w124 farkku muutoskatsastus turbolle.
w124 farkku muutoskatsastus turbolle.
Auto on vakiona ollut kapeakantinen 3.0d manuaali farkku Vuosimallia 93. Autoon on viimesyksynä vaihdettu om606 24v vapari kone väyryskopasta tämän muutoskatsastuksessa tuskin ongelmia on mutta ajattelin joskos turbottaisin tuon vapari koneen vakio turbo osilla jotka olen jo hommannut. Riittääkö jarrujen vaihto turbomallin jäähdytettyihin? ja penkkipaperi tehoista. Osaisitteko neuvoa hieman mitä kaikkea tarvitsen leimalle.. Tosiaan auto on jo vuosimallia 93? mutta eikös näihin tullut vuoden alusta viime vuonna jotain helpotuksia turbohommien kanssa..
Re: w124 farkku muutoskatsastus turbolle.
Eli aika varmuudella pitää vastata 300 bensan tai 24 venttiilisen alustaa...mutta ainakin jouset,etuja taka vakaaja ja noi jarrut...mitään penkkilappuja ei mielestäni tarvitse ja lopullinen osien ,paperien ja luvan saanti niin menet katsastus konttorille ja saat sieltä täysin varmat tiedot.
Eli eikös siinä tule olemaaan 177hv....silloin se olisi 300bensa verrokkina.
Eli eikös siinä tule olemaaan 177hv....silloin se olisi 300bensa verrokkina.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 farkku muutoskatsastus turbolle.
1. Penkkilappu
2. Vertailutodistus malliin jossa tehoa vähintään sen verran kuin penkkilapussa
3. Mahdolliset vertailutodistuksen vaatimat muutokset autoon (joskus ei tarvita mitään muutoksia)
4. Muutoskatsastukseen
Muutoskatsastus onnistuu nykyään -93 malliin, ei tarvitse miettiä vähäpäästöisyyttä.
Tässä tapauksessa osia ei tarvitsisi vaihtaa mikäli penkkilapussa teho olisi niin alhainen että sen tehoista 124:ää on saanut ilman jäähdytettyjä etujarruja.
Niin ei kuitenkaan käytännössä käy, eli joudut vaihtamaan etujarrut isompiin. Sitten voi verrata 300 bensaan jossa on 180-190 hevosvoimaa, en muista ulkoa miten vuosimalleittain muuttui teholukema.
Bensat 24-venttiilisinä ovat tehokkaampia mutta sitten menee vaihtoon myös etualatukivarret.
Vakaajat lienee samat, ainakin takavakaaja on. Jouset riittää kunhan on sopivan jäykät / korkeus OK, niitä ei varsinaisesti tutkita katsastuksessa muuten.
Mikäli tarvitset vertailutodistusta voin laatia sellaisen.
2. Vertailutodistus malliin jossa tehoa vähintään sen verran kuin penkkilapussa
3. Mahdolliset vertailutodistuksen vaatimat muutokset autoon (joskus ei tarvita mitään muutoksia)
4. Muutoskatsastukseen
Muutoskatsastus onnistuu nykyään -93 malliin, ei tarvitse miettiä vähäpäästöisyyttä.
Tässä tapauksessa osia ei tarvitsisi vaihtaa mikäli penkkilapussa teho olisi niin alhainen että sen tehoista 124:ää on saanut ilman jäähdytettyjä etujarruja.
Niin ei kuitenkaan käytännössä käy, eli joudut vaihtamaan etujarrut isompiin. Sitten voi verrata 300 bensaan jossa on 180-190 hevosvoimaa, en muista ulkoa miten vuosimalleittain muuttui teholukema.
Bensat 24-venttiilisinä ovat tehokkaampia mutta sitten menee vaihtoon myös etualatukivarret.
Vakaajat lienee samat, ainakin takavakaaja on. Jouset riittää kunhan on sopivan jäykät / korkeus OK, niitä ei varsinaisesti tutkita katsastuksessa muuten.
Mikäli tarvitset vertailutodistusta voin laatia sellaisen.
wiimax.fi
Re: w124 farkku muutoskatsastus turbolle.
Tosta alatukivarresta niin tutkin w124 400e alatukivartta usasta tullut peli niin mielestäni siinä oli normitukivarsi ja vaihdettava alapallo..outoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-