CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ma 21.01.2013 18:27
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kessillä lukasin 108 viton -02 ECU:n ja sain sieltä tiedoston ulos. Avasin tiedoston ECM Titaniumilla ja se tarjoaa kahdenlaisia karttoja.
Esim turbolle 1800-2400 8%loadilla nollaa ja toisekka kartalla 1510 sekä eroa myös 25 ja 33kuormalla 1600rpm-2400rpm Kaikki
muut arvot on samanlaisia. Mikä näistä on mikäkin olis kiinnostavaa tietää jotai tästä hässäkästä.
Esim turbolle 1800-2400 8%loadilla nollaa ja toisekka kartalla 1510 sekä eroa myös 25 ja 33kuormalla 1600rpm-2400rpm Kaikki
muut arvot on samanlaisia. Mikä näistä on mikäkin olis kiinnostavaa tietää jotai tästä hässäkästä.
61.98N,5.13E
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Aiheesta on juttu ketju jos sitä ei ole poistettu...ulkosuomalainen kirjoitti:Kessillä lukasin 108 viton -02 ECU:n ja sain sieltä tiedoston ulos. Avasin tiedoston ECM Titaniumilla ja se tarjoaa kahdenlaisia karttoja.
Esim turbolle 1800-2400 8%loadilla nollaa ja toisekka kartalla 1510 sekä eroa myös 25 ja 33kuormalla 1600rpm-2400rpm Kaikki
muut arvot on samanlaisia. Mikä näistä on mikäkin olis kiinnostavaa tietää jotai tästä hässäkästä.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ma 21.01.2013 18:27
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Löysin pitkällisen selailun jälkeen viitteitä kyseiseen ketjuun.Ketju on poistunut bittitaivaaseen, ilmeisesti joku on vetaissut herneen nenään,tai ketju on käynyt jonkun edun edelle. No se siitä opettelen sitten omin nokkineni.
61.98N,5.13E
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Tämä tilanne näiden X250cdi,n kanssa ei oikein nyt tyylikkäästi vieläkään suju ...
Jonkinlainen läjä on tullut nyt tehtyä.
Tilanne on sellainen, että eipä taida yhdessäkään vielä olla täysiä 120mg,n syöttöjä 4000rpm jälkeen, sillä tulisi kyllä kivasti tehoa.
Polttoainejärjestelmästä kun loppuu tuotto, muuten se kyllä onnistuisi.
Railpaine romahtaa hiukankaan pidemmässä max rasituksessa.
Autoissa on yllättävän suuria eroja tässä, 250-300 välillä luulisin, että liikutaan, vähän on hakusissaan sellainen "normitaso", kun erot on niin suuria.
Kesää varten pitää vielä jättää pelivaraakin, kun polttoaineen kuumetessa sen energiataso huononee ja moottorinohjain kompensoi sitä automaattisesti lisäämällä määrää.
No, ajan kanssa varmaan joku ratkaisu löytyy polttoaineen riittävyyteen, siihen asti pitää vaan olla kärsivällinen, oikean syöttötason löytämiseen voi mennä useampikin softaversio.
Voimansiirto tuntuisi hanskaavan homman ihan ok.
Aivan alkupään 250cdi,t on CRD2 ohjainlaitteella, valmistettu siihen alkuun pari vuotta, on vielä kokeilematta.
OM651,n Delphin CRD2 d@mos multa puuttuu, olen halukas ostamaan, jos jollain sellainen on, ihan sama, minkä tehoisesta mallista.
Tämän mallin kanssa painiskellessa selvisi monta muutakin asiaa Delphin ohjainlaitteesta, sekä tekniikasta.
Kunhan kevät etenee, pyrin tietoa siirtämään myös muihin malleihin, myös yhden ahtimen autoihin tällä tekniikalla.
Hiukan olisi nyt sellainen hytinä varpaissa, ettei yksiahtimisistakaan ole vielä lopputehoa nähtykkään.
Tämä tilanne näiden X250cdi,n kanssa ei oikein nyt tyylikkäästi vieläkään suju ...
Jonkinlainen läjä on tullut nyt tehtyä.
Tilanne on sellainen, että eipä taida yhdessäkään vielä olla täysiä 120mg,n syöttöjä 4000rpm jälkeen, sillä tulisi kyllä kivasti tehoa.
Polttoainejärjestelmästä kun loppuu tuotto, muuten se kyllä onnistuisi.
Railpaine romahtaa hiukankaan pidemmässä max rasituksessa.
Autoissa on yllättävän suuria eroja tässä, 250-300 välillä luulisin, että liikutaan, vähän on hakusissaan sellainen "normitaso", kun erot on niin suuria.
Kesää varten pitää vielä jättää pelivaraakin, kun polttoaineen kuumetessa sen energiataso huononee ja moottorinohjain kompensoi sitä automaattisesti lisäämällä määrää.
No, ajan kanssa varmaan joku ratkaisu löytyy polttoaineen riittävyyteen, siihen asti pitää vaan olla kärsivällinen, oikean syöttötason löytämiseen voi mennä useampikin softaversio.
Voimansiirto tuntuisi hanskaavan homman ihan ok.
Aivan alkupään 250cdi,t on CRD2 ohjainlaitteella, valmistettu siihen alkuun pari vuotta, on vielä kokeilematta.
OM651,n Delphin CRD2 d@mos multa puuttuu, olen halukas ostamaan, jos jollain sellainen on, ihan sama, minkä tehoisesta mallista.
Tämän mallin kanssa painiskellessa selvisi monta muutakin asiaa Delphin ohjainlaitteesta, sekä tekniikasta.
Kunhan kevät etenee, pyrin tietoa siirtämään myös muihin malleihin, myös yhden ahtimen autoihin tällä tekniikalla.
Hiukan olisi nyt sellainen hytinä varpaissa, ettei yksiahtimisistakaan ole vielä lopputehoa nähtykkään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tulihan käytyä taas elämysmatkalla Kajaanissa ja hankittua itselle lahja, jonka voi avata yhä uudestaan. S211 E280 CDI 4MATIC OM642 650/280 ohjelmoinnista on nyt aikaa parisen viikkoa ja vieläkin naurattaa aina kun kaasun pääsee avaamaan. Kiitos Tuikku!
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Kiitoskiitos
Puuttuva d@mos on nyt hankittuna.
250cdi,n railpaineesta vielä.
Oletteko joutuneet vaihtamaan/vaihdattamaan määränsäädintä noihin ?
Pikkuisen näyttäisi nyt siltä, että kun joissain autoissa paine karkailee ja joissain jää jälkeen, että olisikohan se vaiva kuitenkin siinä säätimessä, eikä sittenkään järjestelmän kapasiteetin riittävyydessä ?
No kuitenkin, kun kaikki 120mg syöttöjä laittaa, niin alkaa savuttamaan, että isompi ahdin taitaa myös käydä pieneksi.
Pikkuinen päivitys siihenkin tarvitaan, kunhan polttoainelinjan "vaivat" selviää.
"Savuraja" menee jossain 115mg,n kohdilla, jonka senkin pitäisi juuri ja juuri luokkaa 600nm/300hp antaa, mutta kevät sitten näyttää, onko nämä haaveita vaan.
Max tehon kodalla 204hv tulee 76mg/3800rpm kohdalla.
Joten 115mg/4000rpm saattaisi riittääkkin, toivon ainakin niin.
Kiitoskiitos
Puuttuva d@mos on nyt hankittuna.
250cdi,n railpaineesta vielä.
Oletteko joutuneet vaihtamaan/vaihdattamaan määränsäädintä noihin ?
Pikkuisen näyttäisi nyt siltä, että kun joissain autoissa paine karkailee ja joissain jää jälkeen, että olisikohan se vaiva kuitenkin siinä säätimessä, eikä sittenkään järjestelmän kapasiteetin riittävyydessä ?
No kuitenkin, kun kaikki 120mg syöttöjä laittaa, niin alkaa savuttamaan, että isompi ahdin taitaa myös käydä pieneksi.
Pikkuinen päivitys siihenkin tarvitaan, kunhan polttoainelinjan "vaivat" selviää.
"Savuraja" menee jossain 115mg,n kohdilla, jonka senkin pitäisi juuri ja juuri luokkaa 600nm/300hp antaa, mutta kevät sitten näyttää, onko nämä haaveita vaan.
Max tehon kodalla 204hv tulee 76mg/3800rpm kohdalla.
Joten 115mg/4000rpm saattaisi riittääkkin, toivon ainakin niin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
kyllähän om651:sessä menee määränsäätimiä keskivertoa enemmän vaihtoon.. sille on testit starissa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Testit tehty 4 kertaa. 1 kävi korkeammilla kierroksilla siellä raja-arvossa 1 kerran. Voi olla että kovemmilla kierroksilla sitten ongelmat tulevat selkeäämin esiin. Testissähän se ei nosta kierroksia kuin max. 2000 kieppeille. Paljonko maksaa määrä säädin näihin ja onko itse vaihdettavissa kuin helposti?h.hartikainen kirjoitti:kyllähän om651:sessä menee määränsäätimiä keskivertoa enemmän vaihtoon.. sille on testit starissa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Äkkiä nettiä selattuna näyttäisi kahta mallia olevan, noin 110€ ja 140€.
Uskoisin, että halvemmallakin löytyy, jos ei ole kiire.
Äkkiä nettiä selattuna näyttäisi kahta mallia olevan, noin 110€ ja 140€.
Uskoisin, että halvemmallakin löytyy, jos ei ole kiire.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kukas osaa sanoa mitä eroa on 300cdissä ja 350cdissä. Teho ero tietysti muttta mitä eroa pellin alla?
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
anamankeli kirjoitti:Kukas osaa sanoa mitä eroa on 300cdissä ja 350cdissä. Teho ero tietysti muttta mitä eroa pellin alla?
Erillainen turbo.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuikulle Kiitokset,tuli Parolassa pyörähdettyä.Oikein mukavaksi muuttui ML 

ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tarvitseeko isomman korkeapainepumpun tai isompien kp-pumpun elementtien vaihto ohjelma muutoksen? Ja kyseessä om612
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
EiJärvinen kirjoitti:Tarvitseeko isomman korkeapainepumpun tai isompien kp-pumpun elementtien vaihto ohjelma muutoksen? Ja kyseessä om612
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kyllähän ne toimii ilman softamuutosta, mutta jos ja kun haluat hyödyntää muutoksen, niin tarvii.Järvinen kirjoitti:Tarvitseeko isomman korkeapainepumpun tai isompien kp-pumpun elementtien vaihto ohjelma muutoksen? Ja kyseessä om612
Suosittelen 400cdi pumpun napluuta sinne, voi sitten ruiskutuspainetta nostaa, 1600bar rail anturi tarvitaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3088
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Lähtee uskollisesti ja uskottomasti palvellut Mölli toiselle työmiehelle ja itselle tulee hiukkasen sivistyneempi vempele, eli W211 E220 tilalle.
No heti ensimmäiseksi täytyy saada tuikutettua ko. auto, mutta nyt olen hoomoilasena: kun EGR otetaan pois käytöstä, niin pitääkö jotain tehdä myös hiukkassuodattimelle?
Tarvitseeko muuten tuo kauhee tehonlisäys jotenkin imusarjan putsaamista?
No heti ensimmäiseksi täytyy saada tuikutettua ko. auto, mutta nyt olen hoomoilasena: kun EGR otetaan pois käytöstä, niin pitääkö jotain tehdä myös hiukkassuodattimelle?
Tarvitseeko muuten tuo kauhee tehonlisäys jotenkin imusarjan putsaamista?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Ei tarvi tehdä mitään, ohjelmanmutoksen vuoksi.
Muttei imusarjan putsauksesta haittaakaan ole.
Ei tarvi tehdä mitään, ohjelmanmutoksen vuoksi.
Muttei imusarjan putsauksesta haittaakaan ole.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Uusi Sprinter 313cdi, nelipyttyinen, Delphin tekniikalla.
Tuplaturbo, käytännössä siis sama tekniikka, kun 316cdi.
Manuaali
Tie oli kuitenkin sen verran liukas, että takarenkaat meinasi lipsua, siksi vääntökäyrä on hiukan ruma.
Vääntöä ei voinut laittaa enempää, kytkin ei pidä. Pakettiautossa tulee niin kova rasitus.
Tehoa ja vääntöä jäi vielä "reserviinkin".
Kaikesta huolimatta noin 450nm ja 220hv

Uusi Sprinter 313cdi, nelipyttyinen, Delphin tekniikalla.
Tuplaturbo, käytännössä siis sama tekniikka, kun 316cdi.
Manuaali
Tie oli kuitenkin sen verran liukas, että takarenkaat meinasi lipsua, siksi vääntökäyrä on hiukan ruma.
Vääntöä ei voinut laittaa enempää, kytkin ei pidä. Pakettiautossa tulee niin kova rasitus.
Tehoa ja vääntöä jäi vielä "reserviinkin".
Kaikesta huolimatta noin 450nm ja 220hv

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Moro!!
Nyt on ehkä vähän asian vierestä mutta olisin softaa vailla ja koska mpps löytyy niin olis siis tarvetta pelkälle modatulle tiedostolle...
Winols opettelu alkaa kunhan kevät koittaa mutta tähän hätään olis tarve jollekkin valmiille softalle.
joten löytyykö keneltäkään seuraavaan vehkeeseen moista: MB e 270cdi 170hp ja alkuperäinen koodi olis:1037369829 bosch edc16c/c2-7.x
Tiedän että netti on pullollaan ns.valmis softia (Maksullisia) mutta jos täällä olis semmonen mikä olis niinkun omalla kokemuksella ns.toimiva niin olisin
valmis vaikka antamaan jonkin korvauksen kiitokseksi!!
Kiitos ja anteeksi.

Nyt on ehkä vähän asian vierestä mutta olisin softaa vailla ja koska mpps löytyy niin olis siis tarvetta pelkälle modatulle tiedostolle...
Winols opettelu alkaa kunhan kevät koittaa mutta tähän hätään olis tarve jollekkin valmiille softalle.
joten löytyykö keneltäkään seuraavaan vehkeeseen moista: MB e 270cdi 170hp ja alkuperäinen koodi olis:1037369829 bosch edc16c/c2-7.x
Tiedän että netti on pullollaan ns.valmis softia (Maksullisia) mutta jos täällä olis semmonen mikä olis niinkun omalla kokemuksella ns.toimiva niin olisin
valmis vaikka antamaan jonkin korvauksen kiitokseksi!!
Kiitos ja anteeksi.



Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Oikein hyvä ensimmäiseksi postaukseksi.
Oikein hyvä ensimmäiseksi postaukseksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitoksia!!
missäpäin cdituikku oy vaikuttaa ja millä rahalla pääsee ihan ammattilaisen tekemän ohjelmoinnin äärelle?
lähinnä ajattelin että keväällä kun alkaa kaasujalkaa painaa ja voimaa pitää saada sen myötä... niin mitä on muiden kokemuksia vilkuillu niin ei oo pahaa sanottavaa.
missäpäin cdituikku oy vaikuttaa ja millä rahalla pääsee ihan ammattilaisen tekemän ohjelmoinnin äärelle?
lähinnä ajattelin että keväällä kun alkaa kaasujalkaa painaa ja voimaa pitää saada sen myötä... niin mitä on muiden kokemuksia vilkuillu niin ei oo pahaa sanottavaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kajaanissa, googleta Kari Tuikkalaseutula kirjoitti:Kiitoksia!!
missäpäin cdituikku oy vaikuttaa ja millä rahalla pääsee ihan ammattilaisen tekemän ohjelmoinnin äärelle?
lähinnä ajattelin että keväällä kun alkaa kaasujalkaa painaa ja voimaa pitää saada sen myötä... niin mitä on muiden kokemuksia vilkuillu niin ei oo pahaa sanottavaa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kysäse Suomi24 jos sieltä löytyis hyvä softa, vois saada jopa ilman korvausta?seutula kirjoitti:Moro!!
Nyt on ehkä vähän asian vierestä mutta olisin softaa vailla ja koska mpps löytyy niin olis siis tarvetta pelkälle modatulle tiedostolle...
Winols opettelu alkaa kunhan kevät koittaa mutta tähän hätään olis tarve jollekkin valmiille softalle.
joten löytyykö keneltäkään seuraavaan vehkeeseen moista: MB e 270cdi 170hp ja alkuperäinen koodi olis:1037369829 bosch edc16c/c2-7.x
Tiedän että netti on pullollaan ns.valmis softia (Maksullisia) mutta jos täällä olis semmonen mikä olis niinkun omalla kokemuksella ns.toimiva niin olisin
valmis vaikka antamaan jonkin korvauksen kiitokseksi!!
Kiitos ja anteeksi.![]()
![]()

Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3088
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mitenkäs sais tietoon, että onko auto jo optimoitu?
Kas kun tuntuu kulkevan niin sujuvasti toi uus.
Voishan sitä soittaa tietty soittaa autoliikkeeseen auton myyneelle edelliselle omistajalle, mutta voi olla haluton myöntämäänkään asiaa. Kun ei viitsisi viedä optimoinnin optimointiin autoa, jos hyöty vs. hinta jää vähäiseksi..
Kas kun tuntuu kulkevan niin sujuvasti toi uus.

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Ei autoa ole millään tavalla pakko lastuttaa.
Jos kulkee ja toimii miellyttävästi, niin eikös se ole silloin ihan hyvä niin.
Ei autoa ole millään tavalla pakko lastuttaa.
Jos kulkee ja toimii miellyttävästi, niin eikös se ole silloin ihan hyvä niin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3088
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
^On pakko.
Ja ainakin se EGR täytyy saada pois pelistä..

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Iski jonkinmoinen autokuume ja mielessä on pyörinyt w204 4matic tai w212 300 BlueTec Hybrid .
Kummastakin vaihtoehdosta löytyy kuitenkin minulle tuntematonta tekniikkaa.
1: Miten tuo 4matic kestää voimaa? Lähinnä 220cdi/250cdi hakusessa.
2: Onko noita hybridejä kukaan ohjelmoinut, koneena kuitenkin ilmeisesti ihan perus om651?
Kummastakin vaihtoehdosta löytyy kuitenkin minulle tuntematonta tekniikkaa.
1: Miten tuo 4matic kestää voimaa? Lähinnä 220cdi/250cdi hakusessa.
2: Onko noita hybridejä kukaan ohjelmoinut, koneena kuitenkin ilmeisesti ihan perus om651?
Tesla Model 3
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Varsinaisesta voimankestosta en tiedä, mutta sen nuo näyttää kestävän, mitä vakiotekniikalla ulos saa.
Kyllä, ei ole ollenkaan sama, kun tavan OM651.
Varsinaisesta voimankestosta en tiedä, mutta sen nuo näyttää kestävän, mitä vakiotekniikalla ulos saa.
Kyllä, ei ole ollenkaan sama, kun tavan OM651.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuikku, kerroppas mitä tehdä tälläisessä tilanteessa: Ostin ässän puoli vuotta sitten ja tuo sammuilu (kaasu pohjaan ja auto kytkee vapaalle itsensä muttei sammuta konetta, sitten pitää pysähtyä, keppi N:lle ja vasta sitten käynnistyy uudestaan) rupesi pännimään niin vaihdoin tänään polttoainesuodattimen ja kaikki muut samalla, ei vaikutusta. Auton papereista soittoa auton lastuttajalle kellä myös vanha orkkis lastu on, äijä kuulemma ajanut kolarin ja lähtenyt pilvenreunalle. Päälle jotain muuta lastua vai orkkis ekana pohjalle, stage 2 vai miten itse suosittelisit? Vastapalveluksena voin auttaa kilometrien korjauksessa digimittaristosta
Auto siis W220 ja 320cdi 2000vm tyhjillä kateilla.

Auto siis W220 ja 320cdi 2000vm tyhjillä kateilla.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tyramies kirjoitti:Tuikku, kerroppas mitä tehdä tälläisessä tilanteessa: Ostin ässän puoli vuotta sitten ja tuo sammuilu (kaasu pohjaan ja auto kytkee vapaalle itsensä muttei sammuta konetta, sitten pitää pysähtyä, keppi N:lle ja vasta sitten käynnistyy uudestaan) rupesi pännimään niin vaihdoin tänään polttoainesuodattimen ja kaikki muut samalla, ei vaikutusta. Auton papereista soittoa auton lastuttajalle kellä myös vanha orkkis lastu on, äijä kuulemma ajanut kolarin ja lähtenyt pilvenreunalle. Päälle jotain muuta lastua vai orkkis ekana pohjalle, stage 2 vai miten itse suosittelisit? Vastapalveluksena voin auttaa kilometrien korjauksessa digimittaristosta![]()
Auto siis W220 ja 320cdi 2000vm tyhjillä kateilla.
Sori hieman OT: mutta ehkä helpottaa tuikkuakin vastaukseen.
Itelle ainaki jäi epäselvä kuva, että heittääkö laatikko vapaalle täyskaasukiihdytyksessä vai miten sammuilu ja ei sammuta konetta liittynee keskenään? Jos laatikko heittää vapaalle ja lähtee vasta toimimaan uudelleenkäynnistyksen varmaan johdinlevyvika.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.