Noniin..
Elikkäs ongelmat alkoivat varmaan heti pakkasten alettua jolloin auto ei lähtenyt ilman lämmitystä ainakaan kovin helpolla käyntiin pikkupakkasilla. 10min piuhassa ja tilanne oli aivan eri. Sitten alkuvuodesta kävi niin että ajon aikana lähvähti epc näytölle ja meno tyssäsi. Apuvirralla sahaamalla saatiin vielä käyntiin. Silloin epäiltiin ilmavaivoja joten vaihtelin imevälle puolelle uudet pa-putket ja suodattimen.
Kuukaudenpäivät tuon kanssa taas pärjättiin, mutta sitten alkoi starttiajat venyä ja enää ei riittänyt 100ah vara-akkukaan starttaamiseen. Noh.. sitten pajalle piuhan päähän. En saanut olemassa olleita koodeja mukaan mutta ilmeisesti ainakin liian matala rail-paine oli kun alettiin arvella suutinten paineensäätimen kuntoa. Ohivuotoahan niissä olikin kun muutaman minuutin starttiyrityksellä tuli mittakupit jo täyteen

Suuttimet kävivät remontissa ja hintaa moiselle lystille tuli 850€. Ne kasattiin paikalleen ja paineensäätimeen vaihdettiin vielä o-renkaat. Nyt oli vikakoodina kampi/nokka-akselin asentotunnistin ja auton ollessa korjaamolla kuulema lämpöisenä sai sahata jonkin aikaa käyntiin. Ajattelin että eiköhän sen kanssa pärjää siihen asti että saa nuo anturit vaihdetuksi.
No eikun auto kotiin ja seuraavana aamuna kun koitti kylmiltään startata niin ei luvannutkaan

Hain motonetistä kampiakselin anturin ja vaihdoin sen, mutta ei tullut siitä sen viisaammaksi. Mittasin vanhan anturin resistanssin joka oli noin 600ohm. Uudessa 900ohm. Molemmista lähti suunilleen samanlaisia vaihtojäännitteitä kun heiluttei pellinpalaa edessä. Sitten nokan anturin kimppuun. En mittaillessa tiennyt anturin käyttöjännitettä, joten kokeilin viidellä voltilla ja näytti selkeästi 0 tai 1 voltin signaalia. Auto kasaan ja eikun yrittämään. Aivan tuurillaan käynnistyi kerran. Annoin pyöriä minuutin ja koitin uudestaan. Vähän lupaili muttai jäänyt käyntiin asti. Mittasin, että anturille kyllä tulee rapiat +12 volttia ja maadoittaa 0.01 ohmilla. Signaalissa jännite pomppi 2-4 voltin väliä yleismittarissa joten kyllä se aika selvästi jotain antaa ulos..

Pitäisikö seuraavana alkaa mittailla johtosarjaa antureiden ja moottorinohjauksen väliltä vai onko muita ideoita?