Kaikki apu tervetullutta, kiitos jos edes jaksoit yrittää ottaa selvää tuosta epäselvästä tekstistä
C124 300ce keskuslukitus..HELP!
C124 300ce keskuslukitus..HELP!
Morjesta gurut. Nyt jos joku osais jeesiä tuon otsikon mukasen kikottimen kanssa.. Eli keskuslukko ei toimi, avainta kun kääntää niin konehuoneen suunnilta naksahtaa rele. Onko tuo rele varashälyttimelle vai keskuslukon pumpulle? Autossa siis orkkis häly mikä on poistettu käytöstä, kun huuti aina omiaan
kokeiltu sedanista peräsin olevalla pumpulla mutta ei silläkään eloa tullut.. Jännitteitä yritin kans mittailla pumpulle tulevista liittimistä mutta ne ei minun järkeen kovin loogisilta vaikuttanut. Voiko pumppua kokeilla suoralla virralla jotenkin? Mihin johtoon kuulu tulla 12v? Missä rele sijaitsee? Vaikuttaako tuo hälyn poisto siihen? Se häly oli käytössä, kun auton viime kesäkuussa ostin eikä keskuslukko silloinkaa toiminut. Silloin ovet sai lukkoon vänkärin ovesta(kuskinoven lukkoon ei käynyt avain), tämä auton ympäri juokseminen ärsytti suunnattomasti ja sen vuoksi vaihdoin lukot keskenään eli nyt kuskin ovessa toimiva lukko ja vänkärin ovessa rikkinäinen.. Tämän jälkeen rupesi häly huutamaan satunnaisesti vaikka ovet avaimella aukas. Otin sitten sen hälyn ohjain boksin vänkärin jalkatilasta pois.. Mites noi lukot, käykö sedanin lukot coupeen? Joitaman lukon noista 124(sedan ja farkku) korisista irroittanut ja tuossa coupessa oli joku valkoinen johto mikä meni siihe lukkopesään. En ole aikasemmissa törmännyt. Saksasta saisi suht edullisesti uudet lukot, eli oviin, konttiin ja virtalukkoon. Tälläisen osto ollut mielessä mutta kaikki myytävät sarjat on sedaniin tai farmariin..
Kaikki apu tervetullutta, kiitos jos edes jaksoit yrittää ottaa selvää tuosta epäselvästä tekstistä
Kaikki apu tervetullutta, kiitos jos edes jaksoit yrittää ottaa selvää tuosta epäselvästä tekstistä
Re: C124 300ce keskuslukitus..HELP!
Oletko tarkastanut/vaihtanut sulakkeen? Muistaakseni sulake C ohjaa k-lukitusta.
Re: C124 300ce keskuslukitus..HELP!
Joo kaikki sulakkeet uusittu
Re: C124 300ce keskuslukitus..HELP!
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=460445" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosta keskustelusta löytyy .pdf linkki, jossa ohje k-lukituksen sielunelämään.
Pumpussa sulla tuskin on vikaa, kun kerta toisellakaan pumpulla ei pelannu. Sähkö katkeaa nyt jonnekkin matkalle...
Tosta keskustelusta löytyy .pdf linkki, jossa ohje k-lukituksen sielunelämään.
Pumpussa sulla tuskin on vikaa, kun kerta toisellakaan pumpulla ei pelannu. Sähkö katkeaa nyt jonnekkin matkalle...
Re: C124 300ce keskuslukitus..HELP!
Mihin liittimiin kuuluisi tulla virta? Mittailin tuon 3napasen liittimen ja siihen reunimmaiseen tuli maa, keskelle 12v ja toiseen reunimmaiseen jtn 4v. Pumpussa keskimmäisen navan kohdalla sellainen muovinen tappi.. Miks siihen tulee sittten 12v?? Onko johot sekasi? Purin tuon pumpun ja suoralla virralla ainakin moottori pyörii..
Re: C124 300ce keskuslukitus..HELP!
http://www.w124performance.com/service/Main.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta löytyy sähkökaaviot keskuslukitukseen.
Onko ortopedi penkit? Linkin takaa löytyvän kaavion mukaan keskimmäinen olisi ortopedi penkeille, jos sellaiset löytyy. Muutoin tyhjä. Ei kyllä pitäisi vaikuttaa k-lukon toimintaan mutta selittäisi jännitteellisen piuhan...
Tuolta löytyy sähkökaaviot keskuslukitukseen.
Onko ortopedi penkit? Linkin takaa löytyvän kaavion mukaan keskimmäinen olisi ortopedi penkeille, jos sellaiset löytyy. Muutoin tyhjä. Ei kyllä pitäisi vaikuttaa k-lukon toimintaan mutta selittäisi jännitteellisen piuhan...
Re: C124 300ce keskuslukitus..HELP!
Kiitos paljon linkistä. Ei ole ortopedi penkkejä. Kaikki muut alipaine toiminnot toimii paitsi keskuslukko
Re: C124 300ce keskuslukitus..HELP!
Kirjoitampa tähän oman kamppailun keskuslukituksen kanssa, jospa olisi jotain apua.
230E sedan vm 87 jossa k- lukko oli aivan mykkä. Ei toiminut kummastakaan etuovesta eikä takaluukusta. Ensimmäisenä mittasin jännitteen pumpulta, ruskean ja puna-valkoisen välillä pitäisi olla 12V jännite. Ei tullut jännitettä, sulakkeen vaihtokaan ei auttanut. Kaivelin aiemmassa viestissä olevasta linkistä sähkökaavion ja aloin tutkimaan.
Sulakkeelle tuli jännite, samoin liittimelle X30 joka löytyy kuskin jalanlepuutuspedaalin alta. Sieltäkin jännite löytyi, joten pakko olla katkos jossain liittimen ja pumpun välillä. Maadoitus oli kunnossa pumpulle asti. Puna-valkoinen virtajohto haarautuu etuoville ja takaluukulle repsikan puolen takajalkatilassa. Purin etupenkin pois jotta sain verhoilut purettua repsikan puolen lattialta. Jälestin oikean johtonipun joka oli niputettu teipillä. Revin teipiä pois, kunnes haaroitusliitin löytyi johtonipun sisältä. Koko liitin ja kaikki 5 johdon päätä jotka siihen liittyivät olivat aivan hapettuneet. Liitin murtui samantien kun siihen koski ja piuhat levähtivät irrallen.
Vika oli siis löytynyt. Katkaisin hapettuneet johdon päät pois ja tinasin nipun takaisin kasaan. Akun miinusnavan tietysti irroitin ennen tätä. Napa takaisin kiinni ja testi osoitti korjauksen onnistuneen. Eristin uuden liitoksen ja teippasin johtonipun takaisin kasaan.
Nyt toimii joka luukusta ja ortopedipenkitkin alkoivat toimimaan.
230E sedan vm 87 jossa k- lukko oli aivan mykkä. Ei toiminut kummastakaan etuovesta eikä takaluukusta. Ensimmäisenä mittasin jännitteen pumpulta, ruskean ja puna-valkoisen välillä pitäisi olla 12V jännite. Ei tullut jännitettä, sulakkeen vaihtokaan ei auttanut. Kaivelin aiemmassa viestissä olevasta linkistä sähkökaavion ja aloin tutkimaan.
Sulakkeelle tuli jännite, samoin liittimelle X30 joka löytyy kuskin jalanlepuutuspedaalin alta. Sieltäkin jännite löytyi, joten pakko olla katkos jossain liittimen ja pumpun välillä. Maadoitus oli kunnossa pumpulle asti. Puna-valkoinen virtajohto haarautuu etuoville ja takaluukulle repsikan puolen takajalkatilassa. Purin etupenkin pois jotta sain verhoilut purettua repsikan puolen lattialta. Jälestin oikean johtonipun joka oli niputettu teipillä. Revin teipiä pois, kunnes haaroitusliitin löytyi johtonipun sisältä. Koko liitin ja kaikki 5 johdon päätä jotka siihen liittyivät olivat aivan hapettuneet. Liitin murtui samantien kun siihen koski ja piuhat levähtivät irrallen.
Vika oli siis löytynyt. Katkaisin hapettuneet johdon päät pois ja tinasin nipun takaisin kasaan. Akun miinusnavan tietysti irroitin ennen tätä. Napa takaisin kiinni ja testi osoitti korjauksen onnistuneen. Eristin uuden liitoksen ja teippasin johtonipun takaisin kasaan.
Nyt toimii joka luukusta ja ortopedipenkitkin alkoivat toimimaan.



