Pystärin sumuvalot

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
esarund
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti 13.04.2004 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Pystärin sumuvalot

Viesti Kirjoittaja esarund »

Ei löytynyt Motonetistä eikä KL:ä uusia heijastimia sumuvaloihin. Olisko lähes samanlaisia jossain toisessa merkissä. Onko kukaan rakennellut ??
Terveisin Esa
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

motonetin nettisivujen mukaan löytyisi:

HEIJASTIN MERCEDES W115 MALLI 68--76
W114/115 68--76 H4-ajovalo v/o. . . . . . . . . . . . . . . 48-5051 49.00 ???
W114/115 68--76 H3-sumuvalo v/o. . . . . . . . . . . . . . 48-5545 26.54 ???W114/115 68--76 R2-ajovalo Hella v/o (ei H4!). . . . . . . 50-1410 38.00 ???
Hella ja Bosch-heijastimet sovitettavissa keskenään!
dodge dart 1967
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Minä laitoin omiin sumareiden heijastimiin semmoista folioteippi. Ihan hyvä tuli, vaikka itse sanonkin! :D
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
esarund
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti 13.04.2004 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja esarund »

Saman Motonetin sivun löysin myös. Kun klikkaa kysymysmerkkejä avautuu tiedosto, jossa teksti : ei saatavissa tai oliko se ettei varastossa, kuitenkin jotain vastaavaa..
Foliota ajattelin itsekkin, mutta kun se auto olis muuten ihan virheetön, niin tuntuu että pakko olis löytää ihan ehtaa...
Terveisin Esa
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

illinois kaupitteli uusia umpioita/ umpioiden osia
dodge dart 1967
esarund
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti 13.04.2004 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja esarund »

KIITOS!
Otin yv
Terveisin Esa
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Pystyisköhän pystärin sumuvalojen tilalle sijoittamaan lisäpitkät? Hmm... pitääpä hieman suunnitella. :)

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Daaz kirjoitti:Pystyisköhän pystärin sumuvalojen tilalle sijoittamaan lisäpitkät? Hmm... pitääpä hieman suunnitella. :)

-Daaz
Suuniteltu on, mutta kaatuukohan projekti tuohon lasin pystyrihlaukseen? Onko W124 lisäpitkävirityksessä erilainen lasi kuin sumareissa? Luulen niin.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Saul kirjoitti:Suuniteltu on, mutta kaatuukohan projekti tuohon lasin pystyrihlaukseen? Onko W124 lisäpitkävirityksessä erilainen lasi kuin sumareissa? Luulen niin.
Äh, lasihan on sulavaa ainetta. Ensin leikataan vanha linssi pois ja sitten sulatetaan uusi kirkas kohta tilalle. Lasihan sulaa retkikeittimen polttimella (eli "bunsen-polttimella"). :P

Säädökset noiden vanhojen autojen valojen kanssa ovat melko vapaat, pystäriin saisi kai esimerkiksi tuplata ajovalot. Voisi siis laittaa kaksi 5" umpiota niin kuin US-W111:ssa. Olen sitäkin suunnitellut, mutta ulkonäköparannus on vähän niin ja näin...

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Daaz kirjoitti:Äh, lasihan on sulavaa ainetta. Ensin leikataan vanha linssi pois ja sitten sulatetaan uusi kirkas kohta tilalle. Lasihan sulaa retkikeittimen polttimella (eli "bunsen-polttimella"). :P
Kylläpäs olin taas ahdasmielinen! :P
Daaz kirjoitti:Säädökset noiden vanhojen autojen valojen kanssa ovat melko vapaat, pystäriin saisi kai esimerkiksi tuplata ajovalot. Voisi siis laittaa kaksi 5" umpiota niin kuin US-W111:ssa. Olen sitäkin suunnitellut, mutta ulkonäköparannus on vähän niin ja näin...
Meikä on myös ehtinyt suunnittelemaan tätä ja myös kolme kertaa kantikkaita eli kolmet suorakaiteen muotoiset valot päällekkäin! :shock: Joku tosin on taimmut "maailmalla" toteuttaakin tämäntyyppisen tunaroinnin. Tämän version suhteen siitä ulkonäköparannuksesta ei varmaan tarvitse edes herätellä keskustelua. :oops:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Saul kirjoitti:Meikä on myös ehtinyt suunnittelemaan tätä ja myös kolme kertaa kantikkaita eli kolmet suorakaiteen muotoiset valot päällekkäin! :shock: Joku tosin on taimmut "maailmalla" toteuttaakin tämäntyyppisen tunaroinnin. Tämän version suhteen siitä ulkonäköparannuksesta ei varmaan tarvitse edes herätellä keskustelua. :oops:
Kuva

-Daaz

EDIT: Hetkellisestä järkytyksestä toivuttuani muistelen jopa nähneeni tuollaisia. :)
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Saul kirjoitti:Suuniteltu on, mutta kaatuukohan projekti tuohon lasin pystyrihlaukseen? Onko W124 lisäpitkävirityksessä erilainen lasi kuin sumareissa? Luulen niin.
No niin, kerrankin Daazillä on jotakin empiiristä tietoa, eikä vain pelkkää nojatuolista heittelyä (tallilleni kun on tuo 180 km, ei tule kaikkea tarkistettua heti jos ollenkaan).

Eli tuosta W114/115:n sumuvalon linssistä: siinä ei ole prismaa. Se siis näyttää ulkoapäin rihlatulta, mutta rihlauksen takana ei ole puoliympyrän muotoista hajotinprismaa (eli kuperaa linssiä). "Rihlaus" on vain ohut koristeraita, ja itse linssin taittokuvio on ihan neutraali.

Toisin sanoen päävalojen alle saisi periaatteessa lisäpitkät, jos saisi vain mahtumaan. Lisäputkissäkään ei siten saisi olla taittavaa linssiä, koska sen joutuu kuitenkin poistamaan. Mutta nykyäänhän kaikissa alkaa olemaan kirkas muovilinssi.

Ja sitten vielä disclaimer! Älä pistä kisaa mikroon! Äläkä luule, että lisäpitkät sumareiden tilalle olisi paras ratkaisu parantaa vanhan auton valoja. Itse toimisin ensin tässä järjestyksessä (listassa voi edetä niin pitkälle kuin haluaa ja rahaa on):

- linssien puhdistus sisältä ja ulkoa
- heijastimien vaihtaminen, se kiilto murenee helposti (tai edes putsaaminen, jos mahdollista)
- uusien ja hyvien polttimoiden vaihto
- ajovalojen (oikein!) suuntaaminen
- sumeiden linssien vaihto
- liitosten varmistaminen
- johtojen vaihtaminen uusiin ja mahd. paksumpiin (tehohäviöt!)
- relejärjestelmään siirtyminen (tehohäviöt!), sillä relesyteemissä (myydään valmiita sarjoja) tehon kannalta olennainen virta tulee suoraan akusta, ainoastaan ohjausvirta kulkee valokatkaisijan kautta
- tuulilasin vaihtaminen uuteen tai pesurien vaihtaminen
- vasta tässä ehkä lisävalot, jos oikeasti ei vieläkään näe mitään

-Daaz

PS. Mutta pitäähän ne lisäpitkät silti saada. :twisted:
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Daaz kirjoitti:No niin, kerrankin Daazillä on jotakin empiiristä tietoa, eikä vain pelkkää nojatuolista heittelyä (tallilleni kun on tuo 180 km, ei tule kaikkea tarkistettua heti jos ollenkaan).
Ja minä kun olisi voinut käydä tutkimassa noin 50 metrin päässä. :oops:
Daaz kirjoitti:Ja sitten vielä disclaimer! Älä pistä kisaa mikroon! Äläkä luule, että lisäpitkät sumareiden tilalle olisi paras ratkaisu parantaa vanhan auton valoja. Itse toimisin ensin tässä järjestyksessä (listassa voi edetä niin pitkälle kuin haluaa ja rahaa on):
Lasit ja heijastimet on vaihdettu, mutta wuonna 1996. :P No on niitä laseja tullut senkin jälkeen pariin kertaan pestyä ja heijastimet kertaalleen.
Daaz kirjoitti:PS. Mutta pitäähän ne lisäpitkät silti saada. :twisted:
Raati jää odottamaan suurella mielenkiinnolla. :wink:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Daaz kirjoitti:Eli tuosta W114/115:n sumuvalon linssistä: siinä ei ole prismaa. Se siis näyttää ulkoapäin rihlatulta, mutta rihlauksen takana ei ole puoliympyrän muotoista hajotinprismaa (eli kuperaa linssiä). "Rihlaus" on vain ohut koristeraita, ja itse linssin taittokuvio on ihan neutraali.
Tavallaan jokainen pystyrihlaus on pieni kupera linssi joka hajoittaa valoa sivuille. Meikäläisen laseissa ne rihlaukset lasin takana ovat jopa aika huomattavia eikä ainakaan koristeita? Vai onko sinulla vanhat hehkupolttimolasit? Joissain lyhdyissä siellä lasin takana on vielä muovinen levy jossa on lisää pystyrihlauksia hajoittamassa valokuviota. (en tiedä pitäisikö olla kaikissa vai onko joistain vain poistettu)

Itse olen poistanut muovilevyt, koska toinen hajosi ja en löytänyt heti uutta tilalle. Sumuvalot valaisevat silti paljon leveämmälle ja matalammalle kuin lähivalot, kuten niiden pitääkin. Tuo muovilevy levittäisi kuviota lisää penkoille.
Daaz kirjoitti: Toisin sanoen päävalojen alle saisi periaatteessa lisäpitkät, jos saisi vain mahtumaan. Lisäputkissäkään ei siten saisi olla taittavaa linssiä, koska sen joutuu kuitenkin poistamaan. Mutta nykyäänhän kaikissa alkaa olemaan kirkas muovilinssi.
Minä luulisin että pitkille tarvitsisi erilaisen lasin (ts lyhdyn lasin alaosan), jossa ei olisi vahvoja rihlauksia, että kaukovalojen valokuvio olisi oikeanlainen? Onhan pitkissäkin valoissa rihlauksia, mutta ei ilmeisesti niin voimakkaita kuin sumuvaloissa.

Olisihan se tietysti mielenkiintoista kokeilla jotain suorakaiteen muotoisia lisäpitkiä joissa olisi suora lasi. Mahtaisi olla kuitenkin hieman sovittelemista että ne mahtuisivat sumuvalojen tilalle... :)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Mihissää Olli olet ne hienot kehumani korinväriset lisävalot tosta autostas hukannut? Näytti keula hiukkasen alastomalta ilman.. tai taitaa olla makuasia.
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

PKivireki kirjoitti:Mihissää Olli olet ne hienot kehumani korinväriset lisävalot tosta autostas hukannut? Näytti keula hiukkasen alastomalta ilman.. tai taitaa olla makuasia.
Eipä niitä hukattu ole. Otin vain kesäksi pois. :)

Aluksi näytti minustakin alastomalta, mutta nyt on jo tottunut ulkonäköön ilman lamppuja.

Tässä iltojen pimentyessä olen jo useamman kerran ajatellut että ne pitäisi laittaa talveksi paikoilleen, mutta on vielä jäänyt laittamatta ajanpuutteen vuoksi...
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
tuti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: To 04.03.2004 16:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja tuti »

Mullakin on tuollaiset "mikkihiiri"-lisäpitkät ja mahdollisesti ylimääräisinä ja siis olleet aikoinaan tossa mun w115:ssä.
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Olli Lajunen kirjoitti:
Daaz kirjoitti:"Rihlaus" on vain ohut koristeraita, ja itse linssin taittokuvio on ihan neutraali.
Tavallaan jokainen pystyrihlaus on pieni kupera linssi joka hajoittaa valoa sivuille. Meikäläisen laseissa ne rihlaukset lasin takana ovat jopa aika huomattavia eikä ainakaan koristeita? Vai onko sinulla vanhat hehkupolttimolasit? Joissain lyhdyissä siellä lasin takana on vielä muovinen levy jossa on lisää pystyrihlauksia hajoittamassa valokuviota. (en tiedä pitäisikö olla kaikissa vai onko joistain vain poistettu)
OK, jos aikaisempi ei kelvannut, niin tässä hieman lisätietoa. :wink: Uusia (ei mulkosilmäisiä siis) linssejä on kahdenlaisia, Boschin ja Hellan. Hellan valoissa on voimakas prismarihlaus, Boschin laseissa (joita ensin katsoin) ei ole kuviota ollenkaan, vain tuo ohut pysty(koriste)raidoitus. Kuuluisikohan noiden Boschien kanssa sitten se muovinen linssi sisälle?

Hellan linssien taakse ei siis voi noita lisäpitkiä laittaa, mutta Boscheilla se onnistuisi helposti. Linssit ovat ajovalojenkin kohdalta eri näköiset. Pitäisi ottaa tarkemmin selville noiden Boschin ja Hellan kombinaatioiden eroja. Itselläni näyttäisi olevan ainakin Boschin heijastin Hellan linssin takana.

Mitä lisävalojen sijoitukseen tulee, niin ainakin oman autoni valoklusteriin saisi helposti tuollaiset lisävalot. Hellalla on sellainen malli kuin FF75, joka mahtuisi todella komeasti - menisi jopa isompi.

Tässä potentiaalisimmat mallit:

Kuva

Takana siis tuo Hella FF75, edessä FF50. Koko FF75 on 155,5 x 97,5 x 63,7 mm. Vaikka tuo korkeus on varmasi alle 60 mm ilman kinnikettä. FF50:n koko on 117,4 x 96,2 x 72,9 mm.

Koska sumuvalot menetettäisiin tässä lisäpitkien asennuksessa, voisi puskurin alle (ainakin Serie 2,0:ssa) sinne ilmareikien kohdalle laittaa esimerkiksi Hella Micro DE -sumuvalot eli tällaiset (leveys ilman kiinnikettä 76 mm):

Kuva

Mutta ei tuo lisäpitkien virittäminen itselläni ainakaan ole tällä hetkellä kovin akuutti homma, ehkä tässä joskus. Kunhan ehtii. :)

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Romurantteelta löytyy yksi kappale 1-sarjan 200D:tä jossa on Boschin lamput. Tosin vain toinen niistä on ehjä ja toinen tuhannen päreinä. Lasin kunnosta siinä ehjässäkään ei ole mitään muistikuvaa. Hella tuntuu olevan aika paljon yleisempi näissä.
Daaz kirjoitti:Kuuluisikohan noiden Boschien kanssa sitten se muovinen linssi sisälle?
Kyllä kuuluu. Siellä on sellainen muovinen "vekotin" omassa telineessään lasin ja umpion välissä.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Saul kirjoitti:Romurantteelta löytyy yksi kappale 1-sarjan 200D:tä jossa on Boschin lamput. Tosin vain toinen niistä on ehjä ja toinen tuhannen päreinä. Lasin kunnosta siinä ehjässäkään ei ole mitään muistikuvaa. Hella tuntuu olevan aika paljon yleisempi näissä.
Jos se on 1-sarjan laseilla, niin nehän on hehkupolttimoiden linssit, ja muutenkin eri malliset. Ne on siis ne "mulkosilmät". Mutta monissa vanhoissa on faceliftattu H4:ään tai ainakin eri linsseihin. :)
Daaz kirjoitti:Kuuluisikohan noiden Boschien kanssa sitten se muovinen linssi sisälle?
Kyllä kuuluu. Siellä on sellainen muovinen "vekotin" omassa telineessään lasin ja umpion välissä.
No niin, mystery solved. Siis Boschin linssit Hellan valoihin ja sisälle lisäpitkät. Kyllä lähtee. :twisted:

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Daaz kirjoitti:Jos se on 1-sarjan laseilla, niin nehän on hehkupolttimoiden linssit, ja muutenkin eri malliset. Ne on siis ne "mulkosilmät". Mutta monissa vanhoissa on faceliftattu H4:ään tai ainakin eri linsseihin. :)
Ei ole mulkosilmiä, muistaakseni. Eikös ne olleet 0,5-sarjassa vai ollaanko sitä vain taas lumiukkoja? :oops:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Saul kirjoitti:Ei ole mulkosilmiä, muistaakseni. Eikös ne olleet 0,5-sarjassa vai ollaanko sitä vain taas lumiukkoja? :oops:
En minä muista näin myöhään yöllä. :lol:

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Vastaa Viestiin