ABS-ESP-BAS ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
socket
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

ABS-ESP-BAS ongelma

Viesti Kirjoittaja socket »

Hoplaa mersumiehet.

Nyt iski pieni propleema.. on tollanen w 210 -99 farkku 270cdi jossa sytty jonkin aikaa kuuluisat abs-esp-bas valot tauluun.
tähän mennessä on vaihdettu uusi jarruvalokatkaisia, käytetty kerran starin nokassa, (ilmoitti jarruvalo katkaisiaa = uusi paikoillaan oli )
Sit takuuseen vaihdoin toisen, ei vaikutusta. samat valot syttyy sattumanvaraisesti. sulakkeet kateltu läpi, releet taputeltu (hakattu) :x

vikahan on sen verran ovela että kun auton laittaa tulille niin ei syty heti, vaan jos polkee jarru jonkin aikaa niin voi syttyä tai sit ei syty, hellällä kosketuksella saa vaihteen päälle ja valot ei syty, mutta kun painaa enemmän poljinta ja vaihteen laittaa päälle ( automaatti) niin valot syttyy..
Ja jos saa laitettua vaihteen silleen päälle ettei valot syty niin kaikki toimii niin kuin pitää.. luistonesto/vakkari...

Epäilyjä on monia, mutta onkos kellään oulun alueella aikaa starilla enemmän tutkailla autoa jossain vaiheessa, vaihdetaan ajatuksia ja yritetään saada rönttä kuntoon. ( parashan ois jos jollain ois stari ja elinluovuttaja :shock: )

Neuvoja voi antaa ja kuuluukin.. :D
W 211 200 CDI avantgarde - 09
W 210 270 CDI avandgarde -99 ( tuleva projekti )
W 124 300 DT *automatic* -90 *Myyty*
W 202 180 Bensa * automatic*-93.*myyty*
W 201 2.0 E -85 *myyty*
Subaru svx (projekti)
- *vuosimallin 69 kleinbussi pallokeulalla*
Insinöörit ovat kehittäneet liikennevaloissa sammuvan auton, myöhässä ovat siinäkin. Itse olen sellaisilla ajanut
jo vuosikaudet. (Ja toivonut että se lähtee vielä sammumisen jälkeen käyntiikin.)
jonttu_
Mersumies
Mersumies

Re: ABS-ESP-BAS ongelma

Viesti Kirjoittaja jonttu_ »

Oulussa ainakin Multiviri ja tapio89,vai mitä meinaat oulun alueella?
Star
shade_z
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja shade_z »

lähtisin kyl mittaamaan et onko siellä jarruvalokatkaisijalla molemmissa piireissä jännite. valokatkaisimia on menny jollon puuttuu sähköt sieltä
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja MiHe »

nii ja olihan se katkaisija oikein asennettu, tappi pitkäksi ennen paikoilleen laittoa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
socket
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Tota lähin itsekkin epäilee et valokatkaisia siel vois keljuilla.. kun kuitenkin sieltä kautta menee tieto.. ois vaan pirun hyvä kokeilla jos jollain ois sellainen niin suoraan paikallee.. vieläkun sais 236 koodilla :shock: valokatkaisian..

onhan se vaihtoehto et oikean puolen relelaatikossa on se rele rikki missä on ne sulakkeet päällä, koska sen kautta menee abs tieto.

Ei vaan viittis kaikki lähteä ostelemaan ja kokeilemaan..

No oulun alueelta +50 km pystynee liikkumaan.. varsinkin iltaisin..

Niin katkaisia oli vedetty pitkäksi.. 8)
W 201 2.0 E -85 *myyty*
Subaru svx (projekti)
Insinöörit ovat kehittäneet liikennevaloissa sammuvan auton, myöhässä ovat siinäkin. Itse olen sellaisilla ajanut
jo vuosikaudet. (Ja toivonut että se lähtee vielä sammumisen jälkeen käyntiikin.)
jonttu_
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jonttu_ »

Kysäseppä pojjilta joutaako vilkaseen,mulla on star myös jos ei siellä kukaan jouda kattomaan
Star
socket
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Nostellaanpas tätä vikaa taas kun aikaa perehtyä vian luonteeseen..

Elikkäs vikahan on sellainen et jarrun polkasu sytyttää abs /esp/bas valon.

Tähän asti tehtyä:

Piuhan nokassa käytetty, muutamaankin kertaan.. :shock: ja viaksi antaa jarruvalokatkasiaa joka on vaihdettu jo 2 kertaa ja ei mitään vaikutusta..
Testattu kaikki ohjainyksiköt ja tunnistimet että toimii, sekä abs pumppukin starin mukaan toimii.. vikaa antaa stari vain jarruvalokatkaisialle. :twisted:

Oiskohan tässä nyt sellanen vika et abs pumppu ois rikki tai jotenkin oikosulussa?

Vian selvittämiseksi olen kokeillu valokatkaisinta / abs,esp bas relettä / käynistyksenesto relettä millään näillä ei ole ollut vaikutusta.

Mitenkäs onko porukalla ollut jarrutehostimessa olevassa bassin anturissa vikaa? onko se antanut herjoja vaikka * ei näyttäs vikaa siihen?

Takakontin peruutusvaloissa ei vikaa, liittimet on irti :roll:

Sit tapahtu ihmeellisyyksiä, vaihdoin hehkureleen ja sen jälkeen kun kytkin virrat päälle ja käänsin virta-avaimesta niin kuulu hirviä pamahdus konehuoneen puolelta. Jonka jälkeen ei enään peilin tummennus toimi sekä samassa yhteydessä alko sekoilee takalasin pyyhkiä.. Aina kun kääntää tihkun päälle tai lasille painaa pissapojalla vettä niin takalasi pyyhkiä alkaa toimimaan..
Onko kellään mitään sähkökaaviota minkä kautta takalasin ohjaus menee.. taka lasille ei löydetty * erillistä ohjausta.. vai onko joku ohjausyksikkö pamahtanut? kellään varmaa samanlaista vikaa ole ollut :shock: :shock:

Ja kaikki sulakkeet on katottu että on ehjiä.

Viat ois kiva selvittää ennen kuin mersedes menee kesällä telakalle...
W 201 2.0 E -85 *myyty*
Subaru svx (projekti)
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko piuhan toisessa päässä ollut Starille osaava käyttäjä ?
Toimiiko molemmat piirit jarruvalokatkaisimessa Starin mukaan oikein, ja silti tulee vikakoodi juuri siitä ?
Onko varmasti nimenomaan jarruvalokatkaisin jota herjaa, ettei ole kalvon liiketunnistin joka olisi yleinen vika ja useimmiten johtuu BAS-ohjainlaitteen rikkoutumisesta (boksi jarrutehostimen alapuolella, vai oliko sitä kokeiltukin jo)
wiimax.fi
socket
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kyllä oli ihan osaava kaveri joka käytti *
Jonkin verran itekkin kyseisen vehkeen päälle tiedän ja tunnen koneen kommervenkit. :d
Bassin yksikköä ei oo kyllä testattu, hyvä kun sanoit. Tarttee tutkasta se et onkos se ottanut kipeää.
Ja jarruvalon katkaisin toimii laillisesti. Piirit avautuu ja sulkeutuu kun poljinta painaa.
Sellasen huomion tein et kun jarrupoljinta painaa niin jarruvalot välähtää eka ja sit vasta syttyy palaa kunnolla.. Oiskohan asialla jotain yhteyttä vikaan.. ( varmasti on) tai sit mulla on jo tossa mallissa hätäjarrutus valot.. :lol:
W 201 2.0 E -85 *myyty*
Subaru svx (projekti)
Vastaa Viestiin