Uuden w213 alustavaihtoehdot yms

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Eemelisti
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 03.10.2016 20:00

Uuden w213 alustavaihtoehdot yms

Viesti Kirjoittaja Eemelisti »

Heips,

Olen vakavasti harkitsemassa uuden W213 tilausta. Auto tulisi olemaan 220da. Alustan valintaan kaipaisin apua. Ensimmäiseksi onko Comfort ja Avantgarden alustoissa jäykkyys/melutaso/ajettavuus eroa? Toinen 15 mm matalampi. Toki ilma-alusta lienee paras? Vaiko se rautajousilla oleva säädettävä malli? Itse kävin molemmat perusalustat ajamassa enkä huomannut mitään kovuus eroa. Mutta mielestäni toi madallettulla alustalla oleva auto oli jotenkin parempi ajoltaan.

Foorumeilta olen lueskellut jostain alustan paukahtelusta? Onko kellään kokemuksia moisesta.

Ehdottomasti haluan sen äänieristyspaketin autooni, sillä rengasmelu oli minusta yllättävän kovaa jo 18 tuumaisilla renkailla. Kovempaa kuin esim. volvo s90 20 tuumasilla. Tästä paketista ei liene vielä kellään kokemuksia?

Laatutaso lienee laskenut w212 ajoista? Tästä kun tässä laittaa ovet kiinni, niin tunne on kuin japseissa:) Molemmista essareissa oli ihmeellisiä sirinöitä ovipahveissa ja ehkäpä koetaulustakin tuli jotain resonointia. Tälläiset asiat olivat täysin vieraita tuossa w212.
Avatar
YlliJno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 29.05.2012 15:23

Re: Uuden w213 alustavaihtoehdot yms

Viesti Kirjoittaja YlliJno »

Omassa W213 on 15mm madallettu alusta. Vanhassa W212 kuului takapäästä klonksahtelua montuissa alusta asti, vanhemmiten ehkä enemminkin. Uudessa ei ole esiintynyt paukahtelua.
Itsellä 18" renkaat ja rengasmelu on huonolla asfalttipinnalla kovahko mutta auto on todella hiljainen paremmalla ajopinnalla.
Omasta mielestäni natinoita on samaan tapaan kuin vanhassakin, toki aika voi kullata muistot :)
nykyiset:
w213 220d 2016
Opel Astra Gtc 2006
Chevrolet Impala 1972 convertible 489cid
ex 212 250cdi 2009
exiä useat Volvot ja Chevroletit
Eemelisti
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 03.10.2016 20:00

Re: Uuden w213 alustavaihtoehdot yms

Viesti Kirjoittaja Eemelisti »

Eli natinoita sullakin esiintynyt? Niinköhän se on, että näistä ns. Premium autoista Audi on laadukkain natinoitten suhteen. Bemmi se ei ainakaan ole. Siitäkin paljon kokemusta.
Eemelisti
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 03.10.2016 20:00

Re: Uuden w213 alustavaihtoehdot yms

Viesti Kirjoittaja Eemelisti »

Nyt pääsin kokeilemaan ilma-alustalla olevaa amg-line paketilla olevaa Eemeliä. Vaikutti erittäin hyvältä alustalta. Rengasäänet toki kovat jos vauhti kasvoi yli 80 km/h. Eikä alustasta kuulunut kyllä ainakaan normiajolla mitään ylimääräistä pauketta/kolahtelua. Rengasääniltään tää oli ehkä samaa luokkaa kuin normi avantgarde 18 tuumasilla. Eli ilma-alusta kyllä tiputtaa melutasoa hiukan. Rengasäänissä hyvällä tiellä en taas huomannut mitään eroa olipa alusta comfortilla tai sport+. Toki sport+ kuuluu terävämmin monttujen ylitykset yms. Mutta sitten ne ikävämmät huomiot. Tää yksilö oli yksi natiseva laatikko. Takaa ilmeisesti hattuhyllyltä kuului rasittavia natinoita, eikä ovipahvitkaan äänettömiä olleet. En tiedä voisinko itse "elää" noitten natinoitten kanssa. Onko nyt niin vaan, että näihin uusiin mersuihin kuuluu tälläiset hälyäänet? Esim. puolta halvemmissa mazda 6 autoissa ei tälläisiä ääniä esiinny. Ylivoimaisesti paras omistani on ollut a6 josta ei kuulunut sit yhtään ylimääräistä ääntä. Huonoin taas omistani f10 bemmi. Se onkin ollut ainut auto mikä on napsanut jo paikallaan ollessaan jos aurinko pikkuisenkin pilkahti pilven takaa:)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5532
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Uuden w213 alustavaihtoehdot yms

Viesti Kirjoittaja S202 »

Phyh. Kaks S4 audia ollut ja karmeita natisijoita.
S124 300TE
W124 300D
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: Uuden w213 alustavaihtoehdot yms

Viesti Kirjoittaja D-MB »

Varmaankin arvon palstakolleegat ovat melkoisia kultakorvia, mutta ainakaan itse on pysty kuulemaan mitään natinoita tai muutakaan omassa S212. Itsellä siis Elegance sport alustalla. 18 tuuman vanteilla on rengasmelua, mutta sen lähinnä huomaa kun vaihtaa 16 tuuman talvikitkat alle. Ainakin näin keskieuroopassa ei tuo kesäsetup ole ongelma vaikka renkaat ovat ContiSportContact 5/3 jotka eivät taida olla maailman hiljaisimmat renkaat. Suomeen varmaan 17 tuumaa alkaa olla parampi vaihtoehto.

Lähestulkoon kaikki lukemani/katsomani arvostelut pitävät uutta w213 todella hiljaisena autona. Myös omat koeajokokemukset samaa indikoivat, mutta varmaankin kannattaa valita tuo akustinen tuulilasi / sivuikkunat, jos on kultakorvan vikaa. Myös Suomesta poismuuttaminen voi auttaa rengasmelun osalta.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
jusape1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 24.04.2017 19:37

Re: Uuden w213 alustavaihtoehdot yms

Viesti Kirjoittaja jusape1 »

Onkohan tuo alustan kolahtelu ja huonohko vaimennus terävissä kulmissa W213 ominaisuus (ainakin omassa ja koeajetussa Exclusive -versiossa normaalilla alustalla) vai voisikohan sille jotain tehdä? Tämä on erikoinen feature siinä mielessä, että tuohan on todettu monissa autolehtien koeajossa (esim. TM), mutta moni omistaja ei tähän ilmeisesti kiinnitä huomiota? Vai, voiko autoissa olla niin paljon yksilöeroja? Meinaan viedä kyllä omani huoltoon ja saavat tutkia jousitusta, mutta pelkäämpä ettei siellä mitään ole, koska vastaava ihan tuore koeajoauto omasi saman ominaisuuden vaikka olikin paksut kumit alla.
Vastaa Viestiin