W212 perä alhaalla
W212 perä alhaalla
Ostin eilen w212 farmarin jossa perä ei pysy ylhäällä. Myyjä kertoi että pussi oli rikki toisella puolella ja se vaihdettu auto alkoi toimimaan. Heti kohta perä makaakin maassa kun ajaa isoon kuoppaan. Ei auta vaikka käynnistelee uudestaan ja ajaa menemään, perä on ja pysyy alhaalla. Sitten taas toisinaan kun käynnistät auton niin perä nousee ylös, varovasti ajellen saattaapi pysyäkin ylhäällä pitkiäkin matkoja. Pihalla auto seisoo ryhdikkäästi perä pystyssä jos se vaan on viime ajoreissulta jäänyt ylös : )
Myyjä arveli että vetkutteli liian pitkään pussin vaihtoa, jotta kompura olisi ylikuormittunut ja rikki.
Auto on madallettu edestä madallusjousilla ja takaa varmaankin ohjelmallisesti.
Eilen piti ajaa perä alhaalla kotio, pitkä matka. Tänään aamulla ei noussut kun kokeilin. Päivälläpä nousi ja näyttää pysyvän pystyssä.
Mittaristoon ei tule mitään moitetta vaikka ajaa perä matalalla.
Mistähän tuota vikaa lähtisi hakemaan?
Oisko kompressorille huono kontakti, johto poikki ettei nouse.
Vaiko tasonsäätö(korkeudentunnistus) vipu jumissa.
Ohjain rikki vai kuinka monimutkainen ohjaus tässä on...
Eilen kyllä kun ajoin parkkiin perä alhaalla, näyttöön tuli teksti, ei varoitus: Nostaa perä, odota hetki. Ei kylläkään nostanut, eikä antanut mitään muuta tekstiä vaikka matkaa piti jatkaa...
Auto on W212 200cdi farmari 2/2010 rautajouset edessä.
Myyjä arveli että vetkutteli liian pitkään pussin vaihtoa, jotta kompura olisi ylikuormittunut ja rikki.
Auto on madallettu edestä madallusjousilla ja takaa varmaankin ohjelmallisesti.
Eilen piti ajaa perä alhaalla kotio, pitkä matka. Tänään aamulla ei noussut kun kokeilin. Päivälläpä nousi ja näyttää pysyvän pystyssä.
Mittaristoon ei tule mitään moitetta vaikka ajaa perä matalalla.
Mistähän tuota vikaa lähtisi hakemaan?
Oisko kompressorille huono kontakti, johto poikki ettei nouse.
Vaiko tasonsäätö(korkeudentunnistus) vipu jumissa.
Ohjain rikki vai kuinka monimutkainen ohjaus tässä on...
Eilen kyllä kun ajoin parkkiin perä alhaalla, näyttöön tuli teksti, ei varoitus: Nostaa perä, odota hetki. Ei kylläkään nostanut, eikä antanut mitään muuta tekstiä vaikka matkaa piti jatkaa...
Auto on W212 200cdi farmari 2/2010 rautajouset edessä.
W212
Re: W212 perä alhaalla
Takasin myyjälle, luulisi korjaavan?
Tiskillä kompura maksaa about 1200
Pussit 700 kpl
Näissä on ollut ilmeisesti vikaa letkuissa.
Tiskillä kompura maksaa about 1200
Pussit 700 kpl
Näissä on ollut ilmeisesti vikaa letkuissa.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W212 perä alhaalla
Ei, huomioitu hinnassa, ostettu ilmavaivaisena : ).simosami kirjoitti:Takasin myyjälle, luulisi korjaavan?
En ole vielä päässyt taka-akselin kimppuun. En usko että pussit tai liittimet vuotaa koska perä pysyy ylhäällä jo toista vuorokautta.simosami kirjoitti: Tiskillä kompura maksaa about 1200
Pussit 700 kpl
Näissä on ollut ilmeisesti vikaa letkuissa.
Ongelma on että kompura käynnistyy vain satunnaisesti. En viitsi umpimähkää ostaa uutta kompuraa jos vika on kompuran käskyttämisessä. Oisko kellään kokemusta miten vikaa lähdetään selvittämään?
W212
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Re: W212 perä alhaalla
Moro
Kyllähän tuo sen starin vaatisi. Itsellä temppuili viime talvena kanssa muutamaan otteeseen kovilla pakkasilla ja testerillä katsoen vahva epäilys oli vain venttiilikoneiston jumittaminen pakkasilla, taisi jäätyä jumiin. Vikakoodit/tapahtumamuisti vaihteli tialnteiden perä liian korkealla(venttiilin aukioloaika liian pitkä) tai perä liian matalalla (kompressorin käyntiaika liian pitkä) välillä. Kun auton sulatteli välillä kunnolla, niin ongelmat poistuivat. S212:ssa on venttiilikoneisto erillään jousipusseista vs. s211.
Kyllähän tuo sen starin vaatisi. Itsellä temppuili viime talvena kanssa muutamaan otteeseen kovilla pakkasilla ja testerillä katsoen vahva epäilys oli vain venttiilikoneiston jumittaminen pakkasilla, taisi jäätyä jumiin. Vikakoodit/tapahtumamuisti vaihteli tialnteiden perä liian korkealla(venttiilin aukioloaika liian pitkä) tai perä liian matalalla (kompressorin käyntiaika liian pitkä) välillä. Kun auton sulatteli välillä kunnolla, niin ongelmat poistuivat. S212:ssa on venttiilikoneisto erillään jousipusseista vs. s211.
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
Re: W212 perä alhaalla
Kompuran voi huoltaa muutamalla kympillä.
Ilmankuivaus ryynit voi vaihtaa tai kuivata mikrossa. On Silica geeliä, samaa kuin pakkauksissa.
Rele jokus kiukuttelee, se kannattaa tarkistaa. Ilmanputsari kannattaa vaihtaa.
Korkeus antureiden nivelet voi voidella sprayöljyllä.
Ilmankuivaus ryynit voi vaihtaa tai kuivata mikrossa. On Silica geeliä, samaa kuin pakkauksissa.
Rele jokus kiukuttelee, se kannattaa tarkistaa. Ilmanputsari kannattaa vaihtaa.
Korkeus antureiden nivelet voi voidella sprayöljyllä.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W212 perä alhaalla
Pitää yrittää ehtiä tänään auton kimppuun. Oliko niin että kompuroi on auton alla, takana vasemmalla. Onko hankala päästä käsiksi?
W212
Re: W212 perä alhaalla
Vararengaskotelon vasenmalla puolella. Musta muovisuojat. Ei ole vaikea. Koko kompuran saa helposti irti, pöydän ääressä helppo tutkia.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W212 perä alhaalla
Kiitos simosami!simosami kirjoitti:Vararengaskotelon vasenmalla puolella. Musta muovisuojat. Ei ole vaikea. Koko kompuran saa helposti irti, pöydän ääressä helppo tutkia.
Vielä laiskana varmistelen, irroitetaanko auton alta vaiko kontista.
Aamupäivä siivoiltu sisustaa, hyviä vinkkejä odottaessa : )
W212
Re: W212 perä alhaalla
Auton alta.jussi70 kirjoitti: Kiitos simosami!
Vielä laiskana varmistelen, irroitetaanko auton alta vaiko kontista.
Aamupäivä siivoiltu sisustaa, hyviä vinkkejä odottaessa : )
Re: W212 perä alhaalla
Autohan taisi tulla kuntoon : )
Myyjä oli vaihtanut autoon ilmajousen ja käsittääkseni myös kompuran. Pikkuisen kielimuuria oli mutta ymmärsin että jotain oli mennyt rikki ja kompura olisi taas ostettava uusi...
Tunkkasin perän pystyyn. Sieltähän pienen muovikotelon takaa kompura löytyi. Kyllä se uusi taisi olla kun niin puhtoinen. Takapuskurin alla eli kompurasta taaksepäin on yksi sähköboksi johon menee johto kompuralta. Tuo liitin tuntui ettei ollut ihan perille painettu, koska naksaus kuului kun sitä painoin. Käytin liittimen irti ja kuraa tuntui olevan välissä. Putsasin ja takas kiinni. Kävin ajaan pikku lenkin muutaman hidasteeseen vedin kovempaa, nyt perä pysyi ylhäällä ja auto tuntuu toimivan. Toivotaan...
Myyjä oli vaihtanut autoon ilmajousen ja käsittääkseni myös kompuran. Pikkuisen kielimuuria oli mutta ymmärsin että jotain oli mennyt rikki ja kompura olisi taas ostettava uusi...
Tunkkasin perän pystyyn. Sieltähän pienen muovikotelon takaa kompura löytyi. Kyllä se uusi taisi olla kun niin puhtoinen. Takapuskurin alla eli kompurasta taaksepäin on yksi sähköboksi johon menee johto kompuralta. Tuo liitin tuntui ettei ollut ihan perille painettu, koska naksaus kuului kun sitä painoin. Käytin liittimen irti ja kuraa tuntui olevan välissä. Putsasin ja takas kiinni. Kävin ajaan pikku lenkin muutaman hidasteeseen vedin kovempaa, nyt perä pysyi ylhäällä ja auto tuntuu toimivan. Toivotaan...
W212
Re: W212 perä alhaalla
Eihän se mitään kuntoon tullutkaan.jussi70 kirjoitti:Autohan taisi tulla kuntoon : )
Autolla ajettu vain muutaman kerran kuukauden aikana. Vika muuttui, että heti sammuttaessa löi perän maahan, minuutin parin aikana. Mutta aina kun lähdit ajaan niin nosti perän. Oireet on nyt tällaiset. Seisoo pihalla perä pystyssä, viikonkin varmaan pitempäänkin jos ei ajais. Mutta heti kun lähdet ajamaan puottaa perän alas, saattaa nostaa heti takas ja kaikki ok. Tänään lähdin ajaan reilun viikon tauon jälkeen, perä pystyssä oli ollut viikon. Kilometrin ajon jälkeen huomasin oikean puolen olevan pohjassa, mutta vasen puoli oli korkealla. Puoli kilsaa matkaa pääsin huoltoasemalle, kumpikin puoli pohjassa. Eikä noussut enää tänä iltana vaikka käynnisteli autoa.
Viittaisko kertomus että paineensäätöventtiilissä vikaa eli tässä osassa http://www.ebay.de/itm/MERCEDES-BENZ-AI ... SwgZ1XsxdS" onclick="window.open(this.href);return false;
Koska kompuran lähdettyä päälle perä nousee noin puolessa minuutissa ylös. Samoin ajaessa tasaista tietä tyhjentää järjestelmän todella nopeasti.
Autocom näyttää viaksi paineensäätöventtiiliä ja tasoantureita oik ja vas. (tarkistin, eivät ole jumissa) tämä vikakoodi tulee kun perä alhaalla. Eli herjahan on ihan looginen antureidenkin psta.
Taidan tilata tuon uuden paineensäätöventtiilin vai voiko sitä mitenkään testata? En löytänyt sähkökuvaa josta sais pinnityksen selville...
W212
- Kaupparatsu
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Su 26.06.2011 23:02
- Paikkakunta: Lahti
Re: W212 perä alhaalla
w211:n kohdalla nuo viat ovat varsin yleisiä. Itsekin monet talvet pelkäsin yli 15 asteen pakkasia... kunnes sitten vaihdoin w204:ään. Mutta niin... onko noita ilmajousitusongelmia w212:sissakin paljon vai onko w211:sestä petrattu tämän asian suhteen?
Nyt:
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
s204 -10 200 CDI autom. Premium Business
Aiemmat:
s211-facelift -08 280 CDI V6 autom. Avantgarde
BMW 520d Business -08 autom. E60-facelift
w211 -02 270 CDI autom. Elegance
Volvo S80 -02 D5 autom.
Re: W212 perä alhaalla
Raportoidaan taas...
Auto seisonut perä alhaalla vajaan vuorokauden.
Laitoin auton käyntiin, perä nousi ylös. Lähdin ajelee,n taajama-ajoa. Mukavasti meni vajaa viisi kilometriä sitten alkoi roikkumaan oikea takakulma maassa, malfunction syttyi koetauluun ja nuoli ylöspäin. Pysähdyin ja tarkistin niin vasen puoli oli vielä oikealla korkeudella. Ajoin kotio, sammuttelin ja starttailin. Ei noussut oikea nurkka mutta vasenkin vaipui alas.
Huomenna pitäis tulla uusi paineensäätöventtiili...
Auto seisonut perä alhaalla vajaan vuorokauden.
Laitoin auton käyntiin, perä nousi ylös. Lähdin ajelee,n taajama-ajoa. Mukavasti meni vajaa viisi kilometriä sitten alkoi roikkumaan oikea takakulma maassa, malfunction syttyi koetauluun ja nuoli ylöspäin. Pysähdyin ja tarkistin niin vasen puoli oli vielä oikealla korkeudella. Ajoin kotio, sammuttelin ja starttailin. Ei noussut oikea nurkka mutta vasenkin vaipui alas.
Huomenna pitäis tulla uusi paineensäätöventtiili...
W212
Re: W212 perä alhaalla
Mistä tilasit ja mihin hintaan?jussi70 kirjoitti:Raportoidaan taas...
Auto seisonut perä alhaalla vajaan vuorokauden.
Laitoin auton käyntiin, perä nousi ylös. Lähdin ajelee,n taajama-ajoa. Mukavasti meni vajaa viisi kilometriä sitten alkoi roikkumaan oikea takakulma maassa, malfunction syttyi koetauluun ja nuoli ylöspäin. Pysähdyin ja tarkistin niin vasen puoli oli vielä oikealla korkeudella. Ajoin kotio, sammuttelin ja starttailin. Ei noussut oikea nurkka mutta vasenkin vaipui alas.
Huomenna pitäis tulla uusi paineensäätöventtiili...
2123200758 vai 2123200258?
Re: W212 perä alhaalla
Onko tämä paineensäätöventiili, vai vaan kytkentä venttiili, joka aukaisee säätöä tarvitsevan kulman meno ilmaputken?
http://m.ebay.com/itm/2123200758-VALVE- ... nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;
http://m.ebay.com/itm/2123200758-VALVE- ... nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W212 perä alhaalla
Aivan totta. Ei ole säätöventtiili vaan auki kiinni tyyppinen venttiili. Pitää illalla asennella josko sais auton toimiin.simosami kirjoitti:Onko tämä paineensäätöventiili, vai vaan kytkentä venttiili, joka aukaisee säätöä tarvitsevan kulman meno ilmaputken?
http://m.ebay.com/itm/2123200758-VALVE- ... nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;
W212
Re: W212 perä alhaalla
Jos ei tule kuntoon, niin voi kokeilla jättää venttiilin kaapelin irti yön ajaksi, niin automatiikka ei pääse yrittämään säätäämään ilmajousia. Ehkä siten pääsee vuodon jäljille. Mittanauhalla voi tarkistaa korkeutta lokarin reunasta, näkee pienenkin vuodonjussi70 kirjoitti:Aivan totta. Ei ole säätöventtiili vaan auki kiinni tyyppinen venttiili. Pitää illalla asennella josko sais auton toimiin.simosami kirjoitti:Onko tämä paineensäätöventiili, vai vaan kytkentä venttiili, joka aukaisee säätöä tarvitsevan kulman meno ilmaputken?
http://m.ebay.com/itm/2123200758-VALVE- ... nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W212 perä alhaalla
Morosimosami kirjoitti:Jos ei tule kuntoon, niin voi kokeilla jättää venttiilin kaapelin irti yön ajaksi, niin automatiikka ei pääse yrittämään säätäämään ilmajousia. Ehkä siten pääsee vuodon jäljille. Mittanauhalla voi tarkistaa korkeutta lokarin reunasta, näkee pienenkin vuodonjussi70 kirjoitti:Aivan totta. Ei ole säätöventtiili vaan auki kiinni tyyppinen venttiili. Pitää illalla asennella josko sais auton toimiin.simosami kirjoitti:Onko tämä paineensäätöventiili, vai vaan kytkentä venttiili, joka aukaisee säätöä tarvitsevan kulman meno ilmaputken?
http://m.ebay.com/itm/2123200758-VALVE- ... nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;
Eipä ollut paineventtiilissä vikaa. Eli taas kun käynnisti auton perä nousi ylös. Lähdin ajaan uusi venttiili vaihdettuna. Juuri sama vika kuin vanhalla osalla vajaan viiden kilometrin päästä pudotti perän alas. Vaihdoin vanhan venttiilin takas Paineventtiilistä liittimen kun nykyisee irti kompuran käydessä, kompura ei enää käynnisty vaikka täyttö on kesken. Vaatii auton uudelleen käynnistämisen että kompura herää... Tulikin sitten mieleen että josko paineventtiilissä liitin olisi hapettunut koska aika likaista paikassahan tuo on ja liitin on tiukka työntää paikalleen. Ei karanneita pienenä enkä oikein hapettumaakaan löytänyt mutta kaivoin liittimen pintoja neulalla josko kontaktissa vikaa. Nyt kun just kävin ajaan lenkin vanha venttiili paikallaan niin perä pysyi saman testilenkin pystyssä ja pelasi moitteita.
Tuohon kysymykseen mitata perän korkeutta mittaamalla. En usko vuotoon koskaa perä pysyy viikonki pystyssä kun autolla ei aja. Mielestäni tuo tyhjentäminen tapahtuu jonkin venttiilin ohjauksesta kun järjestelmä tyhjenee kerrasta silloin kun on tyhjetäkseen. ..
W212
Re: W212 perä alhaalla
Liitin irti, vaikka sitten viikoksi.
Ilmapalje on hankalasti tutkittavissa, jos reikä on palkeen päässä, kun se aina on rullautuneena kasaan. Pikkasen vettä ja kuraa, niin pitää ilmaa hyvin sisällään. Ja kun sitten aukeaa, saattaa ilmat kadota nopeasti.
Ilmapalje on hankalasti tutkittavissa, jos reikä on palkeen päässä, kun se aina on rullautuneena kasaan. Pikkasen vettä ja kuraa, niin pitää ilmaa hyvin sisällään. Ja kun sitten aukeaa, saattaa ilmat kadota nopeasti.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W212 perä alhaalla
Oikeantaa puolen pussi uusi. Se tyhjenee aina ensin. Myös kompura uusittu hiljattain. Avasin eilen ja katsoin. Hyvät kuivat hiekan oli. Myös mäntä ja tiiviste oli moitteettomat. Pistoke irti vois kokeilla ajoa kun perä nousee ylös. Mutta vikaa se ei korjaa ja Pistoke irti kompura ei käy. Eli pistokkeen irroittamalla voi nähdä kuinka pitkälle yhdellä ilmamäärällä pääsee...simosami kirjoitti:Liitin irti, vaikka sitten viikoksi.
Ilmapalje on hankalasti tutkittavissa, jos reikä on palkeen päässä, kun se aina on rullautuneena kasaan. Pikkasen vettä ja kuraa, niin pitää ilmaa hyvin sisällään. Ja kun sitten aukeaa, saattaa ilmat kadota nopeasti.
Niin ja tänään taas pääsi reilu viisi kilometriä ja sitten tyhjeni...
W212
Re: W212 perä alhaalla
Liitin irti ajelin töistä kotio, perä pysyi pystyssä.
Huomenna pitäis saaman paikallista star apua : )
Huomenna pitäis saaman paikallista star apua : )
W212
Re: W212 perä alhaalla
Kumpaas suuntaan se paineenalennusventtiili toimii, normaalisti kiinni vai normaalisti auki? Eikös tässä paineet karkaa tuon venttiilin kautta, venttiilin pitäisi olla kiinni kun autoa nostetaan. Jos on auki niin paineet sekä kompurasta että jousista karkaa pihalle. Viallinen johtosarja viittaa siihen että venttiili on normaalisti auki, sähköohjauksella suljettu? Juu, en osaa noita pneumatiikkakuvia lukea.dealer kirjoitti:Johtosarja kompuralta eteenpäin tarkistukseen.
Re: W212 perä alhaalla
Sähköllä auotaan kanavia. Huomasin sen kun käynnistin kompuran ulkoisella virralla, ilma ei mene pusseihin vaikka kompura päällä kun venttiiliä ei päässyt aukaisemaan. Töistä lähdettyäni tänään annoin kompuran täyttää järjestelmän, liitin irti ja ajelin kotia toista kymmentä kilsaa. Perä jöpöttää pystyssä vieläkin.DBFI kirjoitti:Kumpaas suuntaan se paineenalennusventtiili toimii, normaalisti kiinni vai normaalisti auki? Eikös tässä paineet karkaa tuon venttiilin kautta, venttiilin pitäisi olla kiinni kun autoa nostetaan. Jos on auki niin paineet sekä kompurasta että jousista karkaa pihalle. Viallinen johtosarja viittaa siihen että venttiili on normaalisti auki, sähköohjauksella suljettu? Juu, en osaa noita pneumatiikkakuvia lukea.dealer kirjoitti:Johtosarja kompuralta eteenpäin tarkistukseen.
Mutta nyt tuli mieleen tuo paineventtiili ohjaa kolmea venttiiliä ja kikkareeseen menee kolme johtoa/pinniä. Voiko olla niin että maadoitus tulee auton korista ja siinä olisi nyt häikkää...
Oisko kellään vinkkiä mistä löytäisin toiminta periaate kaavion järjestelmästä?
Voiko järjestelmä olla niin "tyhmä" että puottaa paineen pois järjestelmästä jos esim toinen korkeus antureista antaa epäluotettavaa signaalia?
Toisen merkkisessä autossa vikatila järjestelmä säätää jousituksen ylös ja jousituksen kovaksi...
W212
Re: W212 perä alhaalla
Sähköllä voi tehdä monia asioita. Sinä taisit puhua pussien venttiileistä, minä puhuin kompressorissa olevasta venttiilistä. Vai testasitko sitäkin?jussi70 kirjoitti:
Sähköllä auotaan kanavia. Huomasin sen kun käynnistin kompuran ulkoisella virralla, ilma ei mene pusseihin vaikka kompura päällä kun venttiiliä ei päässyt aukaisemaan. Töistä lähdettyäni tänään annoin kompuran täyttää järjestelmän, liitin irti ja ajelin kotia toista kymmentä kilsaa. Perä jöpöttää pystyssä vieläkin.
Mutta nyt tuli mieleen tuo paineventtiili ohjaa kolmea venttiiliä ja kikkareeseen menee kolme johtoa/pinniä. Voiko olla niin että maadoitus tulee auton korista ja siinä olisi nyt häikkää...
Oisko kellään vinkkiä mistä löytäisin toiminta periaate kaavion järjestelmästä?
Voiko järjestelmä olla niin "tyhmä" että puottaa paineen pois järjestelmästä jos esim toinen korkeus antureista antaa epäluotettavaa signaalia?
Toisen merkkisessä autossa vikatila järjestelmä säätää jousituksen ylös ja jousituksen kovaksi...
Venttiililohkossa on vain kaksi venttiiliä (farkku tasonsäädöllä, Airmaticissa neljä, ja vielä paineanturi). WIS:issä on kytkentäkaaviot ja toimintakuvaukset, myös kuvaus paineenalennusventtiilistä mutta en osaa tulkita sitä pneumatiikkamerkkiä.
Ei se niin tyhmä ole että tarkoituksella pudottaisi ilmat jousista missään vikatilanteessa.
Re: W212 perä alhaalla
Olen testannut vain takapuskurin alla olevaa venttiiliä josta lähtee letkut pusseille ja yksi tulo kompura lta. Oisko niin ettei pussiin päässä ole venttiiliä koska ilmat tyhjenee kun venttiili aukaisee letkun liitännän. Ja vielä oisko niin että kompuran yhteydessä on vain ylipaineventtiili...DBFI kirjoitti:Sähköllä voi tehdä monia asioita. Sinä taisit puhua pussien venttiileistä, minä puhuin kompressorissa olevasta venttiilistä. Vai testasitko sitäkin?jussi70 kirjoitti:
Sähköllä auotaan kanavia. Huomasin sen kun käynnistin kompuran ulkoisella virralla, ilma ei mene pusseihin vaikka kompura päällä kun venttiiliä ei päässyt aukaisemaan. Töistä lähdettyäni tänään annoin kompuran täyttää järjestelmän, liitin irti ja ajelin kotia toista kymmentä kilsaa. Perä jöpöttää pystyssä vieläkin.
Mutta nyt tuli mieleen tuo paineventtiili ohjaa kolmea venttiiliä ja kikkareeseen menee kolme johtoa/pinniä. Voiko olla niin että maadoitus tulee auton korista ja siinä olisi nyt häikkää...
Oisko kellään vinkkiä mistä löytäisin toiminta periaate kaavion järjestelmästä?
Voiko järjestelmä olla niin "tyhmä" että puottaa paineen pois järjestelmästä jos esim toinen korkeus antureista antaa epäluotettavaa signaalia?
Toisen merkkisessä autossa vikatila järjestelmä säätää jousituksen ylös ja jousituksen kovaksi...
Venttiililohkossa on vain kaksi venttiiliä (farkku tasonsäädöllä, Airmaticissa neljä, ja vielä paineanturi). WIS:issä on kytkentäkaaviot ja toimintakuvaukset, myös kuvaus paineenalennusventtiilistä mutta en osaa tulkita sitä pneumatiikkamerkkiä.
Ei se niin tyhmä ole että tarkoituksella pudottaisi ilmat jousista missään vikatilanteessa.
W212
Re: W212 perä alhaalla
212:ssa ei ole pussissa sähköventtiiliä (senhän näet jo johdotuksesta). Kompressorin yhteydessä on paineenlaskuventtiili (pressure relief valve), ilmanpoistoventtiili olisi varmaan parempi nimi. Siis sellainen sähköisesti ohjattu. Saattaa siellä olla joku ylipaineventtiili integroituna, mekaanisesti toimiva. Siitä WIS:in pneumatiikkakaaviosta sen näkee jos osaa symboleja tulkita.jussi70 kirjoitti:
Olen testannut vain takapuskurin alla olevaa venttiiliä josta lähtee letkut pusseille ja yksi tulo kompura lta. Oisko niin ettei pussiin päässä ole venttiiliä koska ilmat tyhjenee kun venttiili aukaisee letkun liitännän. Ja vielä oisko niin että kompuran yhteydessä on vain ylipaineventtiili...
Re: W212 perä alhaalla
Kävin paikallisen star ammattilaisen luona. Vikadiagnostiikka näytti että oikean takapyörän korkeustieto on 127 silloin kun perä on alhaalla, sallittu maksimi arvo oli luokkaa 30. Toisinaan anturi näyttää ihan oikeinkin... Eli anturin seotessa järjestelmä luuli että oikea puoli on korkealla ->yrittää vähentää painetta. Kuulostais loogiselta...
Pitänee tutkia johto ja anturi kun pääsee auton alle.
Pitänee tutkia johto ja anturi kun pääsee auton alle.
W212
Re: W212 perä alhaalla
Tilasin kl-varaosista A2123200758gyros500 kirjoitti:Mistä tilasit ja mihin hintaan?jussi70 kirjoitti:Raportoidaan taas...
Auto seisonut perä alhaalla vajaan vuorokauden.
Laitoin auton käyntiin, perä nousi ylös. Lähdin ajelee,n taajama-ajoa. Mukavasti meni vajaa viisi kilometriä sitten alkoi roikkumaan oikea takakulma maassa, malfunction syttyi koetauluun ja nuoli ylöspäin. Pysähdyin ja tarkistin niin vasen puoli oli vielä oikealla korkeudella. Ajoin kotio, sammuttelin ja starttailin. Ei noussut oikea nurkka mutta vasenkin vaipui alas.
Huomenna pitäis tulla uusi paineensäätöventtiili...
2123200758 vai 2123200258?
Hinta tais olla luokkaa 220€
Mulla on tämä ylimääräinen jos tarvetta, käytetty paikallaan vaan...
200 plus mahdollinen rahti
W212
Re: W212 perä alhaalla
Nyt olisi tasoanturi irti. Oisko neuvoja miten mitataan?
Anturissa kuusi pinniä. Kestääkö tästä anturista mitata vastusta vai onko Hall tyyppinen asento anturi jonka transistori vaurioituu mitattaessa?
Anturissa kuusi pinniä. Kestääkö tästä anturista mitata vastusta vai onko Hall tyyppinen asento anturi jonka transistori vaurioituu mitattaessa?
W212