W124 käyntiongelmat
W124 käyntiongelmat
Moro,
Laitan viestii tännekkin
Eli itellä ois tommonen w124 300e 4matic -91.
Nyt viime aikoina siinä on ilmennet paljonkin vikaa. Pari viikkoa oston jälkeen auto alkoi hyytymään. Auto yleensä hyytyi, kun lämmöt nousivat sinne 80 asteen tienoille. Autoon vaihdettiin virranjakajan kansi, pyörijä, ilmanpaineanturi. Vaihdoin kaikki suudattimet ja nesteet. Auto toimi taas nätisti pari viikkoa. Sen jälkeen sama vika ilmeni taas. Vaihdettiin YJ-rele, bensapumpunrele ja bensapumppu. Samalla syttyi 4matic valokin ja laitoin sen test säädölle. Yritin lukea vikakoodit 4maticille, mutta en siinä onnistunut. Auto toimi taas nätisti hetken kunnes sama vika ilmeni taas. Nyt pystyin jo ajamaan melkein töihin, kun auto hyytyi melkeen täysin ja ei anna yli 1000 kiekkaa. En tiedä uskaltaako sitä enää ees yrittää ajaa töistä himaan. Autossa on harvinainen 9pinninen vikaluku ja lukijaa ei tunnu löytyvän mistään..
Oisko kellään mitään hajua, missä vika vois olla? Kiitti etukäteen!
Laitan viestii tännekkin
Eli itellä ois tommonen w124 300e 4matic -91.
Nyt viime aikoina siinä on ilmennet paljonkin vikaa. Pari viikkoa oston jälkeen auto alkoi hyytymään. Auto yleensä hyytyi, kun lämmöt nousivat sinne 80 asteen tienoille. Autoon vaihdettiin virranjakajan kansi, pyörijä, ilmanpaineanturi. Vaihdoin kaikki suudattimet ja nesteet. Auto toimi taas nätisti pari viikkoa. Sen jälkeen sama vika ilmeni taas. Vaihdettiin YJ-rele, bensapumpunrele ja bensapumppu. Samalla syttyi 4matic valokin ja laitoin sen test säädölle. Yritin lukea vikakoodit 4maticille, mutta en siinä onnistunut. Auto toimi taas nätisti hetken kunnes sama vika ilmeni taas. Nyt pystyin jo ajamaan melkein töihin, kun auto hyytyi melkeen täysin ja ei anna yli 1000 kiekkaa. En tiedä uskaltaako sitä enää ees yrittää ajaa töistä himaan. Autossa on harvinainen 9pinninen vikaluku ja lukijaa ei tunnu löytyvän mistään..
Oisko kellään mitään hajua, missä vika vois olla? Kiitti etukäteen!
Re: W124 käyntiongelmat
Pyöriikö molemmat pumput auton alla?..sitten voist puristaa tai tulpata paineenvaraajan letkun joka tulee paluupuolelle ettei se vuoda läpi ja kadota paineita....mutta vain kokeilet sitä...ei jatkuvaan tulppaukseen.
Tutki alipaine vuotoja eli start pilottia suihkit ruiskun alle ja letkuihin muuttuuko käyntikierrokset .
Tutki alipaine vuotoja eli start pilottia suihkit ruiskun alle ja letkuihin muuttuuko käyntikierrokset .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 käyntiongelmat
Katti tukos tutki myös
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 käyntiongelmat
Joo täytyy tarkastaa toi lambda. Voi olla, että tota anturii ei oo koskaa vaihdettu ja onhan tol jo ruuvattu 345 000km. Ajattelin kattoa noi maadoitusliitännät myös. Kyllä noi pumput toimii mun mielest ihan ok. Palailen kunhan saan jotain aikaan. Kiitti jeesistä
Re: W124 käyntiongelmat
Noni auto oli noin viikon pajalla. Yrittivät lukea vikakoodeja ja selvittää vikaa, mutta mitään ei oikein ilmennet. Veikkasivat sähkövikaa, mutta mistä tästä lähteä sitä etsimään, kun menee niin hakuammunnaksi. Toi on tosissaan outoa, että se tekee sitä vain lämpimänä. Kylmänä toimii hyvin ja välillä voin ajella viikonkin ennen, kun vika ilmenee. Voisko vika olla ryypyssä? Onks siihen jotain anturia? Tuntuu et auto tukehtuu tai sit se heittää ittensä johonkin vikatilaan. Mitäs kaikkii antureita siel on mitä vaihdella?
4matic vikoja lueskelin eilen niin tuntu olevan sama ongelma kuin tässä topicissa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=142343" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt vielä kotiin ajellessa huomasin, että öljynpaineet ei nouse yli kahden ja kun kaasua nostaa pikkasen tippuu heti nollaan. Vielä kk sitten nous helposti kolmeen, mutta valoissa tippu aina sinne nollaan. Öljypumppu vetelee viimesiä vai voisko toikin olla anturissa tai ylipaineventtiilissä? Mittarin takaa liittimet? Auto ei pidä mitään outoja ääniä. Huomasin, että kannen tiivisteiden välistä vähn hikoilee öljyä.
Alkaa olee aika murheenkryyni tää auto. Ei hirveesti uskalla ajaa, kun ei tiedä millon toi kyykkäys ongelma tulee taas takas. Eilen ajoin pajalta himaan ihan ok, ei ongelmia, mutta tiedän jos ajan koko viikon töihin jossain vaiheessa vika ilmenee taas. Ajattelin nyt vaihtaa tohon tulpat ihan varmuuden vuoks, kun niitä en ite oo vaihtanu.
4matic vikoja lueskelin eilen niin tuntu olevan sama ongelma kuin tässä topicissa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=142343" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt vielä kotiin ajellessa huomasin, että öljynpaineet ei nouse yli kahden ja kun kaasua nostaa pikkasen tippuu heti nollaan. Vielä kk sitten nous helposti kolmeen, mutta valoissa tippu aina sinne nollaan. Öljypumppu vetelee viimesiä vai voisko toikin olla anturissa tai ylipaineventtiilissä? Mittarin takaa liittimet? Auto ei pidä mitään outoja ääniä. Huomasin, että kannen tiivisteiden välistä vähn hikoilee öljyä.
Alkaa olee aika murheenkryyni tää auto. Ei hirveesti uskalla ajaa, kun ei tiedä millon toi kyykkäys ongelma tulee taas takas. Eilen ajoin pajalta himaan ihan ok, ei ongelmia, mutta tiedän jos ajan koko viikon töihin jossain vaiheessa vika ilmenee taas. Ajattelin nyt vaihtaa tohon tulpat ihan varmuuden vuoks, kun niitä en ite oo vaihtanu.
Re: W124 käyntiongelmat
Sytytysyksikkö/ohjain? ECU hajoamassa?
Re: W124 käyntiongelmat
Moro,
Kiitti kaikille jeesistä. Tais olla ilmamassamittari, joka oli rikki. Nyt käy auto hyvin. Vaihdoin lambdan ja öljynpaineanturin samalla ja nyt kaikki jees.
Kiitti kaikille jeesistä. Tais olla ilmamassamittari, joka oli rikki. Nyt käy auto hyvin. Vaihdoin lambdan ja öljynpaineanturin samalla ja nyt kaikki jees.
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W124 käyntiongelmat
Hei ! Oletkos tarkastanut tuon imuilman lämpötila-anturin ja moottorilämpötila-anturin niiden virhe sotkee ECUn. Ne voi toimia jossain lämpötilassa oikein, mutta lämpötilan noustessa arvot sekoavat. Palstalta löytyy juttuja hakemalla noiden antureiden testauksesta ja mittauksista.Mese33 kirjoitti:Moro,
Kiitti kaikille jeesistä. Tais olla ilmamassamittari, joka oli rikki. Nyt käy auto hyvin. Vaihdoin lambdan ja öljynpaineanturin samalla ja nyt kaikki jees.

Meseillään
Re: W124 käyntiongelmat
Minkä vaihdoit..koko laitoksen määränjajajan alleko?...se on ilmamassa mittari...kuin ei siinä mitään maffia ole...maffi on ilmamäärämittari.
Muutenkin outoa jos sillä tuli kuntoon mutta jos kokolaitoksen vaihdoit määränjakajineen on juttu täysin toinen eli koko ruisku vaihtui.
Muutenkin outoa jos sillä tuli kuntoon mutta jos kokolaitoksen vaihdoit määränjakajineen on juttu täysin toinen eli koko ruisku vaihtui.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 käyntiongelmat
Moro,
Se oli siis ilmamäärämittari. Meni vähän sekasin. Ton imuilman anturin oon jo vaihtanutkin aikasemmin, moottorilämpötilan-anturia en ole vaihtanut. Ton ilmamäärämittarin jälkeen on toiminut auto hyvin ja joku 1500km jo ajettu eikä ole auto enää kyykännyt.
Se oli siis ilmamäärämittari. Meni vähän sekasin. Ton imuilman anturin oon jo vaihtanutkin aikasemmin, moottorilämpötilan-anturia en ole vaihtanut. Ton ilmamäärämittarin jälkeen on toiminut auto hyvin ja joku 1500km jo ajettu eikä ole auto enää kyykännyt.