e200k öljyt ja vedet sekaisin
e200k öljyt ja vedet sekaisin
Mulla on tossa vm 2000 e200k s210 korilla oleva farkkuväyrynen, jossa öljytikun päässä oli kermamaista massaa. Autoon on tehty 2015 joulukuussa kansiremontti, koneistamolla oikaistu kansi. Silloin vedet meni öljyn sekaan 3/4 sylinterin välistä. Voiko kansi mennä uudestaan näin nopeasti? Vai onko kyseessä vain kondensiovettä? Toisaalta öljytkin on vaihdettu jo uudestaan joulu/tammikuussa. Edelliskerralla ei syttynyt mitään vikavaloa (paitsi ekalla kerralla jäähdyttäjän veden vähyys), nyt on syttynyt moottorin vikavalo. Mielestäni ei ole nyt vettä vähentynyt, voisiko kyseessä olla vanhoja kermoja moottorin pohjalla, toisaalta onhan ne öljyt vaihdettu kansirempan yhteydessä + nyt uudestaan. Toisaalta en tiedä miten ne korjaamolla ne vaihto, jos ne ovat vain avanneet pohjatulpan pohjasta, kaikki öljy ei ole vaihtunut sitä kautta. Jos imemällä, niin sit jos antanut imeä loppuun saakka, niin sittenhän on uutta kermaa.
Re: e200k öljyt ja vedet sekaisin
Kuuma kone jos sinne on hieman jäänytkin nestettä haidutaa se ne mpois...kuullostaa että sinne tulee lisää sitä.
Vaparin kansi varmaan käy suoraan paikalleen mutta jos se on rempattu niin uudelleen auki..voihan olla että siitä on silloin hitsattu halkema joka eim sitten pidäkään.
Vaparin kansi varmaan käy suoraan paikalleen mutta jos se on rempattu niin uudelleen auki..voihan olla että siitä on silloin hitsattu halkema joka eim sitten pidäkään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: e200k öljyt ja vedet sekaisin
glykoli ei kyllä kovin helposti haihdu minnekkään. vesi haihtuu.
jos ajo on lyhyttä, niin tota kondenssivettä saattaa kertyä. ei kerkiä poistuun, kun kone on lämmin vain hetken aikaa. seuraa öljyjä ja jäähynesteitä, että tapahtuuko niissä muutoksia. tai tuleeko mitään muita oireita. itse en lähtisi korjaan vielä tässä vaiheessa, jos ei muuta vikaa ole. toisaalta vesi ja glykoli tekee äkkiä vahinkoa laakereille, jos sitä siellä on enemmänkin. jos sitä on enemmänkin siellä, niin öljytkin vaihtaa äkkiä kyllä väriään kermakahvin suuntaan.
öljythän voi vielä vaihtaa, jos tuota mössöä on enemmänkin.
jos ajo on lyhyttä, niin tota kondenssivettä saattaa kertyä. ei kerkiä poistuun, kun kone on lämmin vain hetken aikaa. seuraa öljyjä ja jäähynesteitä, että tapahtuuko niissä muutoksia. tai tuleeko mitään muita oireita. itse en lähtisi korjaan vielä tässä vaiheessa, jos ei muuta vikaa ole. toisaalta vesi ja glykoli tekee äkkiä vahinkoa laakereille, jos sitä siellä on enemmänkin. jos sitä on enemmänkin siellä, niin öljytkin vaihtaa äkkiä kyllä väriään kermakahvin suuntaan.
öljythän voi vielä vaihtaa, jos tuota mössöä on enemmänkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: e200k öljyt ja vedet sekaisin
Joo. Pääsääntöisesti ajo on töihin ja takas. Takasinmatkalla käyn kaupassa, eli suuntaansa 7km. Aamulla on piuhan päässä, töissä ei sitä mahdollisuutta ole.pera8x kirjoitti:glykoli ei kyllä kovin helposti haihdu minnekkään. vesi haihtuu.
jos ajo on lyhyttä, niin tota kondenssivettä saattaa kertyä. ei kerkiä poistuun, kun kone on lämmin vain hetken aikaa. seuraa öljyjä ja jäähynesteitä, että tapahtuuko niissä muutoksia. tai tuleeko mitään muita oireita. itse en lähtisi korjaan vielä tässä vaiheessa, jos ei muuta vikaa ole. toisaalta vesi ja glykoli tekee äkkiä vahinkoa laakereille, jos sitä siellä on enemmänkin. jos sitä on enemmänkin siellä, niin öljytkin vaihtaa äkkiä kyllä väriään kermakahvin suuntaan.
öljythän voi vielä vaihtaa, jos tuota mössöä on enemmänkin.
Re: e200k öljyt ja vedet sekaisin
Aaamulla seisovan koneen jäljiltä avaapa mottiöljy proppu varovasti hieman..tuleeko nestettä miten paljon ennen öljyä..näin varmistut siitä ja määrästä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: e200k öljyt ja vedet sekaisin
Itsellä ei ole mahdollisuutta mennä auton alle. Kotona on imuvaihtaja, huollossa vaihdatin viimeksi kun oli pieni homma ja sain sitten siihen lisäämällä öljynvaihdon minimituntilaskutuksen täyteen.atlas kirjoitti:Aaamulla seisovan koneen jäljiltä avaapa mottiöljy proppu varovasti hieman..tuleeko nestettä miten paljon ennen öljyä..näin varmistut siitä ja määrästä.
Re: e200k öljyt ja vedet sekaisin
ei kai siellä niin paljoa sitä nestettä voi öljyjen seassa olla, että kun kylmästä koneesta ropusta laskee, niin tulisi oikein lorisemalla vettä. kyllä siellä olisi laakerit jo ilmotelleet vedenmäärästä, jos noin paljon olisi vettä. luulisin..
minkä väristä se oljy on, jos mittatikusta katsot ajon jälkeen lämpösestä koneesta? jos on kerman väristä, niin alkaisin huolestuun. mutta jos on normaalia kirkasta, tai tummaa, niin en niin olisi huolissani ainakaan vielä.
minkä väristä se oljy on, jos mittatikusta katsot ajon jälkeen lämpösestä koneesta? jos on kerman väristä, niin alkaisin huolestuun. mutta jos on normaalia kirkasta, tai tummaa, niin en niin olisi huolissani ainakaan vielä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: e200k öljyt ja vedet sekaisin
Itse tehnyt tollasia kokeiluja ja vesi kyllä erottuu öljystä jos sitä siellä on...on tullut esim. kuorma-auton moottoristakin paljon...ja yö riittää seisottamiseen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: e200k öljyt ja vedet sekaisin
Öljytikussa on tummaa öljyä ja sitten se ihan pää on kermaa.pera8x kirjoitti:ei kai siellä niin paljoa sitä nestettä voi öljyjen seassa olla, että kun kylmästä koneesta ropusta laskee, niin tulisi oikein lorisemalla vettä. kyllä siellä olisi laakerit jo ilmotelleet vedenmäärästä, jos noin paljon olisi vettä. luulisin..
minkä väristä se oljy on, jos mittatikusta katsot ajon jälkeen lämpösestä koneesta? jos on kerman väristä, niin alkaisin huolestuun. mutta jos on normaalia kirkasta, tai tummaa, niin en niin olisi huolissani ainakaan vielä.
Re: e200k öljyt ja vedet sekaisin
en olisi kyllä äkkiä uskonut, että voi öljyjen seassa olla noin paljon vettä, mitä atlas kuvaili. voihan tuota kikkaa kokeilaa, että tuleeko sieltä ropusta öljyä vai vettä.
no tuo on ainakin ihan hyvä merkki, että öljyt on tummaa, vaikka tikussa olisikin epämäärästä kermanväristä höttöä.
tekeekö painetta jäähdytysjärjestelmään? tai haiseeko pakokaasu glygolille? savuttaako?
no tuo on ainakin ihan hyvä merkki, että öljyt on tummaa, vaikka tikussa olisikin epämäärästä kermanväristä höttöä.
tekeekö painetta jäähdytysjärjestelmään? tai haiseeko pakokaasu glygolille? savuttaako?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E