On tommonen 210 -02 väyrynen 270 cdi moottorilla. Ollut minulla nyt vuoden. Viime tavena ja nyt alkaneella kylmäjaksolla tapahtuu: Hehkuttaa merkkivalosta päätellen normaalisti, muttei käynnity. Jälkihehkutus tekee sen, että hehku palaa pitempään muttei kumminkaan käynnisty.
Yleensä lähden lämpöisestä tallista ja sitä ongelmaa ei ole, Mutta ulkona seisottuaan esim yön yli, tekee tuota ettei käynnisty. Kun laitan eberin päälle n. 5-10 minuutiksi, lähteekin hyvin taas pärräämään. Tuttu arveli että hehkuvika. Olisiko näin? En ole mitenkään tutkinut itse asiaa, ajattelin kysäistä vinkkejä.
Kotona on yleismittari, olisiko sillä mitenkään todettavissa jotain? Autolla ajettu n, 350 tkm, eikä huoltokirjassa ole mitään merkintää tällaisesta viasta tai korjauksesta.
W210 270 cdi:n käynnistyminen pakkasella
W210 270 cdi:n käynnistyminen pakkasella
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
Re: W210 270 cdi:n käynnistyminen pakkasella
Hehkuvalon pitäisi mun mielestä jäädä tuossakin loistamaan tauluun, jos siellä on jotain vikaa?
Koitappa lämmittää moottorin lämpötila-anturia hetken aikaa kuumailmapuhaltimella tai vaikka hiustenkuivaajalla ja sitten normaali hehkutus ja starttaus. Jos pärähtää käyntiin, niin johtuu yleensä suuttim(i)en ohivuodosta.
Koitappa lämmittää moottorin lämpötila-anturia hetken aikaa kuumailmapuhaltimella tai vaikka hiustenkuivaajalla ja sitten normaali hehkutus ja starttaus. Jos pärähtää käyntiin, niin johtuu yleensä suuttim(i)en ohivuodosta.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Juu ei se mikään jälkihehku ole (tai siis voi siellä olla mutta ei se sitä kenellekään kerro), kuten edellä valo käynnistykseen jälkeen tarkoittaa hehkun tai ohjainboksin vikaa. Tuo kone on hyvä lähtemään, ei pitäisi vielä 1-2 hehkun paljoa haitata 'normikylmästä' starttausta. Voihan se olla pimeä koko hehkusetti jolloin jo vaikuttaa, mutta tosiaan lämöanturien sekoilu saattaa haitata (itsellä juuri päinvastoin, eberin takia luulee ettei tarvitse hehkuttaa kuin lyhyesti kun kone ei vielä kuitenkaan ole kunnolla ehtinyt lämmittimellä lämmetä) tai juurikin suuttimien liiallinen paluuvuoto mikä voi olla todella lämmpötilaherkkä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
Ilmavuoto niissä kirkkaissa polttoaineletkuissa tai railipaineen säätimen tiivisteissä. Kaikki O-renkaat uusiksi, sekä ne railipaineensäätimen tiivisteet. Itellä oli sama vika. Lähtee myös lämmittämättä kun aikansa veivaa. Suuttimet ei käsittääkseni aukea ennenkuin tietty rail-paine on saavutettu ja paine ei nouse jos saa ilmaa. Tai siis oikeestaan polttoaine pääsee valumaan linjastossa tankkiin päin, koska saa sitä ilmaa. Ja mitä kylmempi, sitä enemmän pitää olla painetta ennenkuin avaa suuttimia. Näin mä olen asian käsittänyt. Ei oo hinnankiroissa kokeilla nuo tiivisteet vaihdella, tyyppivika noissa eli ei mahda mennä hukkaan vaikka ei just tällä kertaa vika oliskaan siinä.
Tossa joku aika sitte vaihdoin suodattimelta pumpulle menevän letkun kokonaan, sekä muiden letkujen vihreät o-renkaat. Myös sen railpaineventtiilin pikku tiivisteet vaihdoin samalla.
Ohivuotoa en ole mittaillu. Se täytynee tehdä ja katsoa sitte miten käy. Pitänee etsiä letkua siihen tarkoitukseen, ellei esim moyonet myy jotain sarjaa sitä varten.
Ohivuotoa en ole mittaillu. Se täytynee tehdä ja katsoa sitte miten käy. Pitänee etsiä letkua siihen tarkoitukseen, ellei esim moyonet myy jotain sarjaa sitä varten.
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
Kyllä Motonet tai Biltema niitä mittakuppeja myy,tai on ainakin myynyt. Jos ei niistä löydy niin ebay varmaan pelastaa. Pitää itsekin hankkia mittakuppeja, minulla 200cdi vm.-01 joka ei halua pakkasessa käynnistyä. Varmuudella ainakin yhdessä suuttimessa ohivuotoa...