ässää ostamassa
ässää ostamassa
Hei olen uusi täällä.
Minkälaisia vikoja on ollut w220 malleissa? Miten ilmajousitus? Onko pussit miten pitkäikäisiä?
Onko kukaan vaihtanut kierrejousia kun valmiita muutossarjoja on myynnissä.
Minkälaisia vikoja on ollut w220 malleissa? Miten ilmajousitus? Onko pussit miten pitkäikäisiä?
Onko kukaan vaihtanut kierrejousia kun valmiita muutossarjoja on myynnissä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 185
- Liittynyt: Ma 19.10.2015 07:53
Re: ässää ostamassa
Kohta 650tkm mittarisss ja kerran vaihdettu kaikki iskarit
Sanosin näin mutulla osta 320cdi pomminvarmaa tekniikkaa,
Kulutus pienehkö, tuikutat sen niin kulkee kuin s500.
Yleensä nuo vanhat s500 huonoimmassa kunnossa koska harvalla vara ajaa niillä syö ainetta paljon saatika huoltaa
Jos ruostuminen kiusaa sinua niin osta 2003 tai uudempi
Sanosin näin mutulla osta 320cdi pomminvarmaa tekniikkaa,
Kulutus pienehkö, tuikutat sen niin kulkee kuin s500.
Yleensä nuo vanhat s500 huonoimmassa kunnossa koska harvalla vara ajaa niillä syö ainetta paljon saatika huoltaa
Jos ruostuminen kiusaa sinua niin osta 2003 tai uudempi
Re: ässää ostamassa
tuossa on semmonen muutossarja:
http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?m ... s_id=16115" onclick="window.open(this.href);return false;
mitenkähän katsastus ym jos tuommosen laittaa? vähäisen käytön takia on enemmän bensamalli hakusessa ,en tiedä kumpi sitte tulee halvemmaksi muttä näin periaate mielessä.
http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?m ... s_id=16115" onclick="window.open(this.href);return false;
mitenkähän katsastus ym jos tuommosen laittaa? vähäisen käytön takia on enemmän bensamalli hakusessa ,en tiedä kumpi sitte tulee halvemmaksi muttä näin periaate mielessä.
Re: ässää ostamassa
Ainakin pari vuotta sitten vielä Arnotin tuotteissa ei ollut E-hyväksyntää. Toisin sanoen, katsastuksessa voi tulla hylky. Totuus on kuitenkin se, ettei katsurit taida tietää tätä tai huomata katsoa asian perään, ilmajousitus on kuitenkin harvinainen varuste. Moni on täälläkin laittanut, eikä varmaan vielä kertaakaan tullut siitä sanomista. Toki kerta se on ensimmäinenkin...ZTS kirjoitti:mitenkähän katsastus ym jos tuommosen laittaa?
Edit: Tää koskee siis Arnotin ilmajousia, muunnossarjasta en tiedä.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Re: ässää ostamassa
Mitenkäs ebayn ilmajouset, tekeekö niillä mitään vai ovatko ihan samoja kun muutkin tarvikejouset?
missä ajassa alusta saa seistessään laskea että sen voi vielä sanoa olevan kunnossa? millon pitää huolestua?
minkähän aikaa ne yleensä kestää, voiko olettaa että alkupään autoihin alkaa olla jo uusittu?
missä ajassa alusta saa seistessään laskea että sen voi vielä sanoa olevan kunnossa? millon pitää huolestua?
minkähän aikaa ne yleensä kestää, voiko olettaa että alkupään autoihin alkaa olla jo uusittu?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 185
- Liittynyt: Ma 19.10.2015 07:53
Re: ässää ostamassa
Kesällä pari kuukautta
Talvella ainaki -20 pyssyy yli viikon, ei oo pidempiä seisottamis kokemuksia.
Hyvä alusta se on turhaa kaikki pelekää
Talvella ainaki -20 pyssyy yli viikon, ei oo pidempiä seisottamis kokemuksia.
Hyvä alusta se on turhaa kaikki pelekää
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: ässää ostamassa
Oma mielipide on 220 korimallista nykypäivänä, että nimenomaan osta bensa, ja mieluiten VIISSATANEN, huoltokulut, kulutus ym. lähestulkoon sama kuin 320, mutta on sentään v8 ja 500 on niin pomminvarmaa tekniikkaa, että jopa voisi kehua mersun parhaaksi bensamoottoriksi??
Joku pian kysyy, että miksi bensa, niin siksi, että tuntuu kuin kaikki 220 dieselit olis ajettu ns. loppuun(EI KOSKE KAIKKIA!!!, mutta suurimmassa osassa alkaa varmasti jo todelliset kilometrit lähennellä miljoonaa, koska ikää jo alkaa olla, josta siis tämä mielipide.) ja on sellaisessa kunnossa, että tonni tai pari ei riitä jos haluaa kunnolla kondikseen teknisesti(Teknisesti sana sisältää muutakin kuin moottorin ja vaihteiston.) sekä sisustan kunto järkyttävä.
Mun mielipide on 500:sen PITKÄIKÄISISTÄ omistajista/käyttäjistä sellainen, että autolla ei ajeta mahdottomia ja auto toimii ns. käyttöharrasteautona ihmiselle jota ei hieman normaaliautoa suurempi bensankulutus kiinnosta, ja ihan oikeasti 500 on aika "taloudellinen" jos haluaa sen olevan.
Joku pian kysyy, että miksi bensa, niin siksi, että tuntuu kuin kaikki 220 dieselit olis ajettu ns. loppuun(EI KOSKE KAIKKIA!!!, mutta suurimmassa osassa alkaa varmasti jo todelliset kilometrit lähennellä miljoonaa, koska ikää jo alkaa olla, josta siis tämä mielipide.) ja on sellaisessa kunnossa, että tonni tai pari ei riitä jos haluaa kunnolla kondikseen teknisesti(Teknisesti sana sisältää muutakin kuin moottorin ja vaihteiston.) sekä sisustan kunto järkyttävä.
Mun mielipide on 500:sen PITKÄIKÄISISTÄ omistajista/käyttäjistä sellainen, että autolla ei ajeta mahdottomia ja auto toimii ns. käyttöharrasteautona ihmiselle jota ei hieman normaaliautoa suurempi bensankulutus kiinnosta, ja ihan oikeasti 500 on aika "taloudellinen" jos haluaa sen olevan.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: ässää ostamassa
Itsellä on tuommoinen w220 S500L 4matic -03. 170tkm tällä hetkellä ajettuna ja onhan se ihan miellyttävä peli ajella. Kyyti on pehmeää ja v8 äänetkin tulee esille kun himan antaa kierroksia. Ei se mikään älytön raketti ole painonsa takia mutta paikaltaan pesee tuon minun w140 600 kyllä.
Mitä ilmajousiin tulee niin niitä mielestäni manataan ihan turhantakia. Voisin jopa väittää, että ilmajousen elinikä on pidempi kun rautajousen, varsinkin kun puhutaan noin painavasta autosta. Ilmajousituksen akileen kantapää on ilmankosteus, joka on otettu huomioon kuivainpatruunalla. Tämän huoltoväli suomen olosuhteissa noin 1 vuosi. Jos sitä jaksaa vaihdella niin voisinpa melkein väittää, että palkeet saa vaihtaa ekan kerran noin 300-400tkm välissä.
Sähkövikojahan noihin saattaa ajan kanssa ilmetä. Alustassa olevat anturit ovat herkimmillään. Abs-anturit, korkeus-anturit sekä rengaspaineenvalvonta. Mutta ei nekään itsestään hajoa.
Yksi tyyppivika on vaihdekepin parkkilukko, eli keppimodulin sisällä on solenoidi joka vapauttaa kepin, kun jarrua painetaan. Alkuperäinen muovinen vipu katkeaa näistä herkästi. Omassani muunmuassa näin on käynyt, ebaysta onneksi löytyy korvaava alumiininen tuote jonka hinta oli muistaakseni 30e kuluineen ja sen vaihto onnistuu kohtalaisen kivuttomasti.
Pse alipainepumppu joutuu myös koville jos on paljon ilmatoimisia varusteita, kuten imuovia, hierovia jakkaroita, nousevia niskatukia yms.
pumppuunkin saa tilattua moottorin erikseen ebaysta, olisikohan ollut 60e luokkaa. Itse pumppulamellit ovat melko pitkäikäisiä, ellei sitten moottoria vaihtaessa niitä hävitä.
Oviohjainlaitteiden sanotaan myös olevan herkkiä mutta niiden hajoaminen johtuu yleensä siitä, että oviverhoilun alla oleva kosteussuojana oleva muovi on joko revitty pois tai asetettu huoltotöiden jälkeen huonosti takaisin jonka takia tiivisteen välistä valuva vesi pääsee ohjainlaitteeseen. sähkölaitteethan ei tunnetusti hirveästi vedestä välitä joten 1+1=2
Polttoainetta tuo oma nelikko vie reilun litran enemmän, kun kaverin takaveto.
Mitä ilmajousiin tulee niin niitä mielestäni manataan ihan turhantakia. Voisin jopa väittää, että ilmajousen elinikä on pidempi kun rautajousen, varsinkin kun puhutaan noin painavasta autosta. Ilmajousituksen akileen kantapää on ilmankosteus, joka on otettu huomioon kuivainpatruunalla. Tämän huoltoväli suomen olosuhteissa noin 1 vuosi. Jos sitä jaksaa vaihdella niin voisinpa melkein väittää, että palkeet saa vaihtaa ekan kerran noin 300-400tkm välissä.
Sähkövikojahan noihin saattaa ajan kanssa ilmetä. Alustassa olevat anturit ovat herkimmillään. Abs-anturit, korkeus-anturit sekä rengaspaineenvalvonta. Mutta ei nekään itsestään hajoa.
Yksi tyyppivika on vaihdekepin parkkilukko, eli keppimodulin sisällä on solenoidi joka vapauttaa kepin, kun jarrua painetaan. Alkuperäinen muovinen vipu katkeaa näistä herkästi. Omassani muunmuassa näin on käynyt, ebaysta onneksi löytyy korvaava alumiininen tuote jonka hinta oli muistaakseni 30e kuluineen ja sen vaihto onnistuu kohtalaisen kivuttomasti.
Pse alipainepumppu joutuu myös koville jos on paljon ilmatoimisia varusteita, kuten imuovia, hierovia jakkaroita, nousevia niskatukia yms.
pumppuunkin saa tilattua moottorin erikseen ebaysta, olisikohan ollut 60e luokkaa. Itse pumppulamellit ovat melko pitkäikäisiä, ellei sitten moottoria vaihtaessa niitä hävitä.
Oviohjainlaitteiden sanotaan myös olevan herkkiä mutta niiden hajoaminen johtuu yleensä siitä, että oviverhoilun alla oleva kosteussuojana oleva muovi on joko revitty pois tai asetettu huoltotöiden jälkeen huonosti takaisin jonka takia tiivisteen välistä valuva vesi pääsee ohjainlaitteeseen. sähkölaitteethan ei tunnetusti hirveästi vedestä välitä joten 1+1=2
Polttoainetta tuo oma nelikko vie reilun litran enemmän, kun kaverin takaveto.
Re: ässää ostamassa
Laittakaa myös w126 ja w140 kokemuksia!
Re: ässää ostamassa
Laitetaan tähän ketjuun vielä tämmöinen pikku anekdootti, että lähes jokaisesta w220:sta palaa ovikahvoja valaisevat ledit suunnitteluvirheen takia. Eli siis sisäpuolella oven aukaisukahvan alla pitäisi olla oranssin värinen valaistus, mutta tehtaalla on laitettu ledin päähän liian pieni vastus. Kuten tiedämme, ledit eivät kestä liian suurta jännitettä kovin hyvin.
Mun teoria on, että mersun insinöörit laskivat vastuksen aivan oikein 12 voltin jännitteelle, mutta unohtivat, että kone käydessä jännite on päälle 14 volttia.
Mun teoria on, että mersun insinöörit laskivat vastuksen aivan oikein 12 voltin jännitteelle, mutta unohtivat, että kone käydessä jännite on päälle 14 volttia.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Re: ässää ostamassa
Mitenkä on, tarviiko w220:n kanssa oman starin? Minkälaisia sähkövikoja niissä on ollut?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: ässää ostamassa
ZTS kirjoitti:Mitenkä on, tarviiko w220:n kanssa oman starin? Minkälaisia sähkövikoja niissä on ollut?
Minkään mersun kanssa ei tarvi omaa staaria, mutta sanotaanko näin, että kyllä se asioita helpottaa ja ässän kanssa varmaan elämääkin
Vanhoissa autoissa on AINA enemmän tai vähemmän vikoja ja sähkövikojakin, ässissä on sähköä enemmän kuin laki sallii ja sähköviat tulee varmaan kalleimmaksi vioiksi korjaamoilla korjauttaa, joten staari hyvä apu.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: ässää ostamassa
Minkäslainen homma se ilmapussin vaihto on? Jostain olen kuullut että siinäkin testeriä tarvitaan. Vai onnistuuko ilmankin näin kotioloissa?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 185
- Liittynyt: Ma 19.10.2015 07:53
Re: ässää ostamassa
Onnistuu, tunnin,kahen homma max.
Jos se ei vaakita ittiään jostain syystää aivan vaateeriin nii sitte tarvii staaria alustan calibrointiin
Ja kulutuksestsa/kustannuksista
S320cdi keskikulutus 8,5l ja s500 keskikulutus 12l ajomäärä 8000km/v
+/-0 aivan sama kummalla ajaa..sisältää ajonevoverot molemmissa...eihän dieselissä ole kuin 500e kalliimpi vero, ja jos joku väittää ajavansa 60/40 taajama matkaa s500 alle tuon 12l todellista kulutusta nii höpö höpö...
Jos se ei vaakita ittiään jostain syystää aivan vaateeriin nii sitte tarvii staaria alustan calibrointiin
Ja kulutuksestsa/kustannuksista
S320cdi keskikulutus 8,5l ja s500 keskikulutus 12l ajomäärä 8000km/v
+/-0 aivan sama kummalla ajaa..sisältää ajonevoverot molemmissa...eihän dieselissä ole kuin 500e kalliimpi vero, ja jos joku väittää ajavansa 60/40 taajama matkaa s500 alle tuon 12l todellista kulutusta nii höpö höpö...