Eikös exclusive varustetasossa ole perinteinen maski? ja siinä alkaen mallissa myös. Nyt näyttää tulleen 200d tarjolle 150 heppaisena. Minulle sekin olisi riittänyt, kun yhdet sakot jo saatu. Johtui kyllä tuosta pienestä vierintävastuksesta, kun auto tietyömaalla ei hidastunut tarpeeksi, vaikka kaasu oli kilometrin ylhäällä. Tämä hyvin samanoloinen, kuin w 205. Se on hiukan kompaktimpi, hiukan kovemmin jysäyttää terävissä kuopissa ja 7gtronic tekee joskus jonkin terävän nykäisyn. 9G ja moottoripaketti on aivan huippu. Kaukovaloavustin tullee jossain varustepaketissa, kun tässä on nämä multibeam ledvalot mukana kyllä. Ja rengastus on 17 tuumainen 225/55 17. Se riittää minulle hyvin. Talvirengaspaketin sain antureineen 1200 euroon, kun Mersu pyysi 2450 omastaan.
Tuohon C 200 malliin tilasin Saksan ebayn kautta alkuperäisillä vanteilla ja tunnistimilla keskieuroopan kitkat( Michelin alpin ) tonnilla kotiin toimitettuna. Kaikki sujui hyvin ja ne ovat olleet pelkotilojani paremmat eli ei ongelmia viime talvena. C ja E mallin vanteet eivät ET ja renkaan puolesta oikein sovi keskenään. Tähän E malliin päädyin ottamaan Hankook W 419 nastakumit 225/55 17. Olivat TM testikakkoset , pienin vierintävastus ja kestävyyskokeessa pesivät esim. Hakkapeliitta 8 10 tuhannella kilometrillä. Vanteeksi tulee Rial M10 7,5x17( käy mersun keskimerkki) ja tunnistimet ja hintaa 1200 euroa yhteensä. Myyjälle ei kuulemma jää mitään, muttei kuulemma paljoa vaivaakaan .
Tuliko näihin W213 R6, vai V6 dieselit? Onko Bochit, vai delbhit?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Metusalem kirjoitti:Tuliko näihin W213 R6, vai V6 dieselit? Onko Bochit, vai delbhit?
V6 tuli, I6 tulee. Tarkkaan ottaen ei kumpikaan noista ruiskutuslaitteista.
Kumpis muuten on nyt myynnissä olevissa neloskoneissa?
Kerro toki lisää?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Kyllä on sitten tyylikkään ja arvokkaan näköinen ilmestys tämä. Varmaan jollain tarvikevalmistajalla on jo tarjolla muoviset gromikaaret, jotka voi liimata noiden alkuperäisten päälle.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Tulipa sitten itsekin ihan livenä käytyä pällistelemässä uutta E:tä. Siinähän tuo seisoi paikallisen diilerin "lasipalatsin" lattialla ylhäisessä yksinäisyydessään, jolloin oli hyvä katsella sitä vähän useammastakin katselukulmasta. Pitää todeta, että näyttää kyllä livenä paljon paremmalta kuin joissakin kuvissa, joissa se "luisuperseisyys" on onnistuttu vangitsemaan hallitsevaksi elementiksi. Vieressä lähellä olleeseen C-malliin verraten sama muotokieli eri mittasuhteissa on kyllä E:ssä paljon onnistuneempi.
Automyyjän ilmestyttyä paikalle kyselemään kiinnostuksen astetta selvisi myös, että ko. yksilö on tarkoitus laittaa esittelyautoksi koeajokäyttöön ja siitä paikasta tietysti peruutettiin se ulos myymälästä ja saman tien tietysti korkkaamaan vasta muutaman kilometrin ajettua Eemeliä.
Ensimmäinen havainto oli (olkoonkin, että ihan tavan 220d) sisätilojen fiiniys, joka jo kuvista on ollut aistittavissa. Jos auto ulkoisesti peräosan muotoilua lukuun ottamatta muistuttaa yllättävän paljon edeltäjäänsä, niin sisällä on kyllä tehty loikka muutaman vuosikymmenen yli. Ainoa hienostunutta aistiahavaintoa haittaava tekijä oli perusmittaristo, joka kyllä valitettavasti on niin väkisin päälle liimatun oloinen ettei ole tosikaan.
Lyhyessä koeajossa syntyneet havainnot: Uusi ysivaihteinen toimii tosi hienosti. Auto on ainakin vakiokokoisin 225/55-17 renkain erittäin miellyttävä ja mukava matkantekoväline. Pieni miinus aavistuksen ennakko-odotuksia kovemmasta rengasmelusta rengaskoko huomioiden. En tullut katsoneeksi, mitkä renkaat ensiasennusrenkaina alla pyöri. Kulkupuoli tuntuisi jo tuolla pieninumeroisella dieselillä olevan enemmän kuin hallussa normaaliliikennöintiä ajatellen, mutta diisselin raksutus kuului kyllä yllättävän selvästi sisälle. Ääni kyllä vaimeni nopeasti liikkeelle päästyä.
Ihan asiallisen ja omistushaluja herättävän oloinen kapine kuitenkin noin nopealla tutustumisella.
Piakkoin näyttäisi olevan farkun ensiesittely: "Lokakuussa Veho-liikkeissä viikonloppunäyttely pe 14.10. klo 8-18 ja la 15.10. klo 10-16 Ensiesittelyssä Mercedes-Benz E farmari"
Itse olin viime viikolla hieromassa kauppoja Airportissa uudesta 200:sesta ja toimitus olisi mennyt tämän vuoden viimeiselle viikolla. Eli rekisteröinti heti tammikuu 2017.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW