Viikonloppu oli ja meni, mutta sainpas taas hieman harrastettua autoa eteenpäin!
Pohjan saumat tiivistelin ja vedin kaiken päälle sikaflex 529 AT massan/liiman sillä car systemin ruiskulla kun sikaa oli helpommin saatavilla. Vähän oli säätämistä että löysin sopivan paineen ruiskuun. Liika paine tahtoi tehdä "klimppeja" muuten tasaiseen pintaan. Valmis pinta oli oikeen hyvän oloinen ja varmasti suojaa kiveniskuilta hyvin. Maalasin vielä kertaalleen mustaksi temadurilla. Mietin kyllä että alkaakohan maali halkeilemaan kun massa on niin elastista, mutta aika näyttää. Onhan siellä pellin päällä ensimmäisenä kuitenkin maali joka suojaa itse peltiä ruostumiselta
Massattuna ja maalattuna
Akselit olis myös kasailtuna ja odottavat asennusta
Uusin akseleihin kaikki rikkinäiset ja kuluneet osat, mutta en lähtenyt "kaikki uusiksi" menttaliteetillä tekemään koska ajattelin että turha kait sitä on ehjää korjata. No melkein kaikki lopen tuli sitten uusittua. Etuakseliin jäi käytettyä toinen kingpin ja sisäpään nivelet. Apusimpukkaan ostin uudet osat ja raidetangot uusin kaikki. Luulis että tulee hyvä ajaa!
Taka-akselin korjailin myös samaan tyyliin. Jarrusatuloihin tuli korjaus sarjat uusilla männillä jne. Vetareihin ostin nivelet joissa ei mene rasva kanavaa nivelen rungossa.
Etupäähän meinasin laittaa 2 vakaajaa päällekkäin ja kasasin senkin paketin valmiiksi. Otetaan toinen pois jos tulee liian jäykkä
Etuakseliin täytyy tehdä/muokata vielä jarrukilvet kun orkkikset on vähän pienet uusille jarruille. Luulin pääseväni helpolla ostamalla uusien jarrujen kanssa sopivat kilvet ja sovittamalla ne orkkiksiin, mutta w203 sportti jarruissa ei ilmeisesti ole edessä ollenkaan kilpiä? Ainakaan missään en sellaisia nähnyt myytävän. Täytyy tehdä pellistä itse jatkot orkkiksiin
Kohta saakin pudottaa korin alas ja toivotaan että se on nyt mun toimesta viimeisiä kertoja kyljellään