hiclone

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

hiclone

Viesti Kirjoittaja sku »

onkos joku kokeillu tommosta viritelmää
http://www.kaasutinexpertti.fi/hiclone.html
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Kokemusta ei ole, mutta en kyllä ostaisi :lol:
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

....eiiiikä siinä vielä kaikki! Lisäksi Hiclone lisää moottorin öljynvaihtoväliä 5000 kilometrillä, tiivistää öljyvuodot, korjaa laakerien naarmut, sekä aiiinutlaatuisen rakenteensa vuoksi toimii myös sisätilan lämmittimenä.

Nyt Hiclone hintaan VAIN 159€. Jos ostat viisi, saat ne yhteishintaan 794€.

Kokenut automekaanikko Viljami "naapurinville" Penttilä kommentoi Hiclonea:
"Asennettuani Hiclonen, autoni käytös muuttui selvästi. Alavääntöä tuli lisää, sekä kiihtyvyys parani selvästi. Polttoaineenkulutus laski lähes puoli litraa sadalle. Naapurin rallikuski Joni Änkyrä käyttää Hiclonea kilpa-autossaan."

Tuote on tarkasti testattu, ja se on täysin turvallinen.Vain kaksi ruuvia kiinni, ja saat autostasi enemmän iloa vähemmillä kuluilla! Sama malli sopii joka autoon ilman muutoksia. Lisäksi saat kaupanpäälle Hiclone-pakoputkenpään, joka parantaa auton ulkonäköä ja lisää tehoa entisestään!

Tiina-Marjut, 40v, kolmen lapsen äiti:
"Enää lapseni eivät myöhästy koulusta, koska Hiclonen avulla selviän liikenneruuhkista vaivatta. Elämäni muuttui täysin, kun ostin Hiclonen."

Pierce Brosnan on käyttänyt tätä uutuustuotetta jo kahdeksan vuoden ajan. Mitä sanoo Pierce itse?
"Kaikkiin James Bond -leffoissa käytettyihin autoihin on asennettu Hiclone, jonka avulla saamme stuntit onnistumaan paljon paremmin. Lisäksi moottorin käyntiääntä ei juuri kuule, joten voimme nauhoittaa keskustelut kun ajamme oikeasti, enää ei tarvitse rakentaa studioon suuria ja kalliita lavasteita autokohtauksia varten. Lisäksi Hiclone vähentää rengasmelua tuntuvasti, ainutlaatuisen pyörrevaikutuksensa ansiosta."

Tilaa NYT Hiclone, niin saat nopean ostajan etuna kaupanpäälle Hiclone-avaimenperän, sekä Irlantilaisen huippunäyttelijä John Hillin nimikirjoituksella varustetun videon "Näin Hiclone muutti arkirutiinini".

Soita heti numeroon 14 ja tilaa Hiclone itsellesi ja kavereillesi! (puhelun hinta 19,90€/min +pvm)
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

:lol:
dodge dart 1967
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:roll: hmmm.... voiko tälle muuta tehdä kuin nauraa??? :D
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Kummasti vain nykyään autonvalmistajat pyrkivät tekemään jos jonkinmoisia pyörrekehittimiä imusarjaan ja -kanaviin. Tuohan pyrkii tekemään saman. Sivuilla kerrottuja perusteluita kun lukee niin tuntuu että on tuossa jotain ideaa. Eli imuilman pyörteily auttaa tasaisemmassa seoksenmuodostuksessa ja voi aikaansaada paremman sylinteritäytöksen.

Osakaasulla ajettaessa hyöty tosin taitaa olla varsin pieni kun tuo asennetaan ennen kaasuläppää. Lisäksi ilmavirta on pieni osakaasulla. Dieselissähän tosin ei ole kaasuläppää mutta niistä saa helpommin samat hevoset irti lisäämällä syöttöä.

Eli tuo vehjes varmaankin parantaa moottorin vääntömomenttia tietyissä olosuhteissa, mutta tuskin tuon avulla vielä kuuhun lennetään ja järkevämpiäkin keinoja lisätehojen etsimiseen on olemassa. Osa "kaupan päälle" -hyödyistä tuntuu kyllä varsin utopistisilta.

EDIT: Spinneri-lehti 3/04 testasi tuota 2001 Ford Focus 1,8:n ja sai dynossa +3hv ja +2,5Nm. Eli jonkinmoista kasvua on havaittavissa mutta ei tuolla tosiaan vielä kuuhun lennetä.
Viimeksi muokannut Melitos, La 06.11.2004 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

läppää

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Eikös tollanen kannattas kehitellä esim.
ilmanputsarin jälkeen, vähän ennen ilma/kaasuläppää ??
Vai meneekö siinä seoksellakin pää pyörälle ?

Mukkelis Makkelis


Ps eikös tämä olis enempi tekniikkaa kun tuuninkia ? :D

On.
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Tuohan asennetaan vähän ennen kaasuläppää. Kuitenkin ilmamäärämittarin jälkeen. Ilmamäärämittari tykkää kyttyrää ylimääräisestä pyörteilystä. Ainakin olen kuullut seoksien menevän poskelleen twister-filttereiden kanssa jos käytössä on kuumalankatyyppinen ilmamäärämittari.
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Melitos kirjoitti:Kummasti vain nykyään autonvalmistajat pyrkivät tekemään jos jonkinmoisia pyörrekehittimiä imusarjaan ja -kanaviin. Tuohan pyrkii tekemään saman. Sivuilla kerrottuja perusteluita kun lukee niin tuntuu että on tuossa jotain ideaa. Eli imuilman pyörteily auttaa tasaisemmassa seoksenmuodostuksessa ja voi aikaansaada paremman sylinteritäytöksen.

Osakaasulla ajettaessa hyöty tosin taitaa olla varsin pieni kun tuo asennetaan ennen kaasuläppää. Lisäksi ilmavirta on pieni osakaasulla. Dieselissähän tosin ei ole kaasuläppää mutta niistä saa helpommin samat hevoset irti lisäämällä syöttöä.
No niinhän pyrkivät, mutta niitten ideahan perustuu kaikenasteisen vajaatäytön ja täyden kaasun eroihin ja ilmavirtapyörrekehittimet säätyvät anturien antaman tiedon mukaan! Minkähän mukaan tuo hilavitkutin säätyisi.. :roll:
Mikä muuten oli se hieno termi, jolla optimipalamista kutsuttiin, hauskalta kuulostava sana..
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Stökiömetrisyys - polttoaineen ja hapen keskinäinen määrä on optimaalinen!
Vastaa Viestiin