Ed Hunter kirjoitti:Mersuissa kabiini lämpiää sähkövastuksilla, joten lämmintä tuuttaa kohtalaisen nopeasti. Ite en kerkeä kotoa sadan metrin päässä olevaan ekaan risteykseen
Hah, toista se on noissa, missä kierrätetään moottorin jäähdytysnestettä lämmittimen kennojen kautta ja sitä kautta lämpenee. Muutama minuutti on kohtalaisen nopea, jos on pakkasta
Ed Hunter kirjoitti:Menovesihän nuille kylmänä tuntuu maistuvan varmaankin autosta ja merkistä riippumatta. Viimeviikonloppuna iskin lisälämmiten moottorille ja tänään aamulla mielenkiinnosta kurkkasin ja ekan viiden kilsan kaupunkijurnutuksen jälkeen +10l/100km kulutus Ajossa koneen lämpenemisessä en ole havainnut minkäänlaisia ongelmia, vaikka eihän tuota vielä pakkastakaan ole ollut kuin vajaa parikymmentä.
Nooh, tuo vanha isompi auto on isohkolla bensakoneella ja painaa myös (Volvo V70), joten sille kelpaa menovesi kaupungissa aika reippaanlaisesti myös lämpimänä.
Legge kirjoitti:Tuo P-logon vilkuttelu kuuluu pysäköintiavustimeen. Se mittailee tosiaan koloja ja neuvoo halutessa ratin pyörittelyssä.
Korjataan tämäkin, että tuo P-merkki ei liity mitenkään pysäköintiavustimeen, koska mulla ei sellaisia härpäkkeitä ole ja merkki syttyy mittaristoon aina, kun vauhti laskee alle...olisko 20-25km/h. Olisiko merkki siitä, että tekee moottorijarrutusta, tms.???
Legge kirjoitti:Tuo P-logon vilkuttelu kuuluu pysäköintiavustimeen. Se mittailee tosiaan koloja ja neuvoo halutessa ratin pyörittelyssä.
Korjataan tämäkin, että tuo P-merkki ei liity mitenkään pysäköintiavustimeen, koska mulla ei sellaisia härpäkkeitä ole ja merkki syttyy mittaristoon aina, kun vauhti laskee alle...olisko 20-25km/h. Olisiko merkki siitä, että tekee moottorijarrutusta, tms.???
Korjataan korjaus, kyllä se vaan liittyy pysäköintiavustimeen; sekä ohjekirjan, että omakohtaisen kokemuksen perusteella.
Ajapas joskus esim. 15km/h yhtenäisen pysäköidyn autojonon ohi. Syttyykö P?
Legge kirjoitti:Tuo P-logon vilkuttelu kuuluu pysäköintiavustimeen. Se mittailee tosiaan koloja ja neuvoo halutessa ratin pyörittelyssä.
Korjataan tämäkin, että tuo P-merkki ei liity mitenkään pysäköintiavustimeen, koska mulla ei sellaisia härpäkkeitä ole ja merkki syttyy mittaristoon aina, kun vauhti laskee alle...olisko 20-25km/h. Olisiko merkki siitä, että tekee moottorijarrutusta, tms.???
Kadunvarren autorivin ohi hiljaa, ehkä n. 1m päässä. vilkku päällä oikealle. Kun riittävä rako löytyy, niin opastaa ratin käännökset.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
tj86430 kirjoitti:220CDI:stä saa varmaan lastuttamalla lisää tehoa, mutta etupyörät eivät taida ryhtyä vetämään vaikka kuinka lastuttaisi. En tiedä onko tämä kysyjälle se juttu, mutta itselleni oli.
Aah, en tiennyt, ettei W/S212 220 CDI:tä tehty 4Maticcina.
K70 kirjoitti:
Legge kirjoitti:Tuo P-logon vilkuttelu kuuluu pysäköintiavustimeen. Se mittailee tosiaan koloja ja neuvoo halutessa ratin pyörittelyssä.
Korjataan tämäkin, että tuo P-merkki ei liity mitenkään pysäköintiavustimeen, koska mulla ei sellaisia härpäkkeitä ole ja merkki syttyy mittaristoon aina, kun vauhti laskee alle...olisko 20-25km/h. Olisiko merkki siitä, että tekee moottorijarrutusta, tms.???
Autosi on paremmin varusteltu kuin luulitkaan
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Eikös se P ole se hold toiminnon merkki, eli sen kun polkaisee jarrua voimakkaasti niin auto pitää jarrun päällä itse, lähtee pois kaasulla tai uudelleen polkaisemalla.
S202 kirjoitti:Eikös se P ole se hold toiminnon merkki, eli sen kun polkaisee jarrua voimakkaasti niin auto pitää jarrun päällä itse, lähtee pois kaasulla tai uudelleen polkaisemalla.
Ei. Holdin merkki on se, että mittaristossa lukee "Hold"
Sehän se. Mukautuva vakionopeussäädin oli sen verran mukava eikä lähimaastossa ollut tarjolla toista hintarajan alle mahtuvaa kyseisellä varusteella, niin tuohon se oli sitten päädyttävä