W220 AIRMATIC ONGLEMA
W220 AIRMATIC ONGLEMA
Terve ja hyvää uuttavuotta! Oon koittanut foorumia selailla, mutta en ole oikeen saanut varmaa vastausta ongelmaani.
Autona toimii W220 2000vm S500
Huomasin että mersun vänkärin takakulma on ihan kentässä, "Car TOO LOW STOP" tjsp viesti tulee. Sitten painan korkeussäätö, nappia niin menee taas normaaliksi. Mutta kun auto on esim yön yli pihalla, sama kulma taas laskeutuu.
Onko venttiili jumissa vai mikä?
Autona toimii W220 2000vm S500
Huomasin että mersun vänkärin takakulma on ihan kentässä, "Car TOO LOW STOP" tjsp viesti tulee. Sitten painan korkeussäätö, nappia niin menee taas normaaliksi. Mutta kun auto on esim yön yli pihalla, sama kulma taas laskeutuu.
Onko venttiili jumissa vai mikä?
Re: W220 AIRMATIC ONGLEMA
Pussi rikki melko varmasti siltä kulmalta mikä laskee.
Stariin jos saat kiinni niin tietokone kertoo varmaksi.
Stariin jos saat kiinni niin tietokone kertoo varmaksi.
S211 -04 320CDI
"Ei ole olemassa sellaista teknistä ongelmaa, jota ei raakavoima ja tietämättömyys ratkaisisi"
"Ei ole olemassa sellaista teknistä ongelmaa, jota ei raakavoima ja tietämättömyys ratkaisisi"
Re: W220 AIRMATIC ONGLEMA
Kannattaa aluksi huoltaa kompura. Jos järjestelmässä on vettä, jää ventiilit herkästi auki. Ongelmat lisääntyy selvästi, kun pakkaset alkaa.
Silica gelit maksaa muutaman euron, ja ilmansuodatin samalla, 10€.
Sen jälkeen sitten seuraa tilannetta
Silica gelit maksaa muutaman euron, ja ilmansuodatin samalla, 10€.
Sen jälkeen sitten seuraa tilannetta
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W220 AIRMATIC ONGLEMA
Eli siis voin selvitä pelkällä kompuran huollolla?
Re: W220 AIRMATIC ONGLEMA
Ekasta viestistä voi lukea, että nimenomaan ulkona vietetty yö laskee toisen kulman? Jos näin, silloin voi epäillä vettä ja sen jäätymistä.Bible kirjoitti:Eli siis voin selvitä pelkällä kompuran huollolla?
Mutta joka tspauksessa pitää kompura huoltaa, jos edellisestä kerrasta on kulunut 3-4 vuotta.
Voihan olla että on muutakin vikaa, mutta tuolla vian kertomisella en saa muuta arvausta irti.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W220 AIRMATIC ONGLEMA
Joo uudenvuoden aattona oli ulkona +4 astetta ja silloin laski ekan kerran, nyt on keviästi pakkasen puolella ja yhä laskee. Pitänee koittaa välttää ajamista.
Re: W220 AIRMATIC ONGLEMA
Pari päivää auto seisonut pihassa ja pakkasta yli -20, nyt on toinenkin takapuoli tontissa. Kuuluu vissiin asiaan? 

Re: W220 AIRMATIC ONGLEMA
Bible kirjoitti:Pari päivää auto seisonut pihassa, nyt on toinenkin takapuoli tontissa. Kuuluu vissiin asiaan?
Noin se minullakin menee. Oma on s212.
Auton automatiikka pyrkii pitämään etupään vaaterissa. Käyttää sitten painesäiliön ensin loppuun, sitten vähentelee toisen ylhäällä olevan takanurkan painetta, että saadaan etupää taas "arvokkaasti" suoraan.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W220 AIRMATIC ONGLEMA
On se haitekkiä. 

Re: W220 AIRMATIC ONGLEMA
Päteekö tuo myös S211 airmaticiin? Ja pyrkiikö tosiaan pitämään auton normikorkeudessa paineakulla vaikka auto ns. nukkuu, siis ovet lukittuna?simosami kirjoitti:Noin se minullakin menee. Oma on s212. Auton automatiikka pyrkii pitämään etupään vaaterissa. Käyttää sitten painesäiliön ensin loppuun, sitten vähentelee toisen ylhäällä olevan takanurkan painetta, että saadaan etupää taas "arvokkaasti" suoraan.
S211 320CDI -05
Re: W220 AIRMATIC ONGLEMA
Tuo nyt on ihan höpö höpöä. Airmatic ei siirtele ilmanpaineita jousesta toiseen, että saataisiin auto suoraksi.
Airmatic on lepotilassa, kun auto on lukittuna. Se ei siis korjaile itsekseen auton tasoa.
Jos kiinnostaa, miten toi oikeasti toimii, niin täällä on kosolti tietoa: https://w220.ee/Airmatic
Airmatic on lepotilassa, kun auto on lukittuna. Se ei siis korjaile itsekseen auton tasoa.
Jos kiinnostaa, miten toi oikeasti toimii, niin täällä on kosolti tietoa: https://w220.ee/Airmatic
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93