sl /slc hakusessa w 107
sl /slc hakusessa w 107
Tuollaista seuraavaksi projektiksi etsimässä, eli ei missään nimessä priimakuntoista.
kriteereinä euro malli eli käsittääkseni 560 oli vain us markkinoille.
Budjetti on joustava max kuitenkin 30 ke.
Eli millä koneella tuollainen olisi paras.
Jotenkin kuume noussut tuon suhteen, muutama vuosi sitten amerikan reissulla ajelin tuollaisella sl mallilla värinä oli joku pasific blue moottoria en muista mutta aivan sairaan hieno.
Sl kiinostaisi enemmän mutta kyllä tuo slc on myös ok.
kriteereinä euro malli eli käsittääkseni 560 oli vain us markkinoille.
Budjetti on joustava max kuitenkin 30 ke.
Eli millä koneella tuollainen olisi paras.
Jotenkin kuume noussut tuon suhteen, muutama vuosi sitten amerikan reissulla ajelin tuollaisella sl mallilla värinä oli joku pasific blue moottoria en muista mutta aivan sairaan hieno.
Sl kiinostaisi enemmän mutta kyllä tuo slc on myös ok.
Re: sl /slc hakusessa w 107
Parastahan on vaikea nimetä, kun et ilmoittanut mitkä on tärkeät kriteerit. Mutta mielestäni:
Teho, silloin oikeastaan ainoa vakio vaihtoehtona Euromalleista on 500 SL / SLC.
Jos taas pitää olla manuaalivaihteisto, niin silloin 350, 300 tai 280 SL, SLC:tä sai manuaalina vain 350 ja 280 malleina.
Kulutus vs Suorituskyky 280 SL/SLC ja 300 SL
Arvonnousu 500 SL ja SLC.
Timppa
Teho, silloin oikeastaan ainoa vakio vaihtoehtona Euromalleista on 500 SL / SLC.
Jos taas pitää olla manuaalivaihteisto, niin silloin 350, 300 tai 280 SL, SLC:tä sai manuaalina vain 350 ja 280 malleina.
Kulutus vs Suorituskyky 280 SL/SLC ja 300 SL
Arvonnousu 500 SL ja SLC.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- Tiffany Twisted
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: To 28.05.2015 18:08
Re: sl /slc hakusessa w 107
Mihin tahansa päädyt, niin osta paraskuntoisin minkä löydät.
Oma projektini alkaa olla jo loppusuoralla, mutta siihen uponneella rahalla, minkä kunnostukseen olen laittanut, olisi saanut jo tosi hienon pelin. Kunnostukselle kun ei saa palkkaa myydessään.
Mutta jos idea on saada itselleen projekti hinnasta riippumatta, niin onhan noita myynnissä. Euro-versioita toki heikommin. Yhtään rahaa et kyllä säästä tekemällä itse projektista.
Oma projektini alkaa olla jo loppusuoralla, mutta siihen uponneella rahalla, minkä kunnostukseen olen laittanut, olisi saanut jo tosi hienon pelin. Kunnostukselle kun ei saa palkkaa myydessään.
Mutta jos idea on saada itselleen projekti hinnasta riippumatta, niin onhan noita myynnissä. Euro-versioita toki heikommin. Yhtään rahaa et kyllä säästä tekemällä itse projektista.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: sl /slc hakusessa w 107
Luinko oikein, budjetti olisi max. 30K euro? Siinä tapauksessa katsoisin suoraan Ruotsiin. Ei siksi, että autot olisivat siellä kalliimpia vaan siksi, että ne pääsääntöisesti ovat paremmassa kunnossa. Monesti ruotsiautoja sekä harvan omistajan historialla.
Tuossa yksi (tosin rumilla vanteilla):
https://www.blocket.se/malmo/Mercedes_3 ... m?ca=2&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
ja toinen:
https://www.blocket.se/ostergotland/Mer ... m?ca=2&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa yksi (tosin rumilla vanteilla):
https://www.blocket.se/malmo/Mercedes_3 ... m?ca=2&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
ja toinen:
https://www.blocket.se/ostergotland/Mer ... m?ca=2&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: sl /slc hakusessa w 107
Tuolla budjetillahan saa ihan priimakuntoisen, tosin en tiedä kuinka harvinaisia/kalliita on isokoneiset. Ruosteista ei kannata ostaa ellei ole tiloja, välineitä ja motivaatiota niitä korjata. Palkkaa ei tosiaan itselle siinä saa, todella aikavievää puuhaa jos tekee kunnolla. Harvemmin nämä toisaalta taitaa kunnolla ruosteessa ollakkaan. Onhan auton entisöinti mukavaakin hommaa, jos tosiaan on mahdollisuudet tehdä. Mutta säästömielessä ei todellakaan kannata.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: sl /slc hakusessa w 107
Moi,
munulla saattaisi olla myynnissä projekti SL
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=139521" onclick="window.open(this.href);return false;
Ainakin tätä yksilöä on hitsattu tarpeeksi ja omasta mielestä hyvin.
munulla saattaisi olla myynnissä projekti SL
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=139521" onclick="window.open(this.href);return false;
Ainakin tätä yksilöä on hitsattu tarpeeksi ja omasta mielestä hyvin.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: sl /slc hakusessa w 107
Laitoin YV:tä sec 560:lle, minulla voisi olla tarjolla hyvä 350SL.
Tämmöinen peli http://bit.ly/2cGRO5r
Lisää kuvia pyydettäessä.
Auto on käytännössä seissyt 2008 lähtien, johtuen, että en ole ollut Suomessa, joten jotain kevyttä projektin tynkää siinä voi olla ennenkuin ajoon ottaa. Ajamalla vein sen nykyiseen talliin 2010, kävin leimaamassa sen juuri ennenkuin se jäi "talvehtimaan" sinne. Meni huomautuksella läpi (toinen takajarru laahaa ja takapöntössä reikä).
Minulla auto on ollut 2002 lähtien ja ajoin sillä n. 500km/kesä tuohon 2008 asti.
Auto on museorekisteröity.
Minulla ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia harrastaa nyt kun olen ulkomailla, joten kun oikea tekijämies hakee tuota mallia, niin pistän tarjolle.
YV:llä voi ottaa yhteyttä. Olen tulossa jouluna Suomeen, joten ennen sitä ei pääse ikävä kyllä katsomaan. Auto on Helsingissä.
Tämmöinen peli http://bit.ly/2cGRO5r
Lisää kuvia pyydettäessä.
Auto on käytännössä seissyt 2008 lähtien, johtuen, että en ole ollut Suomessa, joten jotain kevyttä projektin tynkää siinä voi olla ennenkuin ajoon ottaa. Ajamalla vein sen nykyiseen talliin 2010, kävin leimaamassa sen juuri ennenkuin se jäi "talvehtimaan" sinne. Meni huomautuksella läpi (toinen takajarru laahaa ja takapöntössä reikä).
Minulla auto on ollut 2002 lähtien ja ajoin sillä n. 500km/kesä tuohon 2008 asti.
Auto on museorekisteröity.
Minulla ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia harrastaa nyt kun olen ulkomailla, joten kun oikea tekijämies hakee tuota mallia, niin pistän tarjolle.
YV:llä voi ottaa yhteyttä. Olen tulossa jouluna Suomeen, joten ennen sitä ei pääse ikävä kyllä katsomaan. Auto on Helsingissä.
MB CLK55 AMG Cabriolet (209.476) -04
MB 500E (124.036) -92
MB 350SL (107.043) -72
Edellisiä:
300E W124 -90
170CDI W168 -00
MB 500E (124.036) -92
MB 350SL (107.043) -72
Edellisiä:
300E W124 -90
170CDI W168 -00
Re: sl /slc hakusessa w 107
Kiitoksia vinkeistä, ja tosiaan tiedossa on, että palkoille ei näissä projekteissa pääse eikä ole tarkoituskaan.
Tuo ruotsin tarjonta tarvitsee tosiaan käydä läpi ja ajan kanssa koska mikään kiire ei ole, talliin tulee tilaa vasta ensi kesäksi.
Mielenkiinto noussut manuaali laatikon puoleen, ehkä siksi, että noita vähemmän.
Toisaalta tuli vinkki hankkia paras mitä budjetilla saa nauttia ajamisesta.
Täytyisi varmaan joskus tehdä noin ja hankkia seuraava mersu ajamista varten eikä korjaamista ja entisöintiä varten, varmaan joku sairaus, että pitää aina sormet rasvassa olla vääntämässä jotain.
Tuo ruotsin tarjonta tarvitsee tosiaan käydä läpi ja ajan kanssa koska mikään kiire ei ole, talliin tulee tilaa vasta ensi kesäksi.
Mielenkiinto noussut manuaali laatikon puoleen, ehkä siksi, että noita vähemmän.
Toisaalta tuli vinkki hankkia paras mitä budjetilla saa nauttia ajamisesta.
Täytyisi varmaan joskus tehdä noin ja hankkia seuraava mersu ajamista varten eikä korjaamista ja entisöintiä varten, varmaan joku sairaus, että pitää aina sormet rasvassa olla vääntämässä jotain.
Re: sl /slc hakusessa w 107
Itse jos pääsisin valitsemaan, niin ottaisin vm. 76-80 350SL:n manuaalina. 350 on iloisesti kiertävä kasi ja manuaalin kanssa (vaikka Mersun manuaali ei ole se nopein) voisi olla mellevä ajettava mutkaisella maantiellä. Itse en ole manuaalia päässyt kokeilemaan, mutta 4v automaatti manuaalisesti vaihdettaessa antaa vähän osviittaa. 76-80 on K-Jetroniceja, jolloin huolto on hieman helpompaa. Sitten tietysti on kuutoskoneelliset, 300 SL 5v-manuaalina, voisi olla kiva. Muutoin 5v manuaali on erittäin harvinainen.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: sl /slc hakusessa w 107
Asiasta toiseen, kun nyt 107:sta puhutaan. Kavin viime kuussa Pebble Beachin ja Monterreyn autoviikoilla (http://www.montereycarweek.com/" onclick="window.open(this.href);return false;) ja R107 arvostus on nousemassa kerailijoiden keskuudessa.
Erityisesti 350SL euromalli manuaalilla on haluttu versio. Miksi? Koska se on niin harvinainen.
R107 350SL:aa valmistettiin vuosina -70 - -75 n. 12 000 kpl.
On arvioitu etta n. 3/4 osaa oli automaatteja (esimerkiksi 72% W113 280SL:sta oli automaatteja), joten maailmalle on lahtenyt n. 3000kpl 350SL:aa manuaalilla. Monikohan naista on jaljella?
Unskin mainitsemia 350SL 76-80 on valmistettu yhteensa 3110 kpl (automaatti ja manuaali), jos suhde on pysynyt samana, niin 25% on manuaalilla, eli n.780 kpl. Se on siis todella harvinainen loyto jos semmoisen onnistuu hankkimaan
Mielenkiintoisena kuriositeettina, minun autoni on 4-lovisella automaatilla, joka on aiempaa laatikkosukupolvea ja kaytetty mm. 113 280SL:ssa. Se oli tuotannossa heinakuuhun/1972 350SL:ssa, jonka jalkeen se korvattiin 3-lovisella automaatilla.
450SL:aa ei toimitettu ollenkaan tuolla 4-lovisella automaatilla, vaan kaikki oli 3-speed automatic.
Erityisesti 350SL euromalli manuaalilla on haluttu versio. Miksi? Koska se on niin harvinainen.
R107 350SL:aa valmistettiin vuosina -70 - -75 n. 12 000 kpl.
On arvioitu etta n. 3/4 osaa oli automaatteja (esimerkiksi 72% W113 280SL:sta oli automaatteja), joten maailmalle on lahtenyt n. 3000kpl 350SL:aa manuaalilla. Monikohan naista on jaljella?
Unskin mainitsemia 350SL 76-80 on valmistettu yhteensa 3110 kpl (automaatti ja manuaali), jos suhde on pysynyt samana, niin 25% on manuaalilla, eli n.780 kpl. Se on siis todella harvinainen loyto jos semmoisen onnistuu hankkimaan

Mielenkiintoisena kuriositeettina, minun autoni on 4-lovisella automaatilla, joka on aiempaa laatikkosukupolvea ja kaytetty mm. 113 280SL:ssa. Se oli tuotannossa heinakuuhun/1972 350SL:ssa, jonka jalkeen se korvattiin 3-lovisella automaatilla.
450SL:aa ei toimitettu ollenkaan tuolla 4-lovisella automaatilla, vaan kaikki oli 3-speed automatic.
MB CLK55 AMG Cabriolet (209.476) -04
MB 500E (124.036) -92
MB 350SL (107.043) -72
Edellisiä:
300E W124 -90
170CDI W168 -00
MB 500E (124.036) -92
MB 350SL (107.043) -72
Edellisiä:
300E W124 -90
170CDI W168 -00
Re: sl /slc hakusessa w 107
Pieni pilkunviilaus. Itseasiassa 350:n 4-v automaatti on lähes sama laatikko kuin 3-v. Sisuskalut on lähes identtiset, 3-v ssä on vain 1. Vaihteen pakka korvattu kiinteällä yhteydellä ja tietysti venttiilikoneisto on muutettu. Ulkoapäin näitä on vaikea eroittaa toisitaan, jos ei tiedä mitä katsoa. Erona on, että 4-v:ssä on hydraulinen kytkin ja 3-v on momentinmuuntimella. Myöskin w123-w114-w115:ssä on tämä sama laatikko 4-v:nä, mutta momentinmuuntimella.
Ulkoa ja sisältäpäin tämä 722.1xx laatikkosarja on ihan erinäköinen, kuin w113:ssa käytetty. Tämä w107:n alkusarjan laatikko tuli käyttöön w108 3.5:n kanssa ja siitä kehitettiin sitten tuo 3-v laatikko. Minulla on vielä ainakin yksi alkuperäinen SL:n 4-v laatikkko hydraulisella kytkimellä ja kerran rakentelin vahvistetun momentinmuunnin-laatikon 4-v laatikon 3-v laatikosta ja w123 4-laatikosta yhdistelemällä....sain sen jopa toimimaan oikein.
Timppa
Ulkoa ja sisältäpäin tämä 722.1xx laatikkosarja on ihan erinäköinen, kuin w113:ssa käytetty. Tämä w107:n alkusarjan laatikko tuli käyttöön w108 3.5:n kanssa ja siitä kehitettiin sitten tuo 3-v laatikko. Minulla on vielä ainakin yksi alkuperäinen SL:n 4-v laatikkko hydraulisella kytkimellä ja kerran rakentelin vahvistetun momentinmuunnin-laatikon 4-v laatikon 3-v laatikosta ja w123 4-laatikosta yhdistelemällä....sain sen jopa toimimaan oikein.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: sl /slc hakusessa w 107
Hienoa, kiitos tiedosta, niin sita oppii!
Luin tuon jostain 107 mallin historiikista, mutta ilmeisesti siina oli hieman epatarkkaa tietoa.
Luin tuon jostain 107 mallin historiikista, mutta ilmeisesti siina oli hieman epatarkkaa tietoa.
MB CLK55 AMG Cabriolet (209.476) -04
MB 500E (124.036) -92
MB 350SL (107.043) -72
Edellisiä:
300E W124 -90
170CDI W168 -00
MB 500E (124.036) -92
MB 350SL (107.043) -72
Edellisiä:
300E W124 -90
170CDI W168 -00
Re: sl /slc hakusessa w 107
Muistinkin, että minullahan on aika esillä pari laatikkoa. Ohessa on molemmat, 350-450 3-v (tämä on hieman vahvempi 450 versio, sama laatikko muuten) ja 350 4-v. Mutta kumpi on kumpi.... 

Timppa


Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: sl /slc hakusessa w 107
Onko tuo harmaatuontia, kun aika moni lähde kertoo, ettei Jenkkeihin viety ikinä 3.5 koneista SL:ää, maahantuojan toimesta. Alkusarjan autoissa oli merkintä 350SL 4.5. Kaverillani on yksi ihan ensimmäisistä ja sekin oli 450:nen. Moottorinumerostahan sen näet.mkaasila kirjoitti: Mielenkiintoisena kuriositeettina, minun autoni on 4-lovisella automaatilla..
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: sl /slc hakusessa w 107
Kavaltaakohan mittatikku, se on varmaan vanhempi? Tuo oli laatikkoasia uutta tietoa minullekiun. Onko siis alkupään W107 nelivaihteinen laatikko jo 722-sarjaa vai kutsutaanko sitä vielä K-laatikoksi?unski kirjoitti:Muistinkin, että minullahan on aika esillä pari laatikkoa. Ohessa on molemmat, 350-450 3-v (tämä on hieman vahvempi 450 versio, sama laatikko muuten) ja 350 4-v. Mutta kumpi on kumpi....![]()
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: sl /slc hakusessa w 107
Minun R107 on Suomessa, euromallinen. Niita ei ole tosiaan tuotu ameriikkaan.unski kirjoitti:Onko tuo harmaatuontia, kun aika moni lähde kertoo, ettei Jenkkeihin viety ikinä 3.5 koneista SL:ää, maahantuojan toimesta. Alkusarjan autoissa oli merkintä 350SL 4.5. Kaverillani on yksi ihan ensimmäisistä ja sekin oli 450:nen. Moottorinumerostahan sen näet.mkaasila kirjoitti: Mielenkiintoisena kuriositeettina, minun autoni on 4-lovisella automaatilla..
Timppa
Olisi mielenkiintoista tietaa etta onko ameriikkaan tuodut 350SL 4.5 -versiot tuotantotilastoissa 350SL vai 450SL kategoriassa?
Tarina kertoo, etta 350SL 4.5 jenkkiversion nimi tehtiin aluksi tyynnyttelemaan saksalaisia, koska saksassa ei hieman tehokkaampaa 4.5L konetta ollut tarjolla, joten jenkki malli yritettiin naamioida "melkein" samaksi 350SL:ksi.
Eli ei voinut myyda ameriikkalaisille 450SL:aa, kun sita ei ollut saksassa tarjolla.

MB CLK55 AMG Cabriolet (209.476) -04
MB 500E (124.036) -92
MB 350SL (107.043) -72
Edellisiä:
300E W124 -90
170CDI W168 -00
MB 500E (124.036) -92
MB 350SL (107.043) -72
Edellisiä:
300E W124 -90
170CDI W168 -00
Re: sl /slc hakusessa w 107
Ei mittatikku kavalla, samaa tikkua on molemmissa malleissa. Momentinmuuntimen koppa on hieman pitempi kuin hydraulisella kytkimellä varustetun. Muuten kaikki ulkoiset osat on samat.karra kirjoitti: Kavaltaakohan mittatikku, se on varmaan vanhempi? Tuo oli laatikkoasia uutta tietoa minullekiun. Onko siis alkupään W107 nelivaihteinen laatikko jo 722-sarjaa vai kutsutaanko sitä vielä K-laatikoksi?
Sinänsä kaikilla laatikoilla oli muistaakseni 722.x mallinumero vanhemmillakin. Alkupään mm. W113 olivat K4C 025 tyyppiä 722.0 maalinumero. Siinä K= Kuppling (hydraulinen kytkin) 4 vaihdetta, C = jäänyt hieman hämärään, ilmeisesti versio ja 025 on momentin kesto, eli 25 kgm (noin 250 Nm). C107 SL:n alkupään laatikko oli K4A 040 ja myöhemmin W3A 040 ( missä W = Wandler, momentinmuunnin siis), Euro 450:ssä laatikko oli W3A 050, US-versiossa taas W3A 040.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- Tiffany Twisted
- Vakiokalustoa
- Viestit: 96
- Liittynyt: To 28.05.2015 18:08
Re: sl /slc hakusessa w 107
Osaako joku vastata miksi se 4-lovinen automaatti muutettiin 3-loviseksi? Tuntuu nopeasti ajateltuna nurinkuriselta kehitykseltä, kun se 3-lovinen sitten kuitenkin korvattiin 80-alussa taas 4-lovisella.
Re: sl /slc hakusessa w 107
Lovet on manuaalissa, portaat automaatissaTiffany Twisted kirjoitti:Osaako joku vastata miksi se 4-lovinen automaatti muutettiin 3-loviseksi? Tuntuu nopeasti ajateltuna nurinkuriselta kehitykseltä, kun se 3-lovinen sitten kuitenkin korvattiin 80-alussa taas 4-lovisella.

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: sl /slc hakusessa w 107
Muistaakseni kyseessä oli, että katsottiin markkinoiden tarvitsevan pehmeämmin vaihtava laatikko, jotta pystyttiin kilpailemaan rahakkailla US-markkinoilla. Tällöin tarvittiin vaihteistoon momentinmuunnin.
Vanhan laatikon alkuperäinen 1. vaihde oli ilmeisesti liian heikko 8-koneelle ja momentinmuuntimelle, joka hetkellisesti yli kaksinkertaistaa moottorin vääntömomentin. 1. vaihde jäi nimittäin käyttöön pienempien moottorien yhteydessä vastaavassa vaihteistossa. Hydraulinen kytkin ei lisää momenttia ja ei luista kuin alle 1% yli 1000 1/min kierrosten, tällöin tarvittiin alkuperäinen 1. vaihde lähtökiihdytyksiin.
Timppa
Vanhan laatikon alkuperäinen 1. vaihde oli ilmeisesti liian heikko 8-koneelle ja momentinmuuntimelle, joka hetkellisesti yli kaksinkertaistaa moottorin vääntömomentin. 1. vaihde jäi nimittäin käyttöön pienempien moottorien yhteydessä vastaavassa vaihteistossa. Hydraulinen kytkin ei lisää momenttia ja ei luista kuin alle 1% yli 1000 1/min kierrosten, tällöin tarvittiin alkuperäinen 1. vaihde lähtökiihdytyksiin.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: sl /slc hakusessa w 107
Vielä pieni korjaus yhteen juttuun, sitten lopetan omalta osaltani tämän laatikkoasian, joka on karannut aika kauas alkuperäisestä topicista. 
Timppa

. Tämä pitää paikkansa vain 8-koneiden kanssa. Mm. 722.1 momentinmuunnin laatikoissa oli versioita jotka lähtivät 1. Vaihteella. Näitä käytettiin 4-5 koneissa vaihtelevasti, usein dieselien kanssa.Neliportaisen tullessa liikkeellelähtö tapahtui kuitenkin kakkosella eli normiajossa oli vain 3 vaihdetta käytössä.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.