Tervehdys kyseinen mersunominaisuus iski vanhukseen, avain jumitti ja antoi kääntää 2 kertaa 1 asennon päälle mutta ei enään 3 kertaa;D joten opinpahan:/
Kyseessä on siis 94"w202 Automaatti ja siitä pitäisi saada kokolukkorunko purettua
olen irroittanut
ratin alamuovit
mittariston
ratin+airbagin
vikunviiksipaketin että näkee vähän(mutta pistin takaisin)
sekä pultit mittaristontakaa 2 sekä tulipellistä 2
virtalukon se panta ja siitä ruuvi
rattiakselin kuusiokolon mikä oli sivuttain 1kpl
pitääkö tästä irroittaa ne 3 pitkittäin olevaa että rattiakselin saa sitten taipuun lattialle?
vinkkejä miten tuon saa purettua rattilukko ei vapaudu monet ovat puhuneet jostain pultista mikä vapauttaa rattilukon mutta ei mulla siinä koko rattiakselin putkessa ole koko pulttia...
pitääkö leikata rälläkällä siis tuo vanhalukkorunko tietystä kohdasta? ois helpompi jos sais tuon akselin käännettyä ensin lattialle
entä tuo tappi mikä lukitsee sen virtalukon voiko sitä porata onko siitä apua irroituksessa? ainakaan se ei syvemmälle mene vaikka kuinkapainaa...
niin ja mulla on laatikossa on P päällä ja virtalukko jumissa 0 asennossa avain poikki;D
voin ottaa kuvia jos joku jelppii
Virtalukonrungon purku W202 Automaatti
Re: Virtalukonrungon purku W202 Automaatti
Poraa se tappi pois, rattiputkea ei tarvitse irrottaa.
wiimax.fi
Re: Virtalukonrungon purku W202 Automaatti
Joo sitä mietin et se on ainoo vaihtoehto joten kiitos=) onko uudenlukkorungon asennuksessa jotain huomioita mitä kannattaa tehdä, kannattaako lukkorunkoasentaa ensin ja vasta siihen se sylinteri sitten paikalleen vai kasata pakettina ensin että välttäis sen että ei mene lukkoon tuo uusirunko??
Sai tosiaan käteen muutako poras tapin.. eikä varmaan ois tarvinnu mittaristoa taikka rattiakaan välttämättä purkaa pois edestä:D
Vähä väkipakolla se piti purkaa sähköpohja otti osumaa nyt muistaa värit prkl ku ois liittimellä tuo pohja mut eipä ole..

Sai tosiaan käteen muutako poras tapin.. eikä varmaan ois tarvinnu mittaristoa taikka rattiakaan välttämättä purkaa pois edestä:D
Vähä väkipakolla se piti purkaa sähköpohja otti osumaa nyt muistaa värit prkl ku ois liittimellä tuo pohja mut eipä ole..

Re: Virtalukonrungon purku W202 Automaatti
sitte tuo lukkorunko hommeli en ymmärrä pitäskö vanhasta ottaa tuo pohja uuteen runkoon ku tuossahan on eroa.. lisäksi lukkosylinteri mikä mulla on niin ei tietenkää sovi tuohon.
runko myytiin mulle sopivana ja sitte siihen sopivaa sylinteriä mutta en sitä ottanu tietenkää ku oli ennestää
näissä on aikapaljon eroja

mutta samanumero on tuossa pohjassa joten ilmeisesti tuo pitäs sopii en tiedä pitäskö tuo lukitus tappi sitte ottaa ku se on purettu yrittäs vääntää irti
runko myytiin mulle sopivana ja sitte siihen sopivaa sylinteriä mutta en sitä ottanu tietenkää ku oli ennestää
näissä on aikapaljon eroja

mutta samanumero on tuossa pohjassa joten ilmeisesti tuo pitäs sopii en tiedä pitäskö tuo lukitus tappi sitte ottaa ku se on purettu yrittäs vääntää irti
Re: Virtalukonrungon purku W202 Automaatti
Keskellä oleva valkoinen "haitta" ei ole merkityksellinen, sama onko vai ei.
Lukkosylinteri ei sovi ? Joku #¤%&/( myynyt 124:n osat ?
Lukkosylinteri ei sovi ? Joku #¤%&/( myynyt 124:n osat ?

wiimax.fi
Re: Virtalukonrungon purku W202 Automaatti
Itse viskasin 124 osat lukkorunkoa ja muistaakseni virtapohjaa myöten...kävi paikalleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Virtalukonrungon purku W202 Automaatti
Joo autohan on 94 mutta vanha lukkorunko on 93 isännän kanssa puhuttiin että vois olla aikalailla samat sähköt ku w 124
eli 124 lukkorunko sopii näihin vanhoihin varmaan rattiakseliki samaa perua.. uudemmissa sitte taas eriosat voi olla että patruuna on uudemmasta vaikka piti sopia vanhaan.. lukkorunko luulis olevan oikea koska se on ihan asiantuntevasta mersunosia myyvästä liikkeestä tilattu;) tilaan vielä oikeen patruunan eiköhän se sillä sit ala toimiin.. Kiitos kommenteista
autohan on nyt kasassa ja saatu käyntiinkin=)
mutta auto on 4G-Tronic laatikolla ilmeisesti näissä on joku turvavaruste että kun virtalukko jumii ja murtosuoja kytkeytyy niin laatikon päässä on joku turvatoiminto joka ilmeisesti lukitsee laatikon P asentoon...
laatikko valitsin meni lukkoon täsmälleen samaan aikaan ku V-lukko hajosi
ja virtalukkoon tuleva vaijeri on kunnolla kiinni.. sama onko irti tai paikallaan pysyy p asennossa
jarruvalo toimii joten ei ole siinä anturissa ei ole vika.. kokeiltu avittaa kädellä vielä polinta solenoidi napsahtaa valitsimen kohdalla jokakerta ku painaa jarrua??
akku oli yön latauksessa kokeiltu seuraavana päivänä.. ei auttanu
laatikossa on öljyä normaalisti ja öljy oli punasta ne on vaihdettu 2v sitten
kokeiltu käyttää ja nostaakierroksia jos johtus laatikon paineista mutta ei vaikutusta..
tässä on varmaan se samanlainen vapautus laatikossa kun kuulemma 190 automaatti lootassa o
tässä siis se niin sanottu mekaaninen autom.laatikko ei sähköloota..
722.5/6
tai
722.3/4
vinkkejä vapautukseen olen kysellytkin joten laitelkaa infoa vaikka privana jos ette tähän halua vastata;D
no niin tuon vaihdevalitsimen työnalle vika selvis 30 sekunnissa
http://i1248.photobucket.com/albums/hh4 ... x6l3a2.jpg
mikä tuon P asennon vaijerin vetää? se ei toimi pitää meisselillä avittaa=)
http://i1248.photobucket.com/albums/hh4 ... gfysr4.jpg
ongelma ratkesi kiristämällä Parkkilukonmekanismin vaijeria N asennolla niin että välys oli 0,2mm
nyt toimii niinikuin pitää ja menee lukkoon myös p asennolla mutta vapautuu kun painaa jarrua
eli 124 lukkorunko sopii näihin vanhoihin varmaan rattiakseliki samaa perua.. uudemmissa sitte taas eriosat voi olla että patruuna on uudemmasta vaikka piti sopia vanhaan.. lukkorunko luulis olevan oikea koska se on ihan asiantuntevasta mersunosia myyvästä liikkeestä tilattu;) tilaan vielä oikeen patruunan eiköhän se sillä sit ala toimiin.. Kiitos kommenteista
autohan on nyt kasassa ja saatu käyntiinkin=)
mutta auto on 4G-Tronic laatikolla ilmeisesti näissä on joku turvavaruste että kun virtalukko jumii ja murtosuoja kytkeytyy niin laatikon päässä on joku turvatoiminto joka ilmeisesti lukitsee laatikon P asentoon...
laatikko valitsin meni lukkoon täsmälleen samaan aikaan ku V-lukko hajosi
ja virtalukkoon tuleva vaijeri on kunnolla kiinni.. sama onko irti tai paikallaan pysyy p asennossa
jarruvalo toimii joten ei ole siinä anturissa ei ole vika.. kokeiltu avittaa kädellä vielä polinta solenoidi napsahtaa valitsimen kohdalla jokakerta ku painaa jarrua??
akku oli yön latauksessa kokeiltu seuraavana päivänä.. ei auttanu
laatikossa on öljyä normaalisti ja öljy oli punasta ne on vaihdettu 2v sitten
kokeiltu käyttää ja nostaakierroksia jos johtus laatikon paineista mutta ei vaikutusta..
tässä on varmaan se samanlainen vapautus laatikossa kun kuulemma 190 automaatti lootassa o
tässä siis se niin sanottu mekaaninen autom.laatikko ei sähköloota..
722.5/6
tai
722.3/4
vinkkejä vapautukseen olen kysellytkin joten laitelkaa infoa vaikka privana jos ette tähän halua vastata;D
no niin tuon vaihdevalitsimen työnalle vika selvis 30 sekunnissa
http://i1248.photobucket.com/albums/hh4 ... x6l3a2.jpg
mikä tuon P asennon vaijerin vetää? se ei toimi pitää meisselillä avittaa=)
http://i1248.photobucket.com/albums/hh4 ... gfysr4.jpg
ongelma ratkesi kiristämällä Parkkilukonmekanismin vaijeria N asennolla niin että välys oli 0,2mm
nyt toimii niinikuin pitää ja menee lukkoon myös p asennolla mutta vapautuu kun painaa jarrua