Terve. Vuosia on tullu foorumia selailtua ja nyt vasta sain kirjauduttua elikkä yrittäny saaha tuosta vm04 w211 staarilla (c3) napattua turvavyö piipparia ja parkkitutkia pois päältä,mutta ei onnistu,aina ne menee takasi päälle,tarviikos tässä olla tuota vediaamoa?ja oikiastaan miettiny sitäki ku en kauaa oo tuon staarin kans värkänny enkä mitään näitten koneitten päälle ymmärrä muutenkaan niin mitä eroa on dassilla ja xentryllä? Moni varmaan nauraa jo sielä partaan mutta kysyä pitää ku ei näistä mitään ymmärrä kiitos etukäteen jos joku viihtii vastaamaan
DAS on vanhoille ja Xentry uudemmille. W204 ainakin käyttää jo Xentryä, W211 DASsia. Muuten en osaa vastata kysymyksiin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Jaakobbi kirjoitti:Taitaa jälleen olla salaista tietoa tämä.
Sulla on varmaan konella das simulation sieltä kaivamaan, niin ei tee autolle vahinkoa. Sieltä on helpoin opetella. Noissa kun sattuu olemann eri paikoissa nuo jutut riippuen vm ja varustuksesta.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Löytyskö tuolta apua (en tosin ymmärrä miksi noita ottaa pois käytöstä)? Jossain neuvottiin tiputtamaan hälytysääni 0%:tiin, eli varoitusvalot toimii mutta kilkutus/piippaus puuttuu.
On the W211 the version coding in the instrument cluster is not country specific. You enter the cluster via SDS, select control unit adaptations, version coding and then there is a option for the seatbelt reminder. Before any changes are made, it reminds you that this can only be performed at the clients request. You set it to not active and hit F5 to xfer the coding.... Then F2 to confirm the changes, F1 to exit the cluster and then switch off the ignition and disconnect.... That is it. Mine no longer chimes or shows the reminder light in the cluster.
Minulla on otettu se turvavyö-pimputin pois käytöstä. Nyt taulussa palaa vain punainen valo muistuttamassa turvavyöstä ja se kyllä riittää ainakin omalla kohdalla kytkemään turvavyön.
Poistaminen meni muistaakseni juuri tuolla kaavalla mitä Mihkaili tuossa edellä kuvasi ja staari valitti kovasti että näin ei saisi tehdä liikenneturvallisuuden nimissä.
En missään tapauksessa kannata ilman turvavyötä ajamista liikenteessä. Käyttäjätyytyväisyyttä se ainakin paransi paljon lyhyissä siirtymisissä tontilla rakennusten välillä matkan kestäessä suuntaansa reilusti alle minuutin
Parkkitutkia ei onneksi ole huutamassa.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Simulaattorilla kyllä onnistuu,autosta en vain saa pois,turvavyö piippari vain sen takia kun siirtelen autoa päivän mittaan satamassa noin 20kertaa päivässä 500metrin matkoja 30km/h. Ja parkkitutkat sen vuoksi kun joka anturi pimeä niin aina käynnistyksen jälkeen pitää napista laittaa kiinni. Pieniä on ongelmat kyllä mutta jokatapauksessa
Mittariston erikoisvalinnat tai jotain sinnepäin läksee piippi pois, taikka laitat lukkoon solkea muistuttavan kappaleen..
Tutkat pois zgw:n koodauksista ja peräkontista vasemman verhoilun takaa pts ohjainlaitteen töpseli irti.
Mihkaili kirjoitti:Löytyskö tuolta apua (en tosin ymmärrä miksi noita ottaa pois käytöstä)? Jossain neuvottiin tiputtamaan hälytysääni 0%:tiin, eli varoitusvalot toimii mutta kilkutus/piippaus puuttuu.
On the W211 the version coding in the instrument cluster is not country specific. You enter the cluster via SDS, select control unit adaptations, version coding and then there is a option for the seatbelt reminder. Before any changes are made, it reminds you that this can only be performed at the clients request. You set it to not active and hit F5 to xfer the coding.... Then F2 to confirm the changes, F1 to exit the cluster and then switch off the ignition and disconnect.... That is it. Mine no longer chimes or shows the reminder light in the cluster.
Tää täytyykin pistää muistiin, teen itselle tuon saman.
Oikeastaan tällä on merkitystä vain syksyisin noissa koirakokeissa, kun autolla siirrytään peltoteillä pätkiä.
Muutoin vetäsen vyön päälle aika automaattisesti, useasti tuolle 200-300m siirtymällekin =)
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
TLP kirjoitti:
Oikeastaan tällä on merkitystä vain syksyisin noissa koirakokeissa, kun autolla siirrytään peltoteillä pätkiä.
Muutoin vetäsen vyön päälle aika automaattisesti, useasti tuolle 200-300m siirtymällekin =)
Eikös se auto siirry sen 300 m vaikka turvavyövaroitus piipittää?
Vähän eri asia jos pitää työaikana 20 minuutin välein siirtää autoa pieni pätkä, siinähän kuluu kauheasti sähköäkin siihen piipitykseen, saattaa olla että päivän päätteeksi ei enää käynnisty...
Tuo ongelmahan poistuu sillä, että pistää turvavyön kiinni ennen kuin istuu penkille jolloin vyö jää seläntaa ja perseen alle. Antaa vyön olla näin niin kauan kuin lyhyitä siirtoja on.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
TLP kirjoitti:
Oikeastaan tällä on merkitystä vain syksyisin noissa koirakokeissa, kun autolla siirrytään peltoteillä pätkiä.
Muutoin vetäsen vyön päälle aika automaattisesti, useasti tuolle 200-300m siirtymällekin =)
Eikös se auto siirry sen 300 m vaikka turvavyövaroitus piipittää?
Siirtyy, joskus pidempiä peltotieajeluja, niin ois kiva olla pois se ääni... valo jääkööt naputtelemaan.
Olen tosin asian hoitanut niin, että vetäsen repsikan vyön kuskin lipareeseen.
Mutta jos sen piipityksen saa pois, niin valo riittänee...
Itsellä tulee vetästyä vyö päälle vähän kun automaatilla..
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149