W220 AIRMATIC ONGLEMA

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Bible
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 22.12.2016 14:14

W220 AIRMATIC ONGLEMA

Viesti Kirjoittaja Bible »

Terve ja hyvää uuttavuotta! Oon koittanut foorumia selailla, mutta en ole oikeen saanut varmaa vastausta ongelmaani.

Autona toimii W220 2000vm S500

Huomasin että mersun vänkärin takakulma on ihan kentässä, "Car TOO LOW STOP" tjsp viesti tulee. Sitten painan korkeussäätö, nappia niin menee taas normaaliksi. Mutta kun auto on esim yön yli pihalla, sama kulma taas laskeutuu.

Onko venttiili jumissa vai mikä?
Bible
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 22.12.2016 14:14

Re: W220 AIRMATIC ONGLEMA

Viesti Kirjoittaja Bible »

Ylös
Hegetus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 12.07.2016 19:20
Paikkakunta: Kitee/Joensuu

Re: W220 AIRMATIC ONGLEMA

Viesti Kirjoittaja Hegetus »

Pussi rikki melko varmasti siltä kulmalta mikä laskee.
Stariin jos saat kiinni niin tietokone kertoo varmaksi.
S211 -04 320CDI
"Ei ole olemassa sellaista teknistä ongelmaa, jota ei raakavoima ja tietämättömyys ratkaisisi"
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W220 AIRMATIC ONGLEMA

Viesti Kirjoittaja simosami »

Kannattaa aluksi huoltaa kompura. Jos järjestelmässä on vettä, jää ventiilit herkästi auki. Ongelmat lisääntyy selvästi, kun pakkaset alkaa.
Silica gelit maksaa muutaman euron, ja ilmansuodatin samalla, 10€.
Sen jälkeen sitten seuraa tilannetta
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Bible
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 22.12.2016 14:14

Re: W220 AIRMATIC ONGLEMA

Viesti Kirjoittaja Bible »

Eli siis voin selvitä pelkällä kompuran huollolla?
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W220 AIRMATIC ONGLEMA

Viesti Kirjoittaja simosami »

Bible kirjoitti:Eli siis voin selvitä pelkällä kompuran huollolla?
Ekasta viestistä voi lukea, että nimenomaan ulkona vietetty yö laskee toisen kulman? Jos näin, silloin voi epäillä vettä ja sen jäätymistä.
Mutta joka tspauksessa pitää kompura huoltaa, jos edellisestä kerrasta on kulunut 3-4 vuotta.
Voihan olla että on muutakin vikaa, mutta tuolla vian kertomisella en saa muuta arvausta irti.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Bible
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 22.12.2016 14:14

Re: W220 AIRMATIC ONGLEMA

Viesti Kirjoittaja Bible »

Joo uudenvuoden aattona oli ulkona +4 astetta ja silloin laski ekan kerran, nyt on keviästi pakkasen puolella ja yhä laskee. Pitänee koittaa välttää ajamista.
Bible
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 22.12.2016 14:14

Re: W220 AIRMATIC ONGLEMA

Viesti Kirjoittaja Bible »

Pari päivää auto seisonut pihassa ja pakkasta yli -20, nyt on toinenkin takapuoli tontissa. Kuuluu vissiin asiaan? :D
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W220 AIRMATIC ONGLEMA

Viesti Kirjoittaja simosami »

Bible kirjoitti:Pari päivää auto seisonut pihassa, nyt on toinenkin takapuoli tontissa. Kuuluu vissiin asiaan? :D

Noin se minullakin menee. Oma on s212.
Auton automatiikka pyrkii pitämään etupään vaaterissa. Käyttää sitten painesäiliön ensin loppuun, sitten vähentelee toisen ylhäällä olevan takanurkan painetta, että saadaan etupää taas "arvokkaasti" suoraan.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Bible
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 22.12.2016 14:14

Re: W220 AIRMATIC ONGLEMA

Viesti Kirjoittaja Bible »

On se haitekkiä. :)
OMA648
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ke 27.07.2016 22:53
Paikkakunta: Espoo/ Heinävesi

Re: W220 AIRMATIC ONGLEMA

Viesti Kirjoittaja OMA648 »

simosami kirjoitti:Noin se minullakin menee. Oma on s212. Auton automatiikka pyrkii pitämään etupään vaaterissa. Käyttää sitten painesäiliön ensin loppuun, sitten vähentelee toisen ylhäällä olevan takanurkan painetta, että saadaan etupää taas "arvokkaasti" suoraan.
Päteekö tuo myös S211 airmaticiin? Ja pyrkiikö tosiaan pitämään auton normikorkeudessa paineakulla vaikka auto ns. nukkuu, siis ovet lukittuna?
S211 320CDI -05
Avatar
Tur_o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Ma 15.05.2006 00:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: W220 AIRMATIC ONGLEMA

Viesti Kirjoittaja Tur_o »

Tuo nyt on ihan höpö höpöä. Airmatic ei siirtele ilmanpaineita jousesta toiseen, että saataisiin auto suoraksi.

Airmatic on lepotilassa, kun auto on lukittuna. Se ei siis korjaile itsekseen auton tasoa.

Jos kiinnostaa, miten toi oikeasti toimii, niin täällä on kosolti tietoa: https://w220.ee/Airmatic
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Vastaa Viestiin