Opelien kanssa on tullut hääräiltyä enemmän ja nyt sattui käsiin kulkeutumaan ensimmäinen tähteä kantava kulkine. Tarkoitus olisi saada tästä leppoisa kesäkulkine tuon toisen harrastepelin rinnalle. (Opel - miehellä pitää aina olla varalla yksi toimiva kulkine...

Autohan on on vuoden -91 W124 230E - moottorilla (oliko tyyppi M102?) ja nelivaihteisella manuaalilla.
Historiaa autosta on tiedossa sen verran että 2000 - luvun puolivälissä tuotu Suomeen Saksasta n. 100tkm ajettuna. Sen jälkeen kahdessa omistajalla Suomessa jonka jälkeen jäi seisomaan autokatokseen viideksi vuodeksi. Syy miksi auto oli jäänyt aikanaan seisontaan oli toisen auton hankinta perheeseen sekä mersun käynnistymättömyys. Hetken tuumailun jälkeen viaksi paljastui hapettunut virranjakakan kansi ja uusilla sytytyksen osissa auto hörähtikin iloisesti käyntiin. Alunperin oli tarkoitus hakea auto trailerilla omaan talliin mutta pienen koeajon jälkeen kävin hakemassa siirtokilvet konttorilta ja hurautin mersun kotitalliin jemmaan.
Edellinen omistaja oli alkanut purkamaan sisustaa pesua varten mutta urakka oli jäänyt kesken, kaikki osat kuuleman mukaan pitäisi kuitenkin löytymän laatikoista.
Tähän mennessä on lähinnä tutkailtu osakasaa sekä alettu siivoamaan sisustaa kasausta varten. Muutamiin paikkoihin tuli lisättyä äänieristeeksi STP Blackia.
Helmikuun puolivälissä on mahdollista hakea pitkä leima ja siihen mennessä olisi tarkoitus saada sisusta ja ulkokuori nippuun.
Koska projektkertomus ilman kuvia on tylsää luettavaa, laitetaan kansan nähtäväksi muutama Lumian pilaama ruutu.

Mersu lepopaikallaan odottamassa noutajaa
Tallissa. Kaipaa ehkä jotain liuotintakin pintaan..
Koriltaan onneksi suora ja aika lailla ruosteeton.
Ei sisältäkään pahalta näytä.
Kuskin penkki enne pesua.
Kysymyksiä varmasti tulee eteen jahka alkaa syvällisemmin tutustumaan auton sielunelämään, toivottavasti täältä löytyy hyviä neuvoja myös väärän merkin parissa kasvaneille.
