Mersun V6-dieselin tehoa on taidettu loppuaikoina jopa tiputtaa (kai päästöjen vuoksi), koska teho kävi muistaakseni parhaimmillaan lukemassa 265 hv. Uusi OM656 nähdään konepellin alla ensimmäistä kertaa tänä vuonna S:n faceliftissä. E-sarjaan moottori saadaan ehkä vasta sen faceliftissä (2019?). Oudolta hieman tuntuu, että merkki, joka ennen mainosti itseään dieseleiden edelläkävijänä, on viime vuosina jättäytynyt suosiolla kilpailijoidensa vanaveteen. Esim. kun BMW lopetti V8-dieselinsä 7:n siirryttyä E65:sta F01:een, teki M-B saman tempun pian jo kesken W221:n elinkaaren. BMW kuitenkin nosti R6-dieselinsä tehon pian vanhan V8:n tasolle, Mersun jäädessä "onanoimaan" OM642:nsa kanssa kehittämättä koneen tehoja ainakaan ylöspäin.H.E. von Kuusi kirjoitti: Kuinkakohan muuten on käynyt sen uuden, suoran kutosdieselin kanssa? Siitä ei ole kuulunut mitään enää sen jälkeen, kun siitä huhuttiin w213 ensitietojen yhteydessä. Niin hieno kone kun tuo 350 bluetec onkin, niin alkaa auttamattomasti jäädä kilpailijoiden jalkoihin sillä. Bemarin 535d 313hv/630Nm, Audin A6 myös 313hv/650Nm ja Jaggellakin XF:ssä 30d mallissa 300hv/700Nm. Mersun lukemat siis se 258hv/620Nm.
W213 E-sarja topikki
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Jep, omassa (Blue Efficiency tjsp) tuo 265, uudemmissa (Bluetec tjsp) sitten kai tuo 258Laaksonen kirjoitti: Mersun V6-dieselin tehoa on taidettu loppuaikoina jopa tiputtaa (kai päästöjen vuoksi), koska teho kävi muistaakseni parhaimmillaan lukemassa 265 hv.
- H.E. von Kuusi
- Mersumies

- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Aa, erinomaista, kiitos! Kesää odotellessaRH kirjoitti:http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... oottoriin/" onclick="window.open(this.href);return false;H.E. von Kuusi kirjoitti: Kuinkakohan muuten on käynyt sen uuden, suoran kutosdieselin kanssa? Siitä ei ole kuulunut mitään enää sen jälkeen, kun siitä huhuttiin w213 ensitietojen yhteydessä. Niin hieno kone kun tuo 350 bluetec onkin, niin alkaa auttamattomasti jäädä kilpailijoiden jalkoihin sillä. Bemarin 535d 313hv/630Nm, Audin A6 myös 313hv/650Nm ja Jaggellakin XF:ssä 30d mallissa 300hv/700Nm. Mersun lukemat siis se 258hv/620Nm.
Joo, tiputettiin 265hv-258hv juurikin päästöjen vuoksi. Vääntö pysyi kuitenkin samana, ja uuden 9g-tronicin myötä (joka siis tuli tuon tehontiputuksen yhteydessä takavetoisiin) suorituskyky kasvoi, ja esim. 0-100km/h aika vauhdittui hieman.Laaksonen kirjoitti:Mersun V6-dieselin tehoa on taidettu loppuaikoina jopa tiputtaa (kai päästöjen vuoksi), koska teho kävi muistaakseni parhaimmillaan lukemassa 265 hv. Uusi OM656 nähdään konepellin alla ensimmäistä kertaa tänä vuonna S:n faceliftissä. E-sarjaan moottori saadaan ehkä vasta sen faceliftissä (2019?). Oudolta hieman tuntuu, että merkki, joka ennen mainosti itseään dieseleiden edelläkävijänä, on viime vuosina jättäytynyt suosiolla kilpailijoidensa vanaveteen. Esim. kun BMW lopetti V8-dieselinsä 7:n siirryttyä E65:sta F01:een, teki M-B saman tempun pian jo kesken W221:n elinkaaren. BMW kuitenkin nosti R6-dieselinsä tehon pian vanhan V8:n tasolle, Mersun jäädessä "onanoimaan" OM642:nsa kanssa kehittämättä koneen tehoja ainakaan ylöspäin.H.E. von Kuusi kirjoitti: Kuinkakohan muuten on käynyt sen uuden, suoran kutosdieselin kanssa? Siitä ei ole kuulunut mitään enää sen jälkeen, kun siitä huhuttiin w213 ensitietojen yhteydessä. Niin hieno kone kun tuo 350 bluetec onkin, niin alkaa auttamattomasti jäädä kilpailijoiden jalkoihin sillä. Bemarin 535d 313hv/630Nm, Audin A6 myös 313hv/650Nm ja Jaggellakin XF:ssä 30d mallissa 300hv/700Nm. Mersun lukemat siis se 258hv/620Nm.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Al Terrain ilmestynyt Saksan sivustolle:
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... ll-terrain" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... ll-terrain" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Nyt myös Suomen sivuilla tietoa uudesta e-coupé:sta. Ei vain vielä hinnastoa ladattavissa?
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... ash.html#6
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... ash.html#6
Mercedes Benz e 300 bluetec hybrid w212 vm.13
Ex. Audi A4 SportEdition 2.0TDI vm.06
Ex. VW Golf 1.6FSI vm.06
Ex. VW Golf 1.4 vm.04
Ex. Audi A4 SportEdition 2.0TDI vm.06
Ex. VW Golf 1.6FSI vm.06
Ex. VW Golf 1.4 vm.04
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Nyt näytti olevan myös coupeen hinnasto ilmestynyt. 220d -mallissa hinta ero sedaniin vain noin 500 €
Yleensähän coupeesta otetaan kovat lisähinnat..
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Jep, tilaukseen menee!
Ihmetyttää vain miksi teknologia paketin saa vain (advantage-, Premium-, tai Premium Plus -paketin yhteydessä) Olisin ottamassa AMG line paketit jossa on puoli nahka penkit jne.. Enkä halua koko nahka penkkejä.
Ihmetyttää vain miksi teknologia paketin saa vain (advantage-, Premium-, tai Premium Plus -paketin yhteydessä) Olisin ottamassa AMG line paketit jossa on puoli nahka penkit jne.. Enkä halua koko nahka penkkejä.
Mercedes Benz e 300 bluetec hybrid w212 vm.13
Ex. Audi A4 SportEdition 2.0TDI vm.06
Ex. VW Golf 1.6FSI vm.06
Ex. VW Golf 1.4 vm.04
Ex. Audi A4 SportEdition 2.0TDI vm.06
Ex. VW Golf 1.6FSI vm.06
Ex. VW Golf 1.4 vm.04
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
All Terrain myös Suomen sivulta
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... rrain.html
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... rrain.html
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Noista ei oikein koskaan löydä sitä max. maavaraa... ei Airmaticin, eikä näemmä tuon All Terraininkaan kohdalla.Berglund kirjoitti:All Terrain myös Suomen sivulta
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... rrain.html
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Verollinen hinta näköjään: 69 978,84 €, kuuleman mukaan Suomeen huhtikuussa, joten ei ehdi näyttämään taitojaan vielä tänä talvena.Berglund kirjoitti:All Terrain myös Suomen sivulta
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... rrain.html
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Cabrio tulossa:

http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... m=facebook" onclick="window.open(this.href);return false;

http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... m=facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
E cabrio:

http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... reihe-238/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... reihe-238/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Hulppean näköinen ainakin tuossa kuvassa. Komeita väriyhdistelmiä myös Coupessa. 
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Audi RS6:n haastaja Genevessä:

http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... m=facebook" onclick="window.open(this.href);return false;

http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... m=facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Hei!
Piti rekisteröityä tänne kokonaan uudelleen kun en muistanut edes käyttäjätunnustani. Siitä voikin päätellä etten ole hetkeen tänne kirjoitellut. Viimeksi varmaan n. neljä vuotta sitten kun olin tilannut nykyisen E220cdiA Elegance faceliftini.
Ja nyt on tietysti työn alla W213:n tilaus.
Lähtökohtana 220d 4-matic Premium business. Muutama lisävaruste on jo päätetty;webasto,kalliimpi ilmastointiautomatiikka mikäsenniminytolikaan,aurinkosuojapaketti,premium paketti, exlusive ulkopuolenpaketti ja hopea metalliväri.
Harkinnassa exlusive sisätilapaketti ja teknologiapaketti. Onko kellään tietoa onko missään esittelyautoa jossa olisi exlusive sisusta?
Teknologiapakettiin liittyykin kysymys. Onko täällä kellään moista ja jos on niin onko se teistä rahan arvoinen ja miksi tai miksi ei?
Tietysti otan vastaan kommentteja myös muista varusteista ja hyviä vinkkejä jos sellaisia jollakulla on.
Ja jos jotakuta kiinnostaa niin vaihtoon menevässä kulkineessa on nyt 193tkm mittarissa.
Piti rekisteröityä tänne kokonaan uudelleen kun en muistanut edes käyttäjätunnustani. Siitä voikin päätellä etten ole hetkeen tänne kirjoitellut. Viimeksi varmaan n. neljä vuotta sitten kun olin tilannut nykyisen E220cdiA Elegance faceliftini.
Ja nyt on tietysti työn alla W213:n tilaus.
Lähtökohtana 220d 4-matic Premium business. Muutama lisävaruste on jo päätetty;webasto,kalliimpi ilmastointiautomatiikka mikäsenniminytolikaan,aurinkosuojapaketti,premium paketti, exlusive ulkopuolenpaketti ja hopea metalliväri.
Harkinnassa exlusive sisätilapaketti ja teknologiapaketti. Onko kellään tietoa onko missään esittelyautoa jossa olisi exlusive sisusta?
Teknologiapakettiin liittyykin kysymys. Onko täällä kellään moista ja jos on niin onko se teistä rahan arvoinen ja miksi tai miksi ei?
Tietysti otan vastaan kommentteja myös muista varusteista ja hyviä vinkkejä jos sellaisia jollakulla on.
Ja jos jotakuta kiinnostaa niin vaihtoon menevässä kulkineessa on nyt 193tkm mittarissa.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Onko tullut kenelläkään takaisinkutsua vielä, kun nämä kuulemma palaa startin sähkövian takia?
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Teknologia-paketin puolesta puhuu se, että pääsee eroon kamalasta normimittaristosta. Jos en ole aivan väärin ymmärtänyt, niin Widescreen cockpittiä ei saa erikseen vaan mukaan pitää aina ruksia Comand. Tällöin ei ole mitään järkeä olla ottamatta pakettia, koska se on paljon halvempi + mukaan tulee HUD. Ja Comandihan on aina kiva vempele.
Mitenkäs muuten tuo Premium-paketti? Eikös se kannata jättää ruksimatta, jos ottaa Teknologia-paketin ja lisäksi erikseen multibeam ledit. Tulee halvemmaksi, vaikka haluaisi ottaa erikseen vielä tuon katveavustimen. Kaikki muu Premium-paketin sisältö löytyy jo Teknologia-paketista ja Premium Busineksesta...tai sitten laskin jotain väärin.
Mitenkäs muuten tuo Premium-paketti? Eikös se kannata jättää ruksimatta, jos ottaa Teknologia-paketin ja lisäksi erikseen multibeam ledit. Tulee halvemmaksi, vaikka haluaisi ottaa erikseen vielä tuon katveavustimen. Kaikki muu Premium-paketin sisältö löytyy jo Teknologia-paketista ja Premium Busineksesta...tai sitten laskin jotain väärin.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Koskee monia muitakin mersumalleja. Itsesytytykseen tarvitaan vähän apuja, moottori pitää saada jumiin esim. hydro-lock ja sitten pitää toistaa starttausyritys useaan kertaan. Varmaan fiksaavat paikallisetkin autot mutta ei tuo kovin kiireellistä ole.monsteri kirjoitti:Onko tullut kenelläkään takaisinkutsua vielä, kun nämä kuulemma palaa startin sähkövian takia?
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Juu, meillä lienee 2 kpl näitä korjausta odottavia, eikä minua haittaa yhtään, vaikka palaisivatkin. Tosin asunto ei saa palaa mukana. Korjaus tehdään ensin myymättömiin ja osia ei liene heti miljoonaan autoon tarjolla.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Voi hyvänen aika, että on nättiLaaksonen kirjoitti:E cabrio:
[ http://blog.mercedes-benz-passion.com/wp-content/uploads/2048_17C51_127.jpg ]
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... reihe-238/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nelipaikkaista avoautoa tässä alkanutkin mieli tehdä...
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Tietoa All Terrainista:
http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab/r/ ... a,c2215572" onclick="window.open(this.href);return false;
http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab/r/ ... a,c2215572" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
"Näin maavaraa voi nostaa 20 millillä vielä 35 km/h ajonopeudessa, jolloin myös ESP:n ja ASR-luistoneston puuttumiskynnykset muuttuvat vastaavasti. "Laaksonen kirjoitti:Tietoa All Terrainista:
http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab/r/ ... a,c2215572" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli normaalitilasta korotus pysyy päällä vain 0-35km/h välissä ?
Eikös 211 korimallin Airmaticissa, missä se mökkiasetus on olemassa, pysy tuo korkein asetus 100km/h asti ?
Korkein asetus on muuten kokolailla saman korkuinen, mitä AllTerrainissa...
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
SCRn lisääminen tosiaan vähensi tehoja. Toisaalta uusi kori ja 9G ovat vähentäneet 0-100 aikaa puolisen sekuntia. Mersu tekee yllättävän paljon päivityksiä vuosittain, joten uskon/toivon että rivi diesel tulee jo ennen. Myös esim. Stuttgartin keskustan EURO6 vaatimus on varmaankin yhtenä toimena vauhdittamassa siirtymistä uuteen diesel sukupolveen.Laaksonen kirjoitti:Mersun V6-dieselin tehoa on taidettu loppuaikoina jopa tiputtaa (kai päästöjen vuoksi), koska teho kävi muistaakseni parhaimmillaan lukemassa 265 hv. Uusi OM656 nähdään konepellin alla ensimmäistä kertaa tänä vuonna S:n faceliftissä. E-sarjaan moottori saadaan ehkä vasta sen faceliftissä (2019?). Oudolta hieman tuntuu, että merkki, joka ennen mainosti itseään dieseleiden edelläkävijänä, on viime vuosina jättäytynyt suosiolla kilpailijoidensa vanaveteen. Esim. kun BMW lopetti V8-dieselinsä 7:n siirryttyä E65:sta F01:een, teki M-B saman tempun pian jo kesken W221:n elinkaaren. BMW kuitenkin nosti R6-dieselinsä tehon pian vanhan V8:n tasolle, Mersun jäädessä "onanoimaan" OM642:nsa kanssa kehittämättä koneen tehoja ainakaan ylöspäin.H.E. von Kuusi kirjoitti: Kuinkakohan muuten on käynyt sen uuden, suoran kutosdieselin kanssa? Siitä ei ole kuulunut mitään enää sen jälkeen, kun siitä huhuttiin w213 ensitietojen yhteydessä. Niin hieno kone kun tuo 350 bluetec onkin, niin alkaa auttamattomasti jäädä kilpailijoiden jalkoihin sillä. Bemarin 535d 313hv/630Nm, Audin A6 myös 313hv/650Nm ja Jaggellakin XF:ssä 30d mallissa 300hv/700Nm. Mersun lukemat siis se 258hv/620Nm.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Nykyinen E350d täyttää jo Euro6 vaatimukset, voisivat silti vähän paiskia ylitöitä.D-MB kirjoitti:SCRn lisääminen tosiaan vähensi tehoja. Toisaalta uusi kori ja 9G ovat vähentäneet 0-100 aikaa puolisen sekuntia. Mersu tekee yllättävän paljon päivityksiä vuosittain, joten uskon/toivon että rivi diesel tulee jo ennen. Myös esim. Stuttgartin keskustan EURO6 vaatimus on varmaankin yhtenä toimena vauhdittamassa siirtymistä uuteen diesel sukupolveen.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Kouvolan Auto-Sunilla All Terrain on jo näytillä. Valitettavasti suoraa vertailua mielestäni pahimpaan kilpailijaan, Audi A6 AllRoadiin on hieman hankalaa tehdä, Mersua kun tässä vaiheessa ainakin saa ainoastaan 2-litraisella dieselillä (E 220d, 143 kW) ja Audia vain 3-litraisella V6 dieselinä (140 - 235 kW). 
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Veho MB Airportissakin oli jo joku aika sitten useita All Terrain malleja pihalla. Massiivisen näköisiä. Tänä viikonloppunahan ko paikassa on jonkin näköiset 1-vuotis synttärit..
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Heippa vaan, omien kokemuksien perusteella ei kannata näitä bemmin ja audin tehodieseleiden moottoreita kauheasti ihannoida. Etenkin audin moottorit on täysin jäte osastoa verrattuna mersuun, muutenkin ko. merkki ei paljoa eroa skodasta. Vikaa molemmissa on oikeasti jo uudesta saakka, ja erittäin ikäviä sellaisia. Olen omistanut useita bemareita f11 535d,f10 530d, f11 520d, audeja a6 3.0 tdi ja mersuja e200 cdi,220 cdi, e 500 ym ym uudesta asti. Mersulta on ollut ihan hyvä ratkaisu ollut jäädä onanoimaan tuon 258 heposen kanssa. Bemari on onnistunut kutoskoneiden kanssa luomaan hienon fiiliksen 5- sarjaan, mutta sisusta resonoi ja naksuu liikaa, eikä voimalinjakaan ole niin mukava kuin prosyyrit antaa olettaa..Kutoskoneet bemarilla ei kestä edes tavallista ajoa, ja ongelmat alkavat jo helposti 20-40 tkm kohdilla, kuten öljyä tihkuu salakavalasti pitkin poikin konehuonetta kun tekniikka ei kestä painetta ja öljyt palaa kiinni jäähdytyskanaviin. korjausten jälkeen bemarit ei ole enään luvattujen tehojen tasolla, eikä moottoritilaa pysty puhdistamaan kunnolla kun öljyä on ryöminyt joka paikkaan. Pitää olla valveutunut silmä sekä nenä näkemään ja haistamaan nämä bemarien öljyvuodot.. Bemun neloskoneet onkin sitten ihan täyttä jätettä, ja niiden ajettavuus on isommallakin tehoilla jähmeää eikä ole osattu hyödyntää tehoja ja vaihteistoa läheskään niin hyvin kuin mersussa, joten paperilla olevat tehot taitaa olla vain paperia, toisin kuin mersulla.. Audin nelos ja kutoskoneet onkin sitten vielä karmeampaa paskaa ja tehoja ei löydy millään kierroksilla niin että ajaminen voisi olla mukavaa.Laaksonen kirjoitti:Mersun V6-dieselin tehoa on taidettu loppuaikoina jopa tiputtaa (kai päästöjen vuoksi), koska teho kävi muistaakseni parhaimmillaan lukemassa 265 hv. Uusi OM656 nähdään konepellin alla ensimmäistä kertaa tänä vuonna S:n faceliftissä. E-sarjaan moottori saadaan ehkä vasta sen faceliftissä (2019?). Oudolta hieman tuntuu, että merkki, joka ennen mainosti itseään dieseleiden edelläkävijänä, on viime vuosina jättäytynyt suosiolla kilpailijoidensa vanaveteen. Esim. kun BMW lopetti V8-dieselinsä 7:n siirryttyä E65:sta F01:een, teki M-B saman tempun pian jo kesken W221:n elinkaaren. BMW kuitenkin nosti R6-dieselinsä tehon pian vanhan V8:n tasolle, Mersun jäädessä "onanoimaan" OM642:nsa kanssa kehittämättä koneen tehoja ainakaan ylöspäin.H.E. von Kuusi kirjoitti: Kuinkakohan muuten on käynyt sen uuden, suoran kutosdieselin kanssa? Siitä ei ole kuulunut mitään enää sen jälkeen, kun siitä huhuttiin w213 ensitietojen yhteydessä. Niin hieno kone kun tuo 350 bluetec onkin, niin alkaa auttamattomasti jäädä kilpailijoiden jalkoihin sillä. Bemarin 535d 313hv/630Nm, Audin A6 myös 313hv/650Nm ja Jaggellakin XF:ssä 30d mallissa 300hv/700Nm. Mersun lukemat siis se 258hv/620Nm.
Ei siis kannata haksahtaa näihin teholupauksiin joita hienoilta nettisivuilta on kiva lukea ja vertailla.. Odotukset loppuu lyhyeen+åpäöööööööööööööööö'=.,- Lupauksia kestävyydestä ei ole, mersulla kestävyydestä löytyy vielä joku lause..
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Varmasti ihan tarkkaan mietitty veto mersulta olla lähtemättä tuohon tehokilpaan, kun ei siinä ole mitään järkeä. Mihin se päättyy jos kaikki esittelee vuosi toisensa jälkeen tehokkaampia moottoreita, hetken päästä 2 litraiset on 300hp luokassa ja kutoskoneet neljässä sadassa? Varsinkin nyt kun jo suunnitellaan dieselin kieltämistä niin täytyy pistää resurssit saastelaitteiden kehittämiseen. Antaa noitten ikuisten kakkosten kehitellä niitä tehodieseleitänsä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
No, mielestäni tehokilpailun kärkipaikan tavoitteluun ei ole tarvetta lähteä. 313 hv 3-litraisesta td:stä on mielestäni aivan sopivasti. Kuorma-autoissa Mersu voisi petrata vielä huipputehoaan. 
- Petri.Kemppainen
- Mersumies

- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Itse näen asian toisin kun muutamat aikasemmat viesetit tuossa yläpuolella .
Mutta ei siitä sen enempää .
Mutta ei siitä sen enempää .






