W201 lämmityslaitteen moottori

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

W201 lämmityslaitteen moottori

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Elikkäs kaverin 190 w201:stä hajosi tuo lämmityslaitteen puhallin!!!
Taitaa olla heikko paikka mersussa??

Mistä tietää minkä merkkinen puhallin on paikoillaan?
Vai tarviiko ensin purkaa ja sitten vasta rueta kyselemään oikean merkkistä,ku näky ainaki olevan tuolla motonetissä kolmea erimerkkistä puhallinta Bosch/Siemens/Behr????
edesmennyt
W201
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

eiköhän Veholla löydä oikean mallin kun runkonumeron kanssa menet hintaa kyselemään, tietysti voit aina kaivaa vanhan pois.
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

W201 lämmityslaitteen moottori

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Elikkäs Veho ei tiennyt puhaltimen merkkiä???,mutta kysyivät, onko yhdellä vai kahdella siivellä oleva????sen verran sain urkittua,että se on yhdellä siivellä.

Väitti varaosamyyjä ,että muka on kaikki yhteensopivia???
Vähän epäilen tuota kyllä???
edesmennyt
W201
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Venetmäeltä juuri kyselin samaa. Jos on Boschin moottori, siihen voi vaihtaa pelkän irtomoottrin. Muuten pitää ostaa koko paketti. Tais olla 140 euroa koko höskä, ja pelkkä irtomoottori joku 60 euroa. Ja sen moottorin merkin näkee vasta sitten kun ottaa systeemin auki.
230 C 1978
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

W201 lämmityslaitteen moottori

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Sen verran sain katsottua,että pitäis olla yksi siipinen malli ja tarvikeliikkeessä sanottiin ,
että se on BEHR-merkkinen ja hintaa jäi tuolle koko höskälle 118€
edesmennyt
W201
Avatar
Mikkoj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 07.09.2004 00:09
Paikkakunta: Tampere / Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Mikkoj »

Kertokaapas nyt että kun mulla oli siellä Siemens puhallin niin käykö sinne Bosch tilalle? Sama ongelma siis päällä kuin toisellakin Mikolla.
-----------------------------
W201 250D -89
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Mun käsittääkseni puhaltimia ei ole kuin kahdenlaista mallia.
Se tavallinen yhdellä propellilla ja toinen kahdella propellilla ilmastoituun malliin. Bosch/Behr/Siemens what ever brand, kaikki käy keskenään. Boschi taitaa olla ainut joka myy pelkkää runko-osaa, joten siihen pitää se huiskaosa tietenkin ottaa toisesta Boschista.
Pelkkää runko-osan vaihtoon en itse lähtisi, paketin kun joutuu tavalla tai toisella tasapainottamaan.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Mikkoj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 07.09.2004 00:09
Paikkakunta: Tampere / Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Mikkoj »

No mulla on tällähetkellä se puhallin tuolla auton perässä, siinähän sitä pystyis vertaamaan jos olis jokin verrokki. Hyvin muuten pysy lasit kirkkaana ku laitto vaan lämmöt täysille ja kattoluukkua vähän auki. :)

Meinaatko siis että boschia on vaika saada tasapainoon? Ei kai se puhallin edes kovin kovilla kierroksilla pyöri!? eihän sitä mitenkään voi säätää, mulla on se boschin moottori, uuden ku ostin, mutta siinä vaan on akseli et kai se tyrkätään vanhan tilalle..
-----------------------------
W201 250D -89
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Mikkoj kirjoitti:Meinaatko siis että boschia on vaika saada tasapainoon? Ei kai se puhallin edes kovin kovilla kierroksilla pyöri!? eihän sitä mitenkään voi säätää, mulla on se boschin moottori, uuden ku ostin, mutta siinä vaan on akseli et kai se tyrkätään vanhan tilalle..
Muistaakseni boschilaisen siivissä on sellaisia pieniä klipsejä parikolme joilla se paketti on tasapainoon työstetty. Painotuksen tarkkuudesta saati sen tekemisestä en tiedä tuon taivaallista, koska kertahauskana tuotteena olen puhallinta pitänyt, ekologista eli ei, rakennus-sarjat on erikseen. :lol: :oops:

Voisin kuvitella, että maksiminopeudella tasapainoton puhallin "jurnuttaa" eli elämöi tavallista äänekkäämmin, mene ja tiedä sit... :roll:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Timppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Pe 20.06.2003 14:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Vaihdoin joskus pari vuotta sitten W126:n lämmityslaitteen puhaltimen moottorin, se oli Bosch merkkinen ja sain KL:stä erillisen moottorin kohtuuhintaan, oli helppo juttu vaihtaa. Puhallin oli ainakin 126:ssa aika helposti irroitettavissa. Nyt on samansuuntaisia oireita nykyisessä W140:ssä, puhallin pitää pientä vikinää, erityisesti oikealle käännyttäessä :o

Mitenköhän iso operaatio puhallinremppa on tässä mallissa, onko tietoa?
Avatar
Mikkoj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 07.09.2004 00:09
Paikkakunta: Tampere / Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Mikkoj »

Sain purkaamolta vastaavan siemensin puhaltimen ja se on nyt vaihdettuna paikoilleen. Toimii hyvin (toistaiseksi) Ja tuli yli puolet halvemmaks ku uus vastaava (139 KL).

Mikäli oikein ymmärin sekavasta informaatiosta niin erimerkkiset puhaltimet ei välttämättä passaa siihen puhallinkoteloon, vaan parempi on kun laittaa saman puhaltimen tilalle. Itse ajelin autolla pari päivää ilman puhallinta kun odottelin uutta, hyvin ilma kiersi vaikka ei ollu edes kattoluukku auki.
-----------------------------
W201 250D -89
Vastaa Viestiin