jmm26 kirjoitti:Minkälainen homma vaihtaa itse tiivisteet? Onkohan kuinka kallis remontti odotettavissa..
Haulla varmaan löytyy ohjeita. Homman vaikeus riippuu lähinnä siitä miten hyvin suuttimien pultit ja itse suuttimet lähtevät irti. Liota niitä etukäteen vaikka CRC:llä vuorokausi, aja kone kuumaksi ja
löysää ensin pari milliä jokaista pulttia. Starttaa ja anna käydä tyhjäkäyntiä kunnes suuttimet nousevat sen pari milliä ylöspäin. Helpottaa suuttimien nitkuttelua kun on näin päästy alkuun. Suuttimien putket irroitetaan sieltä korkeapaineputkesta.
Kun suuttimet on irti, putsaa huolellisesti pulttien ja suuttimien reiät. (puukeppi ja rättiä + liotinta ) Tarvitset uudet pultit ja kuparitiivisteet. Suuttimet kiristetään 7 Nm + 90 astetta. (Uusien määräysten mukaan vielä toisetkin 90 astetta, mutta en tiedä, seuraavaa avaamista ajatellen. Ennen kasaamista suuttimen rungot (keskikohta) voidellaan vielä erikoisrasvalla (A001 989 42 51 10) jota saa ainakin Veholta.
Noin olen itse tehny ja hyvin onnistunut, mutta muilla voi olla parempia ohjeita. Eniten paloi aikaa reikien ja suuttimien putsauksessa.