Hyvin samalta nuo minun auton oireet vaikuttavat. Loppuuko sinulla tuo kierrosluvun heijaaminen muutaman kilometrin jälkeen?kole kirjoitti:Minun autossa kierroslukumittari on heijannut hyvin lievästi jo pitkään. Ajettu nyt 70tkm. Kone käy tasaisesti koko ajan.
Auto ei nyi ollenkaan, ei kylmänä eikä lämpimänä. Mitään tärinää en saa aikaiseksi myöskään pienellä vedätyksellä, joka
W211 mallissa paljasti alkavat vaihteiston murheet. Olisko kuitenkin kierroslukumittarissa/anturissa tuo heitto?
Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
S212 250cdi A
- Kaupparatsu
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Su 26.06.2011 23:02
- Paikkakunta: Lahti
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Palasin kotiin lyhyen syrjähypyn jälkeen... baijerilaissyntyinen daami jäi lyhytaikaiseksi tuttavuudeksi. Nyt pihalla komeilee faceliftattu s211 -08 280cdi Avantgarde automaatilla. Ajettu 113 tkm. Onko 280CDI-kone 2008 vuodelta ollut myöskin jonkinlaisten takaisinkutsujen kohteena? Ketjuongelmaa tai suuttimissa hämminkiä? Tulisiko heti huolestua?
Nyt:
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Ole huoleton, sinun autossa ei ole ketju eikä suutin vikoja tyyppiviaksi saakka ainakaan.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Onkohan jotain huomioitavaa / haasteita /ongelmia W204 350 CDI 4matic farkku vm2010?
Ymmärtääkseni tämä V6 kone on niitä varmempi toimisia?
Eikös tässä ollu boschin suuttimet jotka kestää paremmin?
Miten jakopää, neliveto, automaatti laatikko onko ne kestäny moitteetta?
Onko noihin ilmoitettuihin kulutus lukemiin uskominen?
Kokemuksia/tietoa kaivataan
Ymmärtääkseni tämä V6 kone on niitä varmempi toimisia?
Eikös tässä ollu boschin suuttimet jotka kestää paremmin?
Miten jakopää, neliveto, automaatti laatikko onko ne kestäny moitteetta?
Onko noihin ilmoitettuihin kulutus lukemiin uskominen?
Kokemuksia/tietoa kaivataan
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Minulla loppui kylmänä varvimittarin heijaaminen turbiinilukon magneettiventtilin vaihdolla. Ei maksa paljoa ja laatikon öljynvaihdon yhteydessä helppo vaihtaa... Auto W203 -05 faselift
MB W212 farmari 220 T CDi -11
MB W203 farmari 200 CDi -05
MB W203 farmari 200 CDi -05
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Paljonko oli magneettiventtiilin kustannus ja paljonko autolla on ajettu?gemssy kirjoitti:Minulla loppui kylmänä varvimittarin heijaaminen turbiinilukon magneettiventtilin vaihdolla. Ei maksa paljoa ja laatikon öljynvaihdon yhteydessä helppo vaihtaa... Auto W203 -05 faselift
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Magneettiventtiili maksoi noin 40€ ja autolla oli silloin ajettu 350tkm. Nyt ajettu 450tkm. eikä oireile...
MB W212 farmari 220 T CDi -11
MB W203 farmari 200 CDi -05
MB W203 farmari 200 CDi -05
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Näyttää olevan termariongelma edelleen w212 mallissakin. Mulla oli sama kuin w203:ssa, eli lämmöt nousi vain 60 asteeseen. Termaria ei saanut vielä tarvikkeena, vaan Hartikaisesta piti ostaa 96€ originaali. Kestäneekö taas kaksi vuotta. Entisessä ollut tarvike 5v. ja vielä pelaa. W212:ssa hiukan hankalampi vaihtaa, mutta onnistuu kotikonsteinkin. Auto w212 220CDi -11.
MB W212 farmari 220 T CDi -11
MB W203 farmari 200 CDi -05
MB W203 farmari 200 CDi -05
- Kaupparatsu
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Su 26.06.2011 23:02
- Paikkakunta: Lahti
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Osaisiko joku kasata sellaista "ostajan opasta" näiden uudempien nelipyttysten dieseleiden suhteen? Voiko hyvän yksilön saada ja jos voi, niin miten? Vai ovatko sellaisia vikapesäkkeitä, että muuta vaihtoehtoa ei ole, kuin 350CDI?
Nyt:
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Vähän ajettu, ei hätää jakopäästä. Paljon ajettu, osta se mihin jakopää on tehty. Muuta huolta ei ole. Tehdas hoitaa delpin pietsot kaatikselle.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
- Kaupparatsu
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Su 26.06.2011 23:02
- Paikkakunta: Lahti
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Mikä on paljon ajettu tässä tapauksessa? Missä kohtaa on oltava varuillaan jakopään suhteen?markoala kirjoitti:Vähän ajettu, ei hätää jakopäästä. Paljon ajettu, osta se mihin jakopää on tehty. Muuta huolta ei ole. Tehdas hoitaa delpin pietsot kaatikselle.
Nyt:
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Tuohon on vaikea sanoa, että millä kilsoilla jakopää paukkuu, pääasiassa aika paljon ajetuissa, mutta esim. omassa jakopää tehtiin 74tkm ajettuna 200cdi om651). Eli koskaan ei voi tietää. Sinulla on ollut sigun mukaa 520d, missä myös jakopääongelmia on ollut enemmän ja vähemmän, jotkut niistäkin hajosi reilusti ennen 100tkm ja jotkut ajaa vieläkin alkuperäisenä yli 300tkm lasissa.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
- Kaupparatsu
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Su 26.06.2011 23:02
- Paikkakunta: Lahti
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Eli lopputulema on se, että jos ei löydä jakopäärempattua yksilöä, niin kannattaa ilmeisesti jättää väliin V6-konetta pienemmät?s1jviita kirjoitti:Tuohon on vaikea sanoa, että millä kilsoilla jakopää paukkuu, pääasiassa aika paljon ajetuissa, mutta esim. omassa jakopää tehtiin 74tkm ajettuna 200cdi om651). Eli koskaan ei voi tietää. Sinulla on ollut sigun mukaa 520d, missä myös jakopääongelmia on ollut enemmän ja vähemmän, jotkut niistäkin hajosi reilusti ennen 100tkm ja jotkut ajaa vieläkin alkuperäisenä yli 300tkm lasissa.
Minkä hintainen pommi se on, jos tuollaisen 200 CDI:n hankkii ja jakopää alkaa temppuilla?
Nyt:
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Kertokaas mitenkä ne suuttimet alkaa temppuilemaan/oireilemaan? Sammuuko lennosta/ei lähde käymään vai onko moottorin käynti huonoa vai miten sen huomaa?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Jopa 300tkm on ajettu ilman ketjun vaihtotarvetta. Minun autossa mitattiin 91t ajettuna ja ketju oli uutta vastaava. Nyky hintataso selvinnee korjaamoilta. Kiristin vaihdettuja. N. 250€
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
W212:ssa on tullut pikkuhiljaa vilkkuvipuun välystä ja palautuskin oikuttelee. On kellään muulla samaa ongelmaa? Uuden hinta olisi ollut Virossakin 475€, joten katselin ebaysta käytettyjä. Latviasta löytyikin vm. 2012 farkku kolaroituna ja viiksi maksoi 100€ + pk. Helppo on vaihtaa, kunhan katsoo, että vakautuksen kilkkeet osuu keskiasentoon. Entisenkin purin ja vika on viiksivivun toisessa päässä olevassa jousikuormitetussa tapissa, joka määrää vilkun asennot. Siitä on rikkoontunut sellaiset rivoitukset ja se on siten väljä koloonsa. Jokin korjaus tuohonkin keksitään, kunhan vähän mietitään. Jokin sopiva holkki päälle, tms...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB W212 farmari 220 T CDi -11
MB W203 farmari 200 CDi -05
MB W203 farmari 200 CDi -05
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Miten näissä 200:sissa on noi jakopää ongelmat ilmenneet ja millä kilometreillä taxi/normi käytössä?
Pääseekö mahdollisten tulevien ongelmien ohi vaihdattamalla ketju+kiristin säännöllisesti 300kkm välein? Omallani on nyt ajettu 158kkm normi käytössä.
Suuttimet on ymärtääkseni delphin solikat, joten ne on suht huolettomat?
Pääseekö mahdollisten tulevien ongelmien ohi vaihdattamalla ketju+kiristin säännöllisesti 300kkm välein? Omallani on nyt ajettu 158kkm normi käytössä.
Suuttimet on ymärtääkseni delphin solikat, joten ne on suht huolettomat?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Jos ei kuulu kylmänä ylimäräistä rapinaa ,ei ole huolta.
Vika on ollut vain alkupään tuotannossa ja on korjattu sitten.
Öljyn vaihto ajoissa moottoriin auttaa jotta kestää pitempään.
Vika on ollut vain alkupään tuotannossa ja on korjattu sitten.
Öljyn vaihto ajoissa moottoriin auttaa jotta kestää pitempään.
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
nautseri kirjoitti:Jos ei kuulu kylmänä ylimäräistä rapinaa ,ei ole huolta.
Vika on ollut vain alkupään tuotannossa ja on korjattu sitten.
Öljyn vaihto ajoissa moottoriin auttaa jotta kestää pitempään.
Onko näisä tuplariviset ketjut, vai yksi?
Onko ketju "oikealla" puolen konetta?
Onko ongelmat johtuneet ketjun venymisestä, vai mistä?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Paremmin tietävät korjaa, mutta tietääkseni ketju on yksirivinen ja se sijaitsee koneen takana. Ongelmia aiheuttaa ketjunkiristin, joka tarvittaessa vaihdetaan ja jos ketju on venynyt riittävästi niin vaihdetaan ketjukin.Metusalem kirjoitti:nautseri kirjoitti:Jos ei kuulu kylmänä ylimäräistä rapinaa ,ei ole huolta.
Vika on ollut vain alkupään tuotannossa ja on korjattu sitten.
Öljyn vaihto ajoissa moottoriin auttaa jotta kestää pitempään.
Onko näisä tuplariviset ketjut, vai yksi?
Onko ketju "oikealla" puolen konetta?
Onko ongelmat johtuneet ketjun venymisestä, vai mistä?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Voisko joku tämän tiedon vahvistaa tai kumota?Bercedes Menz kirjoitti:Paremmin tietävät korjaa, mutta tietääkseni ketju on yksirivinen ja se sijaitsee koneen takana. Ongelmia aiheuttaa ketjunkiristin, joka tarvittaessa vaihdetaan ja jos ketju on venynyt riittävästi niin vaihdetaan ketjukin.Metusalem kirjoitti:nautseri kirjoitti:Jos ei kuulu kylmänä ylimäräistä rapinaa ,ei ole huolta.
Vika on ollut vain alkupään tuotannossa ja on korjattu sitten.
Öljyn vaihto ajoissa moottoriin auttaa jotta kestää pitempään.
Onko näisä tuplariviset ketjut, vai yksi?
Onko ketju "oikealla" puolen konetta?
Onko ongelmat johtuneet ketjun venymisestä, vai mistä?
Löyty tieto! Hyvä näin!
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 4#p1043560" onclick="window.open(this.href);return false;
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Onko joku jo vaihtanut jakoketjun, onko hankala homma?
MB W212 farmari 220 T CDi -11
MB W203 farmari 200 CDi -05
MB W203 farmari 200 CDi -05
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
En ole vaihtanut itse, mutta W211 se on helppo homma yläkautta, eli nokka-akseli pois ja jigi paikoilleen. Sitten vedetään vanhalla uusi 2-rivinen ketju paikoilleen ja niitetään uusi kiinni. Ketjun kiristin vaihdetaan tietysti samalla myös.gemssy kirjoitti:Onko joku jo vaihtanut jakoketjun, onko hankala homma?
W212 homma on vaikeampi. Eli 1-rivinen ketju vaihdetaan jonkun luukun kautta moottorin takapäässä.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Taas kulunut 3 vuotta ketjun alkuviesteistäni...
Sama meno jatkuu; vm. 2007 211 facelift V6 CDI 7G palvelee moitteetta ja kuski myhäilee.
230 000 km nyt ajettu.
Sama meno jatkuu; vm. 2007 211 facelift V6 CDI 7G palvelee moitteetta ja kuski myhäilee.
230 000 km nyt ajettu.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Mulla sama homma. Välillä nykii kylmänä ja kierrosluku mittari heijaa lievästi kun seisoo esim valoissa. Huomaa myös auton tärinästä ettei käy tasaisesti.
Kun moottori saavuttanut normaali lämmöt, niin mitään vikaa ei esiinny.
Auto W212 -09 250 CDI 142 tkm.
Kun moottori saavuttanut normaali lämmöt, niin mitään vikaa ei esiinny.
Auto W212 -09 250 CDI 142 tkm.
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Minulla on ollut ihan sama tilanne samanlaisena about aina. Kolme kertaa olen valittanut paikalliselle korjaamolle, mutta eivät tiedä mitä tuolle tehdä. Tuo taitaa olla ominaisuus, kun on pysynyt kohta kaksisataatuhatta kilsaa tuollaisena ilman, että mitään olisi hajonnut. Itsellä nyt ajettuna 180tkm S212 350CDI 2011.Capri89 kirjoitti:Mulla sama homma. Välillä nykii kylmänä ja kierrosluku mittari heijaa lievästi kun seisoo esim valoissa. Huomaa myös auton tärinästä ettei käy tasaisesti.
Kun moottori saavuttanut normaali lämmöt, niin mitään vikaa ei esiinny.
Auto W212 -09 250 CDI 142 tkm.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
V 6 2008 koneesta sen verran, että on kallista ajoa ja koko ajan joku prakaa. On vaihdettu mm. läppäventtiilien moottori ja nyt lauhduttimen stefa, molemmilla kerroilla toista päivän työt purussa ja kasauksessa, taas nyt häiriövalo palaa, ajettu n. 320 000 km. Tulee ikävä vanhaa 202 c 200 cdi:tä, oli huoleton ja varma peli.
1999 C 200 CDI A
2008 C 320 CDI AT
2008 C 320 CDI AT
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Läppäventiili moottorin voi korvata pikkuvastuksella, 5€ (tämä tieto ei enään auta sinua)tobe kirjoitti:V 6 2008 koneesta sen verran, että on kallista ajoa ja koko ajan joku prakaa. On vaihdettu mm. läppäventtiilien moottori ja nyt lauhduttimen stefa, molemmilla kerroilla toista päivän työt purussa ja kasauksessa, taas nyt häiriövalo palaa, ajettu n. 320 000 km. Tulee ikävä vanhaa 202 c 200 cdi:tä, oli huoleton ja varma peli.
EGR kanssa jumii välillä, ei välttämättä anna vikakoodia. Voi huoltaa, vaihtaa tai poistaa käytöstä. Siihen huoltoon löytyy hyvä ohje
Sinulla koodi varmaan löytyy, kun vikavalo palaa, mikä koodi tulee?
Ei nyt siis pitäisi olla kauhean kallis kone, mutta itse pitäisi ohjata toimenpiteet.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Pitäiskö koodi näkyä ilman staria, paria vikaa herjaa, yksi valo ja ilmanpaine pielessä joka ei pidä paikkaansa, myös pysäköintitutkat sekoilee ja samoin navi näyttää täysin pieleen, nämäkin olisi tarpeellisia varusteita vaan ei toimi. Samoin pakoputken joustoliitin korjattu useampaan kertaan, tätäkään ei ole yksihaaraisessa pienemmässä koneessa, kokemuksieni perusteella kierrän kaukaa tämän V 6 koneen, kaikki varaosat ja huollot on kalliimpia tähän malliin. Tässä tuli muutama murhe vasta esiin.
1999 C 200 CDI A
2008 C 320 CDI AT
2008 C 320 CDI AT
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Uusien MB-dieseleiden ongelmat
Nyt 280 000 km ajettu, auto ollut minulla nyt 9 vuotta. Ei tahdo uskaltaa luopua, kun viat loistaa yhä poissaolollaan.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Taas kulunut 3 vuotta ketjun alkuviesteistäni...
Sama meno jatkuu; vm. 2007 211 facelift V6 CDI 7G palvelee moitteetta ja kuski myhäilee.
230 000 km nyt ajettu.
Auto toki huollettu koko ajan huolto ohjelman mukaan ja saastevermeet deletoitu heti uudekseltaan.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89