Matka siis tyssäsi moottoritien poskeen. Potilas olisi siis vm. 2004 270 cdi moottorilla varustettu s211, n. 300 tkm. Ennen matkan teon loppumista ajossa tuntui pari kevyttä nykäisyä, aivan kuin löpö olisi loppunut. Muutama sekuntti tämän jälkeen alkoi kuulumaan läpsyttävä ääni, kuin puhjenneesta renkaasta. Ainoa vain, ettei ääni hävinnyt vauhdin loppuessa.
Sammutin auton ja starttasin uudemman kerran. Se lähti kyllä normaalisti käyntiin, mutta vajailla pytyillä. Moottorista kuului meko kova tsutsuttava ääni. Jostain siis puristukset pääsee vuotamaa ulos. Mitään vikavaloja tms. auto ei sytyttänyt.
Soittaako em. viat kenekään kelloja? Mikä olisi todennäköisin syy moiselle ja mihin jumppaan tässä pitäisi alkaa henkisesti varautumaan?
270 CDI. Matkan tyssäys ja suhina
-
- Sisäänajossa
Re: 270 CDI. Matkan tyssäys ja suhina
Suutin lensi tai hehku paikaltaan..tai pelkästään sitten korkkasi suuttimen pohjatiiviste....
Kerran irroittelin hehkua 250 monivenasta ja olevinaan katkesi ja jätin se siihen ja ajossa olikin lentänyt paikaltaan eli oli karstassa vaan varrestaan..kierre oli ehjä eli uutta vaan siihen .
Kerran irroittelin hehkua 250 monivenasta ja olevinaan katkesi ja jätin se siihen ja ajossa olikin lentänyt paikaltaan eli oli karstassa vaan varrestaan..kierre oli ehjä eli uutta vaan siihen .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
No niin. Tämä tapaus selvisi. Tosiaan 1. sylinterin hehkuhan sieltä oli pompannut irti. Aikaisemminkin selkeästi ollut samaa ongelmaa, kun hehku oli kuulema ollut kiinni kemiallisella metallilla Mielenkiintoisen tästä asiasta tekee se, että kävin itse vaihdattamassa vajaa vuosi takaperin hehkut ihan Veholla. Voi olla, että oli viimeinen huolto minun autoilleni tuossa osoitteessa...
No tuossa kannattaisi jo hivenen tehdä reklamaatiota VEHOn suuntaan...Dr. Diablo kirjoitti:No niin. Tämä tapaus selvisi. Tosiaan 1. sylinterin hehkuhan sieltä oli pompannut irti. Aikaisemminkin selkeästi ollut samaa ongelmaa, kun hehku oli kuulema ollut kiinni kemiallisella metallilla Mielenkiintoisen tästä asiasta tekee se, että kävin itse vaihdattamassa vajaa vuosi takaperin hehkut ihan Veholla. Voi olla, että oli viimeinen huolto minun autoilleni tuossa osoitteessa...
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Kannattaa kysellä takuun perään jos alle vuosi sitten vaihdettu kaikki hehkut ja kuitti siitä, eikä mainintaa että jouduttu sepittämään liimalla.
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
Jep. Kuitti on tallessa eikä siinä ollut mainintaa hehkun liimailusta. Ainoastaan kuparitahna oli laskutettu erikseen. Pitää kyllä laitta asiasta tiedustelua / reklamaatiota veholle. Kaikkiaan aika erikoinen juttu..