E200 w212 tekniikan luotettavuus
E200 w212 tekniikan luotettavuus
2010 W212 136hp dieselillä ( eli varmaan joutuu käyttämään säädöissä )ja 400k ajettuna... Onko nämä huollettuna luotettavia?
Kyseessä siis vanha taksi ja mersuista ei kokemuksia 124 jälkeen.
Automaatti kyseessä. Mihin kannattaa varautua/tarkistaa mahdollisen auton vaihdon yhteydessä? Tyyppivikoja? Kokemuksia? Suomiautoissa lukkoperää?
Varmasti typeriä kysymyksiä, mutta toivottavasti joku viitsii vähän avata mersun maailmaa.
Kyseessä siis vanha taksi ja mersuista ei kokemuksia 124 jälkeen.
Automaatti kyseessä. Mihin kannattaa varautua/tarkistaa mahdollisen auton vaihdon yhteydessä? Tyyppivikoja? Kokemuksia? Suomiautoissa lukkoperää?
Varmasti typeriä kysymyksiä, mutta toivottavasti joku viitsii vähän avata mersun maailmaa.
Re: E200 w212 tekniikan luotettavuus
https://cse.google.fi/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: E200 w212 tekniikan luotettavuus
Suuttimet, jakopää,vesipumppu, alipainepumppu, moottorintukikumit, iskarit, jouset toivottavasti vaihdettu. Ja vaihteiston kunto..
W213 220d +W242 electric drive
Re: E200 w212 tekniikan luotettavuus
Kyllä, 200 CDI OM651 on jakopää ketjulla kuten muissakin mersuissa ja joskus se ketju pitää vaihtaa. Omallani vm. 2011 on nyt ajettu reilu 400 tkm alkuperäisellä jakoketjulla, jonka venymä on mitattu ja kiristin vaihdettu.
Hyviä ja luotettavia vehkeitä ovat. Ohjelmointia voin suositella, ainakin kakssataseen tulee hyvä muutos. Paljoilla kilometreillä olevasta voisi tarkistaa onko tehty automaatin öljynvaihtoja, huolto-ohjelmassa sitä kun ei tehdä kuin yhden kerran 60 tkm huollossa. Omallani oli menty sen jälkeen liki 300 tkm ilman öljynvaihtoa, eikä siitäkään ongelmia ollut seurannut. Teetin kyllä heti huuhteluvaihdon ja varmuuden vuoksi jo 40 tkm jälkeen toisenkin. Hyvin on laatikko ottanut vastaan sen yli 200/500, mitä moottori nykyisellä ohjelmalla antaa.
Lukkoperää ei ole, ei ainakaan omassa suomitaksissa. Vaikeammissa talvikeleissä ei etenemiskyky ole kovin hyvä, mutta kun vauhtiin on päässyt, ei kelistä riippumatta ole tien päällä ollut ongelmia.
Hyviä ja luotettavia vehkeitä ovat. Ohjelmointia voin suositella, ainakin kakssataseen tulee hyvä muutos. Paljoilla kilometreillä olevasta voisi tarkistaa onko tehty automaatin öljynvaihtoja, huolto-ohjelmassa sitä kun ei tehdä kuin yhden kerran 60 tkm huollossa. Omallani oli menty sen jälkeen liki 300 tkm ilman öljynvaihtoa, eikä siitäkään ongelmia ollut seurannut. Teetin kyllä heti huuhteluvaihdon ja varmuuden vuoksi jo 40 tkm jälkeen toisenkin. Hyvin on laatikko ottanut vastaan sen yli 200/500, mitä moottori nykyisellä ohjelmalla antaa.
Lukkoperää ei ole, ei ainakaan omassa suomitaksissa. Vaikeammissa talvikeleissä ei etenemiskyky ole kovin hyvä, mutta kun vauhtiin on päässyt, ei kelistä riippumatta ole tien päällä ollut ongelmia.
-
- Mersumies
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: E200 w212 tekniikan luotettavuus
Ei näissä varsinaista lukkoperää ole, mutta ASR hoitaa lukon hommia, eli jarruttaa sutivaa pyörää ja näin siirtää voimaa pitävämmälle pyörälle.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: E200 w212 tekniikan luotettavuus
Tuo etenemiskyky varmasti suurin miinus, jos siirtyy sti impusta lukottomaan takavetoon.
Kiitoksia vastauksista
saa vähän alkaa selvittelemään asiaa
Kiitoksia vastauksista

-
- Mersumies
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: E200 w212 tekniikan luotettavuus
Ei tietystikään nelikolle pärjää, mutta etenemiskyky ei ole mikään ongelma näissä. Pääsee kyllä liikkumaan suht hyvin, vaatii vain kuljettajalta vähän enemmän tarkkuutta.pelzi88 kirjoitti:Tuo etenemiskyky varmasti suurin miinus, jos siirtyy sti impusta lukottomaan takavetoon.
Kiitoksia vastauksistasaa vähän alkaa selvittelemään asiaa
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: E200 w212 tekniikan luotettavuus
Mulla on 2014 e OM651 ja se on pidemmän seisonnan jälkeen rallattanut muutaman sekunnin melkein uudesta saakka.
Sitä on pariin otteeseen veholla tarkistettu ja kuulemma kaikki kunnossa ?!
Nyt ajettu250k.
Mä en ole näillä koskaan ajanut yli 350k
Mitähän nää koneet kestää henkilöautoissa ?
Onko kukaan päässyt 500k ?
Sitä on pariin otteeseen veholla tarkistettu ja kuulemma kaikki kunnossa ?!
Nyt ajettu250k.
Mä en ole näillä koskaan ajanut yli 350k
Mitähän nää koneet kestää henkilöautoissa ?
Onko kukaan päässyt 500k ?
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Re: E200 w212 tekniikan luotettavuus
On niitä nettiautossa jopa myynnissä. Tuskin kaikkiin on konetta vaihdettu.
W213 220d +W242 electric drive
Re: E200 w212 tekniikan luotettavuus
aroline kirjoitti:Mulla on 2014 e OM651 ja se on pidemmän seisonnan jälkeen rallattanut muutaman sekunnin melkein uudesta saakka.
Sitä on pariin otteeseen veholla tarkistettu ja kuulemma kaikki kunnossa ?!
Nyt ajettu250k.
Mä en ole näillä koskaan ajanut yli 350k
Mitähän nää koneet kestää henkilöautoissa ?
Onko kukaan päässyt 500k ?
Minkälainen rallatus ? ettei vaan olisi alipainepumppu joka naputtaa , ihan tyypillinen ääntelijä. Kaiketi suhteellisen työläs vaihtaa, saa nähdä jaksanko itse alkaa omaani tekemään (kesällä kun ei ole tallia).
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: E200 w212 tekniikan luotettavuus
x_ismo kirjoitti:aroline kirjoitti:Mulla on 2014 e OM651 ja se on pidemmän seisonnan jälkeen rallattanut muutaman sekunnin melkein uudesta saakka.
Minkälainen rallatus ? ettei vaan olisi alipainepumppu joka naputtaa , ihan tyypillinen ääntelijä. Kaiketi suhteellisen työläs vaihtaa, saa nähdä jaksanko itse alkaa omaani tekemään (kesällä kun ei ole tallia).
Pidemmän seisonnan jälkeen noin 5sek kilinä, metallinen ääni ,
Ei oo varmaan vakavaa? Tai mistä sen tietää näin enemmän ajettuna,täytyy varmaan laittaa ketju ja kiristin uusiksi joskus
300k jälkeen
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Re: E200 w212 tekniikan luotettavuus
Kyllähän näitä ihan ammattikäytössä on: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =233306624" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: E200 w212 tekniikan luotettavuus
Longlife öljynvaihto-ohjelmalla näitä on särkynyt aika paljon, itellä tulee heti puolenkymmentä tapausta mieleen ja tuttu noilla 651:llä työllistää ittensä, kun saapi niitä tehdä uusiksi.
Miksei se kestä kun tarpeeksi tiheään vaihtaa öljyjä ja on säännöllistä huoltoa ja muistaa esilämmityksen.
Se on tuurista kii näitten kanssa, että minkä yksilön saa.
80-300tkm ollut lukemat noissa hajonneissa tapauksissa.
Että en pelottele, faktoja vain, mitä on vastaan tullut
Miksei se kestä kun tarpeeksi tiheään vaihtaa öljyjä ja on säännöllistä huoltoa ja muistaa esilämmityksen.
Se on tuurista kii näitten kanssa, että minkä yksilön saa.
80-300tkm ollut lukemat noissa hajonneissa tapauksissa.
Että en pelottele, faktoja vain, mitä on vastaan tullut

Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: E200 w212 tekniikan luotettavuus
.
... Tiedä sitten, mitä oikeasti moottoreilla on ajettu, mutta +600 000 ajetullekkin kaksataselle olen tuhmuuksia tehnyt ja mielestäni useammalle sinne noin puolen miljoonan luokassa oleville.
Minun mielestäni ihan samanlainen moottori, kun aikaisemmatkin.
Öljyn kanssa en pihtailisi, kymmppitonni on hyvä vaihtoväli, öljyhän sen loppuviimein läjässä pitää.
... Tiedä sitten, mitä oikeasti moottoreilla on ajettu, mutta +600 000 ajetullekkin kaksataselle olen tuhmuuksia tehnyt ja mielestäni useammalle sinne noin puolen miljoonan luokassa oleville.
Minun mielestäni ihan samanlainen moottori, kun aikaisemmatkin.
Öljyn kanssa en pihtailisi, kymmppitonni on hyvä vaihtoväli, öljyhän sen loppuviimein läjässä pitää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: E200 w212 tekniikan luotettavuus
Onko öljyn merkillä mielestänne väliä?
Olen käyttänyt mobil esp ja liqui moly
Olen käyttänyt mobil esp ja liqui moly
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Re: E200 w212 tekniikan luotettavuus
Esimerkiksi tuo midland 10w 40 superdiesel on huippu siihen koneeseen:
http://tecsol.fi/liitteet/Midland_Web.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tecsol.fi/liitteet/Midland_Web.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: E200 w212 tekniikan luotettavuus
Mun omalla on nyt 478tkm ajettu, eikä voi valittaa. Ohjelma tietysti laitettiin pari vuotta sitten, vaikutus on tässä kakssatasessa melkoinen.
Jakoketju ja rattaat on vaihdettu jossain 250tkm(taksikoodilla varustettuihin pitäis olla kaikkiin vaihdettu). Itse vaihdoin viime kesänä jakoketjun kiristimen. Vesipumppu on joskus vaihdettu takuuseen. Laatikko on 5v, sen öljynvaihdoista ei oikein ole tietoa mutta tein kans melkeen heti huuhteluvaihdon ja se toimii kans suht täydellisesti. Jos huollettu hyvin niin taitaa se 600-700tkm mennä suhteellisen kivuttomasti, ainut on tuo jakopää.
Jakoketju ja rattaat on vaihdettu jossain 250tkm(taksikoodilla varustettuihin pitäis olla kaikkiin vaihdettu). Itse vaihdoin viime kesänä jakoketjun kiristimen. Vesipumppu on joskus vaihdettu takuuseen. Laatikko on 5v, sen öljynvaihdoista ei oikein ole tietoa mutta tein kans melkeen heti huuhteluvaihdon ja se toimii kans suht täydellisesti. Jos huollettu hyvin niin taitaa se 600-700tkm mennä suhteellisen kivuttomasti, ainut on tuo jakopää.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: E200 w212 tekniikan luotettavuus
Itse en kyllä laittaisi muuta kuin vaaditun luokituksen 229.51 mukaista öljyä näihin uudempiin malleihin hiukkassuodattimella. Niitäkin löytyy sentään 450 eri laatua joista valita ja uudempaa 229.52 luokituksenkin öljyä jo 112 hyväksyttyä tyyppiä. Saahan sitä tietty omaansa kaadella vaikka Monitraa, jos niin haluaa.Kumipää kirjoitti:Esimerkiksi tuo midland 10w 40 superdiesel on huippu siihen koneeseen:
https://bevo.mercedes-benz.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: E200 w212 tekniikan luotettavuus
Ei kai kukaan nyt laittaisi alemman luokituksen öljyä?
Tai öljyä mikä ei ole dpf sopiva!
Tai öljyä mikä ei ole dpf sopiva!
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Re: E200 w212 tekniikan luotettavuus
Käytännössä hyväksi havaittu ja jättää erittäin hyvän voitelukalvon, EI tuhkaa! Toimii hyvin dpf:n kanssa.
Jos jokin tuote toimii käytännössä, en kauheasti luokitusta noteeraa.
Pahempi tilanne näiden longlife litkujen kanssa, on niin ohutta, että jatkuvien polttojen kanssa öljyssä dieseliä ja sitä kautta alkaa tuhkaamaan nopeammin.
Jos jokin tuote toimii käytännössä, en kauheasti luokitusta noteeraa.
Pahempi tilanne näiden longlife litkujen kanssa, on niin ohutta, että jatkuvien polttojen kanssa öljyssä dieseliä ja sitä kautta alkaa tuhkaamaan nopeammin.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.