Noniin kirjotellaas jotain tänne taas. Eli nyt olisi elementit haettu ja pumppu läjätty uusilla tiivisteillä ja ilman asennushiekkaa . Eipä jäänyt vanhasta pumpusta muuta kuin alppikellon paikalla oleva pultti säätö ja ahdonalaisen syötönsäädön kello, tukikin lenti roskiin kuvat on kivoja joten pari fotoo tuosta operaatiosta. Vielä uupuisi penkissä käyttö ja kaasu vivusto niin pääsisi koittelemaan. Suunnitelmissa on myös tehdä pumppupenkki arduino ohjattuna jos jollain on jäänyt taajuus muuntajaa 2kw-> niin voipi kaupitella
Oli hieman kallis ahtokello ja pulttisäädin kun ei muuta käyttökelpoista jäänyt tuosta edellisestä pumpusta
Ahdonalaisen tuli muutettua niin että rikastus alkaa 0.5~0.6 bar kun edellinen lähti sieltä 1.2bar.
nyt olisi valmis kaasu vivusto. ja on pitkällä kasuasennolla mikä helpottaa elämää manuaalin ja 8mm pumpun kanssa. vielä kun kerkeisi kiikuttaa sylinterikohtaisiin säätöihin niin saas nähdä mitä irtoaa homemadesta
Siitä se vaan kasautuu ja tietää mitä "sisällä on" aika surkeaa, että sen joutu nyt "ammatti pumppu maakareiden" jälkeen kumminki ite tekeen.
Toivotaan että sitä voiman paskaa löytyy, eikä me mitään toivota sitähän löytyy.
Oho, onpa kyllä karun näköstä jälkeä pumppupajalta...Itellä ei Herlevin pumpuista kokemusta oo, pariin otteeseen oon soittanu ja kysyny neuvoja ja niitä kyllä kertoi ystävällisesti. Cumminssisa mulla on Mynän tekemä pumppu ja se oli kans sellanen tapaus etteipä tarvi sinne firmaan pumppua enää lähettää...ostin pumpun vähä käytettynä niin en sitte Mynään soitellu perään. Soppaa kyllä tuli, mutta muuten käyttökelvoton...ja elementtien vaihto "remontti" maksaa noihin kuitenki n.2000€ niin kyllä odottais pumpun olevan hyvä sen jälkeen. Pahin vika oli alakierrosten päpätys ja kierrosten nousu tyhjäkäynnistä n.1500rpm, siltä väliltä ei pystynyt pitää kierroksia vaan kaasuun kun koski niin heti veti kierrokset 1500 tienoille, aivan mahdoton yrittää ajaa vaikka tasaisesti 80. Aiempi omistaja sanoi, että hänellä oli tehnyt lievästi vaan tuota ilmiötä, mutta mulla vissiin isot suuttimet korosti ongelmaa. Toinen ongelma oli, että vetävät kierrokset piti olla 3500rpm...paskat oli ku vähä reipas 3000 ja tuolta se päpätyksen selityskin löytyi. Governoriin oli laitettu selvästi 3000rpm jouset ja ne oli vaan selvästi kiristetty lujemmalle. No laitoin 4000rpm jouset ja löysäsin ne niin löysälle kuin mahdollista niin nyt taas kiertää ja alakierrosongelmatkin on siedettävällä tasolla vaikka vieläkin se päpättää alle 1000rpm...pitäs jollonki oikein ottaa tuo asiaksi ja koittaa saada fiksattua. Ja kolmas juttu mikä tuossa pumpussa pisti silmään, ahdonalaisen syötön ulkopuolinen säätö, toimiva, muttei kyllä ammattimaisesti toteutettu. "Säätökotelon" läpi oli porattu reikä ja kierretty M8-kierre ja siinä pultti ja mutteri...näytti kyläsepän kötykseltä, kotelon ainevahvuus ehkä 3millin luokkaa alumiinia ja kierre holo, että pultti klenkkasee.
Herlevistä on myös kuulunut huonoa palautetta Cumminssin pumppujen osalta ja Akaan Dieseliä on monet kovasti kehuneet, siellä on noita epäonnistuneita pumppuja kuulemma menestyksekkäästi laitettu kuntoon.
Joo se on melko perheestä kun luulet ostaneesi priimaa mutta saatkin sontaa. Kyllä tämänkin pitää kayttää säädössä että saa sylinterikohtaiset säädettyä ja hieman näkee pumpun käyttäytymistä eri kierrosalueella. Nää mersun pumput on kyllä yksinkertaisia eikä mitään mahdottomia tehdä itse kun vaan hiukan hokaa että ei tuo vivustöhässäkkä tee mitään muuta kun rajoita syöttöä kierroksilla. Itte olis tarkoitus väsätä pumppupenkki vanhasta remmivetoisen sorvin pakasta, sähkömoottorista,taajuusmuuntajasta,ja muutamasta arduinosta toinen lukee kierroksia ja toinen kääntää solenoidilla putkilot pois testisuuttimien alta kun haluttu iskumäärä on täynnä. Kaikki löytyy tallista jo mutta taajuusmuuntaja oli liian heikko ja olisi isompi hakusessa. Testisuuttimet joutuu tilaan joista tulee isoin kustannus tähän laitteeseen ~70e kpl aliexpressistä pystyis itte vähän paremmin perehtyy näitten tekoon tuon penkin teon jälkeen.
sepä se. eikä oikein kukaan muukaan usko, vaikka kerrot oman tarinasi, jos kukaan muu ei uskalla avata suutaan. "ei ammattilaisen tekemä pumppu voi olla huono" ja muuta selittelyä. kyllä se vaan voi olla huonokin.[/quote]
Niinpä.Tässä tapauksessa kuvat puhukoot puolestaan.noita moottoreita tosin säretään kyllä aivan omaa typeryyttäänkin. Ei tartte olla kun hiukan kuseva suutin ja tarpeeksi syöttöä niin on monivenasta kammion kuula irti. Tuo monivenan suuttimenkärki dnosd310 on melko persiestä ja 314 vielä huonompi monivenan suutinkin on sellanen että kiristät liian kireelle niin suutin ei "narise"kunnolla eli kusee kun testaa paikallaan testerillä sitä. Siksi ittellä on 265racet ja jos tuntuu jäävän pineksi laitan 293 kärjet näissä molemmissa on paljon tukevampi elementti eikä jumiudu niin helposti.[/quote]
Mistä oot nuo käret hommannu??
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Ropsoni88 kirjoitti:sepä se. eikä oikein kukaan muukaan usko, vaikka kerrot oman tarinasi, jos kukaan muu ei uskalla avata suutaan. "ei ammattilaisen tekemä pumppu voi olla huono" ja muuta selittelyä. kyllä se vaan voi olla huonokin.
Niinpä.Tässä tapauksessa kuvat puhukoot puolestaan.noita moottoreita tosin säretään kyllä aivan omaa typeryyttäänkin. Ei tartte olla kun hiukan kuseva suutin ja tarpeeksi syöttöä niin on monivenasta kammion kuula irti. Tuo monivenan suuttimenkärki dnosd310 on melko persiestä ja 314 vielä huonompi monivenan suutinkin on sellanen että kiristät liian kireelle niin suutin ei "narise"kunnolla eli kusee kun testaa paikallaan testerillä sitä. Siksi ittellä on 265racet ja jos tuntuu jäävän pineksi laitan 293 kärjet näissä molemmissa on paljon tukevampi elementti eikä jumiudu niin helposti.[/quote]
Mistä oot nuo käret hommannu??[/quote]
Dieselkontor.de sieltä tullu tilailtua shimmisarjoista lähtien osat.
kuinkas tuo dieselkonttori on toiminut? siitähän oli joskus takavuosina ainakin jotain juttua, että palvelu, toimitukset ja yhteydenpito takkuaa kovasti. liekkö saanut noi asiat kuntoon.
pera8x kirjoitti:kuinkas tuo dieselkonttori on toiminut? siitähän oli joskus takavuosina ainakin jotain juttua, että palvelu, toimitukset ja yhteydenpito takkuaa kovasti. liekkö saanut noi asiat kuntoon.
Olihan siinä minunkin tilauksessa takkuamista. Meinas kestää liian kauan eikä kaikkia shimmejä ollut paketissa mita tilasin. Niitten tilalle oli laitettu rahaa mutta joo tuli ne kärjet ja tarpeeksi shimmejä kuitenkin jouduttiin siinä muutama sahköpostiviesti vaihtaan ennen kun osat tuli perille
Laitetaas jotain tännekkin kun on ollut hiljaista.Kuvasin tuossa opetus videon miten ajoittaa mersun pumppu ilman joutsenkaulaa jos on epäselvyyksiä ajoitustapin paikasta pumpun sisällä. https://youtu.be/TLwU9lPE0io" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuli myös tehtyä proto penkki pumppujen säätöön joka osottautui liian pieneksi. Mutta seuraava penkki ei ole liian pieni siitä huolehtii danfoss fc102 15kw 30a. Tuossa videota ekasta testauksesta. https://youtu.be/LKcGStDweYA" onclick="window.open(this.href);return false;
Huvikseen koitin vakiopumppua ajattaa tuossa kohdilleen niin sain tulemaan 65cc 5.5mm elementeillä pihalle
Ei enään mitenkään järkevällä ruiskutusajalla mutta tulipa kuitenkin ja sai vielä tyhjäkäynninkin kohdilleen.
Seuraava penkki onkin sitten hieman isommassa mittakaavassa
Kannattaa muuten oikeasti olla varma, että on ostamassa Mynän pumppua maailmalta. Itsellä tullut vastaan monta pumppua jotka pitäisi olla Mynältä, mutta eivät ole käyneet lähelläään pajaa ja kirkain silmin selittävät, että "on tässä 8mm mynäpumppu..." Ei mitään pahaa Mynästä sanottavana, parhaat pumput saa sieltä. Useamman pumpun kokemus ja erittäin hyvä asiakaspalvelu. Ei ainakaan aine lopu kesken.
Heavy kirjoitti:Kannattaa muuten oikeasti olla varma, että on ostamassa Mynän pumppua maailmalta. Itsellä tullut vastaan monta pumppua jotka pitäisi olla Mynältä, mutta eivät ole käyneet lähelläään pajaa ja kirkain silmin selittävät, että "on tässä 8mm mynäpumppu..." Ei mitään pahaa Mynästä sanottavana, parhaat pumput saa sieltä. Useamman pumpun kokemus ja erittäin hyvä asiakaspalvelu. Ei ainakaan aine lopu kesken.
Loppisiisa se tulee halvemmaksi sijottaa kertakorvauksella mynälle se 1100e ni saapi sen 8mm, ennemmin kun ostella kyläsepän paskoja 300e 3-4kpltta millä ei mitään tee.. siinäpä se alkaa oleen se mynän kauan kaivattu hinta.. siis nyt puhun omasta kokemuksesta, ostin eka yhen paskan ja meni hermot ja sitte lähetin pumpun mynälle hoitoon, piti elää nuukasti pari kuukautta mutta kyllä se kannattaa..
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
niitä kyläseppiäkin on moneen lähtöön. ei jokainen kyläseppä ole automaatisesti paska. vai oletatko, että esim. tämän topikin pumpun kasaaja on onneton kyläseppä, joka tumpuloi huonosti toimivan pumpun?
eli ei kannata yleistää, vaikka moni kotikutonen pumppu olisikin susi. jos omaa yhtään munaa, niin ei sellasta skeidaa ainakaan kertomatta laita myyntiin ja kiertoon.
yhden kyläsepän tekemän pumpun minäkin olen ostanut ja se oli susi. sen jälkeen olen ollut itse se kyläseppä, eikä ole tullut sutta siltä osin.
No tämä kyläseppä rakentaa omaa syöttöpumppupenkkiä. Paljon uupuu osaa ja on kaikki tossa kiina-suomi välillä. Tulee pneumatiikalla testiputkien kääntö pois suutintenalta ja arduino ohjattuna (ohjelma kaverilla vaiheessa) sun muuta. Tässä vähän videoo isommasta penkistä mitä tullu nyt väsättyä. https://youtu.be/bvf0uUFIcNk" onclick="window.open(this.href);return false;
Mä en muitten hommiin ota senenempi kantaa mutta itteä vitutti kyllä niin lahjakkaasti tuo paska pumppu koska meinas maksaa moottorin vielä pumpun teossa menetettyjen rahojen päälle, enkä ite usko että sen olisi pekka tehny vaan luultavasti joku kiireapulainen jolla ei sitte ammattitaito oikeen ollu hyppysissä. Mutta korjasin tässä viimme viikonloppuna zf vaihdelaatikon minkä oli toinen tunnettu paja tehny ja oli yli 3mm pois keskityksestä.
Viimeksi muokannut masa201, Ti 13.12.2016 00:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt rupeisi penkki oleen suurinpiirtein kasassa. pulssilaskuri uupuu vielä (tulossa on) astelevy/vauhtipyörä ohivirtaus pumppu ajoituksia varten painemittareita yms pitää vielä väsäillä. mutta eilen otin 200cc ulos tuosta aikasemmin rakentamastani pumpusta
video penkistä tasaamattomalla ruuvatulla vakiopumpulla https://www.youtube.com/watch?v=JZyBygAefxE" onclick="window.open(this.href);return false;
just möin yhden pumpun, minkä olin itse kasannut ja sorvissa säätänyt syöttömäärät, tyhjäkäynnin ja kaiken muunkin kohdilleen. kertaakaan se ei ollut vielä moottorissa käynyt, eli en tiennyt sen toiminnasta sen enempää. kaveri, kelle sen möin laitteli koneenkylkeen ja käymään. kaikki säädöt oli just, mitä pitikin. soppaa piisasi ja tietenkin vetoja. tyhjäkäyntiin ei tarttenut koskea, eikä mihinkään muuhunkaan. sorvillakin siis saa aika hyvin säädettyä kaikki kohdilleen, jos vaan pyörimisnopeutta on sorvissa riittävästi ja tietää mitä tekee. pikkasen jännitti, kun yleensä säädellyt sitten koneen käydessä tyhjäkäynnin kohdilleen ja muutenkin todennut kaiken toimivan, tai vaativan säätöä. tuo onnistui kertapierasulla. ja ihan vaan tälläsen kyläsepän tekemänä.
Ittellä ei tuota sorvia vielä ole. Tarkoitus olis sellanenkin hankkia jossain välissä. Tästä olisi tarkoitus tehdä sellainen hökötys joka vastaa ihan sitä diesel huollon vehjettä elementtien ajoitus mittauksineen kun asia kerran itseä kiinnostaa. Mutta joo sorvilla onnistuu kanssa ja tuotot voit kattoo vaikka käsin pyörittämällä 100kierrosta ja tuotto x10 niin saat cc tuotot mitä pumpustas lähtee ulos.
masa201 kirjoitti:Ittellä ei tuota sorvia vielä ole. Tarkoitus olis sellanenkin hankkia jossain välissä. Tästä olisi tarkoitus tehdä sellainen hökötys joka vastaa ihan sitä diesel huollon vehjettä elementtien ajoitus mittauksineen kun asia kerran itseä kiinnostaa. Mutta joo sorvilla onnistuu kanssa ja tuotot voit kattoo vaikka käsin pyörittämällä 100kierrosta ja tuotto x10 niin saat cc tuotot mitä pumpustas lähtee ulos.
juuri noin teinkin. piilteman mitta-astioihin ruikin löpöä pumpun tuottamana ja sain sillain laskettua tuoton, sekä säädeltyä pyttykohtaset kohilleen. en enää muista oliko se 110, vaiko 120 se tuotto. jotain sinnepäin kuitenkin. melkosen vanhat tapit, niin ei niillä sen enempää juuri saanut irtoamaan, ilman että toiminta ei häiriintyisi. koitin ja jonkin verran enemmän sain uloskin, mutta sitten se alkoi oleen vähän epämäärästä se pumpun toiminta.
hyvä kotikutonen pumppupenkki olisi jokin moottori, missä olisi portaaton pyörimisnopeuden säätö 0-3500rpm. sillä saisi kyllä jo säädeltyä aika hyvin pumppuja. ja jokin allas alla ja tietenkin teline, mihin pumppu kiinnitetään.
Portaaton kierrosten säätö tossa mun penkissä 0-3500 rpm saa enemmänkin jos haluu ja kierroksen tarkkuudella ja mittaputkiloiden alla säiliö mihin menee ton ritilikön läpi nafta ja noi putkilot tyhjätään kääntämällä tuo systeemi ympäri.
joo en todellakaan tarkota että masan tekele ois paska tuntuu kuitenkin tietävän mitä tekee.. en morkkaa kyllä topikin alottajaa milläälailla.. itelle sattunu vaan aina yleesä eka tuota huonompaa hiintomonoa kun yrittäny edullisesti muka päästä, mut oppirahat on nyt maksettu
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Tuli väsättyä korkeapainepumppu penkkiin ajoitus merkkin siirtoja varten ☺ https://youtu.be/VVb1hXlLfBs" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tässä pätkää homemaden tuotoista jos nyt jotain kiinnostaa siirtopumppu vaan kyykkää heti,500 iskulla tuotoiksi tuli 210cc ja kun saadaan paineet kohdilleen luultavasti enemmän irtoo vielä pumpusta. https://youtu.be/lHikFbfihbY" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämähän on meklenin tapeilla. Ja muuten täysin homemade pumppu. Ja pätevämpi pumpun säätäjä ottais varmasti sen 240cc ulos noilla tapeilla mutta ihan jees noin ekaks pumpuks mitä olen koskaan mersuun tehnyt Korkeapainepumppuvideon poistin ei tartte kaikkien kopioida ajotusmerkkien muutto sydemeejä mutta nyt pystyy muuttaan sen ajoitusmerkin paikan pumpun sisältä sinne 20eykk tällähetkellä on ahdottomat 85cc 1bar 147cc ja 2.2bar 210cc tyhjäkäynti 4cc ja tyhjäkäyntisyöttö leikkaantuu oikeen mutta saas nähdä kun ruuvataan pumppu paikolleen että mitä mersu tuumaa.
joo hyvinhän tuo pelaa en mie sillä.. niin kun tuos tuumasin että tartteekohan ikinä ottaa täysiä pumpusta irti. ookko nää ottanu omista irti aina kaiken mitä saa vai mitenkä oot ajellu
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa