W211 4-Matic Airmatic perä maassa. Ei kaikilla asetuksilla
W211 4-Matic Airmatic perä maassa. Ei kaikilla asetuksilla
Terve,
Tiedän että tästä aiheesta on viljalti keskusteluja, en vain löydä vastaavia tapauksia mitä itselläni on ilmennyt.
-05 W211 Airmatic farkku oireillut perän kanssa satunnaisesti jo pari vuotta. Alkoi kovien pakkasten aikaan, nyt mennyt toisinaan perä alas jopa kesällä.
Huollon epäilyksenä oli, että airmaticin lisäsäiliön letkunipassa pieni vuoto => ehdotuksena uudet ilmajouset tilalle (arnott)
Itseäni kuitenkin ihmetyttää muutama seikka tässä asiassa:
- molemmat puolet menee alas samanaikasesti; vuotaako molemmat lisäsäiliöt samanverran??
- kesälämpimällä perä menee alas vain Sport1/2 asennossa, ei Comfort asennossa
- jos auto parkkeerataan perä ylämäkeen => perse tontissa nopeasti
- jos alusta nostetaan maastoasentoon, perä ei laske lainkaan
Viime syksynä lämpimien aikaan perä ei ollut laskenut viikkokausiin. Heti kun tuli kylmempää ja kosteaa, alkoi temppuilu. Lisäksi selllainenkin outous, että auto ollut kotona ulkona yön, perä ylhäällä ja kun ajan työpaikan autohalliin (~sama lämpötila kuin ulkona), niin perä tippuu muutamassa tunnissa..
Oisko vahvoja mutuja mikä on perimmäinen syy?
Jos nyt jostain syystä kuitenkin syy on tuossa lisäsäiliön vuodossa, voiko sitä mitenkään tiivistää jollain kemiallisella metallilla, silikonilla tms?
Tiedän että tästä aiheesta on viljalti keskusteluja, en vain löydä vastaavia tapauksia mitä itselläni on ilmennyt.
-05 W211 Airmatic farkku oireillut perän kanssa satunnaisesti jo pari vuotta. Alkoi kovien pakkasten aikaan, nyt mennyt toisinaan perä alas jopa kesällä.
Huollon epäilyksenä oli, että airmaticin lisäsäiliön letkunipassa pieni vuoto => ehdotuksena uudet ilmajouset tilalle (arnott)
Itseäni kuitenkin ihmetyttää muutama seikka tässä asiassa:
- molemmat puolet menee alas samanaikasesti; vuotaako molemmat lisäsäiliöt samanverran??
- kesälämpimällä perä menee alas vain Sport1/2 asennossa, ei Comfort asennossa
- jos auto parkkeerataan perä ylämäkeen => perse tontissa nopeasti
- jos alusta nostetaan maastoasentoon, perä ei laske lainkaan
Viime syksynä lämpimien aikaan perä ei ollut laskenut viikkokausiin. Heti kun tuli kylmempää ja kosteaa, alkoi temppuilu. Lisäksi selllainenkin outous, että auto ollut kotona ulkona yön, perä ylhäällä ja kun ajan työpaikan autohalliin (~sama lämpötila kuin ulkona), niin perä tippuu muutamassa tunnissa..
Oisko vahvoja mutuja mikä on perimmäinen syy?
Jos nyt jostain syystä kuitenkin syy on tuossa lisäsäiliön vuodossa, voiko sitä mitenkään tiivistää jollain kemiallisella metallilla, silikonilla tms?
Re: W211 4-Matic Airmatic perä maassa. Ei kaikilla asetuksil
Kannataisiko viedä jollekin foorumilaiselle starin piuhan päähän, niin vois ajaa nuo testit läpi iskareille.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 4-Matic Airmatic perä maassa. Ei kaikilla asetuksil
Onko kompura huollettu?
Ilmankuivain ryynit märkiä, jos temppuilee erityisesti talvella. Tee se itse kustannus 20€.
Ilmankuivain ryynit märkiä, jos temppuilee erityisesti talvella. Tee se itse kustannus 20€.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W211 4-Matic Airmatic perä maassa. Ei kaikilla asetuksil
Tuota olen ajatellut että vois kokeilla.. Ryynit kai saa uunittamalla parempaan kuosiin.. Vai myiskö motonet uusia ryynejä tilallesimosami kirjoitti:Onko kompura huollettu?
Ilmankuivain ryynit märkiä, jos temppuilee erityisesti talvella. Tee se itse kustannus 20€.
Kompura on vaihdettu uuteen 4v sitten.
Re: W211 4-Matic Airmatic perä maassa. Ei kaikilla asetuksil
Kyllä, ne ei ole kertakäyttötavaraa. Vaikka kotona sähköuunissa alumiinivuokaan, lämpö vähän reilu sata, ~110 ja pitää sen aikaa että väri muuttuu.zakeboy kirjoitti:Ryynit kai saa uunittamalla parempaan kuosiin..
Ei kyllä ole kallista tavaraa...
S211 320CDI -05
Re: W211 4-Matic Airmatic perä maassa. Ei kaikilla asetuksil
Itse ostin eBaystä uuden kompuran 150 eurolla rahteineen. On kiinalainen, vaikutti ihan laadukkaalta ja toimii hyvin. Wabco olisi ollut kalliimpi. Vanhassa ei kuivain enää toiminut ja paras tehokin oli jo kadonnut, oli ns. hidas. Saahan noihin korjaussarjaa, jossa mm. uusi männänrengas. Jos itse tekee, niin näpertelemällä voi säästää.
Re: W211 4-Matic Airmatic perä maassa. Ei kaikilla asetuksil
Ilmansuodatin samalla
w211 ilmansuodatin kompuran Motonet, WK 32/6 10/8 letkunipat ( on Mann tekemä)( voi tilata noudettavaksi)
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=315" onclick="window.open(this.href);return false;
Kosteuden poistaja
https://www.motonet.fi/fi/tuote/605303/ ... ttava-300g" onclick="window.open(this.href);return false;
Voi hätätilassa kuivata mikrouunissa muutama minuutti, vaikka varmasti uudet on sitten myös puhtaat.
w211 ilmansuodatin kompuran Motonet, WK 32/6 10/8 letkunipat ( on Mann tekemä)( voi tilata noudettavaksi)
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=315" onclick="window.open(this.href);return false;
Kosteuden poistaja
https://www.motonet.fi/fi/tuote/605303/ ... ttava-300g" onclick="window.open(this.href);return false;
Voi hätätilassa kuivata mikrouunissa muutama minuutti, vaikka varmasti uudet on sitten myös puhtaat.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W211 4-Matic Airmatic perä maassa. Ei kaikilla asetuksil
Joo, motonetista näyttäis tarpeelliset löytyvän. Eilen tuossa pihalla availin sisälokarin ja katsoin että siinähän se kompurakin oli näkösällä. Oli sen verran letkua ja johtoa, etten viitsinyt alkaa tuossa kartanolla tuota roppaamaan, kävi mielessä että saanko sitä enää kasattua paikalleen. Olen kyllä rassannut moottorivehkeitä elämäni aikana kohtuu paljon, silti tuli epävarmuus että pitäisköhän tonkia jostain jotkut ohjeet ennenkuin alan irrottelemaan..
Yhä edelleen minua mietityttää se, että miksi ilman pysyy alustassa kun maavara on nostettu ylös?? Comfort asennossa reilussa tunnissa kenttään, maastoasetuksella ei putoa ollenkaan..
Yhä edelleen minua mietityttää se, että miksi ilman pysyy alustassa kun maavara on nostettu ylös?? Comfort asennossa reilussa tunnissa kenttään, maastoasetuksella ei putoa ollenkaan..
Re: W211 4-Matic Airmatic perä maassa. Ei kaikilla asetuksil
pusseissa reikä , menee umpeen kun palje laskostuuu eri kohtaan eri korkeudella. varaudu molempien pussien vaihtoon...
Re: W211 4-Matic Airmatic perä maassa. Ei kaikilla asetuksil
Mahdollisesti joo. Mutta kun maavara on nostettuna, silloinhan pussin pitäisi olla vähiten laskostuneena, kuvittelisin että vuotaisi silloin kaikkein eniten..?epk kirjoitti:pusseissa reikä , menee umpeen kun palje laskostuuu eri kohtaan eri korkeudella. varaudu molempien pussien vaihtoon...
Perhana jos tonne laitattaa >1000€:lla arnottit ja vika ei poistukaan..
epsuiza
juu niin on, mutta reikäinen kohta sopivasti taas ummessa.
ei siinä ole mitään muuta mahdollisuutta jos sulla perä laskee, kuin että ne pussit / lisäsäiliö vuotaa. venttiili pussissa voi kränätä mutta harvinaista. sulla laskee näemmä jo läpi vuoden että en usko jäätymisen vaikuttavan mitään.
ja jos se lisäsäilö vuotaa, on pussikin jo iha valmista kamaa muutenkin että ihan turha säätää lisäsäiliön korjauksen kanssa.
Ja tietysti ensin se kompura huoltaa.
edit, tasonsäädön tankokin voi olla irti poikki mitälie, silloin yleensä laaki ja vainaa.
ei siinä ole mitään muuta mahdollisuutta jos sulla perä laskee, kuin että ne pussit / lisäsäiliö vuotaa. venttiili pussissa voi kränätä mutta harvinaista. sulla laskee näemmä jo läpi vuoden että en usko jäätymisen vaikuttavan mitään.
ja jos se lisäsäilö vuotaa, on pussikin jo iha valmista kamaa muutenkin että ihan turha säätää lisäsäiliön korjauksen kanssa.
Ja tietysti ensin se kompura huoltaa.
edit, tasonsäädön tankokin voi olla irti poikki mitälie, silloin yleensä laaki ja vainaa.
Re: W211 4-Matic Airmatic perä maassa. Ei kaikilla asetuksil
Noita on porukka myös tiivistänyt kemiallisella metallilla, jos siis ylipäätään vuotaa lisäsäiliön liitoksesta. Arvuuttelun sijaan kannattaa tutkia, mistä vuotaa. Laita saippuavettä epäillylle alueelle ja katso kupliiko.
Jos vuotaa lisäilmasäiliön putkesta, se ei välttämättä tarkoita että itse jousipalje olisi vielä tiensä päässä. Tosin tuskin kovin montaa vuotta enää kestää.
Mikään kertomasi oire ei viittaa siihen, että kompuran kuivaimen huolto poistaisi vian. Silti se on suositeltava tehdä.
Jos vuotaa lisäilmasäiliön putkesta, se ei välttämättä tarkoita että itse jousipalje olisi vielä tiensä päässä. Tosin tuskin kovin montaa vuotta enää kestää.
Mikään kertomasi oire ei viittaa siihen, että kompuran kuivaimen huolto poistaisi vian. Silti se on suositeltava tehdä.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Re: W211 4-Matic Airmatic perä maassa. Ei kaikilla asetuksil
Kiitos kommentista. Ymmärtääkseni tuonne lisäilmasäiliön tienoille ei pääse ilman purkuhommia, onko työläs?Tur_o kirjoitti:Noita on porukka myös tiivistänyt kemiallisella metallilla, jos siis ylipäätään vuotaa lisäsäiliön liitoksesta. Arvuuttelun sijaan kannattaa tutkia, mistä vuotaa. Laita saippuavettä epäillylle alueelle ja katso kupliiko.
Jos vuotaa lisäilmasäiliön putkesta, se ei välttämättä tarkoita että itse jousipalje olisi vielä tiensä päässä. Tosin tuskin kovin montaa vuotta enää kestää.
Mikään kertomasi oire ei viittaa siihen, että kompuran kuivaimen huolto poistaisi vian. Silti se on suositeltava tehdä.
Itsellä ei ole käytössä nostureita eikä monttuja, jos ei sitten TI halliin kurvaa..
Re: W211 4-Matic Airmatic perä maassa. Ei kaikilla asetuksil
Ainakin sedanissa on julmetun työläs, jos haluaa siis lisäilmasäiliöt irti. WIS:in suositus on, että pitää purkaa koko kardaani takaa. Kun omaan w211:eeni vaihdettiin Arnottit, tehtiin niin, että tukittiin ne letkut ja jätettiin lisäilmapöntöt sinne.
Muistaakseni korjauksesta on täällä juttua jossain, kantsii etsiä haulla.
Muistaakseni korjauksesta on täällä juttua jossain, kantsii etsiä haulla.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Re: W211 4-Matic Airmatic perä maassa. Ei kaikilla asetuksil
paljos autolla on menty ?
Re: W211 4-Matic Airmatic perä maassa. Ei kaikilla asetuksil
280tkm.epk kirjoitti:paljos autolla on menty ?
Ensimmäisiä kertoja perse ollut tontissa jo jossain <200tkm kohdalla, silloin vain pakkasilla tosin.