om 601 jakoketjun kiristin
om 601 jakoketjun kiristin
Onko kokemuksia tarvikeketjunkiristimistä? 94-200d:ssä ongelmana öljynvaihdon jälkeen käynnistäessä melkoinen jakoketjun rohina, ennenkuin öljynpaine nousee suodattimen täyttyessä, kestää ehkä 5-10 sekkaa. Samoin kuumana kesäpäivänä ajon jälkeen muutaman tunnin helteessä seisomisen jälkeen käy hetken aika karkeasti kunnes öljynpainemittari alkaa nousta. Muuten kone käy ilman mitään ylimääräisiä ääniä niin tyhjäkäynnillä kuin kierroksillakin. Olen vaihtanut parikin kertaa 130000 kilometrin aikana tarvikekiristimen( KL varaosat) ja jonkin aikaa ainakin kuumien kesäpäivien käynnistykset olleet sen jälkeen jonkin aikaa hiljaisempia. Aikaisemmissa 124:ssa ei tätä ilmiötä ole näin äänekkäänä ollut. Voiko kiristin vuotaa kuumana tyhjäksi? Kiristimen sisällä oleva jousi ei riitä pitämään ketjua kireällä käynnistyessä. Autolla ajettu 370000 km.
Re: om 601 jakoketjun kiristin
Ainakin se kiristin pitää pumpata täyteen öljyä ennen asennusta jossakin purkissa vaikka painelee edestakasin.
Kiristimen tiivisteessäkin on joku reuna et jos on monta kertaa saman tiivisteen kanssa kirinny ni ei oo sekään hyvä kun siellä se kolo on josta öljyä menee/tulee miten lie.
Jos ketju olis venunu ni varmaan ääntäis koko ajan.
Kiristimen tiivisteessäkin on joku reuna et jos on monta kertaa saman tiivisteen kanssa kirinny ni ei oo sekään hyvä kun siellä se kolo on josta öljyä menee/tulee miten lie.
Jos ketju olis venunu ni varmaan ääntäis koko ajan.
Re: om 601 jakoketjun kiristin
Ei ole ollut kiristinongelmia noissa, varsinainen syy mahdollisesti jossain muualla. Mahdollisesti öljynsuodatinkotelo vuotaa tyhjäksi koska paineet eivät heti nouse...
wiimax.fi