Tuossa mersun omassa suodatinpaketissahan on nailonverkko päävirtasuodatin ja varsinainen suodatin on ns. sivuvirtasysteemi jonka läpi menee pieni osa öljystä suoraan öljypohjaan takaisin sen pienen reiän kautta.
^Noin sen itsekkin ymmärsin. Melko hauskaa että tuon nylon räpellys suodattaa lähes kaiken öljyn, mutta kuitenkin sen alla on järjettömän kokoinen "oikea" suodatin, jonka läpi ei montaa tippaa öljyä kulje.
Olisko siis aiheellista jättää tuo pieni reikä omaan arvoonsa, ja vetää vaan kahdella letkulla uudelle jalalle. Onhan MAN:in suodattimissa näköjään venttiili, jos jostain syystä suodatin menisi tukkoon(onko kenelläkään koskaan mennyt?).
Tuossa orggis jalassa on kaksi venttiiliä: Toinen suodatintukkoa ja toinen coolerin tukkeutumista varten.
Tässä kun olen hetken tuota suodatinsysteemiä Googlaillut, niin muistaakseni jollain oli ongelmana patruunasuodattimen hajoaminen ko. setupissa. Onko tuon pumpun virtaus niin kova, ettei mikään pikkusuodatin siellä kestä?
Pystylampussa taitaa olla paineenrajoitin venttiili öljynsuodatin jalassa kun taas w123 moottoreissa venttiili on öljypohjassa. Tämä selittäisi suidattimen hajoamiset.
Jos on tuollainen suodatin kuin linkittämäsi on kyseessä pystylampun moottori ja suodatin. En tiedä sopiskohan w123 öljypumppu tuohon jossa olisi paineventtiili itessään. Kannattaa vielä tutkia asia etten puhu ihan höpöjä
Tuossa jalassa on tosiaan vain kaksi isoa jousikurmitteista venttiiliä, jotka näyttäisivät olevan tukkeutumista varten. Näenkö öljypumpussa tuon paineventtiilin?