilta...
edit: pikkuakkua ei kuulu ladata jos akkuohjain on todennut sen jännitteen riittäväksi, 12V vielä ok...
En ole pihtimittarilla vielä kokeillut tuota sulakkeiden nyppimistä kun maksoi perkele 60e motonetissä se mittari ja en ole vielä biltemaan asti kerinnyt.
Eikös nuo näe Starilla sitten jos joku oven ohjainlaite jumissa?
Re: S211 vm 2004 320 CDI R6 sähkön katoamis ongelma.
Itse etsin puoli vuotta edellisestä S211sta akun purkausta, joka oli aika tyhjä yön jälkeen.
Vuoto virran mittasin, joka onnistui pihtivirta mittarilla.
Siltikään ei löytynyt vikaa.
Sitten oli *ssa kiinni ja ajettiin eri laitteille testejä, kunnes löytyi syyllinen.
Se oli lämmitys elementin pari piiriä eivät toimineet oikein jolloin auton järjestelmä ei nukahtanut.
Elementti on 1500w esilämmitin kojelaudan takana varmistamassa ohjaamon lämmityksen kun moottori on vielä kylmä/viileä.
Ainakin ko. elementti on dieseleissä.
Maksaa n. 250€, mutta vaihto tuskallinen purettava koko kojelauta pois.
Vuoto virran mittasin, joka onnistui pihtivirta mittarilla.
Siltikään ei löytynyt vikaa.
Sitten oli *ssa kiinni ja ajettiin eri laitteille testejä, kunnes löytyi syyllinen.
Se oli lämmitys elementin pari piiriä eivät toimineet oikein jolloin auton järjestelmä ei nukahtanut.
Elementti on 1500w esilämmitin kojelaudan takana varmistamassa ohjaamon lämmityksen kun moottori on vielä kylmä/viileä.
Ainakin ko. elementti on dieseleissä.
Maksaa n. 250€, mutta vaihto tuskallinen purettava koko kojelauta pois.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: S211 vm 2004 320 CDI R6 sähkön katoamis ongelma.
Eli seuraavaksi siis johonkin liikeesseen jossa on STAR.
Eipä toi osan hinta paha ole mutta voin kuvitella mitä velottavat työstä kun purkavat koelaudan. Ei vaan itsellä ole oikein paikkaa tehdä tuollaista operaatioo.
Toivottavasti on joku huomattavasti helpommin vaihdettavissa oleva osa
Eipä toi osan hinta paha ole mutta voin kuvitella mitä velottavat työstä kun purkavat koelaudan. Ei vaan itsellä ole oikein paikkaa tehdä tuollaista operaatioo.
Toivottavasti on joku huomattavasti helpommin vaihdettavissa oleva osa
Re: S211 vm 2004 320 CDI R6 sähkön katoamis ongelma.
tai käväiset jonkun foorumilaisen luona jolla on star... mutta niinkuin edellä, voi olla hankalaa ja aikaavievää löytää kohde kun ei siitä vuotovirrasta vikakoodia tule, ja jonkin ohjainlaitteen piilevävika voi aiheuttaa esim canväylän virheen (näkyy kyllä usein koodina) mikä taas pitää väylän hereillä... periaatteessa pitäisimlöytyä sulakkeita nyppimällä TAI voidaan rajata canliittimen irroituksella missä virtasyöppö luuraa (kaikki laitteet eivät ole sulakkeen takana vaan ecu ohjaa niitä suoraan tms)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S211 vm 2004 320 CDI R6 sähkön katoamis ongelma.
Jos nyppää sulakkeen irti lämmitysvastuksesta, eikös sillä selviä, että aiheuttaako se virrankulutuksen?
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Re: S211 vm 2004 320 CDI R6 sähkön katoamis ongelma.
ennyt ulkoo muista mutta sille ei tainnu olla omaa sulaketta..0000 kirjoitti:Jos nyppää sulakkeen irti lämmitysvastuksesta, eikös sillä selviä, että aiheuttaako se virrankulutuksen?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S211 vm 2004 320 CDI R6 sähkön katoamis ongelma.
Ei taida olla ei, en ainakaan löytänyt kun koitin etsiä. Mut hohkasko se vastus sulla nyt sitten lämmintä koko ajan vai vuoti vaan virtaa itseensä?MiHe kirjoitti:ennyt ulkoo muista mutta sille ei tainnu olla omaa sulaketta..0000 kirjoitti:Jos nyppää sulakkeen irti lämmitysvastuksesta, eikös sillä selviä, että aiheuttaako se virrankulutuksen?
Re: S211 vm 2004 320 CDI R6 sähkön katoamis ongelma.
Oli muistaakseni num62 johto mikä apukuskin jalkatilasta irti niin loppuu lisälämmittimen virransaanti
Itsellä yhdessä söi akun jos comandiin jätti levyn,toisessa lämmitettävä pissapojan letku ja myös suuttimet oli koko ajan päällä
Kannattaa nämä katsoa
Itsellä yhdessä söi akun jos comandiin jätti levyn,toisessa lämmitettävä pissapojan letku ja myös suuttimet oli koko ajan päällä
Kannattaa nämä katsoa
Re: S211 vm 2004 320 CDI R6 sähkön katoamis ongelma.
Oliko tämä commandin levy ongelma nyt sitten kabiinissa oleva dvd kolo vai vaihtaja joka on sen nousevan etupaneelin alla vai peräti kontissa oleva navin boksi?pasi j kirjoitti:Oli muistaakseni num62 johto mikä apukuskin jalkatilasta irti niin loppuu lisälämmittimen virransaanti
Itsellä yhdessä söi akun jos comandiin jätti levyn,toisessa lämmitettävä pissapojan letku ja myös suuttimet oli koko ajan päällä
Kannattaa nämä katsoa
Noi lämmitettävät suuttimet nyt on onneksi helppo tarkistaa.
Kiitos vinkeistä.
Re: S211 vm 2004 320 CDI R6 sähkön katoamis ongelma.
saintiel kirjoitti: Ei taida olla ei, en ainakaan löytänyt kun koitin etsiä. Mut hohkasko se vastus sulla nyt sitten lämmintä koko ajan vai vuoti vaan virtaa itseensä?
Aina jos virta 'katoaa', se muuttuu käytännössä lämmöksi... se on yks konsti ettiä isoja useamman amppeerin virtavuotoja, että tunnustelee tai kuvaa lämpökameralla mikä palikka on lämmin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S211 vm 2004 320 CDI R6 sähkön katoamis ongelma.
Koeta ottaa radio/Comandin sulake irti ja seuraa mitä tapahtuu- edellyttäen tietysti että akku ja laturi jännitteensäätimineen kunnossa.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: S211 vm 2004 320 CDI R6 sähkön katoamis ongelma.
Meinasivat huollossa kun samalla vikaa etsivät että alkuperäinen vetokoukku tai parkkitutka vetäis virtaa. Vaikuttaako mihinkään jos otan koukun sulakeet pois ja vaikka sen ohjainlaitteen mikä sinne peräkoukulle menee?
- Juuttijunior
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: Su 20.09.2015 22:03
Re: S211 vm 2004 320 CDI R6 sähkön katoamis ongelma.
Omassa vastaavassa laitteessa Comandi sekoillut omiaan. Ennen ei edes käynnistynyt, sitten poistin sen soittimen alla olevan vaihtajan sillä se oli jumittanut ja järjestelmä alkoi toimia normaalisti. Yhtäkkiä huomasin että ei meinaa jaksaa pyörittää käyntiin ja tein purkuvirran mittauksen pihtivirtamittarilla. Purku oli luokkaa 1,5 A, joka tyhjää jo akkua auton seistessä muutaman päivän. Vikaa ei kauaa tarvinnut paikantaa kontissa istuessa, kun aloin kuuntelemaan että joku kummittelee: DVD:n lukija pyöritti yksinään levyä ja vilkutti valoaan, vaikka ovet olivat lukossa ja luukut kiinni jne.
Re: S211 vm 2004 320 CDI R6 sähkön katoamis ongelma.
Ja perkele tulihan sekin korjattua! EHKÄ! Kiitokset CDI203 hyvistä vinkeistä vaikka vika ei nyt sieltä löytynytkään mistä neuvoit puhelimessa.
Syyksihän tähänkin sähkövuotoon paljastui alletaittuvan peräkoukun poikki oleva johto. Ilmeisesti tuo nyt räpsi sitten väylää päälle jo vanhan omistajan aikaan, ja vanha omistaja viisaana miehenä latas akkua pikalaturilla 8min päivässä niin akkukin oli sitten loppu viimein ihan täys paska.
Päällisin puolin johtosarja oli ihan ok näköinen mutta testeri osas kertoa että ei saa yhteyttä peräkoukulle ja tarkemman tutkimisen jälkeen yksi johdoista oli poikki ihan pistokkeen juuresta.
Johto uusittu ja akku laitettu uusiksi ja auto sai 2h seistä valot päällä kun katteltiin kaikkea muita korjattavia kohteita ja tehtii ilmastointi huoltoa ja eipä tuo jännite paljo tippunut.
Nyt hyvä kysymys kuuluukin että kuuluko toi akku jotenkin vielä naittaa STARilla sinne tietokoneelle? Kertoa sinne että hei mulla on 105 amph akku.
Syyksihän tähänkin sähkövuotoon paljastui alletaittuvan peräkoukun poikki oleva johto. Ilmeisesti tuo nyt räpsi sitten väylää päälle jo vanhan omistajan aikaan, ja vanha omistaja viisaana miehenä latas akkua pikalaturilla 8min päivässä niin akkukin oli sitten loppu viimein ihan täys paska.
Päällisin puolin johtosarja oli ihan ok näköinen mutta testeri osas kertoa että ei saa yhteyttä peräkoukulle ja tarkemman tutkimisen jälkeen yksi johdoista oli poikki ihan pistokkeen juuresta.
Johto uusittu ja akku laitettu uusiksi ja auto sai 2h seistä valot päällä kun katteltiin kaikkea muita korjattavia kohteita ja tehtii ilmastointi huoltoa ja eipä tuo jännite paljo tippunut.
Nyt hyvä kysymys kuuluukin että kuuluko toi akku jotenkin vielä naittaa STARilla sinne tietokoneelle? Kertoa sinne että hei mulla on 105 amph akku.
Re: S211 vm 2004 320 CDI R6 sähkön katoamis ongelma.
Hyvä että löyty vika. Koukun sähköt on kyllä kenkut, hankalat todentaa kun rikkoontuu just noin, ja monasti aiheuttaa hänksää muualle kuin kärryyn liittyvään...
Ei tartte (eikä edes voi) akusta autolle kertoa...
Ei tartte (eikä edes voi) akusta autolle kertoa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01