Kuva OM616 öljynsuodatinvirityksestä

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Kuva OM616 öljynsuodatinvirityksestä

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Moi!

On kuvat tallella, pitää vissiin ladata ne uudelle serverille jakoon uusiks.

c eli pieni reikä on bypass- eli ohivirtausventtiili, tutummin "hukkaportti" sitä varten jos sattuu menemään tukkoon öljyfiltteri.
Minkälainen suodatin tuohon olisi järkevin vaihtoehto?
Mulla on pystärissä työkoneen öljynsuodatin; ks. esim
http://www.m-filter.fi/oljynsuodatustietoa.php" onclick="window.open(this.href);return false;
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Kuva OM616 öljynsuodatinvirityksestä

Viesti Kirjoittaja make280s »

Tuossa mersun omassa suodatinpaketissahan on nailonverkko päävirtasuodatin ja varsinainen suodatin on ns. sivuvirtasysteemi jonka läpi menee pieni osa öljystä suoraan öljypohjaan takaisin sen pienen reiän kautta.
MB W-210 200cdi vm 99
Patrick
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 21.10.2015 10:07

Re: Kuva OM616 öljynsuodatinvirityksestä

Viesti Kirjoittaja Patrick »

^Noin sen itsekkin ymmärsin. Melko hauskaa että tuon nylon räpellys suodattaa lähes kaiken öljyn, mutta kuitenkin sen alla on järjettömän kokoinen "oikea" suodatin, jonka läpi ei montaa tippaa öljyä kulje.
Olisko siis aiheellista jättää tuo pieni reikä omaan arvoonsa, ja vetää vaan kahdella letkulla uudelle jalalle. Onhan MAN:in suodattimissa näköjään venttiili, jos jostain syystä suodatin menisi tukkoon(onko kenelläkään koskaan mennyt?).
Tuossa orggis jalassa on kaksi venttiiliä: Toinen suodatintukkoa ja toinen coolerin tukkeutumista varten.

Tässä kun olen hetken tuota suodatinsysteemiä Googlaillut, niin muistaakseni jollain oli ongelmana patruunasuodattimen hajoaminen ko. setupissa. Onko tuon pumpun virtaus niin kova, ettei mikään pikkusuodatin siellä kestä?
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: Kuva OM616 öljynsuodatinvirityksestä

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Pystylampussa taitaa olla paineenrajoitin venttiili öljynsuodatin jalassa kun taas w123 moottoreissa venttiili on öljypohjassa. Tämä selittäisi suidattimen hajoamiset.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Patrick
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 21.10.2015 10:07

Re: Kuva OM616 öljynsuodatinvirityksestä

Viesti Kirjoittaja Patrick »

Kumpikos tässä on kyseessä?
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: Kuva OM616 öljynsuodatinvirityksestä

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Jos on tuollainen suodatin kuin linkittämäsi on kyseessä pystylampun moottori ja suodatin. En tiedä sopiskohan w123 öljypumppu tuohon jossa olisi paineventtiili itessään. Kannattaa vielä tutkia asia etten puhu ihan höpöjä :wink:
auto w123 200D/300DT vm, -81
Patrick
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 21.10.2015 10:07

Re: Kuva OM616 öljynsuodatinvirityksestä

Viesti Kirjoittaja Patrick »

Tuossa jalassa on tosiaan vain kaksi isoa jousikurmitteista venttiiliä, jotka näyttäisivät olevan tukkeutumista varten. Näenkö öljypumpussa tuon paineventtiilin?

Tuo orggis näyttää tältä: http://www.2040-parts.com/mercedes-benz ... d-i920210/ Paitsi että siinä on vielä coolerin liittimet.

http://www.frsport.com/Greddy-12401114- ... 12814.html Tuossa voisi olla asiallinen jalka?
Vastaa Viestiin