Uusi mersumies ilmoittautuu forumilaisten maailmaan

Pihassa seisoo 9-2011 rekisteröity Eemeli, 250cdi koneella, nelivedolla ja automaatilla.
Kuuleman mukaan jokin "välimalli", sillä mittaristosta löytyy värinäyttö mutta vaihteenvalitsin löytynee vielä ns. lattialta ja takana ei oo tuplaputkia.
Yhteinen taipaleemme on lähtenyt sujumaan hyvin nyt n. 10tkm ajan, mitä nyt tuulilasin huurtumista ja sisämelua ei oteta huomioon

Yksi "ominaisuus" on nyt alkanut askarruttamaan enemmän, ja kysynkin teiltä konkareilta että mistä johtuu vaihteiston käytös "kylmänä". Auto on siis viileässä tallissa (+11) yöt ja aamuisin lähdettäessä vaihteisto käy todella hitaalla. Vaihdot 1-2 ja 2-3 tapahtuu niin että vaihtojen tapahtuessa kierrokset hyppää reilusti yli 3000 ennenkuin uusi vaihde "valuu" päälle. Vaihde käy ikäänkuin vapaalla vaihtojen välissä ja kone kerkeää siinä välissä ulvahtamaan aika reilusti (jalankulkijoiden päät kääntyy). Tätä tapahtuu vain siis ensimmäisen kilometrin aikana, vaihteiston lämmettyä tämä ominaisuus poistuu ja vaihteet vaihtuu huomaamattomasti. Tosin sitten taas kovilla pakkasilla ja auton seistyä ulkona tämä ongelma pahenee, kaasun käytön kanssa saa olla todella varovainen jos haluaa ettei kone ulvo vaihtojen välissä.
Auton huoltohistoria on aukoton, vaihteisto- ja peräöljyt on vaihdettu ajallaan ja auton mittarissa on siis vasta 135 tkm. Onko tässä vaihteistona 7G- tronic vai 7G-tronic Plus? Onko tämä tyypillistä käytöstä tälle vaihteistolle vai onko oletettavissa isoakin remonttia tulevaisuudessa?