G55 AMG Kompressor huoltoa ja korjausta, vinkkejä kaivataan.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

G55 AMG Kompressor huoltoa ja korjausta, vinkkejä kaivataan.

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Moikka.
Huollan parhaillaan vm2007 G55:ta.
Laatikkona on 5-vaihteinen automaatti. turbiinissa ei ole tyhjennysroppua, Otin öljypohjan irti ja vaihdoin suodattimen ja tiivisteen.
Ollut pikkaisen pitkällinen tämä hultohomma työkiireiden vuoksi eli auto oli montulla, laatikoni pohjaroppu aukinaisena viikon verran, varmaankin ehti kaikki valua mitä nyt laatikosta yleensäkin valuu alaspäin. Turbiiniin nyt tietenkin jäi öljyä.
Onko kenelläkään antaa nopeasti tietoa kuinka paljon öljyä täytyisi täyttää ennen kuin käynnistää koneen?
Yritin etsiä haulla mutta en nyt ihan nopeasti löytänyt.

Toinen juttu on moottorin häiriö.

Valo syttyi ja moottori alkoi käydä huonosti. Luin yleis opd lukijalla vikakoodit ja poistin ne.
Herjasi:
Sytytyskatkoksia lähes joka sylinterille ja anturi nro 1. Toimintaa.
Vaihdoin:
Kaikki sytystulpat,
Kampiakselin anturin.
Jakoketjun kiristimen ja tarkistin että jako on kohdallaan.

Sytyskatkos vikakoodit tuli takaisi ja kone alkoi käudä huonosti kun ajoi autolla vähän.
Aluksi toimi ihan moitetta ja veti hienosti alusta loppuun.

Aina kun nollaa vikakoodit saa ajettua hetken kunnes menee vikatilaan.

Tutkittiin asiaa kaverin Delphi testerillä eilä silläkään oikein mitään viisaampaa löydetty.
Mikähän neuvoksi?
Viimeksi muokannut Mikko Vuorsola, Su 26.03.2017 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18279
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: G55 automaatin öljyn määrä.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos öljyjä olet vaihtamassa niin huuhteluhan tuossa seuraavaksi on tehtävä, jolloin voit aloittaa ylitäytöllä eli viidellä litralla.
wiimax.fi
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Re: G55 AMG Kompressor huoltoa ja korjausta, vinkkejä kaivat

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

On muutdn ihan typerä juttu että turbiineissa ei ole enään tyhje nys roppua.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: G55 AMG Kompressor huoltoa ja korjausta, vinkkejä kaivat

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Käyntihäiriöön tulis mieleen bensapumppu/suodatin.
Joskus tullut samanmoista vikaa eteen pumpun aiheuttamana.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1639
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: G55 AMG Kompressor huoltoa ja korjausta, vinkkejä kaivat

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Vaihteiston öljypohjaan jää vielä puolisen litraa. Riippuu auton asennosta. Eli jos on siis valunut viikon öljypohja paikallaan, mutta proppu auki, niin sinne jäi nyt jumiin muutama desi. Toki kun auton ollut montulla ilmeisesti suorassa niin aika hyvin on valunut propun reijästä ulos.

Missfire koodit tulee puolista ja tulpanjohdoista. Ne on vaan kulutus tavaraa vaikkei uskoisi. Heti tästä lonkalta heitän kolme M113 CLK:ta johon on saanut johdot ja puolat uusia ennenkuin missfire koodit ovat häipyneet. Moottorinohjaus kun tarpeeksi monta kertaa tunnistaa syttykatkoksen niin se lyö koo'oo sylinterin pimeäksi ja siitä se hytkyminen ja tehon puutos alkaa. Resetoituu aina kun koneen käynnistää uusiksi. QP24.de, sieltä Boschin puolat ja NGK johdot.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: G55 AMG Kompressor huoltoa ja korjausta, vinkkejä kaivat

Viesti Kirjoittaja TLP »

MouTine kirjoitti:Vaihteiston öljypohjaan jää vielä puolisen litraa. Riippuu auton asennosta. Eli jos on siis valunut viikon öljypohja paikallaan, mutta proppu auki, niin sinne jäi nyt jumiin muutama desi. Toki kun auton ollut montulla ilmeisesti suorassa niin aika hyvin on valunut propun reijästä ulos.
Eikös se suodatin kannata vaihtaa aina samaan aikaan kun öljyt = öljypohja aina irti, kuten aloittajan tekstistä saa ymmärtää tehdyn.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Re: G55 AMG Kompressor huoltoa ja korjausta, vinkkejä kaivat

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Juu, öljypohja oli irti ja vaihdoin suodattimen ja tiivisteen.
Vaihdoin myös bensasuodattimrn ja hyvin tuntui pumppu painavan bensaa tulemaan. Täytynee vaihtaa puolat ristiin ja koittaa diirtyykö vika. Yleensä vika esiintyy 3 ja 4 pytyillä.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
SamuliR
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Ke 21.10.2009 20:36
Paikkakunta: Karhula

Re: G55 AMG Kompressor huoltoa ja korjausta, vinkkejä kaivat

Viesti Kirjoittaja SamuliR »

C32 kun oli tuommoinen ominaisuus niin ei auttanut puolat,johdot,tulpat. Oli katti paskana, sisuskalut irti. Antoi just noita Missfire vikakoodeja...
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Re: G55 AMG Kompressor huoltoa ja korjausta, vinkkejä kaivat

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Pystyykö sitä kattivikaa jotenkin helposti toteamaan? ainakin päästöt oli katsastuksessa ihan ok muutama kuukausi sitten.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: G55 AMG Kompressor huoltoa ja korjausta, vinkkejä kaivat

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Kaverin e55:ssa kattivika löytyi, kun toisesta ulostulosta ei tullutkaan pakokaasua juuri mitään.
Väykyssä oli erilliset putket keulasta perälle. Miten lie g:ssä?
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Re: G55 AMG Kompressor huoltoa ja korjausta, vinkkejä kaivat

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Erilliset putket on siinäkin.
Täytyypä tarkastaa sekin, ei ainakaan ole vaikea tai kallis tutkimus.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Re: G55 AMG Kompressor huoltoa ja korjausta, vinkkejä kaivat

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Auto oli tänään Starin perässä ja pöyhittiin tätä asiaa. Antaa yleensä vikakoodin 4-sylinterille. Vaihdettiin siihen puola sellaisesta sylinteristä johon ei vikaa ole tullut. Ei auttanut. Vika ei siirtynyt. Pakokaasua tulee molemmin puolin ihan vastaavasti eli katti ei liene tukossa. Ajossa vikakoodeja tulee enemmän, yleensä ainakin myös kolmos sylinterille, mutta toisinaan myös kakkoselle. Eli kaikki ongelmat moottorin oikeassa lohkossa. Kun koodit poistaa, kone toimii hyvin ja vetää täysin normaalisti myös kovemmin kuormitettaessa. Yleensä vika ilmenee kovemman kiihdytyksen jälkeen kun löysää kaasusta ja rullaa tyhjäkäynnillä. Lambda-anturit näytti toimivan molemmilla puolila aivan normaalisti eikä koneesta yullut muitakaan vikakoodeja. Mistähän nyt jatkaisi etsintää?
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1639
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: G55 AMG Kompressor huoltoa ja korjausta, vinkkejä kaivat

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Mikko Vuorsola kirjoitti:Auto oli tänään Starin perässä ja pöyhittiin tätä asiaa. Antaa yleensä vikakoodin 4-sylinterille. Vaihdettiin siihen puola sellaisesta sylinteristä johon ei vikaa ole tullut. Ei auttanut. Vika ei siirtynyt. Pakokaasua tulee molemmin puolin ihan vastaavasti eli katti ei liene tukossa. Ajossa vikakoodeja tulee enemmän, yleensä ainakin myös kolmos sylinterille, mutta toisinaan myös kakkoselle. Eli kaikki ongelmat moottorin oikeassa lohkossa. Kun koodit poistaa, kone toimii hyvin ja vetää täysin normaalisti myös kovemmin kuormitettaessa. Yleensä vika ilmenee kovemman kiihdytyksen jälkeen kun löysää kaasusta ja rullaa tyhjäkäynnillä. Lambda-anturit näytti toimivan molemmilla puolila aivan normaalisti eikä koneesta yullut muitakaan vikakoodeja. Mistähän nyt jatkaisi etsintää?
Ihan samat oireet oli kaikissa näissä aiemmin mainitsemissani M113 moottorilissa CLK Mersuissa. Muistan hyvin kun Ruotsin halki ajoin yöllä edellistä CLK55:sta ja aina vähän väliä sai olla uudelleen käynnistämässä että meno jatkui. Sitten taas aamulla Naantalista Poriin ei ollut mitään vikaa. Vaihdoin autoon tulpat, tulpanjohdot ja niiltä kolmelta pytyltä puolat joista antoi misfire koodia. Sen jälkeen ei ollut mitään vikoja.

Kaverin CLK430:seen vaihdettiin ensiksi johdot ja vasta myöhemmin kaikki puolat. Siihen loppui myös viat.

Kattivika antaisi ensinnäkin ihan omansa koodinsa puhdistustehosta. Täysin tukkeutunut myös seos ja mahdollisesti yleistä missfire koodia jossa pyttyä / pyttyjä ei määritellä. P0300 muistaakseni.

Johtovikaa vähän epäilen sulla jos kerta ei vikakoodi vaihtunut puolia vaihtelemalla. Mulla olis ollut tossa vanhoja puolanjohtoja 30-40kpl testikäyttöön mutta kerkesin ne jo lahjoittaa eteenpäin yhdelle hermannille joka halusi tehdä tutkimuksia ja väkisin olla tilaamatta uutta sarjaa. Sai kuulemma kuntoon kun aikansa johtoja kokeili. :mrgreen:
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Re: G55 AMG Kompressor huoltoa ja korjausta, vinkkejä kaivat

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Nyt vaikuttaa että homma saatiin kuntoon.
Kiitoksia siis kaikista vinkeistä.
Tässä oli monta vammaa.
1. Parin sytytyspuolan kiinnityspultit oli löysällä, parani huomattavasti kun putsasin kaikkien pulien ja venttiilikopan kansien pinnat ja vedin pultit tiukkaan kuparitahnan kera. Häiriöt väheni merkittävästi mutta eivät poistuneet kokonaan.
2. vaihdoin kaikki tulpanjohdot. Sen jälkeen ei ole tullut yhtään vikaa. Johdot kustansi luokkaa 20€ kpl, tosin niitä tarvittiin se 16 kpl mutta nyt toimii hienosti.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Vastaa Viestiin