Sähköongelma S212 E300Cdi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
-JS-
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Sähköongelma S212 E300Cdi

Viesti Kirjoittaja -JS- »

Moi,

Olisikohan kenelläkään antaa vinkkiä? Auto on siis E300CDI farmari vm. 2012, ajettu 145tkm.

Kun kääntää virrat päälle niin mittaristo on täynnä vikoja ja auton sähköjärjestelmä on täysin sekaisin. Kone lähtee käyntiin, mutta vaihdetta ei voi kytkeä. Tämä tapahtuu kun auto on seissyt noin yli 12 tuntia käyttämättä.

Molemmat akut on vaihdettu. Auto tokenee tästä niin vaihtelevasti, että enää en löydä siitä oikein mitään logiikkaa. Toisinaan riittää, että autoa pitää hetken käynnissä ja sammuttaa ja starttaa, niin kaikki on kunnossa. Toisinaan voi pitää autoa CTEKin perässä pari tuntia ja sitten odottaa tunnin niin taas toimii. Akkujen jännitteet on vian sattuessa kuitenkin aika hyvät, esim. isossa 12,6V ja pienessä 13,1V. Tuo pikkuakun jännite tuntuu ehkä vähän korkealle, vai?

Jussi
jonttu_
Mersumies
Mersumies

Re: Sähköongelma S212 E300Cdi

Viesti Kirjoittaja jonttu_ »

Kannata sen kummemmin arvailla,ja liekkö ees vinkkailla muutako starin nokkaan nii sitte selviää kyllä.
Star
-JS-
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Mulla on tällä hetkellä Star lainassa. Silloin kun kaikki toimii, niin ei tule mihinkään mitään koodeja. Sitten kun on ongelma päällä niin koodeja riittää. Koodien poisto vikatilassa ei paranna autoa. Sama jatkuu heti seuraavalla startilla.

Eli silloin kun vika ei ole päällä niin kaikki on kunnossa, mutta vikatilassa kaikki on todella sekaisin. En kyllä ole mikään starin pro-käyttäjä... Jos jollakin olisi sitten vinkkiä mitä sieltä tarkemmin kannattaisi tarkastella?

Jussi
supa80
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja supa80 »

Kuulostaa tutulta vialta, mulla meni w204 lepovirtarele (tai jotain sinne päin).
Löytyy konetilasta akun edestä, se muovinen laatikko mistä annetaan apuvirtaa.
Merkkiliike möi mulle koko boxin noin 300e, se sisältää 2 relettä ja useamman ison sulakkeen
mietin vain saiskohan sen pelkän releen ostettua erikseen.
-JS-
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Kiitos vastauksesta Supa80! Tuo alkaa kuulostamaan oikean suuntaiselta. Olen tutkinut hommaa ja todennut, että jännitteen kanssa tällä hommalla ei ole mitään tekemistä. Ajoin nimittäin eilen iltana auton talliin ja jätin sen yöksi laturin perään. Aamulla auto oli taas sekaisin. Useampia peräkkäisiä virtalukon kääntelyitä ja kohta taas kaikki toimi. Täytyy koittaa löytää tosiaan tuo rele jostakin tuosta autosta. Paljonkohan tuolla saa pahaa aikaiseksi jos molemmat akut kytkee irti ja tempasee tuon boksin pöydälle tutkittavaksi? Vai onko tuo rele tässä autossa tuossa laatikossa?
Vastaa Viestiin