Tarinointia tuontiautoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tanskaan on sen verran kallista kulkea laivalla niin siltojen käyttö on ihan ok vaihtoehto. Ei juuri lisää matka-aikaa. Näkymien puolesta parhainta on Puttgarden-Rodby -reitin varrella oleva seitsemän tornin Unescon maailmanperintökohde.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Katselin tässä noita.tn62634 kirjoitti:Tanskaan on sen verran kallista kulkea laivalla niin siltojen käyttö on ihan ok vaihtoehto. Ei juuri lisää matka-aikaa. Näkymien puolesta parhainta on Puttgarden-Rodby -reitin varrella oleva seitsemän tornin Unescon maailmanperintökohde.
Hinnat menee suunnilleen näin:
Malmön kautta, Öresund-silta (siltamaksu 48€) ja 1 laiva = 1 tauko, yhdistelmälippu molemmille yhteensä 127€ sivu ja ajoa tulee Tukholma-Rödby 800km
Helsingborgin kautta, 2 laivaa, = 2 taukoa, yhteislippu 112€ ja ajoa 760km, joista eka etappi Helsingborgiin, 560km.
Liput kannattaa ostaa kerralla molemmille väleille, niin hinta on edukkaampi. Edestakaisessa ei näyttänyt olevan suurta eroa.
Matka-ajassa ei liene suuria eroja, kun tämä laiva kulkee päivällä 15min ja yöllä 30min välein. 20min kestää ylitys. Tauko(ja) lienee kuitenkin pidettävä.
Jotain ennakko-osto-ale-hintoja on saatavilla. Ainakin aiemmin jopa Suomalaiset yhtiöt myivät lippuja noihin.
Sitten voi ajaa myös Iso-Beltin sillan yli, mutta se lisää ajomatkaa Saksaan. Hintaa tälle ylitykselle 34€ sivu. Siltojen kautta yhteensä 82€ suunta. Matkaa en laskenut, mutta on pidempi.
.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tuli tämmöinen maksutapa esiin:
Visa /MasterCard kortin Credit puolelle ladataan ylimääräistä plus saldoa, esim 30.000€.
Ja sitten pitää asetella omasta netti pankista ulkomaiden osalta luottokortin ostorajat uusiksi:
Pohjoismaat/Eurooppa/muu maailma.
Sitten pitää laittaa suurin haluttu kertaostos.
Nämä kaikki onnistuu on omassa netttipankissa.
Luottorajan nosto tapahtuu maksamalla sille omalle Visa/Masterkortin tilille haluttu summa.
Tilinumero ja viitenumero on luottokorttilaskussa. Se viitenumero ohjaa rahat juuri sinun tilille.
Se pitää olla, koska se vain se VIITENUMERO on se sinun luottokortin tili. Se on aina joka laskussa sama.
Aikaa siirtoon menee se normi 1-3 pankkipäivää, vaikka luottokortti olisikin omasta pankista. Outoa, kun rahat luottokortin tililtä takaisin omalle tilille siirtyy sekunnissa.
Sen jälkeen ostorajana näkyy esim 30.000€ +3.000€ eli yhteensä 33.000€ ( 3.000€ on tässä sinun oma normaali luottokortin luottraja)
S-pankissa, missä sitä nyt alustavasti testaan, niin suurin ostoraja on 50.000€.
Mutta, onko kukaan testannut käytännössä, ja ostanut auton sillä?
Noin yleensä, debit ei välttämättä toimi aina ulkomailla, kun pitää olla "live yhteys" omaan pankkiin, mutta yllä mainittu tapa pitäisi toimia, kun käytetään credit ominaisuutta.
Olisihan aika huikeeta on PIN numerolla kuitata vaikka 30k€ auto?
Visa /MasterCard kortin Credit puolelle ladataan ylimääräistä plus saldoa, esim 30.000€.
Ja sitten pitää asetella omasta netti pankista ulkomaiden osalta luottokortin ostorajat uusiksi:
Pohjoismaat/Eurooppa/muu maailma.
Sitten pitää laittaa suurin haluttu kertaostos.
Nämä kaikki onnistuu on omassa netttipankissa.
Luottorajan nosto tapahtuu maksamalla sille omalle Visa/Masterkortin tilille haluttu summa.
Tilinumero ja viitenumero on luottokorttilaskussa. Se viitenumero ohjaa rahat juuri sinun tilille.
Se pitää olla, koska se vain se VIITENUMERO on se sinun luottokortin tili. Se on aina joka laskussa sama.
Aikaa siirtoon menee se normi 1-3 pankkipäivää, vaikka luottokortti olisikin omasta pankista. Outoa, kun rahat luottokortin tililtä takaisin omalle tilille siirtyy sekunnissa.
Sen jälkeen ostorajana näkyy esim 30.000€ +3.000€ eli yhteensä 33.000€ ( 3.000€ on tässä sinun oma normaali luottokortin luottraja)
S-pankissa, missä sitä nyt alustavasti testaan, niin suurin ostoraja on 50.000€.
Mutta, onko kukaan testannut käytännössä, ja ostanut auton sillä?
Noin yleensä, debit ei välttämättä toimi aina ulkomailla, kun pitää olla "live yhteys" omaan pankkiin, mutta yllä mainittu tapa pitäisi toimia, kun käytetään credit ominaisuutta.
Olisihan aika huikeeta on PIN numerolla kuitata vaikka 30k€ auto?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kannattaa sitten etukäteen tarkistaa, että myyjälle sopii myydä luottokortilla. Menee nimittäin jonkun verran toimitusmaksuja myyjältä.simosami kirjoitti:Tuli tämmöinen maksutapa esiin:
Visa /MasterCard kortin Credit puolelle ladataan ylimääräistä plus saldoa, esim 30.000€.
Ja sitten pitää asetella omasta netti pankista ulkomaiden osalta luottokortin ostorajat uusiksi:
Pohjoismaat/Eurooppa/muu maailma.
Sitten pitää laittaa suurin haluttu kertaostos.
Nämä kaikki onnistuu on omassa netttipankissa.
Luottorajan nosto tapahtuu maksamalla sille omalle Visa/Masterkortin tilille haluttu summa.
Tilinumero ja viitenumero on luottokorttilaskussa. Se viitenumero ohjaa rahat juuri sinun tilille.
Se pitää olla, koska se vain se VIITENUMERO on se sinun luottokortin tili. Se on aina joka laskussa sama.
Aikaa siirtoon menee se normi 1-3 pankkipäivää, vaikka luottokortti olisikin omasta pankista. Outoa, kun rahat luottokortin tililtä takaisin omalle tilille siirtyy sekunnissa.
Sen jälkeen ostorajana näkyy esim 30.000€ +3.000€ eli yhteensä 33.000€ ( 3.000€ on tässä sinun oma normaali luottokortin luottraja)
S-pankissa, missä sitä nyt alustavasti testaan, niin suurin ostoraja on 50.000€.
Mutta, onko kukaan testannut käytännössä, ja ostanut auton sillä?
Noin yleensä, debit ei välttämättä toimi aina ulkomailla, kun pitää olla "live yhteys" omaan pankkiin, mutta yllä mainittu tapa pitäisi toimia, kun käytetään credit ominaisuutta.
Olisihan aika huikeeta on PIN numerolla kuitata vaikka 30k€ auto?
Ja sitten kannattaa miettiä miten siirtää rahat takaisin omalle tilille, jos kauppa ei jostain syystä toteudukaan. Aika moni pankki nimittäin ottaa sen pari prosenttia aina kun luottokortilta siirretään tilille, vaikkei oltaisikaan luoton puolella.
Eikä siinä yleensä kolmea päivää mene kun siirtää rahat luottotilille, mutta 1-2 voi mennä. Eikä siinä ole mitään outoakaan, jos miettii miten systeemit toimii. (Toki siirto luottotilille olisi mahdollista tehdä myös välittömäksi)
Re: Tarinointia tuontiautoista
Itse asiassa tämä kortilla maksaminen tuli Ruotsista, isosta merkkiliikkeessä.
Tarjosin vaihtoehtoja:
-Käteinen raha, eurot vai kruunut?
-Käydä maksamassa myyjän kanssa paikallisessa pankin konttorissa, ja miten konttori on auki?
Vastaus: tilisiirto tai Visa/Master kortti.
No tilisiirto ottaa sen 1-3 pankkipäivää (kysyin sitä pankista eilen). Kokemus kertoo, että 2 päivää se ottaa, myös Suomessa.
Pika-pankkisiirtoja (ulkomaille) ei ole olemassa Sepa aikakaudella. Kotimaahan saattaa sellainen olla, joillakin pankeilla.
Ja ikäänkuin sopivasti aiheeseen liittyen, tältä viikolla kuultuna, Suomesta.
Asiakas, ulkomaalainen, tuli hakemaan autoa korjaamosta. Rahaa oli taskussa, mutta käteinen ei sitten käynytkään.
Muutosta vanhaan tilanteeseen on siten tulossa. Itse en ole vielä tähän asti, maksanut käteisellä ulkomailla.
Mutta todennäköisesti 90% autoa hakeneista ovat rahat taskussa olleet liikkeellä
@tj86430
Oliko sinulla tarkempaa tietoa tästä luottokortti tillille rahojen siirrosta?
Tarjosin vaihtoehtoja:
-Käteinen raha, eurot vai kruunut?
-Käydä maksamassa myyjän kanssa paikallisessa pankin konttorissa, ja miten konttori on auki?
Vastaus: tilisiirto tai Visa/Master kortti.
No tilisiirto ottaa sen 1-3 pankkipäivää (kysyin sitä pankista eilen). Kokemus kertoo, että 2 päivää se ottaa, myös Suomessa.
Pika-pankkisiirtoja (ulkomaille) ei ole olemassa Sepa aikakaudella. Kotimaahan saattaa sellainen olla, joillakin pankeilla.
Ja ikäänkuin sopivasti aiheeseen liittyen, tältä viikolla kuultuna, Suomesta.
Asiakas, ulkomaalainen, tuli hakemaan autoa korjaamosta. Rahaa oli taskussa, mutta käteinen ei sitten käynytkään.
Muutosta vanhaan tilanteeseen on siten tulossa. Itse en ole vielä tähän asti, maksanut käteisellä ulkomailla.
Mutta todennäköisesti 90% autoa hakeneista ovat rahat taskussa olleet liikkeellä
@tj86430
Oliko sinulla tarkempaa tietoa tästä luottokortti tillille rahojen siirrosta?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Vähän yksinkertaistettunahan se menee niin, että pankilla on yksi tili johon maksut tulevat. Ne käsitellään yöajona, jolloin viitenumeron perusteella hyvitetään asiakkaiden luottotilejä. Sitten vähän luottoreskontrasta riippuen tuo hyvitys voi olla reaaliaikainen, tai myöskin eräajo. Oikein huonossa tapauksessa tulevien maksujen käsittely tapahtuu 1. yönä ja luottoreskontran hyvitysten käsittely sitten seuraavana yönä. Tästä voi tulla pahimmillaan kaksi pankkipäivää. Veikkaisin kuitenkin, että yhdellä selvitään usemmissa pankeissa.simosami kirjoitti: Oliko sinulla tarkempaa tietoa tästä luottokortti tillille rahojen siirrosta?
Sitten jos kyseessä olisi esim. asuntolaina, jolla on oma tili peruspankkijärjestelmässä, menisivät saman pankin maksut suoraan kohdetilille, jolloin myös luottosaldo päivittyisi saman tien. Korttiluotoilla ei vaan yleensä ole omaa peruspankkijärjestelmän tiliä, vaan tosiaan yksi yhteinen tili, josta maksut kohdistetaan viitenumeron perusteella. Tämä viitenumeron perusteella kohdistaminen ja luottotilin hyvittäminen luottoreskontrassa voitaisiin varmasti toteuttaa myös reaaliaikaisesti, mutta siihen ei ole mitään tarvetta. Tilanteita, joissa asiakkaat siirtävät rahaa luottotililleen "luottorajan kasvattamiseksi" on hyvin harvoin.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mulla on se Brobizz-lähetin Juutinrauman sillalle, jolla hinta on 22 euroa (toki vuosimaksu menee). Tällöin Iso-Beltin kautta ajaessa hinta on 22+34=56 euroa. Ajoa tulee vähän toista sataa kilometriä lisää, jos ajatelaan, että mentäisiin Hampuriin kumpaa tahansa kautta verrattuna siihen että tulisi Rodbysta Puttgardeniin laivalla.simosami kirjoitti:Katselin tässä noita.tn62634 kirjoitti:Tanskaan on sen verran kallista kulkea laivalla niin siltojen käyttö on ihan ok vaihtoehto. Ei juuri lisää matka-aikaa. Näkymien puolesta parhainta on Puttgarden-Rodby -reitin varrella oleva seitsemän tornin Unescon maailmanperintökohde.
Hinnat menee suunnilleen näin:
Malmön kautta, Öresund-silta (siltamaksu 48€) ja 1 laiva = 1 tauko, yhdistelmälippu molemmille yhteensä 127€ sivu ja ajoa tulee Tukholma-Rödby 800km
Helsingborgin kautta, 2 laivaa, = 2 taukoa, yhteislippu 112€ ja ajoa 760km, joista eka etappi Helsingborgiin, 560km.
Liput kannattaa ostaa kerralla molemmille väleille, niin hinta on edukkaampi. Edestakaisessa ei näyttänyt olevan suurta eroa.
Matka-ajassa ei liene suuria eroja, kun tämä laiva kulkee päivällä 15min ja yöllä 30min välein. 20min kestää ylitys. Tauko(ja) lienee kuitenkin pidettävä.
Jotain ennakko-osto-ale-hintoja on saatavilla. Ainakin aiemmin jopa Suomalaiset yhtiöt myivät lippuja noihin.
Sitten voi ajaa myös Iso-Beltin sillan yli, mutta se lisää ajomatkaa Saksaan. Hintaa tälle ylitykselle 34€ sivu. Siltojen kautta yhteensä 82€ suunta. Matkaa en laskenut, mutta on pidempi.
.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tällä tuontialalla on niin paljon yrittäjiä, mutta mitä luulette, vieläkö olisi sellaiselle palvelulle kysyntää, että voisi ihan Suomesta asti lähteä auton ostamaan ja ottaa tarvittaessa auton ostajan kaveriksikin ja hoitaa kaiken avaimet käteen periaatteella?
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mitä lisäarvoa matka suomesta saksaan ja saksasta suomeen tarjoaa esim http://www.finnservice.de/" onclick="window.open(this.href);return false; palveluun?tn62634 kirjoitti:Tällä tuontialalla on niin paljon yrittäjiä, mutta mitä luulette, vieläkö olisi sellaiselle palvelulle kysyntää, että voisi ihan Suomesta asti lähteä auton ostamaan ja ottaa tarvittaessa auton ostajan kaveriksikin ja hoitaa kaiken avaimet käteen periaatteella?
Saattamisen saksan läpi suomeen, mutta hintaa palvelulle tullee niin että onko hommassa oikeasti järkeä?
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ehkei paljoa, mutta kaikilla ei ole aikaa lähteä sitä autoa Suomeen hakemaan tai taitoa tuoda autoa Saksasta Suomeen ym.taky kirjoitti:Mitä lisäarvoa matka suomesta saksaan ja saksasta suomeen tarjoaa esim http://www.finnservice.de/" onclick="window.open(this.href);return false; palveluun?tn62634 kirjoitti:Tällä tuontialalla on niin paljon yrittäjiä, mutta mitä luulette, vieläkö olisi sellaiselle palvelulle kysyntää, että voisi ihan Suomesta asti lähteä auton ostamaan ja ottaa tarvittaessa auton ostajan kaveriksikin ja hoitaa kaiken avaimet käteen periaatteella?
Saattamisen saksan läpi suomeen, mutta hintaa palvelulle tullee niin että onko hommassa oikeasti järkeä?
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Tarinointia tuontiautoista
Olisi, mäkin voin tarvita sellaista jossain vaiheessa. Oli sulla moista palvelua silloin tai ei, niin mielelläni juttelen sun kanssa silloin ja kirkastan muutaman käytännön asian, jos siis sopii.tn62634 kirjoitti:Tällä tuontialalla on niin paljon yrittäjiä, mutta mitä luulette, vieläkö olisi sellaiselle palvelulle kysyntää, että voisi ihan Suomesta asti lähteä auton ostamaan ja ottaa tarvittaessa auton ostajan kaveriksikin ja hoitaa kaiken avaimet käteen periaatteella?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tuohan on aina simppeliä "kun tietää mitä ostaa". Eli toisinsanoen ostaa merkkiliikeestä takuullisen auton etukäteen ja käy sen kipasemassa kotio. Pyytää vain myyjää hoitamaan paperihommat valmiiksi. Ottavat paperitöistä maksun tai ovat ottamatta, mutta ymmärtääkseni yleensä palvelu Mersun liikkeissä on "avaimet käteen".
Sittenhän se autonhaku menee mutkikkaaksi kun lähtee paikanpäälle etsimään sitä rahanippu taskussa, luottaen siihen että ehkä joku niistä etukäteen katselluista tarttuisi kotiin asti. Silloin vois olla jonkulainen matkakumppani tarpeen ja mielellään aikaa ja rahaa sekä vähän ammattitaitoa etsiä se ehjä auto.
Sittenhän se autonhaku menee mutkikkaaksi kun lähtee paikanpäälle etsimään sitä rahanippu taskussa, luottaen siihen että ehkä joku niistä etukäteen katselluista tarttuisi kotiin asti. Silloin vois olla jonkulainen matkakumppani tarpeen ja mielellään aikaa ja rahaa sekä vähän ammattitaitoa etsiä se ehjä auto.
S212 250CDI
Re: Tarinointia tuontiautoista
Minulle tuli uutena Junge Stern autojen ostamiseen liittyen, että ostopäätöksen jälkeen maksat tilisiirtona Saksaan, johon menee siis 1-3 pankkipäivää. Mutta, että sen jälkeen auton luovutus tarvii vielä 7-14 päivää, ennenkuin on haettavissa.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei tuo ole mikään yleispätevä. Jos auto on ehtinyt käydä kaikki normaalit huollot ja ehostukset jotka myyntiin tulevalle autolle tehdään, sen kyllä pitäisi olla luovutettavissa aika lailla heti kun rahat on myyjällä. Tietysti jos myyjä kilvittää sen valmiiksi, siihen pitää varata ehkä yksi päivä, mutta tuskin enempää.simosami kirjoitti:Minulle tuli uutena Junge Stern autojen ostamiseen liittyen, että ostopäätöksen jälkeen maksat tilisiirtona Saksaan, johon menee siis 1-3 pankkipäivää. Mutta, että sen jälkeen auton luovutus tarvii vielä 7-14 päivää, ennenkuin on haettavissa.
Re: Tarinointia tuontiautoista
On selvä, että täällä foorumilla on valveutunutta väkeä, mutta Suomessa on vielä paljon ihmisiä, jotka eivät puhu sanaakaan rallienglantia tai osaa esiintyä Frankfurter Kreuzissa tai Straße des 17. Junin liikenneympyröissä. Aika monelle on yhä kynnys liikkua maailmalla ja puhua kieliä. Kunnioitan suuresti heitä, jotka seikkailivat Saksassa 80-luvulla Escorteilla karttojen varassa.
Sen auton oston saa kuulostamaan helpolta, mutta on siinä jonkun verran hommaa kunnes auto on FIN-kilpien välissä kotipihassa. Ja jos sen saa yhdistettyä pikku lomaan ja ostettua esim. 72 tölkkiä Lapin Kultaa 22 eurolla niin mikäs sen mukavampaa.
Sen auton oston saa kuulostamaan helpolta, mutta on siinä jonkun verran hommaa kunnes auto on FIN-kilpien välissä kotipihassa. Ja jos sen saa yhdistettyä pikku lomaan ja ostettua esim. 72 tölkkiä Lapin Kultaa 22 eurolla niin mikäs sen mukavampaa.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Onko kukaan päässyt jyvälle tästä uudesta tavasta liisata auto.
Tullista kysyin, mutta olivat siellä iltapäivälehtien juttujen varassa.
http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/4 ... i-maserati" onclick="window.open(this.href);return false;
Tullista kysyin, mutta olivat siellä iltapäivälehtien juttujen varassa.
http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/4 ... i-maserati" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tämä tuli esiin reilu vuosi sitten, kun olin itse ostoksilla. 2 eri mersuliikkeestä kysyin, ja molemmissa vastattiin: 2viikkoa. Hyvällä tuurilla viikossa olisi noudettavissa.tj86430 kirjoitti:Ei tuo ole mikään yleispätevä. Jos auto on ehtinyt käydä kaikki normaalit huollot ja ehostukset jotka myyntiin tulevalle autolle tehdään, sen kyllä pitäisi olla luovutettavissa aika lailla heti kun rahat on myyjällä. Tietysti jos myyjä kilvittää sen valmiiksi, siihen pitää varata ehkä yksi päivä, mutta tuskin enempää.simosami kirjoitti:Minulle tuli uutena Junge Stern autojen ostamiseen liittyen, että ostopäätöksen jälkeen maksat tilisiirtona Saksaan, johon menee siis 1-3 pankkipäivää. Mutta, että sen jälkeen auton luovutus tarvii vielä 7-14 päivää, ennenkuin on haettavissa.
Toisessa paikassa ajoin auton. Oli siis ainakin ajokunnossa.
Jotenkin luulisin, että liittyy Junge Stern luovutushuollosta ja sen lopputarkastuksessa. Sillä on ymmärtääkseni jokin määräaika, ettei se saa olla tiettyä aikaa vanhempi?
Aikaisemmin on onnistunut samana päivänä, kun rahat olivat myyjän tilillä.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kuka osaa vastata:
- Ostan henkilöauton Saksasta firmalle.
- Auton myyjä tarjoaa autoa nettohintaan ts. ilman alvia.
- Kirjanpitäjän mukaan en pysty vähentämään alvia verotuksessa, autosta tehdään poistoja 25% / vuosi
- Alv Saksassa 19% ja Suomessa 24%.
- Tällöin mun kannattaa ostaa auto Saksasta verollisena, koska kuitenkin joudun maksamaan alvin johonkin ja Saksassa se on halvempi?
- Ostan henkilöauton Saksasta firmalle.
- Auton myyjä tarjoaa autoa nettohintaan ts. ilman alvia.
- Kirjanpitäjän mukaan en pysty vähentämään alvia verotuksessa, autosta tehdään poistoja 25% / vuosi
- Alv Saksassa 19% ja Suomessa 24%.
- Tällöin mun kannattaa ostaa auto Saksasta verollisena, koska kuitenkin joudun maksamaan alvin johonkin ja Saksassa se on halvempi?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: Tarinointia tuontiautoista
Et saakkaan vähentää alvia jos erehdyt sen maksamaan (auton hinnassa). ostat sen auton alv.0 ja et maksa alvia mihinkään. ilmoitat sen tosin suomessa 24% mukaan, mutta saat sen samantein vähentää.Bercedes Menz kirjoitti:Kuka osaa vastata:
- Ostan henkilöauton Saksasta firmalle.
- Auton myyjä tarjoaa autoa nettohintaan ts. ilman alvia.
- Kirjanpitäjän mukaan en pysty vähentämään alvia verotuksessa, autosta tehdään poistoja 25% / vuosi
- Alv Saksassa 19% ja Suomessa 24%.
- Tällöin mun kannattaa ostaa auto Saksasta verollisena, koska kuitenkin joudun maksamaan alvin johonkin ja Saksassa se on halvempi?
2007 R 320cdi
Re: Tarinointia tuontiautoista
Nykyään menee niin, että Saksan myyjä pidättää sen Saksan alvin niin kauan itsellään, kunnes lähetät Suomeen rekisteröinnistä kopion Saksaan myyjälle. Sitten myyjä tilittää sen summan sinulle Suomeen.Bercedes Menz kirjoitti:Kuka osaa vastata:
- Ostan henkilöauton Saksasta firmalle.
- Auton myyjä tarjoaa autoa nettohintaan ts. ilman alvia.
- Kirjanpitäjän mukaan en pysty vähentämään alvia verotuksessa, autosta tehdään poistoja 25% / vuosi
- Alv Saksassa 19% ja Suomessa 24%.
- Tällöin mun kannattaa ostaa auto Saksasta verollisena, koska kuitenkin joudun maksamaan alvin johonkin ja Saksassa se on halvempi?
Menee siis minimissään varmaan kuukausi (tai kaksi), että on Suomen kilvissä, ja rahat sinun firman tilillä.
Tarvii siis firman Suomessa, joilla on alv-numero Suomessa. (ja tuore kaupparekisteri ote mukana Saksassa)
Yksityisen kannattaa tehdä juuri noin, että maksaa alvin sinne Saksaan. Eroa alvissa on se 5%. Saksan eduksi. Jää se raha siis Saksaan. Sekin summa on siten pois valtionvarainministerin pohjattomasta lompakosta.
Firmat ostaa/voi ostaa 0% alvilla, ja sitten nettiautossa näkyy: alv-vähennys kelpoinen.
Hyödyttää Suomalaista firmalle autoa ostavaa, jos tulee siis työkaluksi.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Tarinointia tuontiautoista
Konsultin henkilöauto ei taida olla verottajan mielestä työkalu eli ei voi vähentää alvia?simosami kirjoitti:Nykyään menee niin, että Saksan myyjä pidättää sen Saksan alvin niin kauan itsellään, kunnes lähetät Suomeen rekisteröinnistä kopion Saksaan myyjälle. Sitten myyjä tilittää sen summan sinulle Suomeen.Bercedes Menz kirjoitti:Kuka osaa vastata:
- Ostan henkilöauton Saksasta firmalle.
- Auton myyjä tarjoaa autoa nettohintaan ts. ilman alvia.
- Kirjanpitäjän mukaan en pysty vähentämään alvia verotuksessa, autosta tehdään poistoja 25% / vuosi
- Alv Saksassa 19% ja Suomessa 24%.
- Tällöin mun kannattaa ostaa auto Saksasta verollisena, koska kuitenkin joudun maksamaan alvin johonkin ja Saksassa se on halvempi?
Menee siis minimissään varmaan kuukausi (tai kaksi), että on Suomen kilvissä, ja rahat sinun firman tilillä.
Tarvii siis firman Suomessa, joilla on alv-numero Suomessa. (ja tuore kaupparekisteri ote mukana Saksassa)
Yksityisen kannattaa tehdä juuri noin, että maksaa alvin sinne Saksaan. Eroa alvissa on se 5%. Saksan eduksi. Jää se raha siis Saksaan. Sekin summa on siten pois valtionvarainministerin pohjattomasta lompakosta.
Firmat ostaa/voi ostaa 0% alvilla, ja sitten nettiautossa näkyy: alv-vähennys kelpoinen.
Hyödyttää Suomalaista firmalle autoa ostavaa, jos tulee siis työkaluksi.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Tarinointia tuontiautoista
Alv vähennysoikeus on olemassa, myös konsultille. Lihavalla alla poikkeukset.Bercedes Menz kirjoitti:Konsultin henkilöauto ei taida olla verottajan mielestä työkalu eli ei voi vähentää alvia?simosami kirjoitti:Nykyään menee niin, että Saksan myyjä pidättää sen Saksan alvin niin kauan itsellään, kunnes lähetät Suomeen rekisteröinnistä kopion Saksaan myyjälle. Sitten myyjä tilittää sen summan sinulle Suomeen.Bercedes Menz kirjoitti:Kuka osaa vastata:
- Ostan henkilöauton Saksasta firmalle.
- Auton myyjä tarjoaa autoa nettohintaan ts. ilman alvia.
- Kirjanpitäjän mukaan en pysty vähentämään alvia verotuksessa, autosta tehdään poistoja 25% / vuosi
- Alv Saksassa 19% ja Suomessa 24%.
- Tällöin mun kannattaa ostaa auto Saksasta verollisena, koska kuitenkin joudun maksamaan alvin johonkin ja Saksassa se on halvempi?
Menee siis minimissään varmaan kuukausi (tai kaksi), että on Suomen kilvissä, ja rahat sinun firman tilillä.
Tarvii siis firman Suomessa, joilla on alv-numero Suomessa. (ja tuore kaupparekisteri ote mukana Saksassa)
Yksityisen kannattaa tehdä juuri noin, että maksaa alvin sinne Saksaan. Eroa alvissa on se 5%. Saksan eduksi. Jää se raha siis Saksaan. Sekin summa on siten pois valtionvarainministerin pohjattomasta lompakosta.
Firmat ostaa/voi ostaa 0% alvilla, ja sitten nettiautossa näkyy: alv-vähennys kelpoinen.
Hyödyttää Suomalaista firmalle autoa ostavaa, jos tulee siis työkaluksi.
Esimerkiksi voisi ottaa kaikki tuhannet firmojen pakut (joissa on monesti näkyvillä firman logo), niin niillähän ei saa ajaa yksityisajoja sitten metriäkään. Ja näihän ei tietysti tapahdukaan? (Parkkipaikat on täynnä noita pakuja, ihan sama mitkä esim. koira/kissa messut on kyseessä, kukaan ei oikeasti valvo)
Lainaus:
"Yrityksemme harjoittaa arvonlisäverovelvollista liiketoimintaa ja se on merkitty arvonlisäverorekisteriin. Yrityksemme on hankkinut henkilöauton, joka tulee työsuhdeautoksi yhdelle työntekijälle. Työntekijä käyttää autoa sekä yksityisajoihin että työajoihin. Voiko yrityksemme vähentää auton hankintaan sisältyvän arvonlisäveron tai esimerkiksi auton polttoaineisiin sisältyvät arvonlisäverot?
Vastaus:
Ei voi. Arvonlisäverolaissa on säädetty henkilöautojen kohdalta arvonlisäveron vähennysoikeuden rajoitus.
Pääsääntö siis on, että henkilöauton hankintahintaan sisältyvää arvonlisäveroa tai esimerkiksi auton käyttökustannuksiin sisältyvää arvonlisäveroa ei saa vähentää.
Pääsääntöön on kuitenkin poikkeus. Rajoitus ei koske henkilöautoa, joka on hankittu myytäväksi, vuokrattavaksi taikka käytettäväksi ammattimaiseen henkilökuljetukseen tai ajo-opetukseen, eikä henkilöautoa, joka on hankittu yksinomaan vähennykseen oikeuttavaan käyttöön.
Mikäli henkilöautoa pidetään yksinomaan vähennykseen oikeuttavassa käytössä, sillä ajetaan esimerkiksi yksinomaan elinkeinotoiminnan ajoja, auton hankintahintaan, leasingvuokriin ja käyttökustannuksiin sisältyvä arvonlisävero on vähennyskelpoinen.
Kuitenkin mikäli auto on työntekijällä työsuhdekäytössä, niin työntekijän vähäinenkin yksityisajon osuus estää kokonaisuudessaan arvonlisäveron vähennyskelpoisuuden kaikkiin autoon liittyvistä hankinnoista."
------
Leasing autoissa on ilmeisestikin vielä ylläolevaan, poikkeus: vuokrat voi ilmeisesti aina vähentää, myös työsuhde autoista. Tätä en ole tarkastanut.
------
https://www.veronmaksajat.fi/ajankohtai ... lisaveron/" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kyllä siinä Junge Sternen,luovutuksessa menee helposti 3-5 työpäivää 6 JS autoa ostettu.Pitää ottaa huomioon että iso MB-liike myy satoja autoja viikossa,elkä niillä ole niin kiire juuri sinun autoa toimittaa,auto yleensä huolletaan ja puunataan viimeisen päälle ja ajetaan sisälle myymälään,paraati paikalle ja antavat mielellään koulutuksen autoon.tj86430 kirjoitti:Ei tuo ole mikään yleispätevä. Jos auto on ehtinyt käydä kaikki normaalit huollot ja ehostukset jotka myyntiin tulevalle autolle tehdään, sen kyllä pitäisi olla luovutettavissa aika lailla heti kun rahat on myyjällä. Tietysti jos myyjä kilvittää sen valmiiksi, siihen pitää varata ehkä yksi päivä, mutta tuskin enempää.simosami kirjoitti:Minulle tuli uutena Junge Stern autojen ostamiseen liittyen, että ostopäätöksen jälkeen maksat tilisiirtona Saksaan, johon menee siis 1-3 pankkipäivää. Mutta, että sen jälkeen auton luovutus tarvii vielä 7-14 päivää, ennenkuin on haettavissa.
Haettiin aikoinaan ensimmäistä E-350 ja kaveri sanoi ettei me mitään koulutusta autoon tarvita,lähettiin palautetaan vuokraautoa ja ihmettelin miten se kaveri ei tule sen auton kanssa myymälästä,ei löytänyt vaihekeppiä.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Tarinointia tuontiautoista
Joku teistä on varmaan tuonut auton Hollannista. Mitkä on suurimmat erot verrattuna Saksasta tuomiseen?
E350CDI&A180CDI
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei mitään eroa Saksaan verrattuna,olen ostanut sieltä matkailuauton. Belcar auttaa jos tarvitset apua ostoon,hoitaa kaikki kauppaan liittyvät,jos löydät sieltä mieleisen auton.ssuvik kirjoitti:Joku teistä on varmaan tuonut auton Hollannista. Mitkä on suurimmat erot verrattuna Saksasta tuomiseen?
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Tarinointia tuontiautoista
Itse olen sinne menossa, eli hoidan kaupat itse. Lähinnä mietin että onko kilpihommelit samanlaiset kuin Saksassa? Toki paikallinen myyjä siellä varmaan jeesaisi, ainakin Saksassa on aina näin mennyt. Ja siis Stuttgartiin on lento, Mobilessa vaan tulee välillä vastaan hyviä vaihtoehtoja Hollannistakin.jussilampi kirjoitti:Ei mitään eroa Saksaan verrattuna,olen ostanut sieltä matkailuauton. Belcar auttaa jos tarvitset apua ostoon,hoitaa kaikki kauppaan liittyvät,jos löydät sieltä mieleisen auton.ssuvik kirjoitti:Joku teistä on varmaan tuonut auton Hollannista. Mitkä on suurimmat erot verrattuna Saksasta tuomiseen?
E: Vai tarkoititko että Belcarilla on joku agentti Hollannissa, joka astuisi kuvaan vasta itse kaupantekovaiheessa?
E350CDI&A180CDI
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Tarinointia tuontiautoista
Varmaan sieltä saa siirtokilvet,että voi ajella pois. Mulla koekilvillä ajettiin auto laivaan,ja tuli rahtina Ouluun.ssuvik kirjoitti:Itse olen sinne menossa, eli hoidan kaupat itse. Lähinnä mietin että onko kilpihommelit samanlaiset kuin Saksassa? Toki paikallinen myyjä siellä varmaan jeesaisi, ainakin Saksassa on aina näin mennyt. Ja siis Stuttgartiin on lento, Mobilessa vaan tulee välillä vastaan hyviä vaihtoehtoja Hollannistakin.jussilampi kirjoitti:Ei mitään eroa Saksaan verrattuna,olen ostanut sieltä matkailuauton. Belcar auttaa jos tarvitset apua ostoon,hoitaa kaikki kauppaan liittyvät,jos löydät sieltä mieleisen auton.ssuvik kirjoitti:Joku teistä on varmaan tuonut auton Hollannista. Mitkä on suurimmat erot verrattuna Saksasta tuomiseen?
E: Vai tarkoititko että Belcarilla on joku agentti Hollannissa, joka astuisi kuvaan vasta itse kaupantekovaiheessa?
Belgar toimi vaan tulkkina ja hoiti kaupan,laskutti 400 euroa,ostin auton pelkkien kuvien perusteella. Ja ihme kyllä auto oli erinomainen.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Tarinointia tuontiautoista
Minulle ehdottivat juuri tällaista 6 päivän noutoaikaa Daimlerin myymälässä n. 1,5 vuotta sitten, vaikka maksoin käteisellä. Sanoin että olen lähdössä kotiin 3 päivän kuluttua.simosami kirjoitti:Minulle tuli uutena Junge Stern autojen ostamiseen liittyen, että ostopäätöksen jälkeen maksat tilisiirtona Saksaan, johon menee siis 1-3 pankkipäivää. Mutta, että sen jälkeen auton luovutus tarvii vielä 7-14 päivää, ennenkuin on haettavissa.
Myyjä otti pari puhelua ja sen jälkeen kertoi että kolmessa päivässä saadaan auto kuntoon. Taidettiin laittaa jonon ohi.
Auto oli kylläkin jo valmiiksi aivan tiptop sekä ulkoa että sisältä. Olivat tehneet huollon ja vaihtaneet 2 kpl renkaita tuossa kolmen päivän aikana.
W204 aut. 180 cdi T 2012
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kaksi kertaa olen mennyt hakemaan autoa vähän etuajassa niin, että se on ollut pesussa. Tämä ilmeisesti tehdään juuri vähän ennen kuin auto on tarkoitus hakea. Bielefeldin Mercedekseltä ostin niin Mersun, että huolsivat seuraavaksi päiväksi. Muutenkin siellä on ollut paras palvelu tähän saakka.
Mutta nykyään ostan niin, että auto on valmiina, kun menen liikkeeseen. Ei tarvi kuin 15-30 minuuttia asiointiin (jos on ehditty pestä).
Mutta nykyään ostan niin, että auto on valmiina, kun menen liikkeeseen. Ei tarvi kuin 15-30 minuuttia asiointiin (jos on ehditty pestä).
Re: Tarinointia tuontiautoista
Soitin tänään verohallintoon ja kysyin oikaisuvaatimuksistani, kun ovat olleet jo yli vuoden käsittelyssä. Vastaus oli etteivät juuri nyt tee niille mitään. Wtf?