Ei tuosta kyllä tavallinen kaduntallaaja saa mitään eroa. Jos C olisi vielä ilman AMG-puskureita niin vielä samanlaisempi. E näyttää olevan vähän enemmän sämpylä kun C:ssä on vähän isompia pokkauksia kyljessä.
Ei tuosta kyllä tavallinen kaduntallaaja saa mitään eroa. Jos C olisi vielä ilman AMG-puskureita niin vielä samanlaisempi. E näyttää olevan vähän enemmän sämpylä kun C:ssä on vähän isompia pokkauksia kyljessä.
Juu ei saa. Parkkipaikalla jouduin kiertämään vähän aikaa (autolla), että olisiko E-sarjalainen ja olihan se. Liikkeessä ei meinaa erottaa sitäkään vähää...
monsteri kirjoitti:Alkuperäisvalmistajan anturit maksoi rengasliikkeessä 45 euroa kappale. Koko talvirengaspaketti saksalaisilla brockin vanteilla 1250 euroa. Avantcarden vanteet auton mukana olivat puolalaisia ja yksi kiinalainen.
Minä tilasin ebaysta Mersun anturit. Maksoivat 4kpl yhteensä 50eur kaikkine kuluineen. Hyvin nuo on toimineet.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Holf1 kirjoitti:Hieno auto tulossa, onnea! Laita ehdottomasti tuohon vielä ajoavustinpaketti tai jos ei sitä niin ainakin Distronic plus. Se antaa autoon paljon lisää ominaisuuksia ja ajosta tulee paljon mukavampaa.
Samaa mieltä, että ainakin tuo Distronic "etäisyysvahti" vakionopeudensäätimelle kannattaa hankkia... ei tartte sen jälkeen huolehtia ajonopeuden vaihtelusta ajettaessa jonossakaan.
monsteri kirjoitti:Alkuperäisvalmistajan anturit maksoi rengasliikkeessä 45 euroa kappale. Koko talvirengaspaketti saksalaisilla brockin vanteilla 1250 euroa. Avantcarden vanteet auton mukana olivat puolalaisia ja yksi kiinalainen.
Minä tilasin ebaysta Mersun anturit. Maksoivat 4kpl yhteensä 50eur kaikkine kuluineen. Hyvin nuo on toimineet.
Suomessa painevahti ei ole pakollinen (ei vaadita katsastuksessa jne) Trafi 1.10.2015 tehnyt asiasta päätöksen. Onhan tuo "pakollisuus" yksi EU tyhmimmistä päätöksistä, varsinkin meillä suomessa kun on kahdet renkaat. Parempilaatuisissa (200€/setti) anturin paristo kestää 5-6 vuotta eli periaatteessa saman kun renkaatki. Eli kyseessä olisi/on merkittävä lisäkustannus ihan turhan takia. Kysymys kuuluukin, saako W/S213 mallissa ko. rengasvahtitoiminnon pois käytöstä, ettei piippaile/polta hälytysvaloa turhaa?
Miten nuo anturit olisivat turhat? Jos on varaa ostaa noin uusi E-Mersu, luulisi siihen hankkivan paineanturit ja kunnolliset vanteetkin. Suomessa talvirengaskausi kestää puoli vuotta ja kyllä sinä aikanakin saisi minusta varusteet olla toiminnassa.
Minulla on itsellä vanhanaikainen pyörintänopeuteen perustuva mittaus ja sekin on ollut sangen hyödyllinen monta kertaa.
tn62634 kirjoitti:Miten nuo anturit olisivat turhat? Jos on varaa ostaa noin uusi E-Mersu, luulisi siihen hankkivan paineanturit ja kunnolliset vanteetkin. Suomessa talvirengaskausi kestää puoli vuotta ja kyllä sinä aikanakin saisi minusta varusteet olla toiminnassa.
Minulla on itsellä vanhanaikainen pyörintänopeuteen perustuva mittaus ja sekin on ollut sangen hyödyllinen monta kertaa.
Mikä mahtaa olla hyöty antureista? Itse olen ajellut eri autoja vasta 40vuotta, enkä ole kertaakaan niitä tarvinnut... Aiemmissa minullakin ollut pyörintävastukseen perustuva mittaus, mutta että pitäisi maksaa 400€-600€ 5 vuoden välein (uudet anturit ja asennus)?
Tietää kun rengas vuotaa. Minusta siitä on merkittävä hyöty. Uskon hinnan olevan ostajan niin halutessaan merkittävästi vähemmän kuin 400-600 euroa (juurihan tuossa oli tilattu 50 eurolla, jää siinä sitten työn hinnalle liikkumavaraa). Lisäksi en pidä autoa viittä vuotta. Tuollaisessa uudessa 213:ssa on viiden vuoden ajalla selvästi enemmän muita kustannuksia kuin anturisarja talvipyöriin..
Ihan missä vaan. Toisessa autossani oli viimeksi kuukausi sitten joku rautaesine renkaan läpi mennyt ja vuosi hitaasti ilman että ajossa vaimo huomasi mitään.
Ja tottakai kun vauhtia on esim. 200 niin on syytä renkaatkin olla oikeissa paineissa kuten TLP mainitsi.
On se kumma kun näkee esim. uuden E-Mersun taksissa ja siinä on tarvikevanteet alla ja ilman paineantureita..
Mulla on sen kerran toiminut tuossa 211:ssa se rengaspainevaroitin, naula oli mennyt läpi renkaan kyljestä.
On ns. passiivi-malli tuossa, mikä lienee lisävaruste ollut joskus ?
Eli ilman antureita mennään... joskus tullut jotain virhehälyjä myös, mutta nollaamalla noista selvitty tarkistuksen jälkeen.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
tn62634 kirjoitti:Ihan missä vaan. Toisessa autossani oli viimeksi kuukausi sitten joku rautaesine renkaan läpi mennyt ja vuosi hitaasti ilman että ajossa vaimo huomasi mitään.
Ja tottakai kun vauhtia on esim. 200 niin on syytä renkaatkin olla oikeissa paineissa kuten TLP mainitsi.
On se kumma kun näkee esim. uuden E-Mersun taksissa ja siinä on tarvikevanteet alla ja ilman paineantureita..
Tähän voisi joku "vääräleuka" kirjoittaa : Olen minäkin nähnyt, että jotkut tuo käytettyjä autoja saksasta, vaikka niitä saa täältäkin edullisesti... on penkinlämmittimet, webastot ja kahdet renkaatkin jo valmiina...
W213 paineantureilla näyttää mittaristossa jokaisen renkaan paineet, siitä voin 180 euroa maksaa. Sen sijaan en edes harkinnut maksavani sitä reilua kahtasataa kiinalaisesta alkuperäisvanteesta. En ole punninnut tarvikevannetta, paljonko jousittamatonta massaa tullut lisää , mutta hyvin kestänyt talvea . Yhtään vähempää en tästä vaihdossa saa tällä setillä kolme vuotiaana.
5-päivää ollut W213 E 220D 4matic. Aivan mahtava auto, laitoin siihen 19 vanteet eteen 245 ja taakse 275 renkaat. Exclusive ulkopaketin mukana tulevalla alustalla auto on vieläkin tosi mukava jousitukseltaan vanteista huolimatta. Moottori toimii vaihteiston kanssa hienosti ja auto on hiljainen. Ajoavustinpaketti vaatii käyttökokemusta, mut helpottaa ajelemista ruuhkaisessa nykivässä liikenteessä, saa ottaa rennommin. Penkit ovat tosi mukavat. Jos on ostamassa tämän hintaluokan autoa, on erittäin vaikea olla päätymättä E mersuun. Kävin kokeilemassa uuden 5 sarjan ja Volvo s90. Eihän niistä voi puhua samassa lauseessa, tuntuu kuin olisivat paljon halvempaa hintaluokkaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
5-päivää ollut W213 E 220D 4matic. Aivan mahtava auto, laitoin siihen 19 vanteet eteen 245 ja taakse 275 renkaat. Exclusive ulkopaketin mukana tulevalla alustalla auto on vieläkin tosi mukava jousitukseltaan vanteista huolimatta. Moottori toimii vaihteiston kanssa hienosti ja auto on hiljainen. Ajoavustinpaketti vaatii käyttökokemusta, mut helpottaa ajelemista ruuhkaisessa nykivässä liikenteessä, saa ottaa rennommin. Penkit ovat tosi mukavat. Jos on ostamassa tämän hintaluokan autoa, on erittäin vaikea olla päätymättä E mersuun. Kävin kokeilemassa uuden 5 sarjan ja Volvo s90. Eihän niistä voi puhua samassa lauseessa, tuntuu kuin olisivat paljon halvempaa hintaluokkaa.
Onnittelut, todella hienolta näyttää auto sekä vanteet. Itselleni on myös tulossa noilla samankokoisilla vanteilla ja renkailla ja olenkin pohtinut mikä mahtaa olla rengasmelu tai miltä tuntuu ajaminen mukulakivetyksellä
Noita s90/v90 Volvoja on muuten alkanut näkyä liikenteessä melkoisesti viime päivinä eli niitä taidetaan myydä paljon. Ainahan me suomalaiset ollaan menty halvimman hinnan perässä pois lukien ne, jotka ymmärtävät laadun päälle
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
Suomalaiset tykkää volvon möhkömäisistä muodoista. Koko euroopan autoteollisuuden kurssit nousseet tänään, kun Daimler ilmoittanut ensimmäisen kolmanneksen tuloksen tuplaantuneen 4008 miljoonaan edellisestä vuodesta. Tämä on hyvä uutinen osakkeen omistajille. Myynti hurjaa.
Auto on yllättävän hiljainen ja mukava tuollakin rengastuksella, ainakin Oulun mukulakivillä.
Tuossa Exclusive ulkopaketissahan on 1 cm korkeampi alusta, liekö sillä mitään merkitystä. Tuskin..
monsteri kirjoitti:Suomalaiset tykkää volvon möhkömäisistä muodoista. Koko euroopan autoteollisuuden kurssit nousseet tänään, kun Daimler ilmoittanut ensimmäisen kolmanneksen tuloksen tuplaantuneen 4008 miljoonaan edellisestä vuodesta. Tämä on hyvä uutinen osakkeen omistajille. Myynti hurjaa.
Varmaankin uutinen siitä, että täällä suomessa valmistetaan laadukaita Daimler autoja on levinnyt maailmalle
GLC:llä oli 9kk toimitusaika. Kovasti EU aikoo autoilua haitata, saa nähdä mitä tuo uutisissa kirjoiteltu dieselautojen päästöjen kiristäminen vaikuttaa
Tulin kyselemään, että miten tuota Pre-Safe järjestelmää tulisi testata?
"222-sarja on mahdollista varustaa erilaisilla, toisiinsa nivoutuvilla tutka-, kamera- ja ultraäänipohjaisilla avustinjärjestelmillä, jotka antavat ajantasaista tietoa tapahtumista ympäri auton, 360 asteen säteellä. Eräs turvajärjestelmistä, joka tosin ei ole käytössä kaikkialla, on varoitin, joka aktivoituu mikäli kuljettaja ohjaa autonsa moottoritien rampille vastavirtaan. Kameratietoihin perustuva turvajärjestelmä antaa aluksi äänihälytyksen ja mikäli tämä ei tehoa auto suorittaa automaattisesti jarrutuksen." http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz_S_(222-sarja" onclick="window.open(this.href);return false;)
noin minuutin kohdalla ajaavat ilmatäytteistä nukkea päin, mutta tuossa käy ilmeisesti sellainen, että tutka kertoo edessä olevan vain tyhjää tietä.
Joten minkälaisille esteille tuo järjestelmä on sokea? Sumua tutka ei näe, eikä näköjään ilmatäytteistä nukkea, mutta entä joku polystyreeni? Muita vaihtoehtoja?
"Silppu on tutkan harhauttamiseksi käytettävää ainetta, jota sirotellaan lentokoneen tai muun kohteen ympärille jotta kohdetta ei voisi seurata tutkalla.[1] Yleisimmin käytettävät silput valmistetaan hienojakoisesta alumiinista tai metallinsekaisesta lasikuidusta tai muovista.
Suomessa käytettävä silppu on useimmiten 20 mikrometrin lasikuitua, jossa on muutaman mikrometrin paksuinen alumiinipinnoite." https://fi.wikipedia.org/wiki/Silppu" onclick="window.open(this.href);return false;
Pari ilmapalloa, joiden ympärille kerros alumiinifoliota. Pitäis jo pysähtyä.
5-päivää ollut W213 E 220D 4matic. Aivan mahtava auto, laitoin siihen 19 vanteet eteen 245 ja taakse 275 renkaat. Exclusive ulkopaketin mukana tulevalla alustalla auto on vieläkin tosi mukava jousitukseltaan vanteista huolimatta. Moottori toimii vaihteiston kanssa hienosti ja auto on hiljainen. Ajoavustinpaketti vaatii käyttökokemusta, mut helpottaa ajelemista ruuhkaisessa nykivässä liikenteessä, saa ottaa rennommin. Penkit ovat tosi mukavat. Jos on ostamassa tämän hintaluokan autoa, on erittäin vaikea olla päätymättä E mersuun. Kävin kokeilemassa uuden 5 sarjan ja Volvo s90. Eihän niistä voi puhua samassa lauseessa, tuntuu kuin olisivat paljon halvempaa hintaluokkaa.
Onko autossasi muuten lisävarusteinen ajomukavuuspaketti?
Piti rekisteröityä tänne kokonaan uudelleen kun en muistanut edes käyttäjätunnustani. Siitä voikin päätellä etten ole hetkeen tänne kirjoitellut. Viimeksi varmaan n. neljä vuotta sitten kun olin tilannut nykyisen E220cdiA Elegance faceliftini.
Ja nyt on tietysti työn alla W213:n tilaus.
Lähtökohtana 220d 4-matic Premium business. Muutama lisävaruste on jo päätetty;webasto,kalliimpi ilmastointiautomatiikka mikäsenniminytolikaan,aurinkosuojapaketti,premium paketti, exlusive ulkopuolenpaketti ja hopea metalliväri.
Harkinnassa exlusive sisätilapaketti ja teknologiapaketti. Onko kellään tietoa onko missään esittelyautoa jossa olisi exlusive sisusta?
Teknologiapakettiin liittyykin kysymys. Onko täällä kellään moista ja jos on niin onko se teistä rahan arvoinen ja miksi tai miksi ei?
Tietysti otan vastaan kommentteja myös muista varusteista ja hyviä vinkkejä jos sellaisia jollakulla on.
Ja jos jotakuta kiinnostaa niin vaihtoon menevässä kulkineessa on nyt 193tkm mittarissa.
Distronic tai Ajoavustinpaketti, jossa on vakionopeudensäätimelle etäisysvahti... ei tarvitse jonossa ajaessa "pumppailla" -/+ nopeudensäätimestä.
5-päivää ollut W213 E 220D 4matic..... Kävin kokeilemassa uuden 5 sarjan ja Volvo s90. Eihän niistä voi puhua samassa lauseessa, tuntuu kuin olisivat paljon halvempaa hintaluokkaa.
Minulla on ollut muutama Volvo aikaisemmin, nyt kävin koeajamassa uuden V90... autosta huomasi heti, että se on suunnattu kiinan markkinoille, eli ei enää "kuuluisaa" eurooppalaista muotoilua. Keskikonsoli oli aivan järkyttävän kokoinen ja start/stop- nappula sai hymyn huulille... ei oo totta Moottorista olen Volvossa tykännyt samoin ajo-ominaisuuksista... nyt V90 vaikutti "meluisammalta" samoin nuo "muoviset" puujäljitelmät olivat naurettavia... Siksi päädyin nyt kokeilemaan mitä "Eemeli" toisi tullessaan. Mersuissa, kuten muissakin saksalaisissa autoissa ns. lähtöhinta on kohtuullinen, mutta sitten kun niihin ruvetaan hankkimaan "lisävarusteita", mitkä monissa muissa, pienissäkin autoissa on jo nykyään vakiona, hinta nousee "kalliiksi" monelle palkansaajalle Toivottavasti auto on odotuksen arvoinen...
Jos joku tarvitsee W/S213 Mersun alkuperäistä kumimattosarjaa (eteen ja taakse), niin voi heittää yksityisviestiä. Löytyy ylimääräinen setti täysin käyttämättömänä.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Häiritseekö ketään muuta keskikonsoliin kiiltävä musta väri/materiaali? Minua se on haitannut mallin ensiesittelystä lähtien jo ensinnäkin siksi etten pidä siitä miltä se näyttää,mutta ennenkaikkea naarmuntumisherkkyytensä vuoksi. Ja pahintahan on ettei sitä pääse rahallakaan muuttamaan.
Mutta nyt coupessa näkyykin olevan mahdollista saada erivaihtoehtoja siihenkin ja voihan olla että sedaniin/farkkuun tämä muutos on myös tulossa. Minun tilaus on nyt kuitenkin jo lukittu ja ainakin myyjän puheiden mukaan vielä sellaista vaihtoehtoa ei ollut. Minulle tulee ruskeat koristeosat kojetauluun ja eilen tulleessa mercedes lehdessä oli coupe jossa näytti olevan samanlainen sisustus ja myös keskikonsoli oli tuota ruskeaa avohuokoista saarnia,elleivät silmäni kauheasti valehtele. Tulikin mieleeni että mahtaakohan keskikonsoli olla coupessa samanlainen kuin sedanissa,eli voisikohan tuon vaihtaa jälkikäteen?