Ei kelvannu leimurille päästöt. CO 0,1 sallittu 4,5. HC ppm 1,208 sallittu 1000. O2% 11,1 sallittu 5.
Imuvuotoa luultavasti. Mihin tuo kuvan keltaisen letkun pää kuuluis tulla? Pitääkö tuon mustan ohuen letkun olla avoin. Tuo on umpinainen toisesta päästä. Tk mootorin letku näköjään kuristettu hylsyllä. En osaa nyt suoraan näitä kuvia laittaa. Jaksaakaa kattoo tuolta
Löytyikin paikka tuolle irtoletkulle. Sinnehän se kaasuläpän runkoon tuli, kun oikein alkoi sinne kurkkimaan. Tuo ohut yhdysletku kummastuttaa, että miksiköhän se on toisesta päästä umpinainen. Olisko niin, että tuohon tulee jossain mallissa joku "lisälaite" joka tarvii alipainetta?
Eiks se korkea happi kerro että pakoputki vuotaa ja vetää ilmaa ennen kun tulee pakokaasut ulos?
HC on korkealla, eli joku pytty ei polta hyvin ja tulee raakana läpi. Onko tuossa katti eli onko ECE, RUF vai KAT malli alunperin, Suomessahan tuo ei ole vähäpäästöinen jos raja-arvo on 1000 ppm.
Ei ole kattia, mutta niitä jotain "saastelaitteita" tossa pakosarjassa näkyy olevan. Imuvuotoa tuossa oli, kun noi tyhjäkäntimoottorin letkut oli huonosti ja tuo yx letku tykkänään irti. Saattaa olla, että putkikin hieman vuotaa. Pakoäänet noissa sais kyllä minun mielestä olla muutenkin hieman roheemmat.
Itellä oli kolmesatkussa viimekerralla niin että toisesta putken ulostulosta tarjos hylkyä ja toisesta päästä meni heittämällä.. Eli vuoto putkessa rajottu vissiin juurikin vaan toiseen ulostuloon
simoks kirjoitti:Itellä oli kolmesatkussa viimekerralla niin että toisesta putken ulostulosta tarjos hylkyä ja toisesta päästä meni heittämällä.. Eli vuoto putkessa rajottu vissiin juurikin vaan toiseen ulostuloon
Mielenkiinnosta. Voiko tuo olla mahdollista? En tarkkaan tiedä 300 pakoputkirakennetta. Mutta, jos se on kahdella ulostulolla, tuskin kuitenkaan kahdella erillisellä putkella. Työntäähän ne sen pillin syvemmälle, kun sen 15 cm mitä tuo putken ulostulo on. Vai työntääkö?
simoks kirjoitti:Itellä oli kolmesatkussa viimekerralla niin että toisesta putken ulostulosta tarjos hylkyä ja toisesta päästä meni heittämällä.. Eli vuoto putkessa rajottu vissiin juurikin vaan toiseen ulostuloon
Mielenkiinnosta. Voiko tuo olla mahdollista? En tarkkaan tiedä 300 pakoputkirakennetta. Mutta, jos se on kahdella ulostulolla, tuskin kuitenkaan kahdella erillisellä putkella. Työntäähän ne sen pillin syvemmälle, kun sen 15 cm mitä tuo putken ulostulo on. Vai työntääkö?
Näin se oli kun katsuri työnsi eka oikeenpuoliseen niin näytti pahalta ja sitte vaihto vasempaan niin luvut oli hyvät. Oudolta se tuntuu kyllä kun sehän jatkuu yhtenä putkena vaimentimen jälkeen moottorille päin ja vaimentimesta tulee vaan kaks tuuman tms. 10cm pötköä ulos Eihän se testeri ole kun ehkä sen 10cm pitkä? En nyt varma ole.
Joskus itelläkin ollut se tilanne että katsuri joutunut vaihtaan anturin toiseen torveen kun toisesta ei tullut oikeita arvoja ulos. Selitti että toinen torvi saattaa imeä ilmaa sisäänpäin sen verran että sotkee mittauksen...
Joku asia tunteva voisi kommentoida tuota korkeaa HC arvoa, jos on imuvuotoa niin tyhjäkäynnillä menee laihalle. Kierroksilla pieni imuvuoto häviää kuin pieru saharaan kun moottori muuttuu isoksi ilmapumpuksi. Mutta jos menee liian laihalle että ei syty niin kyllä se näkyy varmaan korkeana HC pitoisuutena.
joo mulla ainakin taannoin teki sitä että jätti kakkos kattilan välillä pois pelistä, mutta autto kun ajelin parisen kymmentä kilsaa kakkosella enkä laskenu kieppejä alle 4500r/min voi olla että tukkeutumassa oleva katti ehkä aiheutti jotakin vaivaa
karra kirjoitti:Joskus itelläkin ollut se tilanne että katsuri joutunut vaihtaan anturin toiseen torveen kun toisesta ei tullut oikeita arvoja ulos. Selitti että toinen torvi saattaa imeä ilmaa sisäänpäin sen verran että sotkee mittauksen...
.
Tämä kyllä kiinnostais. Samasta rööristähän nuo tulee. Kertokaa joku, miksi noin?
karra kirjoitti:Joskus itelläkin ollut se tilanne että katsuri joutunut vaihtaan anturin toiseen torveen kun toisesta ei tullut oikeita arvoja ulos. Selitti että toinen torvi saattaa imeä ilmaa sisäänpäin sen verran että sotkee mittauksen...
.
Tämä kyllä kiinnostais. Samasta rööristähän nuo tulee. Kertokaa joku, miksi noin?
Olitko katsurin mukana toimenpiteessä? Että josko suoritat tuon putken kuumaks polkemisen ja sytkäosien tarkastuksen ym. ensin ja sitten kattomaan kummasta putkenpäästä se menee läpi.