W221 S-Sarjan madaltaminen
W221 S-Sarjan madaltaminen
Moi kaikki osaavat!
Nytten pitäisi saada ässää vähän alemmas kun kohta saapi laittaa kesä tossut alle. Olen lukenut ja ymmärtänyt että voi säätä testerillä ja "lowering linkeseillä", halusin tietää että mikä näistä olisi parempi vaihtoehto, ja onko kukaan teistä tehny tämän? Onko eroa esimerkiksi varustetasosta, mitä voi tehdä ja miten? En etsi mitään tontti madallusta vaan, vähäsen vaan että saa vanteet istumaan paremmin.
Kiitollinen avusta!
Nytten pitäisi saada ässää vähän alemmas kun kohta saapi laittaa kesä tossut alle. Olen lukenut ja ymmärtänyt että voi säätä testerillä ja "lowering linkeseillä", halusin tietää että mikä näistä olisi parempi vaihtoehto, ja onko kukaan teistä tehny tämän? Onko eroa esimerkiksi varustetasosta, mitä voi tehdä ja miten? En etsi mitään tontti madallusta vaan, vähäsen vaan että saa vanteet istumaan paremmin.
Kiitollinen avusta!
Re: W221 S-Sarjan madaltaminen
Erik91 kirjoitti:Moi kaikki osaavat!
Nytten pitäisi saada ässää vähän alemmas kun kohta saapi laittaa kesä tossut alle. Olen lukenut ja ymmärtänyt että voi säätä testerillä ja "lowering linkeseillä", halusin tietää että mikä näistä olisi parempi vaihtoehto, ja onko kukaan teistä tehny tämän? Onko eroa esimerkiksi varustetasosta, mitä voi tehdä ja miten? En etsi mitään tontti madallusta vaan, vähäsen vaan että saa vanteet istumaan paremmin.
Kiitollinen avusta!
ABC alustan joutuu laskeen "lowering linkseillä". normi airmatic laskeutuu starilla ja linkseillä.
ja on myös myynnissä sellaisia boxeja jolla pystyy alustaa laskemaan ja nostamaan mielensä mukaan auton sisältä, niillä hintaa aika reippaasti.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Re: W221 S-Sarjan madaltaminen
Kiitos vastauksestasi! Tuo ABC on vissiin se active body control, varustelistassa ei ainkaan lue siitä eli on vissiin normi airmatic silloin? Mitä suosittelette, starilla vai niillä lowering linkseillä? Onko samat lowering linksit airmaticille sekä abclle?
Suuri kiitos etukäteen!
Suuri kiitos etukäteen!
Re: W221 S-Sarjan madaltaminen
starilla koittaa, voi sen 1-2cm saada.
Tietääkös joku millä sais kehitysvalikot w221 airmaticin kohille, sais enempikin madaltaa... ???!?!!?
Tietääkös joku millä sais kehitysvalikot w221 airmaticin kohille, sais enempikin madaltaa... ???!?!!?
Re: W221 S-Sarjan madaltaminen
Okei! Onko kukaan laittanu noita lowering linksejä? Kattelin että saa suhteellisen halvalla niitä 100-130e sunnilleen, veikkaan että staarilla säätäminen on aika kallista hommaa, kun ite vois vissiin säätää linkseillä miellyttävään korkeuteen. En kyllä hae suurta muutosta, mutta vaan ett vanteet istuisi vähän paremmin. Olis kiva kuulla kokemuksia, joten jos joku on niitä asennellu olis kiva kuulla mimmone prosessi ja onko toiminu hyvin? Sekä starilla muokkaaminen, kuinka kallista jne.
Kiitoksia!
Kiitoksia!
Re: W221 S-Sarjan madaltaminen
Linkseistä ei tietoa. Ei ole itselläkään kokemusta ässän madalluksesta mutta, osaava starin käyttäjä madaltaa sen helposti.Erik91 kirjoitti:Kiitos vastauksestasi! Tuo ABC on vissiin se active body control, varustelistassa ei ainkaan lue siitä eli on vissiin normi airmatic silloin? Mitä suosittelette, starilla vai niillä lowering linkseillä? Onko samat lowering linksit airmaticille sekä abclle?
Suuri kiitos etukäteen!
Eikö muka enempää Saa?starilla koittaa, voi sen 1-2cm saada
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Re: W221 S-Sarjan madaltaminen
Saa starilla vaikka kuinka alas. Ja tallennettua. Kun osaa. Onhan siitä juttua täällä ollutkin.
Re: W221 S-Sarjan madaltaminen
Kyllähän se aika nopeasti menee raja-arvoista pihalle (Eikä aina tallenna vaikka ollaan raja-arvoissakin.). Ehkä en sitten vaa osaa. (Tietystä kulmasta kun lähtee tekemään saa tallennettua vähän alemmas, mutta ei se montaa senttiä ole ainakaan W164:ssä tai W220:ssa.)terokoo kirjoitti:Saa starilla vaikka kuinka alas. Ja tallennettua. Kun osaa. Onhan siitä juttua täällä ollutkin.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: W221 S-Sarjan madaltaminen
nimeomaan 221 kori ? 211 meneekin helposti...terokoo kirjoitti:Saa starilla vaikka kuinka alas. Ja tallennettua. Kun osaa. Onhan siitä juttua täällä ollutkin.
Re: W221 S-Sarjan madaltaminen
No kun on jo pari vuotta aikaa kun toi oma 221 pudotettiin niin aika pelaamista se oli. Niitten arvojen kanssa pelattiin helvetisti ja tallentui ja ei tallentunut. Kuitenkin siitä saatiin riittävän matala. Siis useemman sentin. Niin että 21" istui nätisti. Jälkeenpäin eräs velho forumilta kertoi että on mahdollista saada vaikka kuinka alas. Katotaan jos joku asiasta enemmän tietävä vastais tähän ketjuun onko totta vai ei.epk kirjoitti:nimeomaan 221 kori ? 211 meneekin helposti...terokoo kirjoitti:Saa starilla vaikka kuinka alas. Ja tallennettua. Kun osaa. Onhan siitä juttua täällä ollutkin.
Re: W221 S-Sarjan madaltaminen
okkei. Ainakin 211 korissa pitkään kiertänyt jotain legendaa että tallenna sitä kulmaa ensin ja tätä , se on ihan tuubaa ja pelleilyä ainakin 211 korin kanssa.
Tiedä sitten tosiaan onko toimiva tapa 221sen kanssa
Tiedä sitten tosiaan onko toimiva tapa 221sen kanssa
Re: W221 S-Sarjan madaltaminen
Kyllä saa W220 pudotettua ihan tonttiin ja tallennettua! Nimimerkillä: kaksi kesää ajaneena kynnykset maata viistäennoroljan kirjoitti:Kyllähän se aika nopeasti menee raja-arvoista pihalle (Eikä aina tallenna vaikka ollaan raja-arvoissakin.). Ehkä en sitten vaa osaa. (Tietystä kulmasta kun lähtee tekemään saa tallennettua vähän alemmas, mutta ei se montaa senttiä ole ainakaan W164:ssä tai W220:ssa.)terokoo kirjoitti:Saa starilla vaikka kuinka alas. Ja tallennettua. Kun osaa. Onhan siitä juttua täällä ollutkin.
Mutta sitten tulin järkiini ja nykyään mennään jälleen lähellä alkuperäistä korkeutta (ei kestäny hermo sitä hemmetin kivirekeä, jossa joustoa jäljellä muutama sentti ja meno huomattavasti jäykempää, kuin jäykimmällä asennolla napista painelemalla...johonkin racing vehkeeseen sopii semmonen kyyti, mutta ässä on ihan väärä valinta sellaista kyytiä haluavalle)
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Re: W221 S-Sarjan madaltaminen
Kiitos kaikki tiedoista! Ehkä pitäis käydä staarilla kattomas miltä näyttää, ne linksit antaa taas enemmän mahdollisuutta, ja säätä omaan makuun kun vähän ajelee ja kokeilee. Vissiin aika kallista hommaa se säätäminen jos alkaa olla säätämässä monta kertaa, tuskinpa saa miellyttävän heti jos on vaikea saada säädöt kohille. Olen ite pohjanmaalta, onko tietoa hyvästä paikasta lähistössä missä vois käydä kattomassa säätöjä? 100-150km etäisyydellä.
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: W221 S-Sarjan madaltaminen
https://mbworld.org/forums/w211-amg/326 ... -pics.html tohon tyyliin onnistui ainakin W219. Oisko samantyylisel setillä myös W221?
E: Vai eiks tuohon tyyliin saa riittävästi?
E: Vai eiks tuohon tyyliin saa riittävästi?
Star C3 @LPR
Re: W221 S-Sarjan madaltaminen
Herätän kysymyksen, miksi pitää autoa madaltaa? Hidastaakseen vauhtia auton kohdatessa töyssyn ja muita häiritäkseen,
ja liikenteen sujuvuutta töyssyissä, vai mikä idea!?
ja liikenteen sujuvuutta töyssyissä, vai mikä idea!?
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Re: W221 S-Sarjan madaltaminen
Ei ole sama 221ssä joten ei saa tuota kautta kuin sen sentin pari alemmas.anselmi123 kirjoitti: ↑Ke 20.12.2023 19:51 https://mbworld.org/forums/w211-amg/326 ... -pics.html tohon tyyliin onnistui ainakin W219. Oisko samantyylisel setillä myös W221?
E: Vai eiks tuohon tyyliin saa riittävästi?
221 on niitä autoja mitkä tehtaalta tullessaan ovat ikävän oloisia lullia ajoltaan (ilma-alusta), omaan makuun, mutta sen kun madaltaa ja laittaa mataprofiili renkaat tulee älyttömän makia ajolleen eli mukavuus painotteinen mutta ei turhia "kellu". Voisi sanoa että orkkiksena amerikkais tyylinen alusta, madalluksen jälkeen euro tyylinen